Zobacz wÄ…tek - RS 50 - problem z odpaleniem
NAS Analytics TAG

RS 50 - problem z odpaleniem

i inne małe pojemności
_________

RS 50 - problem z odpaleniem

Postprzez staly » 5/6/2015, 09:02

Witam,
mój znajomy kupił 2 lata temu Aprilię RS 50 z bodajże 2001 roku. W te wakacje chcemy doprowadzić do jej działania, oto problem.

Po roku stania motocykla w garażu stwierdziliśmy, że chcemy w tym roku spróbować naprawić te cacko. Motor był kupiony od gościa, który przy moim znajomym odpalał go z pychu. Po kupieniu akumulatora 4A próbowaliśmy odpalić na starter - bezskutecznie - ani razu przez rok nie odpalił z kluczyka. Po słuchu starter kręcił dobrze, ale najwidoczniej za słabo. Wczoraj wyjęliśmy go z garażu i po naładowaniu akumulatora - to samo. Starałem się więc odpalić go na pych i po półgodzinnej męczarni w końcu odpalił. Udało mi się pojeździć jakieś 2 minuty kiedy to ostatecznie zgasł na górce. Później na pych już nie chciał odpalić (wkręcił się na obroty i po 2 sek zgasł). Jak próbowałem po tej jeździe jeszcze raz odpalić ze startera to praktycznie w ogóle nie kręcił. Tak jakby wydoiło akumulator podczas tej jazdy. Jutro będę robić ponowne testy z miernikiem, sprawdzę jakie napięcie jest przed i po jeździe na pychu.

Jeśli chodzi o elektrykę to w zeszłym roku był wymieniony przerywacz na nowy, dzięki czemu teraz oświetlenie motocykla w pełni działa (kierunkowskazy, krótkie, długie, klakson również). Niepokoi mnie tylko to, że obrotomierz nie działa.

Ciężko mi pomóc znajomemu bo nie wiemy co jest nie tak. Skoro na pych odpala (raz po raz) to to musi oznaczać, że silnik jest sprawny.

Jeśli padnie pytanie o kompresję od razu odpowiem - jeszcze tego nie sprawdzaliśmy.

Mam podejrzenie, że może instalacja elektryczna w którymś miejscu jest źle wykonana i może gubi gdzieś prąd.

P.S. Rozrusznik został wymieniony rok temu - rezultat taki sam jak i przed wymianą.
staly
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 5/6/2015, 08:59


Postprzez MarSen » 5/6/2015, 10:15

No więc sprawdźcie tą kompresję, bo jeśli odpala na pych, a z rozrusznika ma problem to tutaj szukałbym problemu na początku. Druga sprawa - magneto. Znajomemu też paliła TDRka tylko na pych, okazało się, że magneto zostało zmielone przez jedną ze śrubek je mocujących. Obrotomierz - w AM6 jest na lince, więc albo ona się zerwała, albo mechanizm w silniku padł albo sam obrotomierz (najmniej prawdopodobne).
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
Avatar użytkownika
MarSen
Moderator
 
Posty: 1051
Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
Lokalizacja: Rybnik


Postprzez Kojczyk » 5/6/2015, 10:41

Wymieniliscie paliwo nowe?
Zapytaj mnie a ci odpowiem.
Avatar użytkownika
Kojczyk
Świeżak
 
Posty: 273
Dołączył(a): 15/12/2014, 13:57
Lokalizacja: Zakliczyn

Postprzez staly » 5/6/2015, 23:25

Tak, bak został spusczony i wlane nowe paliwo.
staly
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 5/6/2015, 08:59



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na górê