Zobacz wątek - Motor do 20tys z ubiorem
NAS Analytics TAG

Motor do 20tys z ubiorem

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Motor do 20tys z ubiorem

Postprzez kuchi14 » 20/6/2015, 20:43

Witam serdecznie, mam na imię Piotrek chcę kupić pierwszy motory.
- Jakie masz doświadczenie - motorynka, jawa, simson, 250 też się trafiła, obecnie robię prawko na kategorię A
- Wiek, waga, wzrost, - 25 lat, 125 kg, 176
- Do jakich celów chcesz używać motocykla - chce kupić maszynkę, na której będę mógł trochę odpocząć, wyrwać się z szarej rzeczywistości, pojeździć jak to się mówi przed siebie, głownie w trasie
- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie? - ile się da
- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach - 15k na motor, 5k na ciuchy?
- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie- 3-4k?
- Jakie motocykle Ci się podobają - Turystyk
- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę - Yamaha fz6 s2 Fazer z 2007 roku
Czy ta Yamaha będzie odpowiednim wyborem jako pierwszy motor?
kuchi14
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 20/6/2015, 20:35


Postprzez skidmarks » 21/6/2015, 05:16

Mozesz wziąśc pod uwagę Suzuki 650 DL V Strom. Mało jara. Ma turystyczne sprawnosci. Tani w obsłudze. Można mieć z ABS
Yamaha YZF 1000
Avatar użytkownika
skidmarks
Stały bywalec
 
Posty: 1402
Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
Lokalizacja: zachód Polski


Postprzez setup » 21/6/2015, 07:07

Nie jestem przekonany czy 100 konna maszyna jest dobra na pierwszy motocykl. Ja wiem że to tylko sześćset pojemności, ale górny zakres obrotów ma ciut narwany. Więc jak odkręcisz to możesz się zdziwić, i popuścić w majty ;). Kwestia też ułożenia na samym moto, akurat na fazarku chyba pozycja jest bardziej sportowa w porównaniu np. do cbf, bandyta. Choć akurat w tej kwestii to już jest sprawa indywidualna. Jeśli to ma być turystyk to sprawdź honda deauville, silnik V, moc ok. 60 KM (jak będziesz jeździł solo to wystarczy), boczne kufry są w standardzie. Coś to innego ze stajni hondy to CBF 600 w wersji S. Ostatnie wersje szyły nawet chyba z A-CBS, rama aluminiowa. Moc oddaje liniowo ca. 75 KM. Motocykl uniwersalny, na długie i krótkie wycieczki a i do miasta ok. Regulowana szyba i kanapa. Spalanie 4,5-5 litrów. Może zegary nie grzeszą ekstrawagancją i pewnie lasek nie wyrwiesz na nią pod dyskoteką :) ale honda robi swoją robotę.
Sprawdzić też koniecznie kawaski ER6 w wersji S. Bardzo przyjemny motocykl na pierwszy raz. Silnik to twin, o mocy też ok 70 KM. Ładnie ciągnie od dołu. Lekki i zwinny. Za tą kasę dostaniesz wersją po lifcie.
Avatar użytkownika
setup
Świeżak
 
Posty: 225
Dołączył(a): 30/10/2012, 10:08
Lokalizacja: Ruda śląska

Postprzez Fugu » 21/6/2015, 07:36

Sprawdzić też koniecznie kawaski ER6 w wersji S.


Co to takiego?
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez kuchi14 » 21/6/2015, 08:39

setup napisał(a):Nie jestem przekonany czy 100 konna maszyna jest dobra na pierwszy motocykl.

Dlatego zadaję pytanie profesjonalistom :) Najważniejsze to nie chcę się zabić z powodu małych (nie ukrywajmy) umiejętności.

setup napisał(a):Coś to innego ze stajni hondy to CBF 600 w wersji S.


Mam też na oku Hondę CBF 600 z 2008 roku na wtryskach, tylko czy to jest wersja S? Oraz Hondę Hornet z 2007 ale na pierwszy rzut oka mnie nie powala :) Więc raczej bym wybierał pomiędzy Fazerem a CBF'ką które w sumie stoją w tych samych pieniądzach. Po Waszych opiniach szala przechyla się raczej w stronę CBF'ki w sumie gdyby miała te zegary z Fazera :)

I takie pytanie offtop :) Co może mi zrobić policja, jakbym po wsi jeździł tym motorkiem przed zdaniem prawka na A posiadając prawko na B? Coby się "rozjeździć".
kuchi14
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 20/6/2015, 20:35

Postprzez Fugu » 21/6/2015, 09:06

Pytanie przewija sie non stop przez forum, srednio 5 razy dziennie.

Kazdy producent ma motocykle kierowane dla poczatkujacych, wspolne cechy to ok 70..80 KM, okolo 200..230 kg, czesto w wersji golej i z owiewkami. Wystarczy spojrzec na stronki i wybrac cos.

Ps. Klasyczny sport, ktory jedzie dopiero na wysokich obrotach z nerwowym silnikiem jest srednim pomyslem na poczatek. Zdecydowanie lepiej jest wziasc cos wmiare spokojnego (osobiscie mam bardzo dobre doswiadczenie z ER-6) z silnikiem dwucylindrowym i odrobina wiecej momentu, co pozwoli Ci na spokojna jazde na niskich obrotach i mniejsze wachlowanie biegami. Na poczatek, od duzej mocy wazniejszy jest ABS - dla ciebie nie ma znaczenia, czy moto osiaga 100km/h w 2.8 czy 3 sek, ale ma znaczenie czy naciskajac na klamke hamulca staniesz przed czy na wybiegajacym za pilka dziecku.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez lagiboy » 21/6/2015, 10:19

cbf jest w wersji gołej CBF600N i w wersji z owiewką CBF600S, od Kawasaki z owiewką jest ER-6F.
Fazer - ech ten nieszczęśnik, da się tym jechać, da się nawet tym zacząć, problem tkwi nie w motocyklu tylko w kierowniku którego zawsze kusi aby dać w palnik. początki z tym moto raczej będą stresujące gdy w górnym zakresie. nikt by Cię nie wsadził na początku na konia który fajnie chodzi stępem i kłusem ale od galopu do cwału przechodzi bez ostrzeżenia i wbrew Twojej woli. Gdyby Cię koń poniósł to byś powiedział że zwierze pojebane dokładnie tak samo fazer obchodzi się z nowicjuszem, chwila nieuwagi albo małpiego rozumu i moto wystawi zęby. a początki są najczęściej takie że świeżynka zaciska wtedy łapki na manetkach i kurczowo trzyma się kiery bo to odruch i niechcący jeszcze dolewa paliwa do pieca ot i recepta na katastrofę. możesz to zobaczyć na filmikach na YT jak ktoś kto nigdy nie jeździł wsiada na moto puszcza sprzęgło i moto go ciągnie bez kontroli ze strony kierowcy. https://www.youtube.com/watch?v=xAAPuhiSQAU
hornet - tego motocykla nikomu kto jeździ przedstawiać nie trzeba. można powiedzieć że siedzi w tym samym pokoju z banditem i fazerem. w 2007 przebudowany na styl włoski co niekoniecznie się podoba, szczególnie lampa i zegary. nie polecany dla nowych ze względu na sporo mocy choć właściwości jezdne ma fantastyczne. bardzo poręczny w mieście.
Nie myśl sobie że skoro masz/robisz prawo jazdy to już ogarniesz bo to część prawdy. wiesz jak ruszyć, nie jechać w krzaki i się zatrzymać, jest jeszcze dużo po drodze szczególnie gdy będzie szybko, nie będziesz miał jeszcze wypracowanych odruchów i nie nadążysz z przetwarzaniem informacji i najnormalniej spanikujesz.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez kuchi14 » 21/6/2015, 10:41

lagiboy napisał(a):Nie myśl sobie że skoro masz/robisz prawo jazdy to już ogarniesz bo to część prawdy. wiesz jak ruszyć, nie jechać w krzaki i się zatrzymać, jest jeszcze dużo po drodze szczególnie gdy będzie szybko, nie będziesz miał jeszcze wypracowanych odruchów i nie nadążysz z przetwarzaniem informacji i najnormalniej spanikujesz.

Wcale tak nie myślę, nawet napisałem, że moje umiejętności są znikome i dlatego pytam o radę :)
kuchi14
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 20/6/2015, 20:35

Postprzez lagiboy » 21/6/2015, 11:18

gdybyś się trochę pokusił o poszukanie to znajdziesz co warto rozważyć jako pierwszy motocykl. z racji że początkujący polecam naked bike typu CBF600N, ER-6, SV650N, GSF650N, XJ6N, Monster, CB500, założyć do tego gmole albo crash pady i każda wywrotka będzie mało kosztowna bo nie oszukujmy się, wywrotka będzie. z drugiej strony ponieważ sam dużo jeżdżę to doceniam owiewki których u mnie brak. wtedy poleciłbym trochę dodatkowego plastiku CBF600S, ER-6F, SV650S, GSF650F, GSX650F, V-strom 650, Versys650, XJ6 Diversion lub XJ6 Diversion F.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez kuchi14 » 21/6/2015, 14:41

Hmm, prawdopodobnie kupię Suzuki sv 650 N rok 2005 wydając jakieś 8 - 9 tysi. To co było odłożone dozbiera się jeszcze przez dwa, trzy sezony aż dorosnę do np wymarzonego Fazera albo jakiejś inne maszynki. Dzięki wszystkim za rady :).
kuchi14
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 20/6/2015, 20:35

Postprzez setup » 21/6/2015, 22:34

Fugu napisał(a):
Sprawdzić też koniecznie kawaski ER6 w wersji S.


Co to takiego?


No S jak Szyba :D
Avatar użytkownika
setup
Świeżak
 
Posty: 225
Dołączył(a): 30/10/2012, 10:08
Lokalizacja: Ruda śląska

Postprzez skidmarks » 22/6/2015, 00:36

kuchi14 napisał(a):Hmm, prawdopodobnie kupię Suzuki sv 650 N rok 2005 wydając jakieś 8 - 9 tysi. To co było odłożone dozbiera się jeszcze przez dwa, trzy sezony aż dorosnę do np wymarzonego Fazera albo jakiejś inne maszynki. Dzięki wszystkim za rady :).



Spoko. Pamietaj ze nie trzeba traktować SV 650 jak rowerka z bocznymi kółkami. Kawał motocykla klasy średniej. Z fajnym kominem, daje przyjemność z brzmienia V2. Moc jest w porządku na tyle abyś zostawiał wszystkie auta spod świateł i nie znudzi się szybko.
Jak sie wjeździsz i najeździsz to marzenia mogą sie zmienić i Fazer odejdzie do lamusa na rzecz innego rumaka
Yamaha YZF 1000
Avatar użytkownika
skidmarks
Stały bywalec
 
Posty: 1402
Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
Lokalizacja: zachód Polski

Postprzez andy7 » 22/6/2015, 09:33

setup napisał(a):
Fugu napisał(a):
Sprawdzić też koniecznie kawaski ER6 w wersji S.


Co to takiego?


No S jak Szyba :D


I naprawde myslisz, ze Japonczycy wiedza jak w j.polskim jest szyba ? :mrgreen:

W/g Twojej teori model powinien miec koncowke W - windschild :mrgreen:

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez lagiboy » 22/6/2015, 11:51

Windscreen Andy :wink:
N jak nygus
S jak screening skurczybyk
R jak rozpuerducha
XR jak xtra rozpierducha
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez Tristello » 22/6/2015, 16:54

a teraz tropem lagiboy'a, proszę rozszyfrować mi nazwę Honda NSR :D
sory za spam :D
Avatar użytkownika
Tristello
Świeżak
 
Posty: 351
Dołączył(a): 23/10/2014, 09:41
Lokalizacja: RKR

Postprzez andy7 » 22/6/2015, 23:54

Tristello napisał(a):a teraz tropem lagiboy'a, proszę rozszyfrować mi nazwę Honda NSR :D
sory za spam :D


N - na
S - starosc
R - rozpierducha

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez skidmarks » 23/6/2015, 07:21

N-S-R - No Spalanie Rozpierd**
Yamaha YZF 1000
Avatar użytkownika
skidmarks
Stały bywalec
 
Posty: 1402
Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
Lokalizacja: zachód Polski

Postprzez kuchi14 » 28/6/2015, 22:06

Hmm wracając do mojego temat co myślicie o Yamaszce MT 07 z ABS'em prosto z salonu jako pierwszy motor? Warto? Czy raczej pakować się w coś używanego?
kuchi14
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 20/6/2015, 20:35

Postprzez mJZ » 28/6/2015, 23:04

Polecam Triumph Street Triple.
Mocą nie powala, ale ładnie i lekko się prowadzi, bardzo poręczny po mieście, wygodny.

Miałem w planie przetestować MT-07, ale brakowało mi mocy w Street Triple więc uznałem że nie ma sensu i niedługo będę próbował MT-09. Co do MT-07 to na pierwszy duży motocykl na pewno się nada.
Honda Fireblade | http://instagram.com/mjz_uk
Avatar użytkownika
mJZ
Świeżak
 
Posty: 103
Dołączył(a): 1/10/2014, 10:54
Lokalizacja: Warszawa / Northampton

Postprzez lagiboy » 29/6/2015, 10:44

był temat o Mt-07 na pierwsze moto, to czy warto to zależy tylko i wyłącznie od Ciebie. jedni powiedzą że tak inni że nie. mt-07 jest zajebisty.

viewtopic.php?t=108528
czytaj.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35



Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości




na gr