Zobacz wÄ…tek - DÅ‚awienie motocykli pod A2 - prawda a przepisy - ZOBACZ !
NAS Analytics TAG

DÅ‚awienie motocykli pod A2 - prawda a przepisy - ZOBACZ !

Porady, dyskusje i inne dywagacje na temat motocykli, którymi można się poruszać posiadając kategorię prawa jazdy A2
_________

DÅ‚awienie motocykli pod A2 - prawda a przepisy - ZOBACZ !

Postprzez Carbonowy » 17/11/2015, 22:55

Tak siedzę i czytam te Wasze posty odnośnie ograniczania mocy, jak to cytujecie ustawę, żonglujecie przepisami, obliczacie czy się mieści dany motocykl czy nie lecz moim zdaniem to tylko sobie ograniczacie możliwości, przyjemność z jazdy itd...
Dlaczego tak sądzę? otóż dlatego, że nie bierzecie pod uwagę parę ważnych elementów tej układanki a mianowicie takich:
- oprócz motocykli o pełnej mocy wychodzą od producenta wersje fabrycznie zdławione na niektóre kraje europy zachodniej i np. wychodzą CBR600 F4 o mocy 25kW (oczywiście litr na A2 to juz jest przegięcie:)
- można zamówić sobie i w polskim salonie nowy motocykl fabryczny o mniejszej mocy

Tak więc kupując/sprowadzając motocykl mamy od razu wymaganą moc w dokumentach bez dławienia, czy łamiemy przepisy ?? Otóż NIEE

Albo przykład z polskiej ziemi - wystarczy po zdławieniu, w momencie wbijania w dowód rejestracyjny poprosić o wymianę dowodu rejestracyjnego i wtedy mamy w dowodzie pojazdu tylko tą niższą moc i kto sprawdzi czy był dławiony do tej mocy czy to jest fabryczna moc ?? Otóż prawie NIKTTT

Wiekszość stacji diagnostycznych ma katalogi z europy ze szczegółowym zestawieniem modeli oraz wersji w jakich dany model wychodził, tzn czy występował w wersji o mniejszej mocy.

Mam kolegów którzy jeżdzą R6-tkami o mocy 35kW w dokumentach, mają kontrole na drogach i wszystko jest w porządku więc podsumowując - korzystajcie z przyjemności jazdy większymi motocyklami ilę sie tylko da :)

Jakby ktoś potrzebował pomocy/wyjasnień/informacji gdzie chłopaki robili dławienie to piszcie na priv bo niechce robić nikomu reklamy
Suzuki GS500 > Suzuki GSF600 > Honda CBR600F > Honda CBF1000
Avatar użytkownika
Carbonowy
Świeżak
 
Posty: 114
Dołączył(a): 29/8/2013, 13:20
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez lagiboy » 17/11/2015, 23:40

do motocykla o obniżonej mocy przez producenta dostajesz także homologację, której nie dostaniesz przy dławieniu motocykla o pełnej mocy. to jest różnica. jeśli KTM by sobie ubzdurał że wypuści KTM 1290 Super Duka o obniżonej mocy do 35kW i zapeni do niego homologację to też będziesz mógł nim jeździć mając A2. Kastrując Duka o pełnej mocy do 35kW nie będziesz mógł.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35


Postprzez Carbonowy » 18/11/2015, 00:02

trochę sie mylisz bo obowiązkowi homologacji podlegają jedynie urządzenia określone we właściwych przepisach prawa czyli w tym przypadku nowe pojazdy lecz w przypadku używanych niema tego wymogu, poprostu przegląd na uprawionej stacji diagnostycznej ma podobne uprawnienia jak homologacja producenta
Suzuki GS500 > Suzuki GSF600 > Honda CBR600F > Honda CBF1000
Avatar użytkownika
Carbonowy
Świeżak
 
Posty: 114
Dołączył(a): 29/8/2013, 13:20
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez lagiboy » 18/11/2015, 01:21

producent może wypuścić maszynę o pojemności 2L i mocy 35kW, stacja diagnostyczna Ci tego nie zrobi. a na fabrycznym sprzęcie o mocy wykraczającej ponad 70kW nie pojedziesz na A2 nawet po blokowaniu. Czytaj przepis. To że policja nie wie jak stosować nowy przepis nie znaczy, że jest to legalne. fabrycznie wypuszczony pojazd żeby nadawał się do przygotowania pod A2 musi mieć moc do 70kW. dlatego m in Kawasaki Z800 występuje w wersji E o ograniczonej mocy fabrycznie do 70kW.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez Tristello » 18/11/2015, 14:26

Tak siedzę i czytam te Wasze posty odnośnie ograniczania mocy, jak to cytujecie ustawę, żonglujecie przepisami, obliczacie czy się mieści dany motocykl czy nie lecz moim zdaniem to tylko sobie ograniczacie możliwości, przyjemność z jazdy itd...
Dlaczego tak sądzę? otóż dlatego, że nie bierzecie pod uwagę parę ważnych elementów tej układanki a mianowicie takich:
- oprócz motocykli o pełnej mocy wychodzą od producenta wersje fabrycznie zdławione na niektóre kraje europy zachodniej i np. wychodzą CBR600 F4 o mocy 25kW (oczywiście litr na A2 to juz jest przegięcie:)
- można zamówić sobie i w polskim salonie nowy motocykl fabryczny o mniejszej mocy

Tak więc kupując/sprowadzając motocykl mamy od razu wymaganą moc w dokumentach bez dławienia, czy łamiemy przepisy ?? Otóż NIEE

Albo przykład z polskiej ziemi - wystarczy po zdławieniu, w momencie wbijania w dowód rejestracyjny poprosić o wymianę dowodu rejestracyjnego i wtedy mamy w dowodzie pojazdu tylko tą niższą moc i kto sprawdzi czy był dławiony do tej mocy czy to jest fabryczna moc ?? Otóż prawie NIKTTT

Wiekszość stacji diagnostycznych ma katalogi z europy ze szczegółowym zestawieniem modeli oraz wersji w jakich dany model wychodził, tzn czy występował w wersji o mniejszej mocy.

Mam kolegów którzy jeżdzą R6-tkami o mocy 35kW w dokumentach, mają kontrole na drogach i wszystko jest w porządku więc podsumowując - korzystajcie z przyjemności jazdy większymi motocyklami ilę sie tylko da Smile

Jakby ktoś potrzebował pomocy/wyjasnień/informacji gdzie chłopaki robili dławienie to piszcie na priv bo niechce robić nikomu reklamy



Tak więc kupując/sprowadzając motocykl mamy od razu wymaganą moc w dokumentach bez dławienia, czy łamiemy przepisy ?? Otóż NIEE

Otóż zapomniałeś dodać iż takich sztuk jest bardzo mało na rynku wtórnym. Pomijam fakt większej ceny bo nie o to idzie rozmowa. Owszem CZYSTO TEORETYCZNIE można zakupić taką F4 z homologacją na 35kW, lecz w praktyce jest to bardzo ciężka sprawa.
Avatar użytkownika
Tristello
Świeżak
 
Posty: 351
Dołączył(a): 23/10/2014, 09:41
Lokalizacja: RKR

Postprzez Fugu » 18/11/2015, 15:20

Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez Tristello » 18/11/2015, 16:25

tak powinieneś wpisać warunki wyszukiwania. F3 i niższe można prowadzić majac A2.
OD 98 ustawiłem http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/searc ... AsArray=KW

27 ogłoszeń. przy prawie 800 "standardowych" F4, które wychodziły z normalną mocą i bez specjalnej homologacji. Daje to jakieś 4-5% Znając życie z tych 27 jakies 10 będzie tylko godnych uwagii.

To dużo ?
Avatar użytkownika
Tristello
Świeżak
 
Posty: 351
Dołączył(a): 23/10/2014, 09:41
Lokalizacja: RKR

Postprzez Fugu » 18/11/2015, 16:59

Dodajac:

http://www.alphatechnik.de/news/newsdet ... 600rr.html

+ TÃœV i zmiane papierow przez poprzedniego wlasciciela to wystarczajaco.

Pozatym - nie porownoj rynku w PL z DE. Tutaj panstwo (przepisy) dosc dobrze dbaja o to, zeby opis zgadzal sie z rzeczywistoscia.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez Tristello » 18/11/2015, 18:16

Tak masz racje, nie ma co porównywać to są dwa bardzo odmienne rynki. Aczkolwiek jeśli podałeś już z DE to ja się tego trzymałem. U nas rynek jest jeszcze mniejszy ale to rozmowa na dluższy temat, robi się troche off-top ;)
Avatar użytkownika
Tristello
Świeżak
 
Posty: 351
Dołączył(a): 23/10/2014, 09:41
Lokalizacja: RKR

Postprzez Carbonowy » 18/11/2015, 20:13

Fugu - bravo Ty !

Tristello - niepatrz na ilość ale na to że takowe są więc można zdławić a zmieniając dowód nikt nieodróżnia czy dławiłeś sam czy taką kupiłes / zaimportowałes

Ważne ze takie wychodziły fabrycznie gdyż znajdują się w katalogach ze szczegółowymi danymi technicznymi. tak jak wspomniałem widziałem taki katalogi na stacjach diagnostycznych

Lagiboy - rozmawiamy o 600tkach bo wieksze niewychodziły w wersjach fabrycznie zdławionych do max 35kW a 600tki tak, wiec ponownie powtarzam ze można zdławić boi nikt niesprawdzi czy dławiłes czy kupiłes fabrycznnie zdławioną bo wychodziły takie od producenta a policja zakłądam ze zna przepisy lecz niestety też pewnei neiwiedzą o fabrycznie produkowanych 600tkach o mocy max 35kW
Suzuki GS500 > Suzuki GSF600 > Honda CBR600F > Honda CBF1000
Avatar użytkownika
Carbonowy
Świeżak
 
Posty: 114
Dołączył(a): 29/8/2013, 13:20
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez lagiboy » 18/11/2015, 20:20

jest jeszcze taki myk że w razie podejrzenia policja może Ci zatrzymać za pokwitowaniem dowód rejestracyjny do wyjasnienia. i wtedy będziesz musiał ze wszystkimi papierkami pomaszerować. i jak nie będziesz miał na papierze że motocykl wyjściowo miał do 70kW to co zrobisz?
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez Fugu » 18/11/2015, 20:35

Carbonowy, zapominasz o jednym - kazdy pojazd wychodzi z fabryki z numerem VIN i COC. Bez problemu sprawdzisz co mial schodzac z tasmy. Zabawa z importem kastrowanych motocykli chroni co najwyzej przed wiejskim policjantem nie znajacym przepisow. Kazdy inny bez problemu sprawdzi, czy kombinujesz, czy nie.

Co gorsze - w razie "W", ubezpieczenie zadba zeby wykrecic sie od placenia.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez andy7 » 18/11/2015, 22:04

Carbonowy napisał(a): nie bierzecie pod uwagę parę ważnych elementów tej układanki a mianowicie takich:

oprócz motocykli o pełnej mocy wychodzą od producenta wersje fabrycznie zdławione na niektóre kraje europy zachodniej i np. wychodzą CBR600 F4 o mocy 25kW (oczywiście litr na A2 to juz jest przegięcie:)
- można zamówić sobie i w polskim salonie nowy motocykl fabryczny o mniejszej mocy


Przedewszystkim to nie wiesz jedenj rzeczy

Z fabryki WSZYSTKIE motocykle wychodza o jednej i tej samej mocy i papiery ktore do nich dostajesz opiewaja wlasnie w ta fabryczna moc.

To, ze katalog jakiegokolwiek kraju podaje dodatkowo ta czy inna moc, to zupelnie inna para kaloszy. Moc motocykla nowego z regoly zmienia sam dealer czy tez ASO.

Jezeli byolo by tak jak mowisz to mozna by rowniez dlawic litry czy tez wieksze pojemnisci lub moce.

We francji nie wprowadzisz do ruchu jendnosladu o mocy wiekszej niz 109 KM. W Niemczech mozesz zdlawic sobie na A2 V-Max'a czy tez Hayke.

Polskie przepisy sa rownie jasne.

Moc nie wyzsza niz oryginalnie 70 kW, stosunek nie wiekszy niz 0,2 Kw / kg dopuszczalna moc calkowita 35kW.

Proste ?

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez Carbonowy » 18/11/2015, 23:07

PANOWIE,

częściowo macie rację ale cżeściowo. Wiadomo przecież ze z taśmy zjeżdzają motocykle z jedną mocą bo idiotyzmen oraz biznesowym harakiri było wy robić 2 taśmy produkcyjne z 2 mocami na 1 model motocykla, ale jeśli sam producent albo jego przedstawiciel w postaci ASO czy dealera wypuszcza na rynek zdławione wersję jako nowy motocykl to to jest traktowane jako wersja wyjściowa/podstawowa i dlatego- powtarzam Wam ponownie- dlatego w katalogach z parametrami nowych motocykli są często 2 wersje - pełna i zdławiona.

Jeśli to Was jeszcze nie przekonuje to dodam, że rozmawiałem o tym wątku z zaprzyjaźnionym radca prawnym i po zaprezentowaniu mu tego stanowiska oraz zapisów ustawy powiedział: "prawo jest jedno ale interpretacji wiele ... "

Co do dławienia większych pojemności to właśnie robi się problem czesto ze stosunkiem mocy do masy....

Wszystko co przytoczyłem powinno przekonać większość gdyż moim założeniem było tylko pokazanie motocyklistom że się da jak się chce i można spełnic swoje marzenia i jeżdzić wymarzonym sprzętem zamiast siedzieć, marudzić i narzekać....
Coraz więcej ludzi jeździ 600tkami na A2 i to jest proces nieunikniony, i nawet policja to rozumie :)
Zobaczcie: http://moto.onet.pl/nadrogach/wie-pan-c ... any/jeejs2
DLA MNIE TEMAT SKOŃCZONY. POZDRAWIAM
Suzuki GS500 > Suzuki GSF600 > Honda CBR600F > Honda CBF1000
Avatar użytkownika
Carbonowy
Świeżak
 
Posty: 114
Dołączył(a): 29/8/2013, 13:20
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez andy7 » 19/11/2015, 12:07

Prawo jest jasne, tyle, ze do Ciebie ono nie trafia - o wzgledy nie pytam.

To, ze policja sie nie przyczepila, hmmmm, ma to znaczyc, ze jest legalne ?

Policja jest niedouczona, olewa sprawe i mozna sie z tego cieszyc.

Trafilby na kumatego i ponczylo by sie transportem na lawecie, mandatem i sprawa w sadzie za prowadzenie bez uprawnien. Taki jest fakt a nie jekies domniemanie.

Mi osobiscie to rybka czy motcykl mial pierwotnie 100 czy 150 KM przed dlawieniem, podobnie jest z pojemnoscia. Ale to jest tylko i wylacznie moje osobiste nastawienie ktore niema nic wspolnego z prawem



:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez Bartiquan » 8/1/2016, 09:39

Pytanko do znawcow :D skad policja przy kontroli ma wiedziec ile moto mialo zjezdzajac z tasmy ? Beda 2 scigi 35 kW, 1 fabrycznie dlawiony, 2 u diagnosty, to kto dostanie mandat :D Jest to troche kontrowersyjna teoria, albo dostana razem, albo zaden :P
Bartiquan
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 10/11/2010, 19:27
Lokalizacja: Bolec

Postprzez Boshi » 8/1/2016, 12:16

Ty. W twoim interesie jest wiedzieć, czy masz prawo się poruszać tym pojazdem.
Zastrzeżenia na PW.
Avatar użytkownika
Boshi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2349
Dołączył(a): 22/7/2010, 16:21

Postprzez DedeRR » 8/1/2016, 14:43

Dokładnie.
Potencjalny mandat to po prostu 300 galeonów mniej na koncie.
Ale pomyśl sobie co będzie, jeśli Tych dwóch motocyklistów by w siebie wjechało i by wyszło, że jeden ma uprawnienia do prowadzenia takiego moto, a drugi nie.
Przy jakichś poważniejszych konsekwencjach ubezpieczalnia wypina się na typka bez uprawnień i musi płacić drugiemu rentę.
Suzuki GS 500 E
Avatar użytkownika
DedeRR
Świeżak
 
Posty: 304
Dołączył(a): 2/5/2015, 00:19
Lokalizacja: Północ



Powrót do Motocykle na kategorie A2



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na górê