Zobacz wÄ…tek - EXC, WR, WRE, DT itp... - Zakup komarka
NAS Analytics TAG

EXC, WR, WRE, DT itp... - Zakup komarka

Enduro, Cross
_________

EXC, WR, WRE, DT itp... - Zakup komarka

Postprzez lpg125 » 16/7/2015, 16:00

Witam, wiem że już rzygacie takimi tematami, ale pozwolę sobie jeszcze napisać jeden. Otóż poszukuję dwusuwowego motorku enduro/hard enduro oczywiście z homologacją żeby był do rejestracji. Pojemność koniecznie 125. I teraz moje pytanie, byłem nastawiony na KTM'a EXC lub Husqvarnę WR. Ale jak to jest naprawdę z tymi remontami w hard enduro? Co kolejny przeglądany przeze mnie temat ludzie piszą że tłok co 20-50-80mth lub co rok, przy tym pytają się o podobny czas jazdy, nie chcę jeździć wyczynowo. Oczywiście cena nie gra zbytnio roli - budżet do 8 tysięcy, chodzi o koszty jego utrzymania. Motorkiem zamierzam szaleć głównie po łąkach, lasach i trochę cięższym terenie. Ale potrzebuję go też na drogę i na krótkie powiedzmy 20 kilometrowe rzadkie trasy. Jestem jeszcze młodym łebkiem, więc w wakacje planuję jeździć dosyć często a poza nimi może 2-3 razy w tygodniu po 1-3 godzin. Na co dzień poruszam się Simsonem S51, ale nie ukrywajmy, że diabeł to to nie jest a i w teren nie wjedzie. Jak się mają koszty rocznego utrzymania takiego EXC lub WR do powiedzmy Yamahy DT125 czy też słabszego względem WR modelu WRE. Jaka maszyna będzie idealna dla mnie? Chcę, żeby nie brakowało mu mocy, DT125 wydaje mi się troszkę za słabe. Czekam na odpowiedzi, z góry dzięki.
lpg125
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 16/7/2015, 15:35


Postprzez Zioox » 16/7/2015, 18:00

Kupuj exc, ja w swoim ec (prawie to samo tylko gasgas-też hard enduro) tłok zmieniam co 30mth. Jeśli chcesz mieć wiecej mocy niz w dt musisz sie z tym liczyc że śmigajac duzo na wakacje zrobisz 1-2 tłoki, ja mam to samo niestety :/ I jak asfalt to też opony będą schodzic szybko. A ile masz wzrostu/waga/wiek ?
Zioox
Świeżak
 
Posty: 69
Dołączył(a): 27/11/2014, 20:43


Postprzez lpg125 » 16/7/2015, 18:10

Dzięki za odpowiedź, za pół roku 16, 175cm wzrostu a waga około 70kg. A może KTM LC2? To trochę bardziej podrasowana DT, albo jakiś KMX? Może przycelujmy w tą półkę. Jeżeli przez wakacje mam wydać 700 na same tłoki to wolę coś spokojniejszego :D A EXC bardzo trudno dorwać w dobrym stanie z papierami. Czekam na jeszcze jakieś propozycje.
lpg125
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 16/7/2015, 15:35

Postprzez dawko00 » 16/7/2015, 19:10

Co 30 mth tłok w exc?? To ja bym zmieniał co 2 tyg -.- Tłok spokojnie 60-70mth a nawet i 80 jak sie dba, dobry olej leje. Ja w swoim zmieniłem po 55mth co prawda, ale dlatego że kompresja była niska, a te 55mth to były dane poprzedniego właściciela, teraz pewnie dolatam do 70mth spokojnie. Z soft za 7k celuj w dt te najnowsze (2004-2006) lub nowsze wre. Lc2 jest starszy, wiele się nie różni od reszty softów.

Jak chcesz jeździć po drodze to soft, tam przebiegi nie zapieprzaja jak w hard enduro :/ W sofcie 125 naklepiesz z 150mth bez remontu :) I cześci duuużo tańsze do takiej dt, tłoki po 100zł nie 350, no i dużo więcej używek np do dt jest.
exc 125 11'
dawko00
Świeżak
 
Posty: 146
Dołączył(a): 2/11/2014, 13:51
Lokalizacja: Żywiec

Postprzez dawko00 » 16/7/2015, 19:10

Co 30 mth tłok w exc?? To ja bym zmieniał co 2 tyg -.- Tłok spokojnie 60-70mth a nawet i 80 jak sie dba, dobry olej leje. Ja w swoim zmieniłem po 55mth co prawda, ale dlatego że kompresja była niska, a te 55mth to były dane poprzedniego właściciela, teraz pewnie dolatam do 70mth spokojnie. Z soft za 7k celuj w dt te najnowsze (2004-2006) lub nowsze wre. Lc2 jest starszy, wiele się nie różni od reszty softów.

Jak chcesz jeździć po drodze to soft, tam przebiegi nie zapieprzaja jak w hard enduro :/ W sofcie 125 naklepiesz z 150mth bez remontu :) I cześci duuużo tańsze do takiej dt, tłoki po 100zł nie 350, no i dużo więcej używek np do dt jest.
exc 125 11'
dawko00
Świeżak
 
Posty: 146
Dołączył(a): 2/11/2014, 13:51
Lokalizacja: Żywiec

Postprzez henio12323 » 16/7/2015, 19:32

za 8 tysi kupisz exc ale igly nie bedzie.

ciezko mowic ile wydasz na EXC, bo to zalezy jaki stan itp itd, jak kupisz padlo samo doprowadzenie do ladu moze kosztowac kilka tysiecy. z1500 roczie trzeba liczyc jak duzo bedziesz jezdzil nawet moze kosztowac wiecej. latajac kolo 100godzin rocznie blizej 2k trzeba miec.

jak cie nie stac to bierz soft enduro dt, lc2 itp
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez lpg125 » 17/7/2015, 20:11

Dobra, dzięki za wszystkie wypowiedzi, zdecydowałem się na DT. Kupię jakąś około 2k roku, jeżeli się wkręcę w enduro to wtedy pomyślę o crossie. DT są chodliwe i zawsze będę mógł ją pchnąć nawet jak się znudzi. Jeszcze raz dzięki wszystkim za posty, temat rozwiązany.
lpg125
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 16/7/2015, 15:35



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na górê