Zobacz wątek - Pochylenie ciała,a manewr skrętu
NAS Analytics TAG

Pochylenie ciała,a manewr skrętu

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Pochylenie ciała,a manewr skrętu

Postprzez DarkShenron » 5/8/2015, 07:23

Witam Wszystkich,

Panie i Panowie mam jedno pytanie bo już się gubię. Do sedna jestem na kursie na kat. A na temat tego OSK wypowiadać się nie będę bo szkoda mi kasy utopionej -_- co jazdy to inny instruktor i inne informacje na temat jazdy w slalomie i 8. Więc uderzam do Was z pytaniem :
jak to jest z slalomem na prawko (tym między podwójnymi pachołkami co przejeżdżamy przez środek i ogólnie), a teraz informacje od instruktorów:

1) ciężar ciała na pośladkach przesuwamy w kierunku przeciwnym do skrętu - czyli skręcam w lewo to ciężar ciała na prawy poślad i ciało na prawo
2) przesuwamy swoje szanowne 4 litery w kierunku skrętu i znowu prawy poślad i ciało na prawo
3) i ostatni punkt nie ruszamy tyłka pochylamy się na moto i balansujemy ciałem

Teraz prośba do Was która z powyższych informacji jest poprawna - mam nadzieję że nie wywołam jakiejś burzy i walki między rożnymi technikami jazdy :)
DarkShenron
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 24/6/2015, 13:53
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez Fugu » 5/8/2015, 07:33

Opisujesz trzy rozne techniki, stosowane w roznych typach jazdy, n.p. nr. 2 to typowo torowy sposob pokonywania zakretow.

W tej chwili starasz sie zdac prawo jazdy - IMHO powinienes sie skoncentrowac na poprawnym wykonaniu cwiczenia, ja bym uzyl techniki nr. 3
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28


Re: Pochylenie ciała,a manewr skrętu

Postprzez andy7 » 5/8/2015, 07:49

DarkShenron napisał(a):3) i ostatni punkt nie ruszamy tyłka pochylamy się na moto i balansujemy ciałem


Przy jakiej predkosci ?

Jezeli bedziesz mial predkosc stabilna, to mozesz sobie balansowac cialem ile chcesz a efekty beda tak mierne, ze nie zmiescisz sie w cokolwiek.

Mysle, ze powinienesz bardziej skupic sie na tym co mowi szkolacy. Na Twoim miejscu pofatygowal bym sie do kierownictwa i stanowczo napomnial, ze nie jestem prostytutka aby co kazda godzine zmieniac szkolacego. Wybiezr sobie jednego ktory budzi w Tobie najlepsze wrazenia, i niekoniecznie jest to ten ktory fajnie sie do Ciebie usmiecha tylko ten ktory najwiecej wymaga.

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Re: Pochylenie ciała,a manewr skrętu

Postprzez DarkShenron » 5/8/2015, 08:14

andy7 napisał(a):
DarkShenron napisał(a):3) i ostatni punkt nie ruszamy tyłka pochylamy się na moto i balansujemy ciałem


Przy jakiej predkosci ?

Jezeli bedziesz mial predkosc stabilna, to mozesz sobie balansowac cialem ile chcesz a efekty beda tak mierne, ze nie zmiescisz sie w cokolwiek.

Mysle, ze powinienesz bardziej skupic sie na tym co mowi szkolacy. Na Twoim miejscu pofatygowal bym sie do kierownictwa i stanowczo napomnial, ze nie jestem prostytutka aby co kazda godzine zmieniac szkolacego. Wybiezr sobie jednego ktory budzi w Tobie najlepsze wrazenia, i niekoniecznie jest to ten ktory fajnie sie do Ciebie usmiecha tylko ten ktory najwiecej wymaga.

:wink:


co do prędkości na gladiusie na biegu 1 to jest jakieś 10/11 km/h. Więc wydaje mi się że przy 3 pkt to się albo wyłożę albo wszystkie pachołki będą moje :D, ale wolę dopytać nie mam przejeżdżonych kilka tysięcy kilometrów tylko parę razy plac i miasto więc moja wiedza jest hym może trochę większa niż 0.

Najlepiej mi wychodzi pkt 1 ale wiadomo jak to jest nauczę się tego i wejdzie mi to w krew,a na drodze coś innego się przyda i wyłożę się na pierwszym lepszym zakręcie, dlatego wolę dopytać j/w niz później smęcić i marudzić że wykładam się na zakręcie lub nie zdałem bo nauczyłem się czegoś co jest wielkim G

Zrobiłem tak jak mówisz dorwałem instruktora teraz, który wymaga i tłumaczy i właśnie on na te slalomy zaproponował mi pkt 1 i aktualnie jestem w miarę zadowolony, a co do reszty to,już zrobiłem lekką wojnę nie licząc tego to jeszcze każdemu dali teraz urlop i oczywiście problem z tym z kim się umówić na jazdy, a tego że instruktor olewa kursanta i siedzi całe jazdy na telefonie i nawet nie powie co źle robisz to pomijam, to samo z podnoszeniem motocykla, jak by nie to że tutaj na forum poczytałem i dopytuje innych kursantów lub nawet innych instruktorów z innej szkoły jazdy to pewnie bym się głowił jak coś zrobić.
DarkShenron
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 24/6/2015, 13:53
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez traveler » 5/8/2015, 08:48

Zarówno 1ka i 3ka, testowane/sprawdzone osobiście na XJ6.

Na 2kę zbyt małe prędkości, i wtedy faktycznie możesz się przewrócić ;)
FZ6N '09 98HP

brak podpisu.
Avatar użytkownika
traveler
Świeżak
 
Posty: 297
Dołączył(a): 29/6/2015, 17:27
Lokalizacja: BDG

Postprzez Jarod » 6/8/2015, 14:45

U mnie działał sposób nr 1. Po prostu ciało utrzymywałem ciągle w pionie, wtedy łatwiej obronić się przed podpórką
Jarod
Świeżak
 
Posty: 105
Dołączył(a): 10/5/2015, 09:51
Lokalizacja: Åšwidnica

Re: Pochylenie ciała,a manewr skrętu

Postprzez andy7 » 6/8/2015, 15:09

DarkShenron napisał(a):1. nie licząc tego to jeszcze każdemu dali teraz urlop
2. instruktor olewa kursanta i siedzi całe jazdy na telefonie i nawet nie powie co źle robisz


1. No wybacz ale i szkolacemu urlop sie nalezy.....

2. Idz, zglos do Starostwa i odczekaj, w razie czego dogadaj ze starostwem Termin gdzie i kiedy masz jazde, niech przyjda i zobacza.

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Re: Pochylenie ciała,a manewr skrętu

Postprzez DarkShenron » 7/8/2015, 11:01

teraz już mam innego więc oleje to najprawdopodobniej.
Tak wiem należy się urlop ale na 3 instruktorów wszyscy w tym samym czasie i to 2 tygodnie? Very Happy

Żeby nie otwierać kolejnego tematu :

Co polecacie do zdawania bo widzę, że jest wybór :
Gladius VS Yamaha?



:wink:
DarkShenron
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 24/6/2015, 13:53
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez tnts » 13/8/2015, 18:53

To czym jeżdziłeś na kursie, albo to które młodsze w ośrodku egz.
tnts
Świeżak
 
Posty: 151
Dołączył(a): 27/6/2011, 19:05

Re: Pochylenie ciała,a manewr skrętu

Postprzez andy7 » 13/8/2015, 23:21

DarkShenron napisał(a): Tak wiem należy się urlop ale na 3 instruktorów wszyscy w tym samym czasie i to 2 tygodnie?

Gladius VS Yamaha?


W zaleznosci od firmy, modele sa rozne. Jedni zamykaja Cale OSK i robia urlop inni podchodza do tego inaczej, a ze Tobie nie pasi, ze ktos ma raptem 2 tygodnie urlopu w lecie, no coz, Twoj Problem

Yamaha

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez leff » 14/8/2015, 10:14

stanowczo Yamaha, Gladius to kupa
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4443
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez slaveks » 31/8/2015, 15:26

Widziałem ostatnio na youtube filmik jak gość za bardzo się pochylił w zakręcie, poślizg, barierki i koniec. Po chłopie. Fakt, że miał zbyt wysoką prędkość.
Hale stalowe budowa (otwórz link)
slaveks
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 31/8/2015, 15:21

Postprzez Glenroy » 31/8/2015, 16:31

slaveks napisał(a):Widziałem ostatnio na youtube filmik jak gość za bardzo się pochylił w zakręcie, poślizg, barierki i koniec. Po chłopie. Fakt, że miał zbyt wysoką prędkość.


Chodzi Ci o to:
https://www.youtube.com/watch?v=1sJQ5DdOmSk

Jeżeli tak, to mój fazer jest mocniej pochylony kiedy stoi na bocznej stopce ;).
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2835
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez SlowMotion » 31/8/2015, 18:19

No i na tym filmiku nawet nie ma żadnego poślizgu a jedynie panika i wjechanie w krawężnik, więc myślę że nie o to mu chodzi.
Tak czy inaczej pochylenie się na motocyklu 'za bardzo' co najwyżej sprawi że wpadnie się do wewnętrznej zakrętu co jest sytuacją dość niespotykaną, ale osobiście raz nawet coś takiego widziałem ;) Z tego co opisujesz myślę że ktoś pochylił się do zakrętu i prędkości odpowiednio, ale brakło prześwitu, opony lub najechał na coś i nie opanował uślizgu co mogło źle się skończyć, dlatego do takiej zabawy tor jest dużo lepszym miejscem niż publiczna droga.

Zresztą chyba nie ma co się zastanawiać o co mu chodziło bo z tego co widzę to w każdym temacie pisze coś zupełnie poza wątkiem byle się wypowiedzieć.
Avatar użytkownika
SlowMotion
Świeżak
 
Posty: 461
Dołączył(a): 7/11/2014, 22:22
Lokalizacja: Kraków

Re: Pochylenie ciała,a manewr skrętu

Postprzez coolmen77 » 31/8/2015, 21:19

DarkShenron napisał(a):teraz już mam innego więc oleje to najprawdopodobniej.
Tak wiem należy się urlop ale na 3 instruktorów wszyscy w tym samym czasie i to 2 tygodnie? Very Happy

Żeby nie otwierać kolejnego tematu :

Co polecacie do zdawania bo widzę, że jest wybór :
Gladius VS Yamaha?



:wink:


uczysz siÄ™ na gladiusie bierz gladiusa,
nie zmieniał bym moto na egzaminie
coolmen77
Świeżak
 
Posty: 77
Dołączył(a): 9/11/2014, 10:24

Postprzez andy7 » 31/8/2015, 21:47

Glenroy napisał(a):Chodzi Ci o to:
https://www.youtube.com/watch?v=1sJQ5DdOmSk


Typowy przyklad niedostosowanian sprzetu do umiejetnosci typu R6 / R1 na pierwsze moto, bo nie bede tracil ny wymiane motocykla co roku czy dwa, kupie, bede jezdzil powoli z olejem w glowie odkrecal manetke.

Przychodzi co do czego i helm leb urywa.

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez Luku » 5/9/2015, 12:16

Leff, możesz szkrobnąć kilka zdań pod jakim kątem Gladius to kupa?

Osobiście nie miałem okazji latać Gladiusem, ale to co kumpel ostatnio wyczyniał w wyścigu Endurance na Starym Kisielinie Gladiusem zmieniło nieco mój stosunek do tego sprzętu ;-) Krótko mówiąc - ma potencjał tylko trzeba umieć go wykorzystać.

A odnośnie odpowiedzi na pytanie kolegi o przenoszenie ciężaru ciała to w slalomie proponuje dać sobie spokój i skupić się na skręcaniu, natomiast na ósemce (i tak samo przy nawracaniu - chcąc zachować jak najmniejszy promień skrętu) dobrze jest przenieść delikatnie cztery litery na zewnętrzą stronę siodła. W celu zrozumienia proponuje wykonać kilka prób. Przy tak małej prędkości jaką mamy na ósemce nie masz wystarczająco siły odśrodkowej. Siła odśrodkowa działająca od wewnątrz zakrętu jest zbyt mała do zniwelowania pochyłu motocykla potrzebnego do tak wąskiej linii przejazdu (czyt. małego promienia skrętu potrzebnego do zawrócenia).

Odwrotnie sprawa się ma przy przejezdzaniu dużą prędkością przez szybkie zakrety o dużym promieniu co można zaobserwować oglądając wyścigi motocyklowe (np. pierwszy zakręt na torze indianapolis).

poniżej link do filmu obrazującego nieco temat zawracania na małym promieniu
https://www.youtube.com/watch?v=mRemO1IRS74
<a href="http://www.2befast.pl">Obrazek</a><b><a href="http://www.2BeFast.pl">- szkolenia motocyklowe, treningi na torach, części wyścigowe.</a></b>
Avatar użytkownika
Luku
Świeżak
 
Posty: 119
Dołączył(a): 6/5/2006, 11:47
Lokalizacja: Kęty (małopolskie)

Postprzez andy7 » 5/9/2015, 14:54

Luku napisał(a):Leff, możesz szkrobnąć kilka zdań pod jakim kątem Gladius to kupa?

poniżej link do filmu obrazującego nieco temat zawracania na małym promieniu
https://www.youtube.com/watch?v=mRemO1IRS74


Ja co Prawda nie Leff ale sprobuje.

To, ze Gladius calkiem fajnie sie zbiera nie znaczy, ze jest fajnym moto. Genberalnie kiepsko reaguje na impulsy skretu, potrzeba do tego troche sily. Jego geometria nie jest najlepsza.

To, ze ktos potrafi na nim cos wykonac, swiadczy nie o motocyklu a o rider'ze

Aaaaaa i powaznie bym sie zastanowil co swierzakowi da ten filmik z ghymkana'y ?

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez Luku » 5/9/2015, 16:56

Aaaaaa i powaznie bym sie zastanowil co swierzakowi da ten filmik z ghymkana'y ?


Racja Andy... chyba nie dostosowałem za dobrze sposobu przekazu do typu odbiorcy... :)

A odnośnie gladiusa to chyba zależy jak komu leży... Szczyt techniki na pewno to nie jest i w konfrontacji z konkurencją nie wypada najkorzystniej, ale dawniej były motocykle o dużo gorszej geometrii i też się dało dlatego określenie 'kupa' trochę przyciągnęło moją uwagę... ;)

Kumpel na tym wypożyczonym Gladiusie przejechał łącznie 2 h wyścigu po krętym Kisielinie gdzie przerzucasz moto z kolana na kolano średnio co 5 sekund i nie powiedział złego słowa na motocykl, a zjeździł ich już kilka.
<a href="http://www.2befast.pl">Obrazek</a><b><a href="http://www.2BeFast.pl">- szkolenia motocyklowe, treningi na torach, części wyścigowe.</a></b>
Avatar użytkownika
Luku
Świeżak
 
Posty: 119
Dołączył(a): 6/5/2006, 11:47
Lokalizacja: Kęty (małopolskie)



Powrót do Technika jazdy



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na górê