Zobacz wÄ…tek - coÅ› po SV
NAS Analytics TAG

coÅ› po SV

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
ModerujÄ…: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

coÅ› po SV

Postprzez Mateusz89 » 20/12/2015, 20:26

- Jakie masz doświadczenie

Najpierw Yamaha DT 125 - 10k, od dwóch sezonów Suzuki Sv 650, około 20k. (5k na takim bez ABS, i 15k z ABSem)

- 26, 70, 170

- Do jakich celów chcesz używać motocykla

jazda do pracy jak ładna pogoda (30km w jedną stronę), w wakacje dłuższa wycieczka. I oczywiście częste nieplanowane wypady ze znajomymi.

- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie?

około 15k

- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?

około 20k, komplet ubrań już jest

- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie?

im mniej tym lepiej

- Jakie motocykle Ci siÄ™ podobajÄ… - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp.

sporty (nakedy odpadają zupełnie)

- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?

- Honda VFR 800 - mój faworyt, ale boje się spalania i napraw (ponoć żre swoje i droga w utrzymaniu. SV spala mi poniżej 5tki i nic w niej się nie popsuło, dlatego przyzwyczaiłem się do dobrego. Zmieniałem tylko olej, klocki i regulacja i jeździłem). Bardzo ciężko znaleźć dobrą sztuke (koniecznie przedlift, ta najnowsza mi się bardzo nie podoba)
- Honda CBR 600f - boje się że będzie za słaba, a chciałbym poczuć trochę kopyta (hornetem jeździłem, nie porwało mnie)
- dalej to typowe sporty, którymi bardziej chciałbym pojeździć sezon i sprzedać (636, cbr 600rr). Nigdy takim diabłem nie jeździłem, a kusi :)

Chciałbym coś kupić z początkiem sezonu, więc czasu jest sporo. Liczę na wasze sugestie :)
Mateusz89
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 2/3/2013, 16:42


Postprzez lagiboy » 21/12/2015, 09:40

z tych dwóch ostatnich brałbym 636. cbr600f niczym się nie nie różni od ostatniego horneta. Jak Cię nie porwał to cbrka też Cię nie porwie. napisz czego oczekujesz od motocykla? VFR800 nie porywa mocą, ma jej mniej więcej tyle co CBR600F czy Hornet, ale sposób oddawania mocy ma podobny do SV dlatego wyraźnie ciągnie od dołu. VFR łyknie więcej niż SV ale przy normalnym spokojnym jeżdżeniu jest to ok 6L przy normalnym niespokojnym, zależy jak kręcisz, przegląd VFRki to dużo grzebania. pierwszy duży przegląd jest po 16000mil ~25000km i ten trochę kosztuje ale tak naprawdę jeśli motocykl odpala normalnie i pracuje normalnie można regulację zaworów zrobić po 50000tys. Rzekłbym żebyś się przejechał GSXR 600 i 750. nie podobają mi się fabryczne hamulce w CBR600RR. stalowy oplot dużo tam poprawia. Jest Triumph Daytona 675 3 cylindrowy, coś bardzo innego niż reszta, jako całość rewelacyjna maszyna, ale wizyta u kręgarza co 200km wskazana. mi osobiście wygodniej było na GSXR.
Przejedź się najpierw VFR800 jeśli to Twój faworyt, duży przegląd jest drogi ale nie jest droższy niż w CBR1000RR tylko w RR każdy się na to godzi bo to sport. potem są już duże pojemności GSX1250FA, Z1000SX będzie za drogi, SV1000 jeśli chcesz siedzieć w silnikach V i honda VTR1000 chociaż suzuki wypada ciut lepiej w mojej opinii.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35


Postprzez Mateusz89 » 22/12/2015, 07:55

Po pierwsze chciałbym żeby był mocniejszy i żeby było to odczuwalne, po drugie chciałbym rzadko go naprawiać (nie mówie tanio, ale rzadko). VFR jak dotąd jedynie 'ogladałem z bliska' nie jeździłem, wiec na wiosne coś przykombinuje. Ale wole mieć więcej opcji, bo pewnie kupie to co znajde najszybciej w najlepszym stanie. GSXR zupełnie wyszedł mi z głowy, zobaczę jak sytuacja tutaj wygląda. Dzięki
Mateusz89
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 2/3/2013, 16:42

Postprzez grzec » 22/12/2015, 08:54

A chcesz typowego sporta czy raczej coś w stylu właśnie VFR? Moto ma być lekkie i zwinne czy raczej na trasy? VFR jest ciężki i na miasto się nie nadaje bo ma dwie boczne chłodnice i silnik się mocno grzeje przy wolnej jeździe.
grzec
Świeżak
 
Posty: 122
Dołączył(a): 13/6/2015, 08:04

Postprzez lagiboy » 22/12/2015, 09:01

w korku każdy się mocno grzeje, nawet hornet z chłodnicą z przodu. VFR jest na tyle wąska że można nią jechać spokojnie międzypasem.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez Mateusz89 » 22/12/2015, 10:30

Raczej na trasy, po mieście jeżdże bardzo mało. Do pracy mam ponad 30km w jednąs stronę i mam cały czas niezabudowany :))
Typowego sporta się troche boje (najbardziej że kupię trupa), ale mam ochotę spróbować. Choćby polatać jeden sezon
Mateusz89
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 2/3/2013, 16:42

Postprzez Rura » 22/12/2015, 13:36

30 km to nie trasa ;-).
A jak na trasę to turystyk, albo nakedy/sport-turystyczne. czyste sporty się tak sobie na trasę nadają. A jak chcesz na te 30 km to się nie czaj, bo Ci nawet tyłek nie zdąży przez te 10 minut dobrze zdrętwieć ;-). Na krótkich/średnich wypadach też dasz radę, jak się nauczysz siedzieć, a nie wisieć na manetkach jak większość.
A tak poza tym, to nie ma motocykli do wszystkiego.. może nie licząc starej Afryki, która była omal do wszystkiego.
Daytona, MW, GT... byle latało ;-).
Rura
Świeżak
 
Posty: 421
Dołączył(a): 30/1/2015, 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Devil 125 » 22/12/2015, 14:18

A chciałem ci polecić Fazera ale jak cię Hornet nie porwał to faz też nie bo mają podobną moc
Honda CBR 125R ---> Yamaha FZS 600 02r
Avatar użytkownika
Devil 125
Bywalec
 
Posty: 558
Dołączył(a): 9/9/2014, 14:46
Lokalizacja: DOL

Postprzez grzec » 22/12/2015, 20:20

VFR jest wygodny i nadaje się nawet na wypad w Alpy ale na takie loty i po SV650 możesz spróbować SV1000s albo fajny sport z dobrą Vką Aprilia RSV1000
Osobiście po cbr600F4i śmigam na cbr929rr i jest znacznie wygodniej. Testowałem 1000rr sc57 i tam już pozycja typowo torowa :) a ja lubię wyskoczyć gdzieś dalej.
grzec
Świeżak
 
Posty: 122
Dołączył(a): 13/6/2015, 08:04

Postprzez Marsjanin » 29/12/2015, 21:55

Sam się zastanawiam, na co wskoczę prawdopodobnie w przyszłym sezonie po mojej SV. Śmigam na niej już prawie 3 lata i mimo, że uwielbiam ten motocykl, to bardzo chciałbym przesiąść się na coś mocniejszego, a przede wszystkim nowszego ;)

Wybór ograniczam do klas: sport i street. Bardziej ciągnie mnie do plastików i chętnie bym wskoczył na Gixxa 3/4 lub jakiegoś litra (?). Jeździłem rzędową 600cc i muszę przyznać, że brakuje mi w nich dołu i środka, który mogłem uświadczyć w Suzi. Góra oczywiście robi swoje. Na R1 już zdecydowanie inaczej mi się śmigało, jednak nie jestem pewien, czy 1000cc jest mi teraz potrzebne - GSXR 750 wydaje się być lepszym rozwiązaniem, ale to się okaże.

Z drugiej strony, bardzo podobajÄ… mi siÄ™ motocykle typu Kawa Z1000... <3

Obrazek
MT-07
Avatar użytkownika
Marsjanin
Bywalec
 
Posty: 797
Dołączył(a): 7/12/2012, 23:48

Postprzez jaroaro » 29/12/2015, 23:00

Czy tylko ja mam wrażenie że taki strasznie plastikowy ten motocykl? Trcohę nadmuchany ten bike :D Lubię jak to piec robi wrażenie na motocykliście. Czuć te moc jak się na niego patrzy ale to tylko moje zdanie ; )
Triumph Street Triple
jaroaro
Bywalec
 
Posty: 758
Dołączył(a): 1/6/2012, 12:19
Lokalizacja: siÄ™ biorÄ… wszy

Postprzez Zimny72 » 29/12/2015, 23:33

Na mnie wrażenie robią raczej takie moto: ;)

Obrazek
Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
Avatar użytkownika
Zimny72
Zimny Drań
 
Posty: 1382
Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
Lokalizacja: Wesoła

Postprzez Marsjanin » 30/12/2015, 01:43

Również lubię Cafe Racery :) Generalnie przy kontakcie z Zetką ma się wrażenie, że jest to taki paker. Moto raczej krótkie, ale taki design sprawia wrażenie, że moto jest na sterydach. Taki nadmuchany rozbójnik pełną gębą :)
MT-07
Avatar użytkownika
Marsjanin
Bywalec
 
Posty: 797
Dołączył(a): 7/12/2012, 23:48

Postprzez Zimny72 » 30/12/2015, 02:28

Bardziej chodziło mi o to, żeby motocykl wyglądał klasycznie, a nie jak jakaś odmiana owada czy transformersa, albo co gorsza ptaka - tak jak w przypadku V-Stroma albo Multistrady. ;)
Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
Avatar użytkownika
Zimny72
Zimny Drań
 
Posty: 1382
Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
Lokalizacja: Wesoła

Postprzez Marsjanin » 30/12/2015, 10:08

Rozumiem. Powiem tak... Kiedyś nie mogłem przeżyć tych nowych konstrukcji, właśnie typu Z, nowy Hornet, ER6 itd. Nie rozumiałem, czym się ludzie zachwycają, bo tak jak mówisz - więcej owado-zabawki niż motocykla. Zdanie jednak zmieniłem po organoleptycznym zbadaniu tematu :) Mimo wszystko, marzę również o maszynie typu Cafe Racer. Gusta się po prostu zmieniają.
MT-07
Avatar użytkownika
Marsjanin
Bywalec
 
Posty: 797
Dołączył(a): 7/12/2012, 23:48

Postprzez Devil 125 » 30/12/2015, 11:53

Co jak co ale ta kawa robi wrażenie bynajmniej na mnie ale wiadomo każdy ma swoje gusta ;)
Honda CBR 125R ---> Yamaha FZS 600 02r
Avatar użytkownika
Devil 125
Bywalec
 
Posty: 558
Dołączył(a): 9/9/2014, 14:46
Lokalizacja: DOL

Postprzez jaroaro » 30/12/2015, 12:36

Akurat CR to inna bajka. Ja porównuje Kawe do innych motocykli tej samej klasy gdzie to np Ducati, KTM, Triumph, MV Agusta nie są tak plastikowe. Producenci raczej starają się robić monowahacz, ładnie poprowadzić linie tłumika, coś pokombinują z ramą itp itd, a nie dodać mnóstwo plastików :D On jest bardziej plastikowy niż sporty dlatego mi nie leży. Devil125 zmień słowo "bynajmniej" bo gryzie się z resztą : )
Triumph Street Triple
jaroaro
Bywalec
 
Posty: 758
Dołączył(a): 1/6/2012, 12:19
Lokalizacja: siÄ™ biorÄ… wszy

Postprzez Rura » 30/12/2015, 12:38

Wolę swojego Strita. Co prawda niektórzy uważają, że wygląda jak rozdeptana i zdziwona ważka ze spóchniętym tyłkiem ;-). Ale tak jest tylko do momentu do którego rozdeptana owad przetrzepie futerko na winkielkach.
Daytona, MW, GT... byle latało ;-).
Rura
Świeżak
 
Posty: 421
Dołączył(a): 30/1/2015, 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Zimny72 » 30/12/2015, 13:21

Ja znowu swojÄ… V7-kÄ™ przerabiam w tym kierunku:

Obrazek
Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
Avatar użytkownika
Zimny72
Zimny Drań
 
Posty: 1382
Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
Lokalizacja: Wesoła

Postprzez Marsjanin » 30/12/2015, 15:05

Chyba za bardzo schodzimy z tematu :) W mojej opinii autor powinien skupić się na pojemnościach od 750cc.
MT-07
Avatar użytkownika
Marsjanin
Bywalec
 
Posty: 797
Dołączył(a): 7/12/2012, 23:48

Następna strona


Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na górê