przez DedeRR » 29/10/2015, 15:25
Witam.
Zakładałem już temat odnośnie pierwszego motocykla, jednak troszkę mi się zmienił budżet, więc zmieniły się też koncepcje.
1) Jakie masz doświadczenie (ile km na jakim sprzęcie),
20h na YBR250, CB 500F i Gladiusie.
2) Wiek, waga, wzrost,
22 lata, 80kg, 190cm .
3) Do jakich celów chcesz używać motocykla (jazda na co dzień - do pracy/szkoły/ po mieście czy trasie, weekendowe latanie z kumplami dla rozrywki, turystyka dłuższa/dalsza, jazda z plecaczkiem czy bez, jazda po torze, jazda po szutrach lub cięższym terenie), w jakich udziałach procentowych?
60% poruszanie się po mieście (dojazdy na uczelnię, ogólny fun),
25% wypady na tor celem szlifowania umiejętności,
15% krótkie trasy rzędu 100-200km (weekendowa turystyka)
4) Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie?
Od 5 do nawet 10 tysięcy.
5) Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?
4500zł, cały strój już posiadam.
6) Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie?
Tyle ile będzie trzeba, lecz nie chcę zakupić skarbonki.
7) Jakie motocykle Ci siÄ™ podobajÄ… - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp.
Docelowo chciałbym jeździć na motocyklu sportowym, jednak celuję głównie w naked'y, w przypadku których wywrotka, która, nie oszukujmy się, będzie, nie będzie aż taka droga.
8 ) Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?
Ogólnie rzecz biorąc najbardziej skłaniam się ku GS500. Prosty, niezawodny, względnie tani w utrzymaniu, łatwo dostępne części.
Zacząłem się jednak zastanawiać nad SV650, będąc zachęcany przez instruktora do czegoś mocniejszego niż GS. (czynnego motocyklistę, który uważa, że nie mam problemu z opanowaniem żadnej z dotychczasowych maszyn, co akurat wydaje mi się być prawdą)
Dużo jest ogłoszeń typu: w papierach 35kW, a tak na serio to odblokowany.
Jak z prawnego punktu widzenia wyglądałaby taka sytuacja, że kupuję takiego odblokowanego i we własnym zakresie go blokuję?
Bo dławienie 'od zera' jest raz, że czasochłonne, to i PLNochłonne, a budżet mam dosyć ograniczony.