Zobacz wątek - Łańcuch, smar do ośki tylnego koła, łąńcucha
NAS Analytics TAG

Łańcuch, smar do ośki tylnego koła, łąńcucha

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Łańcuch, smar do ośki tylnego koła, łąńcucha

Postprzez Morandor1000 » 2/6/2015, 21:54

1.Kupiłem sobie łańcuch i mam parę pytanek, po pierwsze czy to dobra firma?
Obrazek (otwórz link)
niby japońska, ale zapewne DID jest lepszy?, a gościu w sklepie powiedział mi, że DID'a w katalogu złotego nie ma, więc wziąłem to

2. ten łańcuch jest trochę za długi czy jak skrócę kątówką to nie popsuje łańcucha?

3. kolejna sprawa chciałem zobaczyć czy to mi wejdzie:
Obrazek (otwórz link)
i nie chce wchodzić, czy to normalne w nowych łańcuchach? bo w starym łańcuchu normalnie wciskam i idzie, a tu nie chce mi wchodzić

4. jak widać na zdjęciu są tam takie okrągłe gumeczki które trzeba wsadzić, i teraz mam pytanie co ja kupiłem? bo ja się nie znam może te X-ring gdzieś w środku są, a to tylko jakieś zabezpieczenie, ale kupiłem łańcuch x-ring, a tu jakieś gumowe zabezpieczenia to normalne? w ogóle sprawdzić nawet nie mogę czy to na pewno jest x-ring, bo z tyłu jest tak napisane, ze nic nie rozumiem:
Obrazek (otwórz link)
i nie wiem czy to o-ring przypadkiem nie jest bo te okrągłe zabezpieczenia z podpunktu 3. może mnie zmyliły, może to w każdym łańcuchu jest? nie wiem nie znam się

4. Jaki luz łańcuch powinien mieć, ile cm?

5. Jak widać na zdjęciu w podpunkcie 1 łańcuch jest mocno czymś wysmarowany, a na 3 mam torebeczkę, by to jeszcze wysmarować tą jakąś białą mazią, ale kupiłem sobie takie spray:
Obrazek (otwórz link)
na nim jest napisane do o-ring'ów, ale chyba do x-ringów też mogę go zastosować?, bo chyba pójdę i wymienienie na inny spray który jest do tego i tego(x i o -ringów) tylko że on jest innej firmy i chciałem spytać, czy jest sens wymieniać, bo smar to smar i chyba bez znaczenia jaka technologia w łańcuchu jest użyta? a podobno ten castrol to dobry smar tak czytałem więc nie wiem czy warto iść i wymieniać, a właśnie ten łańcuch już sam w sobie jest mocno wysmarowany, smarować go w ogóle, zaszkodzi to coś jak posikam go trochę, w sensie, że dwa różne smary się wymieszają?

6. Czym nasmarować tylną ośkę od tylnego kola, jak byłem w sklepie to gościu mi powiedział, że mogę tym castrolem z podpunktu 5. wysmarować yyyy? zrobić tak czy jest coś specjalnego do tego typu rzeczy? no niby smar to smar i chyba każdy smar to to samo?

7. Ktoś miał zapewne styczność z łańcuchem z firmy DID'a czy on tak samo jest mocno czymś wysmarowany?

najbardziej martwi mnie fakt z podpunktu 3. , bo będę musiał to na siłę wpychać .., teraz nie próbowałem, bo jakbym wcisnął to bym wyciągnąć potem nie mógł, bo to tak fajnie jak w starym łańcuchu mi nie wchodzi, wiec jak już na motor założę to będę siłą wciskał. Na zdjęciu ten złoty kolor wygląda całkiem przyzwoicie, ale tak naprawdę jest on strasznie wyblakły przynajmniej tak mi się zdaje ; /, co o tym sadzicie? czy didy maja lepszy złoty kolor?, ale gościu w sklepie mi powiedział, że np. 112 lub 114 lub 116 w katalogu od dida nie ma złotego
Morandor1000
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 29/5/2015, 23:08


Postprzez henio12323 » 3/6/2015, 09:04

1) firma taka o, chinczyk ale daje rade
2) wystarczy że zeszlifujesz nita na równo, i wybijesz go potem i masz skrócony nic nie zepsujesz - chyba że ci ręka lata i pół łancucha potniesz :D
3) normalne, teraz zapinki są robione na wcisk, nawet jak ci zabezpieczenie spadnie to małe szanse że wypadnie te ogniwko. szczypcami morsa ładnie wchodza a najlepiej kupic sobie zestaw do zakuwania/rozkuwania łancuchów i tam jest nakładka i pięknie wchodzi wszystko
4) taki jaki przewiduje producent, ale to takie sprawdzanie jest o tyłek potłuc, najlepiej wziąć grubszego kolege posadzic go na moto, i docisnąć tak żeby ośka przedniej zebatki i tylnego koła były poziomo równo, wtedy łancuch ma największe napięcie - i wtedy powinien byc lekki luz, nie moze byc wyczuwalnie napięty. potem jak sie zluzuje to moze wisieć jak szmata - bo to juz zalezy od producenta jak pokombinuje z kątami.
5) to w torebeczce to jest do posmarowania tej zapinki, oringów itp itd. zakładaj i nic nie smaruj, szkoda kasy i tak ten smar juz nigdzie nie wniknie. i jest dobry, oring to guma, a czy ma kształt Z X czy jaki tam jeszcze wymyslą to juz bez róznicy.
6) mozesz tym, aby tłuste, jak nie posmarujesz i sie dostanie woda to moze sie zapiec, potem ciezko ośke wybić. lepiej było by zastosowac jakis wypierające wode smar stały
7) kazdy łancuch z jakim sie spotkałem był tak wysmarowany, to zabezpieczenie produkcyjne zeby nie otworzył łancucha po kilku latach magazynowania całego w nalocie rdzy. oczywiscie mowa o lepszych łancuchach, najtansze chinskie są tylko co jakąs oliwką przejechane ;D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN




Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 10 gości




na gr