Zobacz wątek - KTM exc 125 i utrzymanie czy może full ?
NAS Analytics TAG

KTM exc 125 i utrzymanie czy może full ?

Enduro, Cross
_________

Postprzez henio12323 » 9/8/2015, 17:00

zalezy co komu jest " drogo' jednemy 5 tysiecy wywalic rocznie to jest nic, inny 500 zł nie da rady wsadzić. generalnie to drogi sport i utrzymanie maszyny w stanie praktycznie perfekcyjnym kosztuje wg mnie duzo.
200tka ma koło 40 kucy. bazy silników np kartery są zwykle identyczne o ile wiem to w ogóle są takie same aż do dnia dzisiejszego, ale inne nastawy silnika są wprowadzane i EXC jest zywotniejsze zawsze względem SX. dla przykładu SX zmieniasz tłok co 40 godzin w EXC co 70. wiadomo zalezy jaka jazda itp itd. ale to mniej wiecej o stosunek chodzi. pozatym katując SX po lesie szybciej sie moze zarznąć niz na torze.
w klx to mozna jeździc i jeździc to kilka razy zywotniejsze moto.
w 2T nauczysz sie techniki jazdy, potem bedziesz mógł wziąc cokolwiek i jechać na gumie, w 4T to taka troche oszukana guma, bo liczysz tylko na moment obrotowy silnika, i pionu praktycznie nie osiągasz nigdy, wiem bo sam na EXC 525 mogłem jechac sporo, ale to tylko dzięki mocnemu silnikowi, w trialu mam dosyc krótkie biegi i nie moge sobie pozwolić na cos takiego że jak moto mi opada to "dodam" gazu bo juz tam nic nie ma pod manetką czasami, po prostu balans ciała sie liczy, jak to opanujesz to bedziesz mógł powiedziec że na prawde to ogarniasz.
klx w gaźniku starszy rocznik ma chyba nawet ponad 30 kucy, nowsze wtryski mają moze te 22 ale da sie je troszke odblokować, ale i tak gaźnik agresywniejszy był i całkiem spoko chodził.
to szkoda na taki teren jak masz kupować crossówke, a czy hard czy soft enduro to zalezy ile masz kasy potem na utrzymanie. i mówie nie patrz do konca na moc tylko na swoje umiejętnosci, ja mam ziomków którzy na DT 125 potrafią w 2 osoby na 1 kole cisnąć, a chłopaczki 18stki nawet nie mieli, po prostu zamiast siedziec na forum i szukać maszyny mocnej, cisną na moto i trenują :)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez ariven76 » 9/8/2015, 18:56

Też bym cisnął na moto ale stoi w garażu rozebrany. Jutro zaniose głowice bo mam tak jak pisałem gniazda zaworowe do zrobienia bo mi zawory wpadaja (tytany) tzn. na lewym ssącym po 3 mth z luzu 0.15 robi się 0.00, a na lewym wydechowym odwrotnie, z luzu 0.20 robi się 0.40 i wyżej i cały czas strzela z tłumika...
A szkoda katować fulla 250 4t na prostych drogach i lasach...

Ogólnie całą kasą jaką mam to utrzymam "w miare" 250 4t, ale nie chce wszystkiego pakować, bo trzeba oszczędzać np. prawko za 2 lata będę robił i pewnie exc 125 będzie albo jakaś huska. A w 250tce jak mialem kase to wymienialem kilka rzeczy poza silnikiem, opony, nowa okleina.

A np. jak w exc zamiast po 70mth, wymienie tłok po 100mth to coś się stanie ? Wiadomo, korba co 2 tłok wiec myśle że w ciągu 2 lat 2-3 tłoki i jedna korba pójdą co do silnika. Ogólnie wole też 2t bo nie ma rozrządu zaworów i innych dupereli które trzeba sprawdzać, a jak w głowicy 4t coś się sypnie to już "szmal" trzeba mieć ...

I co do olejów - u siebie w kxf w jeździe enduro wymieniałem olej co 20mth - motul 300v ale troche szybko nabijałem te 20mth, a do silnika wchodziło mi ok. 1,4l oleju więc 3 wymiany miałem a teraz kupiłem motula5100.

A w 2t w skrzyni co ile olej zmieniać ? I jaki najlepiej lać ? (wiem że każdy poleca 300v, no ale bez przesady, może być coś z wyższej półki ale nie aż taki :) ) I jeszcze pytanie co do mieszanki, też jaki olej lać ?
Bo do 80tki lałem pierwszy lepszy olej 2t do kosiarek z cpnu za 13zł/litr ale wiadomo, tamten był ogólnie do początku i jeszcze się nie orientowałem co i jak. Więc pytanie co ile zmieniać olej w silniku i jaki, oraz jaki olej do paliwa. Tylko jak najtańsze bym chciał, i nie to że pierwszy lepszy tani tylko dobry, a tani nie mam pojęcia co do cen olejów mieszanki myślę że 25-35zł tak mniej więcej.
Avatar użytkownika
ariven76
Świeżak
 
Posty: 39
Dołączył(a): 2/4/2015, 18:45
Lokalizacja: Kamionka


Postprzez henio12323 » 9/8/2015, 20:08

wymienaic mozna róznie, zaleznie jak sie jeździ, jak sie dba itp. wystarczy zaniedbać filtr powietrza i po 50 godzianch tłok moze byc na smietnik. wiec tutaj ciezko mówic ile wytrzyma.
olej w skrzyni 10-15 godzin. kazdy do skrzyn 2T moze byc tak trzeba koło 50 zł za litr dać cos moze pare złotych taniej, w sumie transoil chyba ponizej 40 zł da sie kupic. najpierw kup moto potem mysl o olejach, ja leje motul 800 u siebie.
na oleju do wahy bym mocno nie oszczędzał. koło 40 zł litr najtaniej mniej wiecej żeby cos dobrego było np castrol power 2T. ale koło 10-15 zł drozej masz motula cyz ipona
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez ariven76 » 16/8/2015, 19:30

Sorki że odświeżąm temat, ale nie chce zakładać już nowego. Jeszcze mam pytanie czy warto pchać się w ktm'y ? czy lepiej jakąś huśkę wr kupic. Głównie chodzi o 250 2t, seta dużo pali i jest wyżyłowana stąd decyzja o ćwiartce. Tylko czy warto pakować kasę w exc ? Za ok. 10 000zł mam 2004r, a wr będzie 2008. Nowszych nie chce, nie stac mnie za bardzo :P.
A może jest jeszcze jakieś inne 250 2t ? Tylko enduro :) (bo wiem że fulli jest dużo, yz sx itp.)
Avatar użytkownika
ariven76
Świeżak
 
Posty: 39
Dołączył(a): 2/4/2015, 18:45
Lokalizacja: Kamionka

Postprzez henio12323 » 16/8/2015, 19:44

a czemu miało by byc nie warto ? ktmy kosztuja troche wiecej w utrzymaniu. ale masz duzo lepszy dostęp do częsci niz w husqvarnach. i ktm to bardziej przemyslana konstrukcja - łatwiejsza w obsłudze.

w 2taktach do tej ceny praktycznie te motocykle są jedynie cokolwiek warte, są gasgasy ale tam jeszcze ciezej oczęsci, no i wg opinii ( bo sam o takim myslałem ) motocykle są dosyc "kruche" to samo bety

no bo nawet na logike, ktm pompuje miliony euro w rozwój technologii, małe firmy jak sherco czy GG nie mają takich środków, wiec ciezko było by jak kolwiek dogonić pod tym względem KTMa,
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez ariven76 » 17/8/2015, 05:25

Nie wiem, fulle ktma 2004 rok, będą za 7000, enduro za 10 000 stąd to pytanie. Ja mojego 250 4t 08r. sprzedaje za 9 tys a endurak 4 lata starszy jest droższy... Ogólnie z papierami czy bez to mi jest obojętne bo nie będę go rejestrował. I ostatnio zauważyłem że huśki mają napęd po prawej stronie i kopniak jest do przodu przesunięty :P Poczekam jeszcze trochę, może coś się znajdzie. A i tak ogólnie - exc 250 bardziej podchodzi (chodzi o moc) pod fulla 125 2t czy 250 2t ? (bo enduro podobno są dużo słabsze od fulli)
Avatar użytkownika
ariven76
Świeżak
 
Posty: 39
Dołączył(a): 2/4/2015, 18:45
Lokalizacja: Kamionka

Postprzez dawko00 » 17/8/2015, 11:01

Mocowo napewno 250 exc 2t będzie podchodził pod sx 250 2t, jeśli sx 125 2016 ma 38km a exc 125 ok 35km
exc 125 11'
dawko00
Świeżak
 
Posty: 146
Dołączył(a): 2/11/2014, 13:51
Lokalizacja: Żywiec

Postprzez henio12323 » 17/8/2015, 18:40

czy husqvarna WR czy ktm EXC zawsze takie moto bedą słabsze od ich crossowych braci, ( CR i SXa ) chociaz bywa że staaare crossówki mogą miec mniej mocy niz nowe enduyraki - wiadomo postep idzie jakos do przodu.

i enduro całkiem inaczej pracuje względem crossówki. duzo płynniej oddaje moc, ciągnie lepiej z dołu, duzo łatwiej wyczuć trakcje i sie nią bawic niz w crossówce
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez ariven76 » 19/8/2015, 23:37

A orientujecie się w jakich cenach powinny być gasgasy ?
Znalazłem 2010r. za 10400, ale facet pisze ze nie chce sie zamieniac za kxf bo kupil nowa crf'ke.
Pozniej znalazlem starszego gg z 2007 roku za 11500, i mowi ze zastanowi sie nad wymiana.
Pytanie tylko czy się opłaca ... Bo moto starsze 3 lata kosztuje ponad 1k więcej... mowa oczywiście o ec 250.
Avatar użytkownika
ariven76
Świeżak
 
Posty: 39
Dołączył(a): 2/4/2015, 18:45
Lokalizacja: Kamionka

Postprzez henio12323 » 20/8/2015, 20:21

w takich jakie są, to rynek dyktuje cene, i tak realnie biorąc pod uwage technologie itp wiekszosc crossówek jest przesadzona, bo kosztuje tyle co np supersport gdzie ma 10x wiecej technologii wpakowanej.

wiec jak sprzedawca chce 11500 to po tyle chodza :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Poprzednia strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na górê