Build,not bought! Czyli historia supermoto V2 650.
Posty: 24
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Build,not bought! Czyli historia supermoto V2 650.
Witam wszystkich Jeśli temat nie w tym miejscu uprzejmie prosze o przeniesienie Z racji tego że zacząłem budować własny motocykl,chciałbym się podzielić tym nie tylko ze ścianami swojego garażu,ale też z Wami wszystkimi. Przyda się kilka cennych uwag,słów krytyki i motywacji do dokończenia projektu Krótko o projekcie:
1.Silnik z Suzuki DL 650 z 2008r przebieg 4tys km.
2.Rama konstrukcji własnej,główka ramy ze stali niskowęglowej,toczona z pełnego materiału,nie z rurki,z łożyskami stożkowymi,przystosowana pod zawieszenie KYB z KX 250.
3. Koło z Suzuki Bandit-przednie narazie pożyczone z mojego KX Będzie takie jak z tyłu 18" 3 ramienne.
4.Tylny amortyzator z ATV 250.
5.Wahacz Bandit.
6.Owiewki będą z KXF 250 2010r czarno zielone.
7.Rama poleci w czarny proszek.
8.Zbiornik aluminiowy pod zadupkiem.
9.Osłona pod silnik.
10.Wydechy przeloty.
Rama konstrukcji własnej,narazie tak jak widać,sam szkielet główny z mocowaniami do silnika. Pójdzie kratownica wzmacniająca i łączniki od tylnej części ramy przy wahaczu,żeby sie przypadkiem nie chciała złamać Rama wykonana na przyrządach,które też wcześniej musiałem sobie wykonać,żeby wszystko szło w osi i było idealnie dopasowane. Przy główce ramy będą blachy wzmacniające po obu stronach i z góry i z dołu.
No to chyba tyle Co myślicie?
1.Silnik z Suzuki DL 650 z 2008r przebieg 4tys km.
2.Rama konstrukcji własnej,główka ramy ze stali niskowęglowej,toczona z pełnego materiału,nie z rurki,z łożyskami stożkowymi,przystosowana pod zawieszenie KYB z KX 250.
3. Koło z Suzuki Bandit-przednie narazie pożyczone z mojego KX Będzie takie jak z tyłu 18" 3 ramienne.
4.Tylny amortyzator z ATV 250.
5.Wahacz Bandit.
6.Owiewki będą z KXF 250 2010r czarno zielone.
7.Rama poleci w czarny proszek.
8.Zbiornik aluminiowy pod zadupkiem.
9.Osłona pod silnik.
10.Wydechy przeloty.
Rama konstrukcji własnej,narazie tak jak widać,sam szkielet główny z mocowaniami do silnika. Pójdzie kratownica wzmacniająca i łączniki od tylnej części ramy przy wahaczu,żeby sie przypadkiem nie chciała złamać Rama wykonana na przyrządach,które też wcześniej musiałem sobie wykonać,żeby wszystko szło w osi i było idealnie dopasowane. Przy główce ramy będą blachy wzmacniające po obu stronach i z góry i z dołu.
No to chyba tyle Co myślicie?
- Załączniki
-
- IMAG0277_1024x613.jpg (146.82 KiB) PrzeglÄ…dane 4805 razy
-
- IMAG0276_1024x613.jpg (139.99 KiB) PrzeglÄ…dane 4805 razy
-
- IMAG0275_460x768.jpg (91.2 KiB) PrzeglÄ…dane 4805 razy
-
- IMAG0274_1024x613.jpg (154.29 KiB) PrzeglÄ…dane 4805 razy
-
- IMAG0271_1024x613.jpg (158 KiB) PrzeglÄ…dane 4805 razy
- mirek175
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 28/2/2010, 21:15
Cięzko coś powiedzieć nei znając materiału z którego zrobiona jest rama.
Pamiętając obliczenia konstrukcji mostowch, dzwigowych itp (także małych) troszkę mam podejrzenia co do sztywności ramy.
Przy skokach będą odziaływały na nie dośc spore siły i wzmocnienia tylko przy głowce mogą być niewystarczające.
Tak czy inaczej trzymam kciuki..
Pamiętając obliczenia konstrukcji mostowch, dzwigowych itp (także małych) troszkę mam podejrzenia co do sztywności ramy.
Przy skokach będą odziaływały na nie dośc spore siły i wzmocnienia tylko przy głowce mogą być niewystarczające.
Tak czy inaczej trzymam kciuki..
-
Croowab - Bywalec
- Posty: 755
- Dołączył(a): 12/6/2013, 19:51
Dasz sobie uciąć rękę za spaw przy główce ramy? Jaki przekrój ma rurka z której spawasz ramę oraz jaki to materiał? Mimo wszystko takie rzeczy warto liczyć aby było wytrzymałe lub żeby nie przewymiarować ramy bo pójdziesz w zbędne kilogramy które później będziesz czuć. Mimo wszystko życzę powodzenia ; )
Triumph Street Triple
- jaroaro
- Bywalec
- Posty: 758
- Dołączył(a): 1/6/2012, 12:19
- Lokalizacja: siÄ™ biorÄ… wszy
Rury są bezszwowe takie jak trzeba na ramę Nie wiem czemu na zdjęciach wyszły takie ciemne,były zabezpieczone oryginalnie czymś tłustym... Co do spawów,niektóre miejsca są tylko przyłapane,ale górna część ramy(grubsze rury) są dopasowane idealnie frezem do główki i przyspawane tak,że dam sobie nawet głowe za nie uciąć... Co do sztywności ramy nie mam żadnych wątpliwości,kratownica jest już wyliczona,blachy wzmacniające przy główce wycięte strumieniem wodnym czekają na montaż, do tego dojdzie jeszcze pare wzmocnień,ale to już pokażę wszystko jak ogarnę zdjęcia Zobaczycie że będzie bardzo wytrzymałą i dosyć lekką konstrukcją,no i najbardziej praktyczną jaka była możliwa do wykonania(wyjmowanie silnika,ogólny serwis). Mimo wszystko dzięki za uwagi Wesołych życzę! Po świętach porcja zdjęć z gotową ramą
- mirek175
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 28/2/2010, 21:15
Jak supermoto to prawdopodobnie będzie dużo gumowania, czego ten silnik na 100% nie przeżyje. W tych silnikach od jazdy na jednym kole zacierały się panewki. Na svforum czytałem że wystarczy wlać więcej oleju w co średnio wierzę a am tego nie sprawdzałem bo nie ufam internetowym fachmanom. Zainteresuj się tematem bo wydaje się dość ważny zwłaszcza że budujesz SM. Pozdrawiam.
- pawel4x
- Świeżak
- Posty: 41
- Dołączył(a): 15/2/2014, 11:51
CoÅ› powstaje
Co do wytrzymałości ramy,to narazie nie macie sie co nad tym zastanawiać bo to sam szkielet bez nawet jednego najmniejszego wzmocnienia,co z resztą mam nadzieje widać na zdjęciach
Spójrzcie na ramę ze zdjęcia które dodałem,jest to motocykl do hillclimbu a rama wygląda jakby miała sie rozlecieć od samego ciężaru silnika ale tak sie nie dzieje,więc co do swojej obaw nie będę miał
Co do wytrzymałości ramy,to narazie nie macie sie co nad tym zastanawiać bo to sam szkielet bez nawet jednego najmniejszego wzmocnienia,co z resztą mam nadzieje widać na zdjęciach
Spójrzcie na ramę ze zdjęcia które dodałem,jest to motocykl do hillclimbu a rama wygląda jakby miała sie rozlecieć od samego ciężaru silnika ale tak sie nie dzieje,więc co do swojej obaw nie będę miał
- Załączniki
-
- Bez t55ytułu_958x768.jpg (128.07 KiB) Przeglądane 3845 razy
-
- IMAG0296_460x768.jpg (78.87 KiB) PrzeglÄ…dane 3845 razy
-
- IMAG0295_460x768.jpg (89.16 KiB) PrzeglÄ…dane 3845 razy
- mirek175
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 28/2/2010, 21:15
To ma być supermoto,będę nim jeździł na codzień po asfalcie,nie w terenie i na koło przy takim rozstawie osi to nie bardzo to stawiać więc i silnik nie padnie,wiem że jest wrażliwy na "pion" Terenu nie zobaczy Do jazdy w terenie i na torze mam KX 250
A tak nawiasem kim jest Kamil MJR123? Mówisz że znawca tematu wiec może warto by było z nim porozmawiać
A tak nawiasem kim jest Kamil MJR123? Mówisz że znawca tematu wiec może warto by było z nim porozmawiać
Ostatnio edytowano 6/1/2016, 16:37 przez mirek175, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
- mirek175
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 28/2/2010, 21:15
Ok to już w takim razie wiem kto to,dzięki Jak zbuduje moto do końca,będę pamiętał żeby sie do Ciebie odezwać,bo chciałbym poznać opinię Kamila Co do stawiania na koło i innych akrobacji,to mam na czym to robić Jeśli buduję motocykl,to nie oznacza od razu,że musi stawać na koło bo inaczej jest do niczego... Przyjemność z samej jazdy też sie liczy
- mirek175
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 28/2/2010, 21:15
Właśnie chodzi o to że niczego nowego nie odkryłeś i ten motocykl nie da więcej frajdy niż motocykle które są na rynku. To nie CR w którym chodzi o wygląd i którym wyróżniasz się z tłumu. Twierdzisz że robisz SM a poza tym że może założysz kapcie od SM to wiele nie będzie miał wspólnego. Ile może ważyć ten sprzęt?
Triumph Street Triple
- jaroaro
- Bywalec
- Posty: 758
- Dołączył(a): 1/6/2012, 12:19
- Lokalizacja: siÄ™ biorÄ… wszy
jaroaro napisał(a):Właśnie chodzi o to że niczego nowego nie odkryłeś i ten motocykl nie da więcej frajdy niż motocykle które są na rynku. To nie CR w którym chodzi o wygląd i którym wyróżniasz się z tłumu. Twierdzisz że robisz SM a poza tym że może założysz kapcie od SM to wiele nie będzie miał wspólnego. Ile może ważyć ten sprzęt?
Panie, on za kare tego nie buduje.
Chodzi o samą frajdę ze zbudowania czegoś, na czym się później będzie jeździło. Przypuszczam.
Watch out, we got a badass over here!
-
Walenty - Moderator
- Posty: 3602
- Dołączył(a): 14/2/2012, 16:28
- Lokalizacja: SKL
To jest po prostu nie do wiary, co za kraj i co za ludzie... Gość sam buduje motocykl, co już samo w sobie zasługuje na uznanie, a rodacy od razu postanowili udowodnić mu, widząc tylko zdjęcia, jaka rama słaba, że buduje pingwina, a silnik to zepsuje się jeszcze przed odpaleniem i w ogóle z czym do ludzi. @jaroaro, wyjaśnię Ci o co w tym chodzi. Zobacz tutaj: http://pokazywarka.pl/vug9b0/ To wszystko zrobiłem sam, z kartonowych śmieci. Mogę sobie kupić gotowca za 300 i postawić na półce. Ale posiedzenie 3 miesiące i zrobienie czegoś z niczego daje SATYSFAKCJĘ. I właśnie dlatego ten motocykl da mu więcej frajdy niż jakikolwiek inny, bo sam go zaprojektował, sam zbudował, poświęcił swój czas i wysiłek, dlatego równie wspaniałego sprzętu nie kupi za żadne pieniądze. @mirek175, podziwiam i powodzenia, rozumiem co poczujesz jak skończysz budowę
SlowMotion napisał(a):W całości za 1500zł też da się ubrać, ale wtedy polecam jeździć bardzo zachowawczo i nie przekraczać 40-50kmh.
- riderZ056
- Świeżak
- Posty: 189
- Dołączył(a): 13/5/2015, 12:55
- Lokalizacja: Koło
Super, że sam buduje i to doceniam ale ciężko ten motocykl nazwać supermoto. Bardziej o to mi chodziło. To tak jakbyś napisał, że budujesz motocykl sportowy który niestety nie nadaje się do szybkiej jazdy bo kąt główki ramy wyszedł jak w choperku. Podziwiam osoby które tworzą świetne CR o których już wspomniałem bo tam głównie chodzi o wygląd i pomysły właściciela, ale mirek175 na początku napisał że to będzie SM więc stwierdziłem, że z SM to ten motocykl nie będzie miał wiele wspólnego poza oponami i już ; ) I tutaj ciężko jest porównywać Twoje modele do budowy motocykla bo Ty to robiłaś ze względu na pasje i nie miało to żadnych wartości praktycznych. Chciałeś to robić i super(świetnie wyszły tak swoją drogą). Mirkowi wyjdzie co prawda jego motocykl którym będzie mógł się pochwalić ale wydaje mi się że nie poszaleje na nim jak na typowych SM. Od takie moje zdanie ; )
Triumph Street Triple
- jaroaro
- Bywalec
- Posty: 758
- Dołączył(a): 1/6/2012, 12:19
- Lokalizacja: siÄ™ biorÄ… wszy
Ale myślę, że jak pewnego dnia do @Mirka zapuka tajemniczy nieznajomy i zaproponuję zamianę jego motocykla na najlepsze supermoto na świecie, Mirek się nie zgodzi
Propos, w temacie garażowych konstrukcji polecam ten filmik: https://www.youtube.com/watch?v=MgPNtyVS8zs
Propos, w temacie garażowych konstrukcji polecam ten filmik: https://www.youtube.com/watch?v=MgPNtyVS8zs
SlowMotion napisał(a):W całości za 1500zł też da się ubrać, ale wtedy polecam jeździć bardzo zachowawczo i nie przekraczać 40-50kmh.
- riderZ056
- Świeżak
- Posty: 189
- Dołączył(a): 13/5/2015, 12:55
- Lokalizacja: Koło
Posty: 24
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości