Zobacz wątek - Nowy łańcuch.
NAS Analytics TAG

Nowy łańcuch.

Enduro, Cross
_________

Nowy łańcuch.

Postprzez kotlet9696 » 4/1/2016, 18:10

Witam. Jakiś czas temu wymieniałem napęd w swojej DTtce 50 i niestety przez poprzedni amortyzator strasznie się wyciągnął i jestem zmuszony go wymienić. Miałem łańcuch D.I.D. 420D-na allegro najtańszy 50zł... Teraz chciałbym coś "trwalszego", mimo iż amorek wymieniłem na nowy. Znalazłem jakieś DID 420R i NZ3 z tego co wyczytałem to NZ3 jest wzmocniony ale jak to się sprawdza? A o R nic nie znalazłem w takim jakby manualu łańcuchów dida. Użytkuję moto w terenie, piach, błoto asfalt tylko przelotami. Na poprzednim rok przejeździłem także nie wiem który brać. Doradzicie? Z kolei nie chcę płacić 300zł za łańcuch do tej maszyny bo wiadomo, wiosna przyjdzie wymienić trzeba.
kotlet9696
Świeżak
 
Posty: 326
Dołączył(a): 26/9/2014, 18:31


Postprzez braaaap » 4/1/2016, 20:17

Ogólnie to szukał bym x-ringoweego aczkolwiek kiedyś do kmx 125 kupowalem zwykły RK bez oringowy i dawał radę .Myślę że nawet taki od firmy RK był by spoko .Ale jeżeli zmieniasz łańcuch to generalnie powinno się odrazu wymienić zębatki .
Four Stroke Power ! :-)

Husaberg fe 501

&

Mz Etz 251
Avatar użytkownika
braaaap
Świeżak
 
Posty: 366
Dołączył(a): 25/11/2014, 12:19
Lokalizacja: Zielona Góra


Postprzez kotlet9696 » 4/1/2016, 21:25

Generalnie tak ale zębatki naprawdę nie są zbyt zużyte, kolejna sprawa to to że ten zwykły DID kosztuje około 60zł z przesyłką..
kotlet9696
Świeżak
 
Posty: 326
Dołączył(a): 26/9/2014, 18:31

Postprzez henio12323 » 4/1/2016, 21:42

1) co ma amortyzator do wyciągania sie łancucha ?
2) xringowe są super, ale do 50tki bym takiego nie załozył - za duze opory.
3) trzeba poszukac na stronie producenta jakies są łancuchy - od najmocniejszych do najsłabszych bo są tam poopisywane i dobrać taki średni
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kotlet9696 » 4/1/2016, 22:02

1) co ma amortyzator do wyciągania sie łancucha ?

Była taka akcja, że jak miałem poprzedni amorek to był w takim stanie znaczy wytłuczony i z połamaną sprężyną że jak jakiś dołek był to zamiast tłumić i fajnie iść to tylne koło dobijało do błotnika z tyłu i wracało i wahacz skakał jak głupi. Według mnie przez to właśnie wyciągnęło w dużej mierze...
2) xringowe są super, ale do 50tki bym takiego nie załozył - za duze opory.

Tak też myślałem, 420stek xringowych nie ma. Nawet w tym pdfie co ściągnąłem ze strony DIDa
3) trzeba poszukac na stronie producenta jakies są łancuchy - od najmocniejszych do najsłabszych bo są tam poopisywane i dobrać taki średni

Prawdę mówiąc to do wyboru mam tylko te dwa D.I.D. 420D/R=60/80zł z wysyłką albo 420NZ3 za 150zł z wysyłką. W tym katalogu DIDa wyczytałem też że bez oringowy od 50ccm do 125ccm nadaje się 428NZ3 G&B i 428NZ G&B (mowa tu o motocrossie, bo enduro w katalogu jest od 125ccm...) Tylko że one chyba są szersze i troszkę się cykam, że nie będzie się dało jeździć... Na allegro patrzyłem to są takie łańcuchy też w wersji D czyli ta najtańsza i ceny praktycznie te same. Kolejna sprawa czy jest sens ładować łańcuch za prawie 200zł skoro na wiosnę chce się pozbyć sprzętu i nie wymieniam teraz z nim zębatek?[/code]
kotlet9696
Świeżak
 
Posty: 326
Dołączył(a): 26/9/2014, 18:31

Postprzez henio12323 » 4/1/2016, 22:21

1) wahacz nie ma nic do tego, chyba że łancuch był nieodpowiednio naciągniety - wtedy mógł sie wyciągac jak szmata
3) jak na wiosne to spoko zakładaj tanszy, dobrze naciągaj to przez sezon nie ma opcji go zajeździc. ja pamietam do swojej DTtki 50tki kupowałem łancuhc za 20-30 zł nie pamietam jaki ale chyba tez did - nowy ale chyba ktos kupił i mu nie pasował i troszke taniej sprzedawał to było z 10 lat temu. pojeździłem sezon i nic nie robiłem potem kumpek ode mnie kupił tez nic nie zmieniał z łancuchem
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez braaaap » 4/1/2016, 22:58

Tak jak henio pisze kup tańszy zwykły łańcuch ,dojezdzij jeszcze zębatki a na sezon kupisz sobie komplet :-) tym bardziej że w 50 nie jest aż tak podatny np na zerwanie więc powinno być okej
Four Stroke Power ! :-)

Husaberg fe 501

&

Mz Etz 251
Avatar użytkownika
braaaap
Świeżak
 
Posty: 366
Dołączył(a): 25/11/2014, 12:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez kotlet9696 » 18/1/2016, 16:28

Odświeżam temat żeby syfu nie robić. Panowie sprawa wygląda następująco. Łańcuch jest, nie zakładałem jeszcze bo pogoda i tak na jazdę średnio pozwala :( Dlatego pytam was czy przed całym zabiegiem nie zmienić przedniej zębatki?
Obrazek
Tylnej też daję fotkę skoro już zrobiłem:
Obrazek
kotlet9696
Świeżak
 
Posty: 326
Dołączył(a): 26/9/2014, 18:31

Postprzez henio12323 » 18/1/2016, 16:33

no juz przednia dosyc mocno zjedzona, widać ze tam rolka łancucha bedzie " latała" między zebami. jak chcesz miec wiekszą zywotnosc łancucha to lepiej wrzucic nową
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez pokol » 20/1/2016, 15:47

Jak dasz nową t z czasem ta inwestycja ci się zwróci
pokol
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 19/1/2016, 09:32



Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 8 gości




na gr