Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
ja do swojego KTMa od zawsze pakowałem zamienniki na głowek ramy. w zasadzie to raz kupiłem i juz 5 sezonów i ani grama luzu. dorwij wymiar z neta, albo rozbierz i wyczysc stare łozysko bedzie albo wymiar napisany, albo w sklepie gosc sobie pomierzy co trzeba i na 99% da sie cos dobrać
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Mówimy właśnie o takim sklepie z częściami do maszyn ? Wszystko rozebrałem, łożyska praktycznie rozsypały się w mak. Górne wydaje się być ok, wystarczyłoby dosztukować kulki o tej samej wielkości i powinno działać (przeprowadziłem próbę na większości kulek, reszta pod dywanem). Muszę wymienić na pewno te dolne, które składa się już nie z kulek a z wałeczków. Nie jestem pewny czy poprawnie się wyrażę, chodzi chyba o "sztyc" znajduję się to w ramie, wyjąłem to w raz z ... właśnie jak się to nazywa, posiada gume, wydaje się że należy to wybić i na to nałożyć nowe łożysko jednak wyraziłbym się żartobliwie, że przymarzło i nie jestem pewien czy to mam również wybić i dostanę "nowe" w komplecie. Czytałem, że trzeba nagrzać i jednak ściągnąć, sądzę jednak, że otrzymam tutaj pewniejszą sugestię
- GTTT
- Świeżak
- Posty: 183
- Dołączył(a): 3/4/2014, 11:49
- Lokalizacja: Warmińsko - Mazurskie
dolne łozysko stożkowe trzeba sciągnąć jakims sciągaczem najlepiej. górne jak ma łozyska to dziwne ale widocznie masz jak w rowerze, sprawdź tylko czy nie sa przypadkiem wymienialne bieżnie, czyli elementy po których chodza te kulki. jak są wymienialne to szukaj takich bo sama zmiana kulek nic nie da jak bieżnie są wyrobione. ale juz na necie widze że są wymienialne. poczytaj sobie w necie wpisz łozyska główki ramy DT w google wyskoczy masa informacji, z tego co widze niektórzy wymieniają te kulkowe łozyska na stożkowe
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Dzięki. Gdyby ktoś był zainteresowany tematem to dolne łożysko stożkowe kupiłem właśnie w sklepie z częściami do maszyn rolniczych, koszt 27zł. Stare ze sztycu wybił mi ładnie tokarz. Oddzielnie też trzeba wybić oring (o ile stary się nada do ponownego użycia) Po włożeniu kulek do górnego łożyska i nałożeniu górnej "pokrywki" wydawało się obracać jak należy, ale tak jak mówisz na pewno bedzie lepiej zastąpić je nowym. pozdrawiam
- GTTT
- Świeżak
- Posty: 183
- Dołączył(a): 3/4/2014, 11:49
- Lokalizacja: Warmińsko - Mazurskie
Witam!
Mam gigantyczny problem, a dokladnie ze sprzezyna od startera. Zakladam ja tak jak jest pokazane w serwisowc, i jak chce przykrecic dekiel to nie dochodzi do konca, a jak juz dojdzie to kopka w ogole sie nie rusza (jest zablokowana).
https://www.google.pl/search?q=starter+ ... 1500%3B923
Powyzej jest link do obrazka z serwisowki ktorym sie wzorowalem
Mam gigantyczny problem, a dokladnie ze sprzezyna od startera. Zakladam ja tak jak jest pokazane w serwisowc, i jak chce przykrecic dekiel to nie dochodzi do konca, a jak juz dojdzie to kopka w ogole sie nie rusza (jest zablokowana).
https://www.google.pl/search?q=starter+ ... 1500%3B923
Powyzej jest link do obrazka z serwisowki ktorym sie wzorowalem
- smolo18
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 6/5/2015, 12:20
- Lokalizacja: OLKUSZ
Mam prośbe jak ktoś się orientuje w schematach ktm lub wie jaka to jest śrubka, mianowice od spustu oleju w skrzyni od strony hamulca nożnego, bo ja się nie łapie w tych schematach ktm'a
Chodzi mi o wymiar śruby, lub kod oryginalny.
http://ktmsklep.pl/schemat/11836/pokryw ... es_heading
Chodzi mi o wymiar śruby, lub kod oryginalny.
http://ktmsklep.pl/schemat/11836/pokryw ... es_heading
- dawko00
- Świeżak
- Posty: 146
- Dołączył(a): 2/11/2014, 13:51
- Lokalizacja: Żywiec
Na 90% Chodzi Ci o numer 5 ze schematu.
Co do sprężyny to po pierwsze sprawdź czy numer 6 siedzi tak jak powinien a po drugie z tego co kojarzę to numer 3 można założyć w kilku pozycjach...
Co do sprężyny to po pierwsze sprawdź czy numer 6 siedzi tak jak powinien a po drugie z tego co kojarzę to numer 3 można założyć w kilku pozycjach...
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
Ok dzięki tak to jest tamta teraz znalazłem w serwisówce, a mam jeszcze pytanie co do śrubki do sprawdzania poziomu oleju w skrzyni, w serwisówce jest pokazana i pisze tylko m6 a nie wiem jak długa ona będzie
- dawko00
- Świeżak
- Posty: 146
- Dołączył(a): 2/11/2014, 13:51
- Lokalizacja: Żywiec
Jest ona umieszczona trochę wyżej niż ta do spuszczania oleju, jeśli będziesz szukał śrubki na 8 kluczyk między małym deklem od sprzęgła a ramą to znajdziesz taką która wygląda jakby niczego nie trzymała. Ona nie tylko tak wygląda lecz taka jest. jest ona krótka bo przechodzi tylko przez jedną ściankę i tyle.
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
Chciałbym wrócić do mojego wczesniejszego postu odnośnie łożyska w główce ramy Yamaha DT 125 r, wyczytałem gdzieś, że górne łożysko posiada wymiar 43x25, w sklepie ze sprzętem rolniczym znalazłem o wymiarze 42x25 tzn łożysko oporowe o symbolu 51105. ktoś mi powie czy powinno ono pasować lub czy nie będzie za luźne ?
- GTTT
- Świeżak
- Posty: 183
- Dołączył(a): 3/4/2014, 11:49
- Lokalizacja: Warmińsko - Mazurskie
bedzie za luźne pozatym oporowe ma inny koształt zapewne
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Kształt ten sam, nigdzie nie mogę dostać identycznego (nie mam na myśli dostępnych kompletów) Myślę więc żeby złożyć na te same bieżnie tylko ich środek podać delikatnemu szlifowi lub poproszę tokarza o wytoczenie nowych i do środka dokupić wianek kulkowy czy dać nawet kulki luzem, to nie motor wyczynowy w końcu, ale Henio na pwno takiego pomysłu nie pochwali : )
- GTTT
- Świeżak
- Posty: 183
- Dołączył(a): 3/4/2014, 11:49
- Lokalizacja: Warmińsko - Mazurskie
toczenie nic nie da, bo łozyska są powierzchniowo utwardzane, jak ci dotoczy nawet z twardej stali to moment sie porobią zagłębienia, to juz lepiej nic nie robic tylko w stare bieżnie wrzucić. pozatym mówiłem doczytaj po forach, bo są tematy że ludzie wrzucają na góre też stożkowe łozyska
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Ale stożkowego łożyska również nie znalazłem, szkoda mi kupować teraz cały komplet skoro dolne mam już nawet nałożone. Mogę to Henio wytoczyć z "bardzo" twardej stali, tzw HS 50 (3 poziom twardości na 4 które znam) wydaję mi się, że nie ma prawa się wyrobić. Wrzuciłbym w stare jeśli uda mi się w pracy wyszlifować te "wyrobienia" wtdy jednak ścianka może okazać się już bardziej cienka. Napiszę więcej po rozmowie z tokarzem w dniu jutrzejszym.
- GTTT
- Świeżak
- Posty: 183
- Dołączył(a): 3/4/2014, 11:49
- Lokalizacja: Warmińsko - Mazurskie
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
Dokładnie ma być 25x43x11 ale i tak dzięki, pewnie ta ostatnia cyferka mogłaby trochę się różnić. Końcowe rozwiązanie to kupienie jednak tego ciut luźniejszego czyli 25 x 43 i nałożenie na to tulejki o gr. 1mm powinno być ok : ) Pozdrawiam
- GTTT
- Świeżak
- Posty: 183
- Dołączył(a): 3/4/2014, 11:49
- Lokalizacja: Warmińsko - Mazurskie
Mam pytanie co do lag w ktm exc 125, przy wymianie uszczelniaczy co powinienem jeszcze zrobić, jak ustawić poduszke powietrza, czy olej znajduje się w obu częściach osobno czy to jest jakos razem połączony i gdzie dokładnie się go leje i też gdzieś czytałem że trzeba azot dobić, to prawda?
- dawko00
- Świeżak
- Posty: 146
- Dołączył(a): 2/11/2014, 13:51
- Lokalizacja: Żywiec
Złożyłem główkę ramy póki póki co na starą bieżnie (górną, bo dolna, stożek jest nowy) brakowało mi 3 kulek, więc zamiast nich dałem 4 mniejsze a żeby nie było szpar między kulkami. Sztuka złożona i wszystko jest dobrze. Dzięki za odpowiedzi. Miłego weekendu
- GTTT
- Świeżak
- Posty: 183
- Dołączył(a): 3/4/2014, 11:49
- Lokalizacja: Warmińsko - Mazurskie
dawko - jaki masz zawias ? jak jednokomorowy to sprawa prosta, odkręcasz góre odkręcasz dół, i masz wszystko żeby osuszyc zawias ze starego oleju, masz kartridż z którego wypompujesz olej po wyjęciu i jest praktycznie sucho. jak masz 2 komorówke to inna sprawa, w zasadzie lepiej tą druga komore oddać na serwis, bo samemu nie nabijesz odpowiedniego cisnienia bez odpowiedniego sprzętu. ale 2 komory szły tylko w SXach albo exc 6D, ( nie pamietam jak w wersji factory racing ale mozliwe że tez 2komory szły )
poduszke powietrza ustawiasz, wlewając olej i popompowaniu kartridzem żeby sie wypełnił i wtedy przy wcisnietym zawieszeniu ( laga złota na maxa w dół ) odmierzasz od jej górnej krawędzi w dół odpowiednią ilosc centymetrów - serwis to podaje. azot sie dobija ale to troche bez sensu, mozna powietrze zwykłe i tak jak pisałem to w zawieszenia 2/4 komorowych, w EXC normalnym jest jednokomorówka i powietrza nie ma
GTTT - nie ma sie czym chwalić... juz chociaz mogłeś kupic jakies łozysko za 2 zł z takim rozmiarem kulek rozwalic je i kulki wsadzic w odpowiednim rozmiarze
poduszke powietrza ustawiasz, wlewając olej i popompowaniu kartridzem żeby sie wypełnił i wtedy przy wcisnietym zawieszeniu ( laga złota na maxa w dół ) odmierzasz od jej górnej krawędzi w dół odpowiednią ilosc centymetrów - serwis to podaje. azot sie dobija ale to troche bez sensu, mozna powietrze zwykłe i tak jak pisałem to w zawieszenia 2/4 komorowych, w EXC normalnym jest jednokomorówka i powietrza nie ma
GTTT - nie ma sie czym chwalić... juz chociaz mogłeś kupic jakies łozysko za 2 zł z takim rozmiarem kulek rozwalic je i kulki wsadzic w odpowiednim rozmiarze
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Henio, to były bardzo nietypowe kulki. Jak się nie mylę to 4.5. Uwierz, że rozwaliłem kilka łożysk w pogoni za kulistym kształtem... Jeśli coś zacznie się dziać, to zrobię tak jak pisałem wcześniej. Pozdrówki
- GTTT
- Świeżak
- Posty: 183
- Dołączył(a): 3/4/2014, 11:49
- Lokalizacja: Warmińsko - Mazurskie
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości