Zobacz wÄ…tek - <i>[Yamaha YZF-R1]</i> Yamaha YZF-R1 - odrodzenie
NAS Analytics TAG

[Yamaha YZF-R1] Yamaha YZF-R1 - odrodzenie

Komentarze użytkowników
_________

[Yamaha YZF-R1] Yamaha YZF-R1 - odrodzenie

Postprzez Åšcigacz » 28/7/2015, 19:10

Dyskusja na temat: Yamaha YZF-R1 - odrodzenie
Przeczytaj więcej na ten temat na stronie:
Yamaha YZF-R1 - odrodzenie
Åšcigacz
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16777167
Dołączył(a): 3/5/2006, 19:00


Postprzez Komentatorzy » 28/7/2015, 19:10

Aprilia RSV4 jest o 10 000zł tańsza i moim zdaniem lepsza.<br><hr>albatros
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Postprzez Komentatorzy » 28/7/2015, 19:34

Co jak co, ale akurat łatwiejszej wymiany koła niż przy jednoramiennym wahaczu to się nigdzie nie uświadczy ;)<br><hr>619
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 28/7/2015, 21:58

Pisanie dziś, w 2015 roku że Aprilia to jakaś egzotyka zakrawa na kpinę. To tak jak by napisać ze szczytem marzeń każdego kierowcy w Polsce jest pastuszek tdi a cała reszta to straszna "egzotyka" a my tu w naszym polskim zadupiu powinnismy wybierać tylko "sprawdzone" marki (japońskie ) bo je naprawi każdy kowal w każdej wsi<br><hr>uy
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 28/7/2015, 22:38

Wlasciwosci jezdne to jedno ale motocykl ma sie PODOBAC. Osobiscie uwazam ze ta r1 jest paskudna. Nikt mi nie powie ze wyglad to nie jest podstawa kupowania motocykla. Rn 22 zjada wygl;adem te r1 na sniadanie. Zreszta wszystkim innym ją zjada. Kawasaki niestety wygralo w tym roku ze swoją h2 i h2r. Ludzie kochanie to jest postep. Sam nie jezdzilem ale jak slysze ludzi ktorzy z r1 przesiadaja sie na nowe r1 i mowia " hmm spoko jest dobrze a nawet lepiej" i ludzi ktorzy przesiadaja sie z r1 na h2 i mowia "ten motocykl to petarda , boje sie go " to chyba nie ma o czym mowic. Sam jestem posiadaczem delikatnego i kontrolowanego gsx 650f ale uwazam ze sport powinien ewoluowac, szokowac i wyrywac włosy z głowy . Bo niby kto usiadzie za sterami awionetki jesli latał myśliwcem ?<br><hr>Trojan86
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 29/7/2015, 12:54

Jako entuzjasta marki i posiadacz yamahy od wielu lat, jestem rozczarowany nowym modelem. Miał być przełom, cudo techniki, niesamowiity motocykl. Niestety, najpierw wyszła na jaw kontrowersyjna stylistyka motocykla. R1, dotąd motocykl który wryróżniał się zdecydowanie na plus jeśli chodzi o wygląd, był bardzo ładny i zgrabny, a teraz to jakaś kpina po prostu. Liczyłem że chociaż technicznie będzie przełom, a tu okazuje się że motocykl nie ma zapowiadanych 200km a wiele mniej i nie ma startu do liderów w klasie. Może ma jakieś ekstra właściwości jezdne, nie wiem, ale jeśli chodzi o moc i przyspieszenie to zostaje w tyle niestety:(.
<a href="http://www.motorcyclistonline.com/2015-superbike-test-comparison-shootout-drag-race-bmw-s1000rr-vs-ducati-1299-panigale-s-vs-yamaha" target="blank" class="link" rel="nofollow">http://www.motorcyclistonline.com/2015-superbike-test-comparison-shootout-drag-race-bmw-s1000rr-vs-ducati-1299-panigale-s-vs-yamaha</a><br><hr>hans
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 29/7/2015, 14:39

Komentatorzy napisał(a):Pisanie dziś, w 2015 roku że Aprilia to jakaś egzotyka zakrawa na kpinę. To tak jak by napisać ze szczytem marzeń każdego kierowcy w Polsce jest pastuszek tdi a cała reszta to straszna "egzotyka" a my tu w naszym polskim zadupiu powinnismy wybierać tylko "sprawdzone" marki (japońskie ) bo je naprawi każdy kowal w każdej wsi<br><hr>uy<br>
Pytanie za 100 pkt. Ile masz serwisów Aprili w Polsce?<br><hr>Adam
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 29/7/2015, 17:03

Komentatorzy napisał(a):Jako entuzjasta marki i posiadacz yamahy od wielu lat, jestem rozczarowany nowym modelem. Miał być przełom, cudo techniki, niesamowiity motocykl. Niestety, najpierw wyszła na jaw kontrowersyjna stylistyka motocykla. R1, dotąd motocykl który wryróżniał się zdecydowanie na plus jeśli chodzi o wygląd, był bardzo ładny i zgrabny, a teraz to jakaś kpina po prostu. Liczyłem że chociaż technicznie będzie przełom, a tu okazuje się że motocykl nie ma zapowiadanych 200km a wiele mniej i nie ma startu do liderów w klasie. Może ma jakieś ekstra właściwości jezdne, nie wiem, ale jeśli chodzi o moc i przyspieszenie to zostaje w tyle niestety:(.
<a href="http://www.motorcyclistonline.com/2015-superbike-test-comparison-shootout-drag-race-bmw-s1000rr-vs-ducati-1299-panigale-s-vs-yamaha" target="blank" class="link" rel="nofollow">http://www.motorcyclistonline.com/2015-superbike-test-comparison-shootout-drag-race-bmw-s1000rr-vs-ducati-1299-panigale-s-vs-yamaha</a><br><hr>hans<br>
co za stek bzdur to te starsze wersje r1 wygladaja paskudnie i nigdy mi sie nie podobała jeszcze żadna r1 ta najnowsza wyglada za to o wiele lepiej , to chyba najlepiej wygladajacy obecnie motocykl w klasie wyglada jak torowa bron zagłady tak bym to ujął a poprzednie wersje jak popierdółki dla maminsynków z zelem na kudłach probujacych wyrwwac głupia laske na motocykl , co do porównania na 1/4 mili sa 2 wersje r1 spec usa i euro tzn może więcej spec jest ale ja wiem o tych 2 ta usa jest wyraźnie słabsza chyba o jakies 10% od wersji europejskiej ,o ile od wcześniejszych wersji r1 wolałbym gruzlice o tyle ta najnowsza jest ekstra .<br><hr>fffffff
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 29/7/2015, 17:10

Komentatorzy napisał(a):Wlasciwosci jezdne to jedno ale motocykl ma sie PODOBAC. Osobiscie uwazam ze ta r1 jest paskudna. Nikt mi nie powie ze wyglad to nie jest podstawa kupowania motocykla. Rn 22 zjada wygl;adem te r1 na sniadanie. Zreszta wszystkim innym ją zjada. Kawasaki niestety wygralo w tym roku ze swoją h2 i h2r. Ludzie kochanie to jest postep. Sam nie jezdzilem ale jak slysze ludzi ktorzy z r1 przesiadaja sie na nowe r1 i mowia " hmm spoko jest dobrze a nawet lepiej" i ludzi ktorzy przesiadaja sie z r1 na h2 i mowia "ten motocykl to petarda , boje sie go " to chyba nie ma o czym mowic. Sam jestem posiadaczem delikatnego i kontrolowanego gsx 650f ale uwazam ze sport powinien ewoluowac, szokowac i wyrywac włosy z głowy . Bo niby kto usiadzie za sterami awionetki jesli latał myśliwcem ?<br><hr>Trojan86<br>
r1 rn 22 wygalda jak mucha której ktoś na dodatek przyjepal z parasola miedzy oczy hahah , r1m przy niej wygalda jak miss mokrego podkoszulka jest zwarta i proporcjonalana ,i najlepsze "zresztą wsyztkim innym ja zjada " = leże , r1 rn 22 dostaje w każdej dziedzinie od r1m ,a kawasaki h,ja wygrało h2 drogowa jest ciezka jak jałowka na torze dostaje baty od bmw s1000rr a na prostej wcale nie jest szybsza dobrze ze tuning w niej jest łatwy ;) bo rozczarowani wlasciciele po wyścigu na prostej z bmw s1000rr pierwsze co zrobia to pojada do dilera po akcesoryjny tłumik akrapa i zmienienie mapy ;) ,o h2r niema co pisać to torowa wydumka .<br><hr>fffff
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 29/7/2015, 17:19

Komentatorzy napisał(a):Wlasciwosci jezdne to jedno ale motocykl ma sie PODOBAC. Osobiscie uwazam ze ta r1 jest paskudna. Nikt mi nie powie ze wyglad to nie jest podstawa kupowania motocykla. Rn 22 zjada wygl;adem te r1 na sniadanie. Zreszta wszystkim innym ją zjada. Kawasaki niestety wygralo w tym roku ze swoją h2 i h2r. Ludzie kochanie to jest postep. Sam nie jezdzilem ale jak slysze ludzi ktorzy z r1 przesiadaja sie na nowe r1 i mowia " hmm spoko jest dobrze a nawet lepiej" i ludzi ktorzy przesiadaja sie z r1 na h2 i mowia "ten motocykl to petarda , boje sie go " to chyba nie ma o czym mowic. Sam jestem posiadaczem delikatnego i kontrolowanego gsx 650f ale uwazam ze sport powinien ewoluowac, szokowac i wyrywac włosy z głowy . Bo niby kto usiadzie za sterami awionetki jesli latał myśliwcem ?<br><hr>Trojan86<br>
W przypadku Kawasaki to nie tyle postęp co czysty marketing ( oczywiście nie widzę w tym nic złego, ale jednak ).
<br><hr>.
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 29/7/2015, 17:58

Kawasaki zx 10 wymaga modernizacji? hmm dziwne skoro wygrywa we wszystkich najważniejszych seriach motocyklowych tj. WSBK i BSB. <br><hr>KRIT
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 30/7/2015, 10:16

Komentatorzy napisał(a):Aprilia RSV4 jest o 10 000zł tańsza i moim zdaniem lepsza.<br><hr>albatros<br>
lepsza bo co ? Bo widziałeś ja w internecie czy jeździłeś nią po torze ?<br><hr>Wojtek
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 30/7/2015, 10:17

Komentatorzy napisał(a):Kawasaki zx 10 wymaga modernizacji? hmm dziwne skoro wygrywa we wszystkich najważniejszych seriach motocyklowych tj. WSBK i BSB. <br><hr>KRIT<br>
Zauważ, że motocykl WSBK i drogowy w gruncie rzeczy nie maja wiele wspólnego. Owszem baza jest taka sama. Ale obecnie można modyfikować praktycznie cały motocykl - poza ramą i niektórymi elementami silnika (kiedyś nawet modyfikowali ramy wspawując kawałki metalu, żeby zwiększyć sztywność). To, że jakiś motocykl wygra w teście porównawczym motocykli drogowych nie znaczy, że zrobi to w wyścigach. Sukces w WSBK zależy tylko od tego na ile producent będzie wspierał zespół w przygotowanie motocykla oraz obsługę (no chyba, ze to i tak team fabryczny). Motocykl drogowy to znowu kompromis - musi być tak zbudowany, żeby się sprzedawał ale też żeby był dobrą bazą. Takie porównywanie motocykli seryjnych nie ma sensu bo jak można porównać motocykl np. bez QS z takim z QS skoro na torze obydwa będą mieć QS i walka będzie wyrównana. Producent może np. dać użytkownikowi tańsze zawieszenie, bo to na drodze nie ma znaczenia; a w wyścigach i tak dostanie zawieszenie z pierwszej półki i zrówna się z tym motocyklem, który to seryjnie był niby lepszy. Sytuacja zmieni się niedługo gdy w wyścigach zostanie ograniczona możliwość modyfikacji motocykla. W takim już wypadku bardzo będzie się liczyć to jak dobry pod każdym względem jest motocykl dopiero co po wypuszczeniu fabryki - bo w mało zmienionym stanie trafi na tor. I tutaj już np. obecnie takie Kawasaki nie będzie dobre - bo przerobić motocykl każdy potrafi - będzie się liczyć baza - tutaj z kolei obecnie dobre będzie takie BMW - gdzie w WSBK jest słabe ale jako motocykl seryjny jest wysoko ustawiony.<br><hr>Wojtek
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 30/7/2015, 17:10

Komentatorzy napisał(a):Kawasaki zx 10 wymaga modernizacji? hmm dziwne skoro wygrywa we wszystkich najważniejszych seriach motocyklowych tj. WSBK i BSB. <br><hr>KRIT<br>
Komentatorzy napisał(a):Zauważ, że motocykl WSBK i drogowy w gruncie rzeczy nie maja wiele wspólnego. Owszem baza jest taka sama. Ale obecnie można modyfikować praktycznie cały motocykl - poza ramą i niektórymi elementami silnika (kiedyś nawet modyfikowali ramy wspawując kawałki metalu, żeby zwiększyć sztywność). To, że jakiś motocykl wygra w teście porównawczym motocykli drogowych nie znaczy, że zrobi to w wyścigach. Sukces w WSBK zależy tylko od tego na ile producent będzie wspierał zespół w przygotowanie motocykla oraz obsługę (no chyba, ze to i tak team fabryczny). Motocykl drogowy to znowu kompromis - musi być tak zbudowany, żeby się sprzedawał ale też żeby był dobrą bazą. Takie porównywanie motocykli seryjnych nie ma sensu bo jak można porównać motocykl np. bez QS z takim z QS skoro na torze obydwa będą mieć QS i walka będzie wyrównana. Producent może np. dać użytkownikowi tańsze zawieszenie, bo to na drodze nie ma znaczenia; a w wyścigach i tak dostanie zawieszenie z pierwszej półki i zrówna się z tym motocyklem, który to seryjnie był niby lepszy. Sytuacja zmieni się niedługo gdy w wyścigach zostanie ograniczona możliwość modyfikacji motocykla. W takim już wypadku bardzo będzie się liczyć to jak dobry pod każdym względem jest motocykl dopiero co po wypuszczeniu fabryki - bo w mało zmienionym stanie trafi na tor. I tutaj już np. obecnie takie Kawasaki nie będzie dobre - bo przerobić motocykl każdy potrafi - będzie się liczyć baza - tutaj z kolei obecnie dobre będzie takie BMW - gdzie w WSBK jest słabe ale jako motocykl seryjny jest wysoko ustawiony.<br><hr>Wojtek<br>
WSBK to faktycznie skomplikowana seria wyścigowa, jednak zwróć uwagę, że BMW-u pomimo wpompowania niebotycznych nakładów finansowych w S1000RR nigdy mistrzostwa nie zdobyło. Honda prawdopodobnie też na obecnej CBR 10000 nie wygra bo niestety już więcej z tego motocykla wycisnąć się nie da. Tak nawiasem, zobacz jakie pozycje zajmował Rea na Hondzie a jak teraz sobie radzi na Kawasaki. Porównywanie ma sens w świetle artykułu odnoszącego się do wyścigowego DNA motocykli.<br><hr>Krit
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 30/7/2015, 17:36

Komentatorzy napisał(a):Kawasaki zx 10 wymaga modernizacji? hmm dziwne skoro wygrywa we wszystkich najważniejszych seriach motocyklowych tj. WSBK i BSB. <br><hr>KRIT<br>
Komentatorzy napisał(a):Zauważ, że motocykl WSBK i drogowy w gruncie rzeczy nie maja wiele wspólnego. Owszem baza jest taka sama. Ale obecnie można modyfikować praktycznie cały motocykl - poza ramą i niektórymi elementami silnika (kiedyś nawet modyfikowali ramy wspawując kawałki metalu, żeby zwiększyć sztywność). To, że jakiś motocykl wygra w teście porównawczym motocykli drogowych nie znaczy, że zrobi to w wyścigach. Sukces w WSBK zależy tylko od tego na ile producent będzie wspierał zespół w przygotowanie motocykla oraz obsługę (no chyba, ze to i tak team fabryczny). Motocykl drogowy to znowu kompromis - musi być tak zbudowany, żeby się sprzedawał ale też żeby był dobrą bazą. Takie porównywanie motocykli seryjnych nie ma sensu bo jak można porównać motocykl np. bez QS z takim z QS skoro na torze obydwa będą mieć QS i walka będzie wyrównana. Producent może np. dać użytkownikowi tańsze zawieszenie, bo to na drodze nie ma znaczenia; a w wyścigach i tak dostanie zawieszenie z pierwszej półki i zrówna się z tym motocyklem, który to seryjnie był niby lepszy. Sytuacja zmieni się niedługo gdy w wyścigach zostanie ograniczona możliwość modyfikacji motocykla. W takim już wypadku bardzo będzie się liczyć to jak dobry pod każdym względem jest motocykl dopiero co po wypuszczeniu fabryki - bo w mało zmienionym stanie trafi na tor. I tutaj już np. obecnie takie Kawasaki nie będzie dobre - bo przerobić motocykl każdy potrafi - będzie się liczyć baza - tutaj z kolei obecnie dobre będzie takie BMW - gdzie w WSBK jest słabe ale jako motocykl seryjny jest wysoko ustawiony.<br><hr>Wojtek<br>
nic dodac nic ująć .<br><hr>fffffff
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 30/7/2015, 17:52

Komentatorzy napisał(a):Kawasaki zx 10 wymaga modernizacji? hmm dziwne skoro wygrywa we wszystkich najważniejszych seriach motocyklowych tj. WSBK i BSB. <br><hr>KRIT<br>
Komentatorzy napisał(a):Zauważ, że motocykl WSBK i drogowy w gruncie rzeczy nie maja wiele wspólnego. Owszem baza jest taka sama. Ale obecnie można modyfikować praktycznie cały motocykl - poza ramą i niektórymi elementami silnika (kiedyś nawet modyfikowali ramy wspawując kawałki metalu, żeby zwiększyć sztywność). To, że jakiś motocykl wygra w teście porównawczym motocykli drogowych nie znaczy, że zrobi to w wyścigach. Sukces w WSBK zależy tylko od tego na ile producent będzie wspierał zespół w przygotowanie motocykla oraz obsługę (no chyba, ze to i tak team fabryczny). Motocykl drogowy to znowu kompromis - musi być tak zbudowany, żeby się sprzedawał ale też żeby był dobrą bazą. Takie porównywanie motocykli seryjnych nie ma sensu bo jak można porównać motocykl np. bez QS z takim z QS skoro na torze obydwa będą mieć QS i walka będzie wyrównana. Producent może np. dać użytkownikowi tańsze zawieszenie, bo to na drodze nie ma znaczenia; a w wyścigach i tak dostanie zawieszenie z pierwszej półki i zrówna się z tym motocyklem, który to seryjnie był niby lepszy. Sytuacja zmieni się niedługo gdy w wyścigach zostanie ograniczona możliwość modyfikacji motocykla. W takim już wypadku bardzo będzie się liczyć to jak dobry pod każdym względem jest motocykl dopiero co po wypuszczeniu fabryki - bo w mało zmienionym stanie trafi na tor. I tutaj już np. obecnie takie Kawasaki nie będzie dobre - bo przerobić motocykl każdy potrafi - będzie się liczyć baza - tutaj z kolei obecnie dobre będzie takie BMW - gdzie w WSBK jest słabe ale jako motocykl seryjny jest wysoko ustawiony.<br><hr>Wojtek<br>
Komentatorzy napisał(a):WSBK to faktycznie skomplikowana seria wyścigowa, jednak zwróć uwagę, że BMW-u pomimo wpompowania niebotycznych nakładów finansowych w S1000RR nigdy mistrzostwa nie zdobyło. Honda prawdopodobnie też na obecnej CBR 10000 nie wygra bo niestety już więcej z tego motocykla wycisnąć się nie da. Tak nawiasem, zobacz jakie pozycje zajmował Rea na Hondzie a jak teraz sobie radzi na Kawasaki. Porównywanie ma sens w świetle artykułu odnoszącego się do wyścigowego DNA motocykli.<br><hr>Krit<br>
tyle ze trzeba rozgraniczyć stan motocykla w pełni seryjny salonowy do kompletnego tuningu i przeróbek jakim poddawane sa motocykle wsb , to 2 różne swiaty mimo ze baza w postaci ogólnego zarysu motocykla i ramy jest ta sama , w testach porównawczych różnych magazynów nikt niebedzie modyfikował motocykli w żaden sposób w tych testach tak jak i na ścigaczu sa porównywane setupy w 100% salonowe i do nich się odnoszą testerzy i tyle ,wsb to wsb tak samo jak subaru impreza wersja drogowa w pełni do wrc choć tam jest jeszcze więcej przeróbek fakt ale zbliżone porównanie ,jak ktoś potrzebuje motocykl do wyścigów to patrzy co się dzieje w wsb i wie ze ta i ta rama i silnik ma większe możliwości pod kompletny tuning a jak ktoś kupuje motocykl do jazdy w 95% po drogach a w 5 % do amatorskiej zabawy na trackdayach czy turtsycznego wylotu na nurburgring to kupuje to co przeczytał w testach w większości chociaż i zdazaja się tacy co kupuja motocykl który akurat w danym roku wygrywa wsb żeby epatować tym choć ich motocykl w wersji drogowej jest gorszy niż motocykle w wersji drogowej które w wsb zajmują srodek stawki bądź nawet koncówe -kwestia preferencji i podejścia do tematu i tego ile chce się czasu i pieniędzy przeznaczyć na tuning własnego motocykla ,tak czy owak setup drogowy to setup drogowy a wsb to wsb zresztą niech każdy sobie sam to rozgranicza jak mu pasuje osobiscie kupując moto sportowe kierowałbym się na w pol tym co dane moto wyczynia aktualnie w wsb czyli jego potencjałem i na w pół testami które by opsiały mniej więcej jak moto się sprawuje na drodze nie kupiłbym na droge np. motocykla który mimo ze wygrywa wsb jest tak bezkompromisowy już w wersji drogowej ze przejechać 20 km się nieda bez przystanku bądź jeśli w wolnej czy średnio dynamicznej jeździe będzie szarpał jak dziki heble będą działaly zero jedynkowo itp. do testów motorrada np. wszystkie drogowe motocykle jedyne co maja zmieniane żeby szanse wyrównać to opony na identyczne i do takiego stanu motocykla się odnoszą testujący .<br><hr>fffff
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 30/7/2015, 18:04

Komentatorzy napisał(a):Kawasaki zx 10 wymaga modernizacji? hmm dziwne skoro wygrywa we wszystkich najważniejszych seriach motocyklowych tj. WSBK i BSB. <br><hr>KRIT<br>
Komentatorzy napisał(a):Zauważ, że motocykl WSBK i drogowy w gruncie rzeczy nie maja wiele wspólnego. Owszem baza jest taka sama. Ale obecnie można modyfikować praktycznie cały motocykl - poza ramą i niektórymi elementami silnika (kiedyś nawet modyfikowali ramy wspawując kawałki metalu, żeby zwiększyć sztywność). To, że jakiś motocykl wygra w teście porównawczym motocykli drogowych nie znaczy, że zrobi to w wyścigach. Sukces w WSBK zależy tylko od tego na ile producent będzie wspierał zespół w przygotowanie motocykla oraz obsługę (no chyba, ze to i tak team fabryczny). Motocykl drogowy to znowu kompromis - musi być tak zbudowany, żeby się sprzedawał ale też żeby był dobrą bazą. Takie porównywanie motocykli seryjnych nie ma sensu bo jak można porównać motocykl np. bez QS z takim z QS skoro na torze obydwa będą mieć QS i walka będzie wyrównana. Producent może np. dać użytkownikowi tańsze zawieszenie, bo to na drodze nie ma znaczenia; a w wyścigach i tak dostanie zawieszenie z pierwszej półki i zrówna się z tym motocyklem, który to seryjnie był niby lepszy. Sytuacja zmieni się niedługo gdy w wyścigach zostanie ograniczona możliwość modyfikacji motocykla. W takim już wypadku bardzo będzie się liczyć to jak dobry pod każdym względem jest motocykl dopiero co po wypuszczeniu fabryki - bo w mało zmienionym stanie trafi na tor. I tutaj już np. obecnie takie Kawasaki nie będzie dobre - bo przerobić motocykl każdy potrafi - będzie się liczyć baza - tutaj z kolei obecnie dobre będzie takie BMW - gdzie w WSBK jest słabe ale jako motocykl seryjny jest wysoko ustawiony.<br><hr>Wojtek<br>
Komentatorzy napisał(a):WSBK to faktycznie skomplikowana seria wyścigowa, jednak zwróć uwagę, że BMW-u pomimo wpompowania niebotycznych nakładów finansowych w S1000RR nigdy mistrzostwa nie zdobyło. Honda prawdopodobnie też na obecnej CBR 10000 nie wygra bo niestety już więcej z tego motocykla wycisnąć się nie da. Tak nawiasem, zobacz jakie pozycje zajmował Rea na Hondzie a jak teraz sobie radzi na Kawasaki. Porównywanie ma sens w świetle artykułu odnoszącego się do wyścigowego DNA motocykli.<br><hr>Krit<br>
Bo BMW o ile się nie mylę tylko przez rok miało team fabryczny; teraz maja tylko zespół prywatny a to nie to samo. Honda też nie jest teamem fabrycznym, a jedynie mają wsparcie od fabryki. Ok, mogę się np. zgodzić, że Suzuki i Honda w jakimś małym stopniu tracą w WSBK przez to, ze seryjnie są słabsze; ale całej reszty nie ma co porównywać.<br><hr>Wojtek
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 30/7/2015, 18:12

Komentatorzy napisał(a):Kawasaki zx 10 wymaga modernizacji? hmm dziwne skoro wygrywa we wszystkich najważniejszych seriach motocyklowych tj. WSBK i BSB. <br><hr>KRIT<br>
Komentatorzy napisał(a):Zauważ, że motocykl WSBK i drogowy w gruncie rzeczy nie maja wiele wspólnego. Owszem baza jest taka sama. Ale obecnie można modyfikować praktycznie cały motocykl - poza ramą i niektórymi elementami silnika (kiedyś nawet modyfikowali ramy wspawując kawałki metalu, żeby zwiększyć sztywność). To, że jakiś motocykl wygra w teście porównawczym motocykli drogowych nie znaczy, że zrobi to w wyścigach. Sukces w WSBK zależy tylko od tego na ile producent będzie wspierał zespół w przygotowanie motocykla oraz obsługę (no chyba, ze to i tak team fabryczny). Motocykl drogowy to znowu kompromis - musi być tak zbudowany, żeby się sprzedawał ale też żeby był dobrą bazą. Takie porównywanie motocykli seryjnych nie ma sensu bo jak można porównać motocykl np. bez QS z takim z QS skoro na torze obydwa będą mieć QS i walka będzie wyrównana. Producent może np. dać użytkownikowi tańsze zawieszenie, bo to na drodze nie ma znaczenia; a w wyścigach i tak dostanie zawieszenie z pierwszej półki i zrówna się z tym motocyklem, który to seryjnie był niby lepszy. Sytuacja zmieni się niedługo gdy w wyścigach zostanie ograniczona możliwość modyfikacji motocykla. W takim już wypadku bardzo będzie się liczyć to jak dobry pod każdym względem jest motocykl dopiero co po wypuszczeniu fabryki - bo w mało zmienionym stanie trafi na tor. I tutaj już np. obecnie takie Kawasaki nie będzie dobre - bo przerobić motocykl każdy potrafi - będzie się liczyć baza - tutaj z kolei obecnie dobre będzie takie BMW - gdzie w WSBK jest słabe ale jako motocykl seryjny jest wysoko ustawiony.<br><hr>Wojtek<br>
Komentatorzy napisał(a):WSBK to faktycznie skomplikowana seria wyścigowa, jednak zwróć uwagę, że BMW-u pomimo wpompowania niebotycznych nakładów finansowych w S1000RR nigdy mistrzostwa nie zdobyło. Honda prawdopodobnie też na obecnej CBR 10000 nie wygra bo niestety już więcej z tego motocykla wycisnąć się nie da. Tak nawiasem, zobacz jakie pozycje zajmował Rea na Hondzie a jak teraz sobie radzi na Kawasaki. Porównywanie ma sens w świetle artykułu odnoszącego się do wyścigowego DNA motocykli.<br><hr>Krit<br>
Komentatorzy napisał(a):tyle ze trzeba rozgraniczyć stan motocykla w pełni seryjny salonowy do kompletnego tuningu i przeróbek jakim poddawane sa motocykle wsb , to 2 różne swiaty mimo ze baza w postaci ogólnego zarysu motocykla i ramy jest ta sama , w testach porównawczych różnych magazynów nikt niebedzie modyfikował motocykli w żaden sposób w tych testach tak jak i na ścigaczu sa porównywane setupy w 100% salonowe i do nich się odnoszą testerzy i tyle ,wsb to wsb tak samo jak subaru impreza wersja drogowa w pełni do wrc choć tam jest jeszcze więcej przeróbek fakt ale zbliżone porównanie ,jak ktoś potrzebuje motocykl do wyścigów to patrzy co się dzieje w wsb i wie ze ta i ta rama i silnik ma większe możliwości pod kompletny tuning a jak ktoś kupuje motocykl do jazdy w 95% po drogach a w 5 % do amatorskiej zabawy na trackdayach czy turtsycznego wylotu na nurburgring to kupuje to co przeczytał w testach w większości chociaż i zdazaja się tacy co kupuja motocykl który akurat w danym roku wygrywa wsb żeby epatować tym choć ich motocykl w wersji drogowej jest gorszy niż motocykle w wersji drogowej które w wsb zajmują srodek stawki bądź nawet koncówe -kwestia preferencji i podejścia do tematu i tego ile chce się czasu i pieniędzy przeznaczyć na tuning własnego motocykla ,tak czy owak setup drogowy to setup drogowy a wsb to wsb zresztą niech każdy sobie sam to rozgranicza jak mu pasuje osobiscie kupując moto sportowe kierowałbym się na w pol tym co dane moto wyczynia aktualnie w wsb czyli jego potencjałem i na w pół testami które by opsiały mniej więcej jak moto się sprawuje na drodze nie kupiłbym na droge np. motocykla który mimo ze wygrywa wsb jest tak bezkompromisowy już w wersji drogowej ze przejechać 20 km się nieda bez przystanku bądź jeśli w wolnej czy średnio dynamicznej jeździe będzie szarpał jak dziki heble będą działaly zero jedynkowo itp. do testów motorrada np. wszystkie drogowe motocykle jedyne co maja zmieniane żeby szanse wyrównać to opony na identyczne i do takiego stanu motocykla się odnoszą testujący .<br><hr>fffff<br>
Ha, ostatnio w Świecie motocykli nawet testowali na różnych oryginalnych oponach - różnice w czasach były kolosalne. :) I tak wiadomo, że 95% kupujących kupi sportowy motocykl i zostanie mistrzem prostej wykorzystując 5% potencjału motocykla - ale lans musi być. Takie motocykle powinny być sprzedawane 'na kartki' - tylko dla wybranych, którzy coś potrafią z nimi zrobić ...<br><hr>Wojtek
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 30/7/2015, 18:25

Komentatorzy napisał(a):Jako entuzjasta marki i posiadacz yamahy od wielu lat, jestem rozczarowany nowym modelem. Miał być przełom, cudo techniki, niesamowiity motocykl. Niestety, najpierw wyszła na jaw kontrowersyjna stylistyka motocykla. R1, dotąd motocykl który wryróżniał się zdecydowanie na plus jeśli chodzi o wygląd, był bardzo ładny i zgrabny, a teraz to jakaś kpina po prostu. Liczyłem że chociaż technicznie będzie przełom, a tu okazuje się że motocykl nie ma zapowiadanych 200km a wiele mniej i nie ma startu do liderów w klasie. Może ma jakieś ekstra właściwości jezdne, nie wiem, ale jeśli chodzi o moc i przyspieszenie to zostaje w tyle niestety:(.
<a href="http://www.motorcyclistonline.com/2015-superbike-test-comparison-shootout-drag-race-bmw-s1000rr-vs-ducati-1299-panigale-s-vs-yamaha" target="blank" class="link" rel="nofollow">http://www.motorcyclistonline.com/2015-superbike-test-comparison-shootout-drag-race-bmw-s1000rr-vs-ducati-1299-panigale-s-vs-yamaha</a><br><hr>hans<br>
a co nie ma cuda techniki ? wiesz co to kwestia gustu ? Myślisz, ze przez to spadnie sprzedaż Yamahy ? Potrafisz chociaż wykorzystać Yamahę na torze, że tak krytykujesz wygląd ? A może po prostu jesteś gimbusem który naoglądał się obrazków w internecie ? A po co 200 KM ? Żeby kolegom się pochwalić ? Nawet 50 nie wykorzystasz. Przyspieszenie ? W pomiary wierzysz ? Żal ? Myślisz, że wyczujesz parę dziesiątych sek ? Wiesz co to moc ? Wiesz co to niezalezne pomiary na niezależnej hamowani ?<br><hr>Wojtek
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 30/7/2015, 18:35

Komentatorzy napisał(a):Wlasciwosci jezdne to jedno ale motocykl ma sie PODOBAC. Osobiscie uwazam ze ta r1 jest paskudna. Nikt mi nie powie ze wyglad to nie jest podstawa kupowania motocykla. Rn 22 zjada wygl;adem te r1 na sniadanie. Zreszta wszystkim innym ją zjada. Kawasaki niestety wygralo w tym roku ze swoją h2 i h2r. Ludzie kochanie to jest postep. Sam nie jezdzilem ale jak slysze ludzi ktorzy z r1 przesiadaja sie na nowe r1 i mowia " hmm spoko jest dobrze a nawet lepiej" i ludzi ktorzy przesiadaja sie z r1 na h2 i mowia "ten motocykl to petarda , boje sie go " to chyba nie ma o czym mowic. Sam jestem posiadaczem delikatnego i kontrolowanego gsx 650f ale uwazam ze sport powinien ewoluowac, szokowac i wyrywac włosy z głowy . Bo niby kto usiadzie za sterami awionetki jesli latał myśliwcem ?<br><hr>Trojan86<br>
Jeśli ktoś się nie zna na motocyklach ani nie umie ich wykorzystać to kieruje się wyglądem. Co H2 ? Co H2R ? Jaki postęp ? Moc to postęp ? Człowieku nawet w MotoGP nie wykorzystują pełni technologi i techniki. Gdyby nie ograniczenia z każdej strony to miałbyś 1000KM w Kawie. Jeździłeś na sporcie ? Uważasz, że nie szokuje ? Korzystałeś z elektroniki ? Zbliżyłeś się do limitu ? Zjada na śniadanie bo co ? Bo według Ciebie ma brzydki przód ? Podaj mi powód dlaczego sport nie ewoluuje ? Moc, charakterystyka, elektronika, masa, podwozie to dla ciebie nie postęp ? Człowieku sporty już tak poszły naprzód, że teraz już tylko szczegóły się dopracowuje; to już nie jest taki skok kiedy wprowadzano wtrysk do moto czy QS albo ekspansja elektroniki... Może jeszcze kiedys doczekasz się seamless shift<br><hr>Wojtek
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Następna strona


Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości




na górê