Zobacz wÄ…tek - Moto na a2
NAS Analytics TAG

Moto na a2

Porady, dyskusje i inne dywagacje na temat motocykli, którymi można się poruszać posiadając kategorię prawa jazdy A2
_________

Moto na a2

Postprzez Killerbin18 » 27/12/2015, 21:28

Witam, nie mogłem znaleźć wzoru więc napisze temat sam.
Mianowicie kończę kurs a2 i mam zamiar kupić moto lecz mój budżet to ok 4tys (na ubrania mam oddzielnie).
Wiek 18 Wzrost 178cm waga nie wiem czy potrzebna-65kg
Wiem że jest to bardzo mało pieniążków i do głowy podsuwa się jakieś GS500 lecz mój znajomy powiedział że wolałby 125 w 2t (Apke Rs125,Mito125) Moc podobna lecz mówił że sam był posiadaczem mito 125 i bez problemu robił Gs`a.
Rozmyślam także supermoto typu Mz sm125 luz Dt125X ponieważ nie wiem czy Gs trochę mnie nie znudzi. Może jakieś inne propozycję.
I jeszcze jedna sprawa nie chciałbym odpowiedzi może wychaczysz za tyle i tyle taką bo nie chcę mi się pól roku polować na moto sprawa tyle o ile pilna kończę kurs i chciałbym mieć moto.
Prosze beż poniżania jeśli napisałem coś bez sensu :D.
Tutaj moto które wpadły w oko.
http://olx.pl/oferta/suzuki-gs500e-CID5 ... 0f893c4527
http://olx.pl/oferta/mz-125-sm-okazja-C ... 36451d6342
http://allegro.pl/show_item.php?item=5886509004#thumb/1

Dzięki.
Moje posty to jedynie moja sugestia co zrobiłbym w tym przypadku i jak radził bym zrobić to także tobie jeśli nie zgadzasz się z moim argumentem najlepiej napisz inny sensowniejszy :)
Killerbin18
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 8/6/2015, 21:55


Postprzez leff » 27/12/2015, 22:41

masz 4 kola na moto wiec nie stac Cie na utrzymanie 125 w 2T ....
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4443
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX


Postprzez Killerbin18 » 27/12/2015, 22:52

Myslalem ze utrzymanie 2t jest tańsze od 4t. Ale moj brat jest mechanikiem wiec mysle ze cos mi naprawi wiec nie patrz na to tak bardzo
Moje posty to jedynie moja sugestia co zrobiłbym w tym przypadku i jak radził bym zrobić to także tobie jeśli nie zgadzasz się z moim argumentem najlepiej napisz inny sensowniejszy :)
Killerbin18
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 8/6/2015, 21:55

Postprzez Devil 125 » 28/12/2015, 11:16

Powiedz swojemu koledze że ma nie po kolei w głowie polecając ci wyżyłowane psujące się 2T niż jednego z najtrwalszych olejaków jaki ma GS .

Jak nie chcę ci się trochę polować na moto bo nie masz czasu jest większe prawdopodobieństwo że kupisz szrot zwłaszcza za te pieniądze. Pojeżdzisz trochę pooglądasz trochę to sam dojdziesz do wniosku że z kupnem dobrego moto trochę zejdzie .
Honda CBR 125R ---> Yamaha FZS 600 02r
Avatar użytkownika
Devil 125
Bywalec
 
Posty: 558
Dołączył(a): 9/9/2014, 14:46
Lokalizacja: DOL

Postprzez FMX650 » 30/12/2015, 15:53

Ja bym stawiał na gs-a. Sprawdzone moto. Oczywiście nie wyhaczysz nowego modelu ale kupisz ładnego ze starszych lat. I na pewno pochodzi dłużej niż niejedno 125 w 2T. I czy ja wiem, czy 125 da rade gs-owi? Ale to już nie mój problem. Osobiście jeżdżę na Hondzie FMX 650. Mocy nie ma dużo (nawet mniej o gs-a), ale moment obrotowy sprawia, ze 125 może sobie popatrzeć na mój tyłek. A swoją drogą to Yamaha DT125X raczej odpada bo nie kupisz jej do 4 tys.
Podsumowując bierz gs-a. Tylko też dobrze szukaj bo wiem, że dużo z nich lubi olej wziąć (info od kumpla co śmiga gs-em)
Avatar użytkownika
FMX650
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 21/8/2015, 09:44
Lokalizacja: Limanowa

Postprzez SpeedyGonzales » 30/12/2015, 21:32

Mz SM vs GS i GS ma się znudzić? 125 14km vs 500cc dwa cylindry i jakieś 50km? W żadne 125cc się nie pchaj, no chyba że chcesz mieć zabawkę to RS i Mito będą ok. Jak chcesz robić dłuższe trasy to osobiście nie kupił bym nic poniżej 500...
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG

Postprzez Tristello » 1/1/2016, 15:44

Speedy dobrze mówi. To że ktoś wciąga 125 Gs albo Er5 itp, to tylko dlatego że kierowca 500 jedzie bez żyłowania. Nie raz i nie tylko mi zdarzyło się, że jadąc w mieście podjechała jakaś 125 i z pod świateł wystartował szybciej. Kazdy oczekuje czego innego od motocykla.

Osobiście poszukałbym na Twoim miejscu Cb500 niż GS, ale mając 4k to może być ciężko. Z drugiej strony masz brata mechanika, więc możesz kupić tańszy motocykl i sam go trochę podreperować. Tylko trzeba uważać, żeby nie kupić jakiejś miny która była zrobiona tylko pod sprzedaż. To co dobrze wygląda na zdjęciach w realu wcale takie nie musi być.

Co do GS biorącego olej to owszem, większość lubi go wciągać, sprawdzić tego na oględzinach jako tako nie można. Najlepiej kupić od kogoś kto jeździ, jest większa szansa że nie będzie niespodzianek. Ja zakupiłem swojego GS, od użytkownika z tego forum i nie moge złego słowa powiedzieć. A szczerze to kupiłem nawet bez jazdy próbnej :D
Avatar użytkownika
Tristello
Świeżak
 
Posty: 351
Dołączył(a): 23/10/2014, 09:41
Lokalizacja: RKR

Postprzez Killerbin18 » 1/1/2016, 16:37

A co sądzicie o tych propozycjach warte obaczenia ? Wiem że ze zdjęć nic w sumie nie można wywnioskować, ale może ogarniecie jakiś haczyk.
Aha i co sÄ…dzicie jeszcze o Kawasaki Er500?
Moje posty to jedynie moja sugestia co zrobiłbym w tym przypadku i jak radził bym zrobić to także tobie jeśli nie zgadzasz się z moim argumentem najlepiej napisz inny sensowniejszy :)
Killerbin18
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 8/6/2015, 21:55

Postprzez Tristello » 1/1/2016, 17:41

Miałem okazje jeździć i Er5 i Cb500 i GSem. Gsem najwięcej wyjeździłem bo sam go mam, cebulką (Cb500) jedną trase zrobiłem a er5 tylko mała przejażdżką.
Gs z całej trójki ma najlepsze hamulce, które naprawdę potrafią szybko zatrzymać motocykl. Stoppie nawet na gumowych wężach jest do zrobienia, na stalowym oplocie nie ma praktycznie problemu. Z mocnych stron to na pewno silnik, nie jest najmocniejszy z całej trójki, ale za to bardzo trwały i oszczędny (przynajmniej w moim mniemaniu), w trasie spalanie wychodziło mi od 3,5-4. Gs jest też najniższy z nich wszystkich. Masz regulację twardości zawieszenia, ale zawieszenie to akurat w tych motocyklach nie powala. Najlepsze zawieszenie w moim odczuciu ma CB.
Jeśli zamierzasz jeździć po mieście to wybierz Er5 albo CB, GS nie ma chłodnicy przez co w upały po postoju na kilku światłach może być nie ciekawie.
Er5 i CB muszą być zablokowane jeśli chcesz sie nimi poruszać mając A2.
Poza tym to są bardzo podobne sprzęty, wszystko zależy od tego co Ci się bardziej podoba. Zważywszy że jesteś w podobnej sytuacji jak ja byłem i masz mały budżet to szukałbym czegoś w okolicach 3,5K troszkę potargować się i za resztę przeprowadzić serwis, który jest konieczny niezależnie od tego jaki motocykl kupujesz. Ja chciałem kupić Er5 ale nie było naprawdę nic godnego i zablokowanego. Wiec po wielu poszukiwaniach (chyba 2 msc szukałem motocykla) kupiłem sprzęt który nie był nawet wystawiony na sprzedaż, (dowiedziałem sie tylko pocztą pantoflową o nim) ponad 250 km od mojego miejsca zamieszkania.

Co do tych ogłoszeń:
GS- Lampa przednia powinna być cała srebrna, mozę była wymieniana a moze ktoś pomalował/okleił ją aby ładniej wygladała. Ramka na zegary też powinna być srebrna, na moje oko jest malowana ale zdjęcia są po deszczu więc może sie mylę. Rama w tym roku nie miała czarnego koloru. Ale to motocykle do nauki wiec na bank leżał ten motor. Trzeba sie mu przyjrzeć blizej, na plus na pewno że ma gmole. Nie skreślałbym go odrazu, ale warto podchodzić sceptycznie do każdego motocykla. Okazje się nie zdarzają ;) co do reszty to sie nie wypowiem bo nie znam tych motocykli.

EDIT: w oczy rzuciła mi się jeszcze tarcza. Z tego co pamiętam nie było całych srebrnych tarcz, były czarne/złote.
Avatar użytkownika
Tristello
Świeżak
 
Posty: 351
Dołączył(a): 23/10/2014, 09:41
Lokalizacja: RKR

Postprzez Ruda_MaÅ‚pa » 19/1/2016, 09:42

Killerbin18 napisał(a):Aha i co sądzicie jeszcze o Kawasaki Er500?

Jeżdżę ER5 i sobie chwalę. Bardzo ekonomiczny, bezawaryjny, zwrotny i dość lekki (co dla mnie było ważne przy wyborze). Nigdy mnie nie zawiódł. Pozycja, z mojego punktu widzenia, bardzo wygodna - trasy po kilkaset kilometrów nie stanowią problemu.
Avatar użytkownika
Ruda_Małpa
Świeżak
 
Posty: 160
Dołączył(a): 18/1/2016, 14:54
Lokalizacja: Z WÄ…chocka

Postprzez themo » 29/2/2016, 13:55

Co do samego Kawasaki Er500 to powiem wam, że bardzo dobrze się prowadzi. Szczerze mówiąc uważam, że naprawę do każdego motocyklu trzeba mieć wprawę
themo
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 29/2/2016, 13:48

Postprzez pawel1201 » 5/3/2016, 11:18

Jestem szczęśliwym posiadaczem CB500 PC32 rok 2002, 58 koni w dokumentach jest wbite a2(ale ma pełną moc). Hamulce ma bardzo dobre ale tylko wersje z zaciskami Brembo ;) czyli chyba po 96r. Raczej do 4k nie kupisz wersji poliftowej (po 96r) ale te wcześniejsze jak najbardzie :D Silnik oddaje moc (jak prawie każda Honda) liniowo więc przyśpieszanie jest bardzo fajne :) lekkiego kopa dostaje po 6k ale to naprawdę lekkiego ;) zawieszenie tylne możesz regulować(wygląda trochę archaincznie jak w MZ etz, ale spełnia swoją rolę ), No i na koniec to Honda :D więc są to bardzo wytrzymałe i udane modele.
co do pozostałej trójki ER i GS
ER nie jeździłem ale jeździłem gpz500s (ten sam silnik co w ER) fajnie to chodzi też ładnie się zbiera ale gpz było niskie dosyć, nie wiem jak to jest w er.
GS ma dobry silniczek ale lubi łyknąć olej więc na pewno będziesz musiał dolać od wymiany do wymiany, jest chyba najniższy z całej trójki, więc polecałbym ci albo ER albo CB, jeśli jesteś wysoki a widzę że jesteś :D
Pozdrawiam ;)
Simson S51 enduro --> Honda CB500 PC32
Potem VFR 800 FI lub VTEC
Avatar użytkownika
pawel1201
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 25/2/2016, 18:26
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Postprzez ZR7ZR7 » 5/3/2016, 13:19

Jeśli nie masz do wydania dużej kasy na moto to nie rozglądaj się konkretnie za jednym modelem z podanej trójki, tylko patrz na wszystkie. Za te pieniądze nie będzie łatwo znaleźć czegoś w dobrym stanie, więc jeśli zobaczysz cokolwiek wartego uwagi to myśl o tym. Każdy z tych trzech motocykli ma silnik 500ccm , +-50KM więc jak widzisz dużej różnicy nie ma. Ja osobiście byłem posiadaczem ER-5 i mogę polecić ten motocykl. Pozycja wygodna, serwis też nie naruszy mocno Twojej kieszeni, a jeśli nie miałeś nigdy kontaktu z większym motocyklem to będziesz zadowolony. Z minusów Kawasaki- przy praktycznie każdym upadku lecą kubki zegarów, których cena jest spora, no i hamulce. Z jedną tarczą z przodu i bębnem z tyłu nie ma co spodziewać się fajerwerków, ale zatrzymać się da :) Co do porównania ze 125, sam remont 2T wyniesie Cie kupe kasy, a gdzie eksploatacja.. Wybij sobie ten pomysł z głowy.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
ZR7ZR7
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 20/2/2016, 16:25
Lokalizacja: Lubelskie



Powrót do Motocykle na kategorie A2



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na górê