Typowy lajk i pierwszy moto 125
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Typowy lajk i pierwszy moto 125
Witam,
Może na wstępnie, jestem osobą totalnie nową w tych tematach, tyle co z jakiś vlogów i po przeczytaniu masy artykułów posiadam teoretyczną wiedzę. Bez owijania na moto siedziałem raz w życiu, jakiś czas jeździłem na zwykłym skuterze 50, ale to chyba inna bajka. Ogólnie jestem pasjonatem motoryzacji, mam kilka projektów aut swoich, ale nie o tym temat.
Przez zimę potrzebuję zakupić jakiś ciekawy moto w nie dużej kasie 125 do zwykłej miejskiej jazdy, dojazdy do pracy, uczelnia i typowe miejskie przechadzki z pasażerką. Od czasu do czasu jakiś wypada za miasto (+/- 50km raczej nie więcej). Moto ma służyć głównie szybkiemu i sprawnemu przemieszczaniu się po zatłoczonym mieście w godzinach szczytu. Prawo jazdy wiadomo kat. B, do A będę dopiero się przymierzał pomału. Moto nie ma być skarbonką bez dna bo już dwie takie posiadam, za jakiś dłuższyyyy czas napewno i moto będzie taką skarbonką ale to już nie 125.
Po moich obserwacjach rynku wybrałem takie modele:
Junak RS 125
Honda CBR 125
Honda CBF 125
i to chyba tyle, ale ja tam się nie znam więc tutaj padł wybór pod wygląd i styl głównie.
Moto raczej używane bo innej opcji nie widzę. Koszta do 4 tysięcy chciałbym się zmieścić, jeżeli oczywiście będzie potrzeba dołożenia jakiejś sumy z konkretnego powodu to coś się wymyśli
. Wiem że z takimi osobami które mało wiedzą a dużo pytają ciężko się rozmawiam (sam pomagam na forum z autami), więc z góry za to przepraszam.
Może na wstępnie, jestem osobą totalnie nową w tych tematach, tyle co z jakiś vlogów i po przeczytaniu masy artykułów posiadam teoretyczną wiedzę. Bez owijania na moto siedziałem raz w życiu, jakiś czas jeździłem na zwykłym skuterze 50, ale to chyba inna bajka. Ogólnie jestem pasjonatem motoryzacji, mam kilka projektów aut swoich, ale nie o tym temat.
Przez zimę potrzebuję zakupić jakiś ciekawy moto w nie dużej kasie 125 do zwykłej miejskiej jazdy, dojazdy do pracy, uczelnia i typowe miejskie przechadzki z pasażerką. Od czasu do czasu jakiś wypada za miasto (+/- 50km raczej nie więcej). Moto ma służyć głównie szybkiemu i sprawnemu przemieszczaniu się po zatłoczonym mieście w godzinach szczytu. Prawo jazdy wiadomo kat. B, do A będę dopiero się przymierzał pomału. Moto nie ma być skarbonką bez dna bo już dwie takie posiadam, za jakiś dłuższyyyy czas napewno i moto będzie taką skarbonką ale to już nie 125.
Po moich obserwacjach rynku wybrałem takie modele:
Junak RS 125
Honda CBR 125
Honda CBF 125
i to chyba tyle, ale ja tam się nie znam więc tutaj padł wybór pod wygląd i styl głównie.
Moto raczej używane bo innej opcji nie widzę. Koszta do 4 tysięcy chciałbym się zmieścić, jeżeli oczywiście będzie potrzeba dołożenia jakiejś sumy z konkretnego powodu to coś się wymyśli

- Patryk144
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 2/10/2015, 21:33
W grę wchodzi tutaj tez kwestia gustu i kwestia zmiany biegów. Z tego co ja jeździłem na skuterach to nie spotkałem sie z manualna skrzynia. Ma to tez byc w pewien sposób przygotowanie i oswojenie sie z taka maszyna żeby za jakiś czas zakupić cos większego i mocniejszego. Wiec skuter będę brak od uwagę jak nic z motocykli nie da rade wykombinować.
- Patryk144
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 2/10/2015, 21:33
no to lecimy
nie wiem za wiele o junaku, jest to chińska produkcja, tani w produkcji, tani w zakupie, teoretycznie tani w eksploatacji. częśći są tanie, jeśli siadają to jakieś pierdoły, ogólnie z roku na rok jest lepiej z Junakiem.
z klasycznym wyglądem motocykla nie jesteś za pan brat ale i tak Ci podrzucę bo czasami lepiej jest wziąć to co się trafi w lepszym stanie i pieniądzach tym bardziej że to nie będzie sprzęt na stałe jak mówisz.
YBR 125 - klasyczny wygląd okrągła lampa, jednoczęściowa kanapa średnio ogarnięty chomik sobie z nią radzi.
CBF to jest klasa naked z szybkÄ….
CBR mały sport oba mają ten sam silnik, różnica jest w wyglądzie, to co się bardziej podoba lub to co znajdziesz w lepszym stanie. jest to dobry wybór na pierwszą 125kę, mało pali, poza wymianą oleju, smarowaniem łańcucha nic tam się nie dzieje. Oczywiście mówimy o egzemplarzach z drugiej ręki które nie były skatowane i zgruzowane przez nastolatka.
teraz kilka które są poza Twoim budżetem ale nigdy nie wiesz co się trafi.
KTM Duke 125 pomarańczowy Naked z oponą 150 na tylnym kole, moim zdaniem mistrz małych 125tek, jeśli kogoś stać albo trafi dobry egzemplarz w dobrych pieniądzach, nawet się nie zastanawiać. Na takim sprzęcie jesteś w stanie nauczyć się wszystkiego, łącznie z zejściem na kolano bo genialne zawieszenie i opony na to pozwalają.
Yamaha WR125X supermoto dość wysoko zawieszone i żeby na niego wsiąść trzeba mieć 175+. To jest drugi po Duku motocykl który jest moim faworytem do miasta ale tym razem ze względu na to że jest to supermoto chodzi prawie wyłącznie o zabawę. wjedziesz tym wszędzie i pojedziesz po wszystkim, nawet po krawężnikach i schodach jeśli chcesz. ten rodzaj motocykla nie zna granic. załóż mu tłumik przelotowy i będzie pięknie grał.
Yamaha YZF R-125 najszybszy mały sport w klasie 125 z silnikiem 4-suwowym, całkiem spory jak na 125 i też całkiem ekonomiczny choć nie tak jak CBR125. do wad tego motocykla należy jeździec. najczęściej jeśli coś mu dolega to z winy użytkownika ponieważ dosiadają go gniewne małolaty. Pozycja jest bardziej sportowa niż u innych, z założenia miała taka być, w końcu jest to wprowadzenie do klasy sport.
Pozostaje kwestia wyboru, najlepiej sprawdzającym się w dojazdach na codzień z odrobiną frajdy pluz poszanowaniem portfela będzie CBR 125,
najładniejszy i zarazem wszystko mający będzie KTM Duke
najbardziej uniwersalny i łobuzerski będzie WR125X
najszybszy i najbardziej sportowy będzie YZF R-125
najwygodniejszy i ekonomiczny będzie CBF
junaka nie wiem jak sklasyfikować. gdyby faktycznie miał jeździć bezawaryjnie to gdzieś za CBFką ze względu na małą moc.
zarówno Duke, WR125x będą miały 15KM
stare CBRki też miały 15KM ale teraz oscylują w granicach 9-10 kW - 12-14KM
cbfka i junak mają słabsze silniki.
nie wiem za wiele o junaku, jest to chińska produkcja, tani w produkcji, tani w zakupie, teoretycznie tani w eksploatacji. częśći są tanie, jeśli siadają to jakieś pierdoły, ogólnie z roku na rok jest lepiej z Junakiem.
z klasycznym wyglądem motocykla nie jesteś za pan brat ale i tak Ci podrzucę bo czasami lepiej jest wziąć to co się trafi w lepszym stanie i pieniądzach tym bardziej że to nie będzie sprzęt na stałe jak mówisz.
YBR 125 - klasyczny wygląd okrągła lampa, jednoczęściowa kanapa średnio ogarnięty chomik sobie z nią radzi.
CBF to jest klasa naked z szybkÄ….
CBR mały sport oba mają ten sam silnik, różnica jest w wyglądzie, to co się bardziej podoba lub to co znajdziesz w lepszym stanie. jest to dobry wybór na pierwszą 125kę, mało pali, poza wymianą oleju, smarowaniem łańcucha nic tam się nie dzieje. Oczywiście mówimy o egzemplarzach z drugiej ręki które nie były skatowane i zgruzowane przez nastolatka.
teraz kilka które są poza Twoim budżetem ale nigdy nie wiesz co się trafi.
KTM Duke 125 pomarańczowy Naked z oponą 150 na tylnym kole, moim zdaniem mistrz małych 125tek, jeśli kogoś stać albo trafi dobry egzemplarz w dobrych pieniądzach, nawet się nie zastanawiać. Na takim sprzęcie jesteś w stanie nauczyć się wszystkiego, łącznie z zejściem na kolano bo genialne zawieszenie i opony na to pozwalają.
Yamaha WR125X supermoto dość wysoko zawieszone i żeby na niego wsiąść trzeba mieć 175+. To jest drugi po Duku motocykl który jest moim faworytem do miasta ale tym razem ze względu na to że jest to supermoto chodzi prawie wyłącznie o zabawę. wjedziesz tym wszędzie i pojedziesz po wszystkim, nawet po krawężnikach i schodach jeśli chcesz. ten rodzaj motocykla nie zna granic. załóż mu tłumik przelotowy i będzie pięknie grał.
Yamaha YZF R-125 najszybszy mały sport w klasie 125 z silnikiem 4-suwowym, całkiem spory jak na 125 i też całkiem ekonomiczny choć nie tak jak CBR125. do wad tego motocykla należy jeździec. najczęściej jeśli coś mu dolega to z winy użytkownika ponieważ dosiadają go gniewne małolaty. Pozycja jest bardziej sportowa niż u innych, z założenia miała taka być, w końcu jest to wprowadzenie do klasy sport.
Pozostaje kwestia wyboru, najlepiej sprawdzającym się w dojazdach na codzień z odrobiną frajdy pluz poszanowaniem portfela będzie CBR 125,
najładniejszy i zarazem wszystko mający będzie KTM Duke
najbardziej uniwersalny i łobuzerski będzie WR125X
najszybszy i najbardziej sportowy będzie YZF R-125
najwygodniejszy i ekonomiczny będzie CBF
junaka nie wiem jak sklasyfikować. gdyby faktycznie miał jeździć bezawaryjnie to gdzieś za CBFką ze względu na małą moc.
zarówno Duke, WR125x będą miały 15KM
stare CBRki też miały 15KM ale teraz oscylują w granicach 9-10 kW - 12-14KM
cbfka i junak mają słabsze silniki.
black matt=grey (color by honda)
-
lagiboy - Moderator
- Posty: 2690
- Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35
Nie widzę tutaj na forum za bardzo opcji dziękuję, która bym od razu zaznaczył, a więc dziękuję bardzo za tego posta. O to właśnie mi chodziło, w tym momencie wiem na czym stoję. Co do KTM Duke nie ukrywam że był to mój numer 1 do momentu sprawdzenia dokładnie cen olx, otomoto etc. Po przeczytaniu różnych opinii bardzo chętnie bym go kupił, tylko to jest w większości 2x mój budżet, to ja wolę kupić coś tańszego i odłożyć pieniądze już na lepszą maszynę.
Jeszcze jakbyś mógł tylko doradzić, które roczniki CBR najlepiej szukać? Bo zauważyłem że jest dość duża rozbieżność w ich sprzedaży.
Jeszcze jakbyś mógł tylko doradzić, które roczniki CBR najlepiej szukać? Bo zauważyłem że jest dość duża rozbieżność w ich sprzedaży.
- Patryk144
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 2/10/2015, 21:33
najmłodsza na jaką Cię stać. tutaj nie ma niewiadomych, im młodsze moto i w lepszym stanie tym lepiej. czasami można znaleźć motocykl mega zadbany. pamiętaj że CBRka jest głównie ujeżdżana przez młodzików. Co za tym idzie to gleba. weź ze sobą kogoś kto ma pojęcie, sam obejrzyj tyle ile dasz radę, Ostatnio znajomy kupił CBRkę, namawiałem go na używaną od dealera ale stwierdził że taniej będzie kupić od osoby prywatnej i kupił od dzieciaka, ponieważ się nie znał nie zauważył że ma brakujące nalepki, porysowane boczne panele, wygięty clip-on. dla wprawnego oka była to oczywista gleba. kupił nowy clip-on za 45 funtów. plus sam się z tym chrzanił. nie wiem co jeszcze wyjdzie w praniu
tutaj (otwórz link) masz listę na co zwrócić uwagę i o co pytać.
niektórzy lubią kupić motocykl gotowy do jazdy inni wolą poświęcić mu chwilę czasu po zakupie i powymieniać to i owo.
z rzeczy eksploatacyjnych do wymiany najczęściej są olej i filtry ( to trzeba zrobić) jeśli nie masz twardego dowodu że jest zrobione, klocki hamulcowe, łańcuch i zębatki, świeca, opony.
[edit] a widzisz zapomniałem, szukasz wersji na wtrysku żeby nie bawić się już w regulację i czyszczenie gaźnika. roczniki od 2004 JC34 i od 2007 JC39

tutaj (otwórz link) masz listę na co zwrócić uwagę i o co pytać.
niektórzy lubią kupić motocykl gotowy do jazdy inni wolą poświęcić mu chwilę czasu po zakupie i powymieniać to i owo.
z rzeczy eksploatacyjnych do wymiany najczęściej są olej i filtry ( to trzeba zrobić) jeśli nie masz twardego dowodu że jest zrobione, klocki hamulcowe, łańcuch i zębatki, świeca, opony.
[edit] a widzisz zapomniałem, szukasz wersji na wtrysku żeby nie bawić się już w regulację i czyszczenie gaźnika. roczniki od 2004 JC34 i od 2007 JC39
black matt=grey (color by honda)
-
lagiboy - Moderator
- Posty: 2690
- Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35
Artykuły na temat kupna i na co zwrócić uwagę to już mam przeczytane i to sporo ich + youtuby. Teraz zacznę się rozglądać nad moto i szukać w moich okolicach osób które się na tym znają, bo samemu nie mam zamiaru kupować, wiem jak to jest bo często pomagam auta znajomym kupić i bardzo dobrze wiem jak to jest jak ktoś się nie zna. Dlatego samemu nie mam zamiaru do tego podchodzić.
- Patryk144
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 2/10/2015, 21:33
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Powrót do Motocykle od 51 do 125 ccm - kategoria A1/B
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości