Kask + buty + ubranie do sportowego-turystyka
Posty: 16
• Strona 1 z 1
Kask + buty + ubranie do sportowego-turystyka
Witam,
na początku przyszłego sezonu chcę kupić sportowego-turystyka (Suzuki GSX650FAL2) jednakże już w najbliższym czasie chciałbym zacząć kupować rzeczy niezbędne na motocykl.
I tutaj zwracam się z prośbą o pomoc w wyborze kasku, ubrania, rękawic i butów.
Kask:
upatrzone mam dwa - Shoei GT-Air i Schuberth S2. Ogólnie poszukuję kasku integralnego, dobrze wentylowanego, w miarę cichego i przede wszystkim bezpiecznego. Może są jakieś inne kaski godne uwagi np. firmy Arai?
Ubrania:
Tutaj zastanawiałem się nad kurtka i spodniami tekstylnymi. Co prawda nie mam wybranych konkretnych modeli jednakże moja uwagę zwróciła firma Rukka (model Pijanne). Może ktoś mógłby polecić jakiś model np. z firmy Dainese, Held lub innej? A może opłacałoby się zainwestować w kurtkę skórzaną? Tylko jaką
Rękawice i buty:
Tutaj to nic nie mam upatrzonego. Najważniejsze jest żeby zapewniały bezpieczeństwo.
Ogólnie dodam, ze motocyklem będę poruszał się w większości autostrada (dojazd do pracy + turystyka w Skandynawii + dojazdy autostradami do Polski).
I najważniejsze. Na pierwszym miejscu stawiam bezpieczeństwo, a nie cenę. Przy kaskach nie sugerowałem się Sharpem.
Pozdrawiam
Mario
na początku przyszłego sezonu chcę kupić sportowego-turystyka (Suzuki GSX650FAL2) jednakże już w najbliższym czasie chciałbym zacząć kupować rzeczy niezbędne na motocykl.
I tutaj zwracam się z prośbą o pomoc w wyborze kasku, ubrania, rękawic i butów.
Kask:
upatrzone mam dwa - Shoei GT-Air i Schuberth S2. Ogólnie poszukuję kasku integralnego, dobrze wentylowanego, w miarę cichego i przede wszystkim bezpiecznego. Może są jakieś inne kaski godne uwagi np. firmy Arai?
Ubrania:
Tutaj zastanawiałem się nad kurtka i spodniami tekstylnymi. Co prawda nie mam wybranych konkretnych modeli jednakże moja uwagę zwróciła firma Rukka (model Pijanne). Może ktoś mógłby polecić jakiś model np. z firmy Dainese, Held lub innej? A może opłacałoby się zainwestować w kurtkę skórzaną? Tylko jaką
Rękawice i buty:
Tutaj to nic nie mam upatrzonego. Najważniejsze jest żeby zapewniały bezpieczeństwo.
Ogólnie dodam, ze motocyklem będę poruszał się w większości autostrada (dojazd do pracy + turystyka w Skandynawii + dojazdy autostradami do Polski).
I najważniejsze. Na pierwszym miejscu stawiam bezpieczeństwo, a nie cenę. Przy kaskach nie sugerowałem się Sharpem.
Pozdrawiam
Mario
- husumtorv
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 19/7/2015, 19:45
http://www.moto-opinie.info/?action=sho ... duktu=1618
Polecam zwrócić uwagę na tendencję spadkową ocen.
Polecam zwrócić uwagę na tendencję spadkową ocen.
- Vasago
- Świeżak
- Posty: 269
- Dołączył(a): 10/3/2015, 22:37
Wcześniej trafiłem na tą stronę i przeraziły mnie te opinie. Stąd też moje pytanie tutaj. Oby dwa kaski są reklamowane jako bardzo ciche a z opinii użytkowników wynika co innego. A mi właśnie zależy na kasku który dobrze wycisza i jest bezpieczny ze względu że będzie użytkowany w 85-95% na autostradzie.
- husumtorv
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 19/7/2015, 19:45
Moi koledzy, którzy dużo jeżdżą turystycznie wszyscy wskazują na Schubertha, jeżeli chodzi ci o wyciszenie. Inną sprawą jest to, że Schuberthy to jedne z droższych kasków na rynku.
Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
-
Zimny72 - Zimny Drań
- Posty: 1382
- Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
- Lokalizacja: Wesoła
Zimny72 napisał(a):Moi koledzy, którzy dużo jeżdżą turystycznie wszyscy wskazują na Schubertha, jeżeli chodzi ci o wyciszenie. Inną sprawą jest to, że Schuberthy to jedne z droższych kasków na rynku.
Powiem szczerze, że o pieniądze tutaj nie chodzi.
I taka ciekawostka. Mieszkam w jednym z droższych miast w Europie (Kopenhaga) i Schuberth S2 w sklepie stacjonarnym u mnie kosztuje ok 1950 zł czyli ok 200 zł mniej niż w sklepie internetowym ze Szczecina. A gdybym np już dzisiaj chciał kupić w jednym ze sklepów internetowych to zapłaciłbym w przeliczeniu ok. 1600 zł. Shoei też jest tańsze.
- husumtorv
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 19/7/2015, 19:45
Jeśli chodzi wentylację kasku to z swoich doświadczeń oraz klientów, którzy mi zaufali mogę polecić Ci kaski firmy HJC. Jeśli zależy Ci na blendzie to faworytem będzie HJC r-pha ST. Warto jest też pomyśleć o kasku typowo sportowym czyli HJC R-pha 10 plus w cenie kasku mamy kompletny osprzęt(pin locka, przyciemnianą szybę, kurtynę, deflektor na nos). Co do odzieży fajna kurtka na Gore to Held Montero do tego spodnie to na przykład Held Salerno. Widzę, że wspomniałeś o sklepie w Szczecinie, jeśli chciałbyś coś przymierzyć i potrzebowałbyś rady służymy pomocą, a przy okazji mogę zaprosić Cię do sklepu obok Szczecina 

Paweł | | Firma BIKESTAR | tel: +48 500 619 211 | e-mail: biuro@bikestar.pl | www.bikestar.pl
-
Pawel_SV - Świeżak
- Posty: 22
- Dołączył(a): 14/8/2015, 21:15
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Mam gt-air i zrobiłem w nim jakieś 2500 km. Czytałem opinie na tej stronce powyżej i zaczynam dochodzić do wniosku, że niektórzy źle dobrali kask. Jeśli chodzi o brak miejsca na nos, czy inne części twarzo-czaszki, to zwyczajnie sprawdź w sklepie, czy pasuje. Ja używam swojego z okularami i nie mam problemów, nawet z blenda. Ktoś tam pisał o bolacych uszach. Raz mnie bolało jedno, jak na 300 km przelot źle go założyłem(przez wyciskanie okularów). Jeśli chodzi o gwizdanie przy większych prędkościach- kask ma mechanizm pozwalający na mikrouchyl (nie dociska wtedy wizjera do kasku). Jest wtedy lepsza wentylacja, ale powyżej 70 rzeczywiście, przy lekkim podniesieniu głowy gwiżdże. Wystarczy mocniej wcisnąć wizjer (lub otworzyć szerzej) i nie ma mowy o gwizdaniu .
Miałem ten sam dylemat co Ty. I teraz nie wyobrażam sobie innego kasku- mega wygodny i mega praktyczny. I ładniejszy niż Schubert;) Ale oba kaski świetne. Mi lepiej na głowie leżał Shoei.
Miałem ten sam dylemat co Ty. I teraz nie wyobrażam sobie innego kasku- mega wygodny i mega praktyczny. I ładniejszy niż Schubert;) Ale oba kaski świetne. Mi lepiej na głowie leżał Shoei.
- mnipu
- Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 13/7/2015, 11:49
Powiem, że teraz mam jeszcze większy problem. Jak Pawel_SV polecił HJC RPHA ST i RPHA 10+ to zacząłem również szukać informacji o tych kaskach. I szczerze powiem, że na dzień dzisiejszy są na samej szczycie listy "must have". Oby dwa kaski wygrały testy motorradu w swoich klasach. W teście RPHA ST okazał się lepszy od Schubertha S2. Z drugiej jednak strony GT-Air nie był testowany. Biorąc pod uwagę powyższe testy, to że kaski są zbudowane z podobnych kompozytów oraz cenę to HJC znajduje się na szczycie listy. No ale to tyle z teorią. Teraz czas wyruszyć na miasto i przymierzyć wszystkie.
Mam jeszcze pytanie odnośnie blendy. Czy jest ona aż tak bardzo przydatna?
P.S. Pawel_SV dzięki za zaproszenie. Pod koniec września będę w Szczecinie wiec pewnie skorzystam i przyjadę do Stargardu
Mam jeszcze pytanie odnośnie blendy. Czy jest ona aż tak bardzo przydatna?
P.S. Pawel_SV dzięki za zaproszenie. Pod koniec września będę w Szczecinie wiec pewnie skorzystam i przyjadę do Stargardu
- husumtorv
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 19/7/2015, 19:45
Niedawno sam szukałem kasku, ale zdecydowanie z niższej półki i też sobie zadawałem pytanie odnośnie blendy.
Kupiłem z blendą, kask używam od około miesiąca i nie wyobrażam sobie teraz kupić kasku bez blendy.
Tak samo, jak podziwiam kierowców w puszkach, którzy jeżdżą bez okularów przeciwsłonecznych- u mnie to absolutna podstawa w słoneczny dzień.
Kupiłem z blendą, kask używam od około miesiąca i nie wyobrażam sobie teraz kupić kasku bez blendy.
Tak samo, jak podziwiam kierowców w puszkach, którzy jeżdżą bez okularów przeciwsłonecznych- u mnie to absolutna podstawa w słoneczny dzień.
-
A7 x - Świeżak
- Posty: 307
- Dołączył(a): 8/3/2013, 09:39
- Lokalizacja: Wrocław/OsW
Przymierzyć Sharka zawsze mogę, jednak (na razie) nie jest on faworytem do zakupu. W przytoczonym powyżej teście Motorrad z 6/2014 Shark Speed-R zdobył 71/100 pkt, gdzie Schuberth S2 miał 82/100 a HJC RPHA-ST miał 88/100. Co prawda w testach Sharpa, Shark dostał najwięcej gwiazdek ale jak już pisałem w pierwszym poście, akurat tych testów nie biorę pod uwagę.
Póki jeszcze nie ruszyłem w miasto to czas wygooglować wszelkie testy i opinie nt Speed-R
Edit:
http://www.moto-opinie.info/?action=sho ... oduktu=777
Jeżeli dwóm użytkownikom Speed-R pękła skorupa (szczęka) bez konkretnego powodu to dla mnie kask odpada.
Póki jeszcze nie ruszyłem w miasto to czas wygooglować wszelkie testy i opinie nt Speed-R

Edit:
http://www.moto-opinie.info/?action=sho ... oduktu=777
Jeżeli dwóm użytkownikom Speed-R pękła skorupa (szczęka) bez konkretnego powodu to dla mnie kask odpada.
- husumtorv
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 19/7/2015, 19:45
Ja namawiam tylko do przymiarki
Po prostu sam byłem maksymalnie nastawiony na coś z czwórki GT Air, NXR, RPHA i RPHA ST, a ostatecznie kupiłem Speed-R w wersji 2 (czyli obecnie sprzedawanej).
Z recenzji Motocykla http://www.motorismo.pl/system/asset/re ... ocykla.pdf
Łatwe wkładanie; (tak)
dobre dopasowanie, (tak)
mocno siedzi na głowie, ale jej nie uciska; (tak)
bardzo dobre położenie paska; (kwestia anatomii)
stosunkowo niski poziom hałasu; (nooo, tu to bym się spierał)
wentylacja górnej części głowy i części szczękowej dobra, (tak)
łatwe w obsłudze suwaki; (ten od blendy, bo od górnego nawiewu jest nie do ruszenia)
bardzo łatwa wymiana szyby; (mi ten system akurat w ogóle nie podszedł)
łatwa obsługa blendy przeciwsłonecznej; (tak)
dobra przydatność dla okularników; (pewnie tak, bo ma wcięcia)
dobra jakość wykonania (tak)
Trudne zdejmowanie; (absolutnie, zdejmuje się bardzo przyjemnie)
ciężki i mocno obciąża głowę; (w ogóle go nie czuć)
brak zapadek w regulacji otwarcia szyby, (no nie ma, ale za to można regulować imbusem poziom oporu wizjera, więc położenie jest płynne)
męcząca obsługa i blokowanie szyby, języczek do podnoszenia szyby prawie nie do chwycenia; (oj tak, po kilku miesiącach jest już lepiej, ale wymyślił to jakiś sadysta)
ograniczone pole widzenia w dół; (z założonym noskiem, który wywaliłem, bo jest pinlock)
skłonność do parowania (z pinlockiem nie ma szans, dodatkowo pinlock jest w wersji max vision)

Z recenzji Motocykla http://www.motorismo.pl/system/asset/re ... ocykla.pdf
Łatwe wkładanie; (tak)
dobre dopasowanie, (tak)
mocno siedzi na głowie, ale jej nie uciska; (tak)
bardzo dobre położenie paska; (kwestia anatomii)
stosunkowo niski poziom hałasu; (nooo, tu to bym się spierał)
wentylacja górnej części głowy i części szczękowej dobra, (tak)
łatwe w obsłudze suwaki; (ten od blendy, bo od górnego nawiewu jest nie do ruszenia)
bardzo łatwa wymiana szyby; (mi ten system akurat w ogóle nie podszedł)
łatwa obsługa blendy przeciwsłonecznej; (tak)
dobra przydatność dla okularników; (pewnie tak, bo ma wcięcia)
dobra jakość wykonania (tak)
Trudne zdejmowanie; (absolutnie, zdejmuje się bardzo przyjemnie)
ciężki i mocno obciąża głowę; (w ogóle go nie czuć)
brak zapadek w regulacji otwarcia szyby, (no nie ma, ale za to można regulować imbusem poziom oporu wizjera, więc położenie jest płynne)
męcząca obsługa i blokowanie szyby, języczek do podnoszenia szyby prawie nie do chwycenia; (oj tak, po kilku miesiącach jest już lepiej, ale wymyślił to jakiś sadysta)
ograniczone pole widzenia w dół; (z założonym noskiem, który wywaliłem, bo jest pinlock)
skłonność do parowania (z pinlockiem nie ma szans, dodatkowo pinlock jest w wersji max vision)
- Vasago
- Świeżak
- Posty: 269
- Dołączył(a): 10/3/2015, 22:37
Moim zdaniem wszystkie Twoje założenia zweryfikuje Twoja czaszka
Jeśli podobają Ci się wszystkie z wymienionych kasków, ustaw sobie je w kolejności cenowej (od najmniejszej) i przymierzaj. Schubert wydawał mi się super, bardzo cichy, porządnie wykonany, ale nie na moją czaszkę. Shoei zwyczajnie bardziej mi leżał i nie odstawał pod względem jakości wykonania. Także przymierz się też do każdego. Jak będzie ok - bierz. Jak nie - przymierz kolejny
Moim zdaniem każdy z tych kasków będzie Ci dobrze służył.
Z tego co słyszałem, Schubert ma najlepsze wyciszenie. Ale GT-Air ma bardzo fajną wentylację (co u mnie objawia się zmierzwieniem włosów na głowie wzdłuż kanałów wentylacyjnych, gdy mam otwarte wloty
Poza tym, GT-Air ma zajefajne grafiki (choć drogie). HJC nie miałem na głowie.
Co do Blendy GT-Air ma przydatne rowki na okulary, co mi bardzo pomaga, bo nie muszę nosić ciągle soczewek. Ale jeśli założę korekcyjne, to nie ma mowy już o założeniu dodatkowo ciemnych okularów - mam od tego blendę. Przyznam też, że nawet, jak włożę soczewki, to i tak nie zakładam ciemnych okularów, tylko opuszczam w razie potrzeby blendę - zwłaszcza w mieście. Tak jest wygodniej. Na dłuższe trasy rozważam czasem założenie okularów, ale jeszcze mi się nie zdarzyło jechać w soczewkach + ciemne okulary - blenda. Blenda rozleniwia
Innymi słowy - tak, jest przydatna 


Z tego co słyszałem, Schubert ma najlepsze wyciszenie. Ale GT-Air ma bardzo fajną wentylację (co u mnie objawia się zmierzwieniem włosów na głowie wzdłuż kanałów wentylacyjnych, gdy mam otwarte wloty

Co do Blendy GT-Air ma przydatne rowki na okulary, co mi bardzo pomaga, bo nie muszę nosić ciągle soczewek. Ale jeśli założę korekcyjne, to nie ma mowy już o założeniu dodatkowo ciemnych okularów - mam od tego blendę. Przyznam też, że nawet, jak włożę soczewki, to i tak nie zakładam ciemnych okularów, tylko opuszczam w razie potrzeby blendę - zwłaszcza w mieście. Tak jest wygodniej. Na dłuższe trasy rozważam czasem założenie okularów, ale jeszcze mi się nie zdarzyło jechać w soczewkach + ciemne okulary - blenda. Blenda rozleniwia


- mnipu
- Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 13/7/2015, 11:49
Vasago - to co wkleiłeś to są właśnie testy Motorradu z czerwca 2014 o których pisałem wyżej. Dzięki za dodanie swojej opinii do wyników testu. Jeżeli będzie w sklepie ten Speed-R 2 to go przymierze, ale tak jak pisałem wyżej to nie jestem do niego jakoś przekonany (pęknięta szczęka).
P.S. Szkoda tylko, że nie ma w tym teście GT-Air. Podobno Shoei nie bardzo wierzył w testy Motorradu jednakże w notce gdzie mówią o tym dlaczego Shoei i Arai nie biorą udziału w testach jest wzmianka, że GT-Air osiągnąłby wynik "bardzo dobry".
Mnipu - tutaj masz racje. Pierwszym kryterium dla mnie jest bezpieczeństwo wiec kask musi odpowiednio leżeć. Na razie zbieram wszelkie dane o kaskach żebym wiedział jakie mam przymierzyć. Dziękuję za info o blendzie.
P.S. Szkoda tylko, że nie ma w tym teście GT-Air. Podobno Shoei nie bardzo wierzył w testy Motorradu jednakże w notce gdzie mówią o tym dlaczego Shoei i Arai nie biorą udziału w testach jest wzmianka, że GT-Air osiągnąłby wynik "bardzo dobry".
Mnipu - tutaj masz racje. Pierwszym kryterium dla mnie jest bezpieczeństwo wiec kask musi odpowiednio leżeć. Na razie zbieram wszelkie dane o kaskach żebym wiedział jakie mam przymierzyć. Dziękuję za info o blendzie.
- husumtorv
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 19/7/2015, 19:45
Dlatego się do tego testu odniosłem
Absolutnie nie namawiam do zakupu Speed-R zamiast innego kasku. Po prostu warto założyć go na głowę, będąc w sklepie.
O tym pęknięciu też czytałem i nie mam powodu żeby ludziom nie wierzyć, ale z drugiej strony nigdzie nie znalazłem potwierdzenia tego problemu.

Absolutnie nie namawiam do zakupu Speed-R zamiast innego kasku. Po prostu warto założyć go na głowę, będąc w sklepie.
O tym pęknięciu też czytałem i nie mam powodu żeby ludziom nie wierzyć, ale z drugiej strony nigdzie nie znalazłem potwierdzenia tego problemu.
- Vasago
- Świeżak
- Posty: 269
- Dołączył(a): 10/3/2015, 22:37
Posty: 16
• Strona 1 z 1
Powrót do Akcesoria motocyklowe
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości