Witam,
Problem mi sie zaczal krotko po zmianie tlumnika ze sportowego na standardowy (chociaz pewnie nie ma to wiekszego znaczenia).
Pierwsze obiawy problemu...
specyficzny dzwiek przy sprawdzaniu czujnikow (po przekreceniu kluczyka) tak jakby cos sie blokowalo.
Spadek mocy i brak totalny mocy po 7tys RPM
Jako ze zobaczylem czerwona lampke i kod FI zalaczylem dealer mode
ktory pokazal mi
-C29 czyli "
Secondary Throttle Position Sensor".
zlokalizowalem sensor odkrecilem poruszalem nim a nawet go wyjalem, caly czas kod pokazywal "-"
co oznacza w teorii ze poprawnie jest sensor ustawiony co nie moze byc prawda bo sensora nie bylo
nawet kiedy odlacze kable od czujnika pokazuje caly czas to samo -C29
Nastepnie co zrobilem to odkrecilem box od filtra powietrza zeby zobaczyc przepustnice jak pracuja.
Przy podlaczonym sensorze przepustnice po przekreceniu kluczyka tylko lekko drżały ale sie nie przekrecily.
Po odlaczeniu sensora przepustnice sie otworzyly (lecz nie do konca jakies 3/4).
Odpalilem motor i wydaje mi sie ze przepustnice powinny sie otwierac przy dodaniu gazu
a one sa caly czas zamkniete bez znaczenia czy sensor jest podpiety czy odpiety.
Moje pytanie... patrzac na kod -C29 wydaje mi sie ze sensor jest walniety ale czy to jest napewno sensor? nie chce na darmo kupowac i zmieniac sensora kiedy problem moze lezec gdzies indziej :/
Ktos pomoze? ktos doradzi?
P.S.
Kilka filmikow dla zobrazowania
https://youtube.com/watch?v=jQf6ssqecY4
(otwórz link)
https://youtube.com/watch?v=SuTKRLXvEI4
(otwórz link)
https://youtube.com/watch?v=kjmCaGzwEqs
(otwórz link)
https://youtube.com/watch?v=X1z6_PxEESI
(otwórz link)
https://youtube.com/watch?v=av3c0OXwp84
(otwórz link)