FZ6N S2 - 2008r - Wymiana płynu chłodniczego.
Posty: 11
• Strona 1 z 1
FZ6N S2 - 2008r - Wymiana płynu chłodniczego.
Witam,
Jako, że nie mam pojęcia co poprzedni-włoski właściciel zalewał do układu chłodzącego postanowiłem zabrać się za wymianę płynu głównie by spać spokojnie w mroźne noce. Moto trzymane w ocieplonym garażu ale temp. pewnie przy silnych mrozach dużo poniżej zera. Problemu z temperaturą nigdy nie miałem, ale świadomość, że może być zalana woda destylowana do chłodnicy nie daje mi spać spokojnie. Panowie, jakie rady przed wymianą? Zlanie płynu na pewno dolną śrubą w pompie wody, płyn zakupiony (Prestone), nalewamy do chłodnicy bezpośrednio? Gdzie w ogóle znajduje się zbiornik wyrównawczy?Wiem, że banalne pytania ale jakby użytkownik tego samego modelu mógł dość precyzyjnie opisać proces wymiany to obiecuje, że więcej nie spamuje takimi tematami:)
Dzięki!
Jako, że nie mam pojęcia co poprzedni-włoski właściciel zalewał do układu chłodzącego postanowiłem zabrać się za wymianę płynu głównie by spać spokojnie w mroźne noce. Moto trzymane w ocieplonym garażu ale temp. pewnie przy silnych mrozach dużo poniżej zera. Problemu z temperaturą nigdy nie miałem, ale świadomość, że może być zalana woda destylowana do chłodnicy nie daje mi spać spokojnie. Panowie, jakie rady przed wymianą? Zlanie płynu na pewno dolną śrubą w pompie wody, płyn zakupiony (Prestone), nalewamy do chłodnicy bezpośrednio? Gdzie w ogóle znajduje się zbiornik wyrównawczy?Wiem, że banalne pytania ale jakby użytkownik tego samego modelu mógł dość precyzyjnie opisać proces wymiany to obiecuje, że więcej nie spamuje takimi tematami:)
Dzięki!
-
dawidbud1 - Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 29/7/2015, 13:09
- Lokalizacja: Końskie
Zlewaj na ciepłym silniku (uwaga przy odkręcaniu korka) żeby termostat się otworzył i dzięki temu uwolnisz cały płyn z układu. Przy wlewaniu lej powoli, jak przestanie ubywać 'pomacaj' węże przez co przetłoczysz trochę płynu, gdy znów przestanie wciągać odpalasz silnik żeby pompa wymusiła obieg cieczy i ewentualnie dolewasz, lej na środek między min a maks chyba że jeździsz w zimie wtedy bliżej min, mniej płynu = ciut szybciej rozgrzany silnik.
-
SpeedyGonzales - Mieszkaniec forum
- Posty: 1730
- Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
- Lokalizacja: Sandomierz/TBG
Widziałeś Senku FZ6, że takie durnoty wypisujesz koledze? Jakie ściąganie baku? Po grzyba? Akumulator chcesz zobaczyć?
. Poza tym, nawet gdyby, to żeby podnieść bak wystarczy zdjąć siedzenie, w wersji "S" odkręcić wypełnienie czaszy i bak przykręcony jest dwiema śrubkami przy główce, od strony siedzenia jest zawias, a wszystkie węże i kable są na tyle długie, że bak można spokojnie postawić do pionu - to tak na przyszłość, gdybyś chciał kiedyś do akumulatora zajrzeć.
Jeżeli chodzi o wymianę płynu, zbiornik wyrównawczy jest po prawej stronie za kolektorem wydechowym, tam też jest i korek do niego, może się przydać lejek, korek od chłodnicy masz po jej prawej stronie dostępny bez zdejmowania żadnego elementu, na którymś uchu jest tylko wkręt zabezpieczający, z blaszką od spodu, wykręcasz go i korek jest twój.
Bak odkręca się w FZS-ie, żeby cokolwiek zrobić, nie w FZ, chyba że chcesz wymienić akumulator, ale to też raptem 6 śrubek
.

Jeżeli chodzi o wymianę płynu, zbiornik wyrównawczy jest po prawej stronie za kolektorem wydechowym, tam też jest i korek do niego, może się przydać lejek, korek od chłodnicy masz po jej prawej stronie dostępny bez zdejmowania żadnego elementu, na którymś uchu jest tylko wkręt zabezpieczający, z blaszką od spodu, wykręcasz go i korek jest twój.
Bak odkręca się w FZS-ie, żeby cokolwiek zrobić, nie w FZ, chyba że chcesz wymienić akumulator, ale to też raptem 6 śrubek

Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
senekkorzenna napisał(a):Robiłem gościowi z forum taki motocykl i miałem wrażenie że jak zdjąłem bak to dostęp do chłodnicy i zbiorniczka był wygodniejszy, łatwiej by było wlać płyn.
Ale po co tutaj odkręcać bak?

Dla wyjaśnienia:
1- korek chłodnicy
2- tutaj akurat zasłania go wąż chłodnicy, ale tam jest korek zbiornika wyrównawczego
3- a tutaj jest sam zbiornik wyrównawczy.
gdzie bak a gdzie chłodnica?

PS. Sorry za wielkość zdjęcia

Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
Glenroy a po spuszczeniu płynu przez śrubę w pompie wody zalewamy nowy płyn korkiem chłodnicy w końcu?Rozumiem, że Senek chciał zdejmować bak aby tam dostać się do głównego wlewu płynu chłodniczego?Dobrze rozumiem?Kurde musze to zrobić dziś bo już grubo na minusie w nocy a ciągle nie wiem co siedzi za płyn w moto....:/
"...na polu nawierzchni rzÄ…dzÄ… milimetry..."
-
dawidbud1 - Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 29/7/2015, 13:09
- Lokalizacja: Końskie
Nie odkręcasz żadnego baku. Odkręcasz korek chłodnicy, korek ze zbiornika wyrównawczego, spuszczasz stary płyn, nowy zalewasz do chłodnicy i do zbiornika, odpowietrzasz układ, uzupełniasz braki i cała filozofia 

Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości