Zobacz wątek - Szyba czy może lepiej nie, CB1000R
NAS Analytics TAG

Szyba czy może lepiej nie, CB1000R

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Szyba czy może lepiej nie, CB1000R

Postprzez Sanki » 25/11/2015, 22:32

Witam,
Jestem zainteresowany kupnem jakiejś szyby do Hondy CB 1000r gdyż mam zamiar używać motocykl na dłuższe traski, a bez żadnej osłony na dłuższą metę jest to dość męczące, będę wdzięczny o info jeśli ktoś ma akurat ten model z jakąś szyba i ona się sprawdza. Przeglądnalem "trochę" neta i w sumie nadal za wiele nie wiem :? Spotkałem się z różnymi opiniami, że w ogóle szyby nie warto do nakeda z racji, że jest montowana do kierownicy i pogorszy prowadzenie, zawirowania powietrza itd, z drugiej strony, że szyby są na tyle krótkie, że struga powietrza zostanie skierowana na kask co da jeszcze gorszy efekt i lepiej będzie bez niej, pomijam tu już walory wizualne. Proszę o wasze opinie, jak to się ma do rzeczywistości, czy szyba do nakeda ma jakiś sens? Jeśli tak to co polecacie. Z góry dziękuję. Pzdr.
Avatar użytkownika
Sanki
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 25/11/2015, 22:26


Postprzez lagiboy » 25/11/2015, 23:24

lepiej szybę mieć niż nie mieć. zdejmuje sporo ciśnienia z klaty i trochę tego powietrza odbija, przy prędkościach 120+ km/h i tak wieje ale do 120 różnica z szybą jest odczuwalna.
do wyboru jest sporo
Puig
MRA
GIVI

montuje się to tak że w żaden sposób nie przeszkadza. Lepsze to niż nic, niestety i tak będzie dmuchać.
od siebie dodam że mam w hornecie i jestem zadowolony.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35


Postprzez jasnoksieznik » 26/11/2015, 10:38

Obejzyj "szyby" w StreetTriple albo F800R - one wbrew pozorom daja bardzo duzo. Jesli szyba/flyscreen jest dopasowana do moto, to daje zauwazalna poprawe z "bardzo wieje" na "wieje odczuwalnie, ale tak nie meczy".

Zjawisko "wiania na kask" zauwazysz przy wszystkich moto, gdzie wysokosc/profil szyby jest niedopasowany do gabarytow kierowcy, nie tylko w nakedach.
Mimo wszystko chyba warto zaryzykowac - w razie czego szybe mozna ustawic pod roznymi katami, co zmienia przeplyw powietrza.

Waga/kierowaniem bym sie nie przejmowal - plastik sam w sobie wazy niewiele, a jesli masz problem ze zmiana kierunku jazdy przy duzych predkosciach, to raczej nie jest kwestia szyby :wink: .
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Postprzez leff » 26/11/2015, 11:00

nie licz na duzo, podniesie moze komfort do ok 120 km/h i nic wiecej
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4443
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez AdamoX » 26/11/2015, 15:07

To chyba zależy jak szyba. W Bandicie mam niewielką szybkę Puiga i przy 200km/h wieje mniej niż wialo na CBF w plastikach.
Bandyta 1200 + DR 650
AdamoX
Świeżak
 
Posty: 103
Dołączył(a): 11/8/2014, 07:49
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez lagiboy » 26/11/2015, 20:06

jakby nie było każda szybka zejmuje sporo ciśnienia. moja zdjęła mi kilka kg z klaty, w garnek dalej wieje no i w barki.
Przy 200km/h jak się położę to też nie dmucha ale daleko tak nie zajedziesz.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez Sanki » 26/11/2015, 22:07

Reasumując lepsza jakaś niż żadna :) Choć patrząc na te wysokie szyby choćby PUIG Touring II obawiał bym się trochę o stateczność motocykla w zakrętach przy dużych prędkościach, zwłaszcza, że praktycznie każda szyba mocowana jest do kierownicy co za tym idzie, opór powietrza musi ingerować w zachowanie kiery jeśli opiera się na niej pól metrowa "ściana", czyż nie? A co powiecie na szyby firmy LOSTER? (http://www.szybymotocyklowe.pl/) Cena jest niemal dwakroć mniejsza od takich producentów jak PUIG czy GIVI, a nie da się ukryć cena jest tu sporym wyznacznikiem, bo nie chce zbyt doinwestowywać moto, gdyż chodzi mi po głowie jakiś konkretniejszy turysta 8) [/img]
Avatar użytkownika
Sanki
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 25/11/2015, 22:26

Postprzez AdamoX » 27/11/2015, 08:36

lagiboy napisał(a):jakby nie było każda szybka zejmuje sporo ciśnienia. moja zdjęła mi kilka kg z klaty, w garnek dalej wieje no i w barki.
Przy 200km/h jak się położę to też nie dmucha ale daleko tak nie zajedziesz.

Na innych sprzętach co jeździłem było dokładnie tak jak piszesz... ale ta szybka mnie zadziwiła :roll: Jakoś tak kieruje strumień powietrza, że nie szarpie garnkiem mimo, że niski nie jestem (190cm).
Bandyta 1200 + DR 650
AdamoX
Świeżak
 
Posty: 103
Dołączył(a): 11/8/2014, 07:49
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez jasnoksieznik » 27/11/2015, 09:16

Nie rozumiem argumentu o 200km/h. Turysta to człowiek praktyczny, a prędkości pow. 140km/h są w całej Europie niepraktyczne, nie tylko na nakedach. Reszta świata nie jest lepsza.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Postprzez Sanki » 27/11/2015, 21:58

AdamoX napisał(a):Na innych sprzętach co jeździłem było dokładnie tak jak piszesz... ale ta szybka mnie zadziwiła :roll: Jakoś tak kieruje strumień powietrza, że nie szarpie garnkiem mimo, że niski nie jestem (190cm).


Jaką szybę masz tu na myśli? :?:
Avatar użytkownika
Sanki
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 25/11/2015, 22:26

Postprzez lagiboy » 29/11/2015, 11:32

jadąc autostradą za Vanem albo jakimś większym samochodem targa mi za łeb i przy prędkościach 80mph+ też wieje mi w czache. mam fajny garnek X-spirita II który jest mega aerodynamiczny i poza szumem nie mogę narzekać, używam zatyczek. Tylko te turbulencje za vanami mnie wnerwiają. Do prędkości 120km/h pełny komfort, Szybka działa jak ta lala. tak wygląda.foto z przodu (otwórz link) / widok na mocowanie (otwórz link)

w żaden sposób nie wpływa to na sterowność motocykla. żadnego oporu na kierownicy nie ma.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez AdamoX » 1/12/2015, 08:44

Sanki napisał(a):
AdamoX napisał(a):Na innych sprzętach co jeździłem było dokładnie tak jak piszesz... ale ta szybka mnie zadziwiła :roll: Jakoś tak kieruje strumień powietrza, że nie szarpie garnkiem mimo, że niski nie jestem (190cm).


Jaką szybę masz tu na myśli? :?:

Mam coÅ› takiego
http://www.motocyklove.pl/userdata/gfx/ ... f121c8.jpg
Bandyta 1200 + DR 650
AdamoX
Świeżak
 
Posty: 103
Dołączył(a): 11/8/2014, 07:49
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Zimny72 » 1/12/2015, 10:59

Ja bym uważał z tą szybą czy owiewką, bo wiele zależy od kasku i od tego jak zachowuje się w strudze powietrza (hałas i aerodynamika). Zakładałem różne szyby i owiewki do mojej V7-ki. Przy niektórych struga trafiała w kask i huk w kasku był nie do zniesienia. W innych zdejmowała tylko pęd powietrza z samej klatki piersiowej a kask przecinał swobodnie powietrze, co znowu miało swoje wady przy pochylaniu się nad bakiem (bo wtedy struga trafiała znowu w kask i owiewka przestawała spełniać swoje zadanie). W jeszcze innych nie było różnicy czy jadę z owiewką czy bez. Po rożnych próbach zdecydowałem się jak chcę jeździć (max 120-140km/h i w wyprostowanej pozycji z kaskiem ponad strugą) i stanęło na owiewce Puiga Raptor. Dlatego IMO szybę czy owiewkę należy dopasować do kasku - jedne kaski dobrze zachowują się w strudze, znowu inne tolerują tylko swobodne rozcinanie powietrza.
Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
Avatar użytkownika
Zimny72
Zimny Drań
 
Posty: 1382
Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
Lokalizacja: Wesoła



Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości




na górê