Leff, możesz szkrobnąć kilka zdań pod jakim kątem Gladius to kupa?
Osobiście nie miałem okazji latać Gladiusem, ale to co kumpel ostatnio wyczyniał w wyścigu Endurance na Starym Kisielinie Gladiusem zmieniło nieco mój stosunek do tego sprzętu
Krótko mówiąc - ma potencjał tylko trzeba umieć go wykorzystać.
A odnośnie odpowiedzi na pytanie kolegi o przenoszenie ciężaru ciała to w slalomie proponuje dać sobie spokój i skupić się na skręcaniu, natomiast na ósemce (i tak samo przy nawracaniu - chcąc zachować jak najmniejszy promień skrętu) dobrze jest przenieść
delikatnie cztery litery na zewnętrzą stronę siodła. W celu zrozumienia proponuje wykonać kilka prób. Przy tak małej prędkości jaką mamy na ósemce nie masz wystarczająco siły odśrodkowej. Siła odśrodkowa działająca od wewnątrz zakrętu jest zbyt mała do zniwelowania pochyłu motocykla potrzebnego do tak wąskiej linii przejazdu (czyt. małego promienia skrętu potrzebnego do zawrócenia).
Odwrotnie sprawa się ma przy przejezdzaniu dużą prędkością przez szybkie zakrety o dużym promieniu co można zaobserwować oglądając wyścigi motocyklowe (np. pierwszy zakręt na torze indianapolis).
poniżej link do filmu obrazującego nieco temat zawracania na małym promieniu
https://www.youtube.com/watch?v=mRemO1IRS74
<a href="http://www.2befast.pl">
</a><b><a href="http://www.2BeFast.pl">- szkolenia motocyklowe, treningi na torach, części wyścigowe.</a></b>