Zobacz wÄ…tek - Kable przy silniku - izolacja
NAS Analytics TAG

Kable przy silniku - izolacja

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Kable przy silniku - izolacja

Postprzez Kirgeron » 29/5/2015, 17:27

Potrzebuję przepchać 8 kabli koło silnika (w oplocie parcianym), boje się, że instalacja pójdzie z dymem. :wink: Nie ma innej opcji, bo owiewki się blokują, jedyna opcja koło silnika. Jak odizolować te kable? W mojej Hondzie seryjnie gdzieś widziałem taką matę gumową, która nie przepuszcza ciepła dalej od silnika. Gdzie coś podobnego kupić?
Avatar użytkownika
Kirgeron
Świeżak
 
Posty: 436
Dołączył(a): 1/7/2010, 00:01


Postprzez Fugu » 29/5/2015, 17:39

Kup kable z izolacja silikonowa n.p. z serii ÖLFLEX HEAT. Sa rozne wersje, maksymalna temperatura pracy jest czescia oznaczenia, n.p. ÖLFLEX HEAT 145 MC 2X0,75 -> 145°C
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28


Postprzez Kirgeron » 29/5/2015, 18:25

Już pozamiatane, bo kable wszystkie zarobione, wtyczki, przełączniki itd. W grę wchodzi tylko jakaś "osłona", kabli już nie mogę zmienić.

Z ciekawości, jaką temperaturę może mieć np. cylinder z zewnątrz? Jaką temperaturę wydziela motocykl? To temperatura, ta co na liczniku pokazuje, czy jeszcze o wiele wyższa?
Avatar użytkownika
Kirgeron
Świeżak
 
Posty: 436
Dołączył(a): 1/7/2010, 00:01

Postprzez Fugu » 29/5/2015, 18:33

Oslona Ci nic nie da - to tylko kwestia czasu az izolacja sie wysuszy i polamie.

Temperatura spalania w silniku to okolo 2000 °C w Otto do 2500°C w Dieslu. Wszystko zalezy od konstrukcji silnika, stopnia sprezania, przebiegu procesu sprezania, typu silnika (dlugosci skoku) etc. itp.
Temperatura gazow wydechowych tez zalezy od sprezania, moze miec od <<400°C przy niskosprezajacym Otto do ponad >>900°C przy wysokopreznym Dieslu.

Temperatura ktora widzisz na liczniku to temperatura plynu chlodzacego lub/i temperatura oleju.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez Kirgeron » 29/5/2015, 20:10

Takie gumowe maty są przy silniku Hondy, silnik okropnie gorący, a mata zimna... Takie coś potrzebowałbym na kable. :)
Avatar użytkownika
Kirgeron
Świeżak
 
Posty: 436
Dołączył(a): 1/7/2010, 00:01

Postprzez henio12323 » 29/5/2015, 20:28

a nie mozesz okleić powierzchni cylindra ? wiem gdzie ( chociaz nie tanio ) mozna dorwać taki materiał który nakleja sie na plastik żeby nie odkształcał itp sie od goracego wydechu, za kawałek 5 cm na 3 cm trzerba z 5-7 zł chyba zapłacic wiec drogo,m ale jak masz tylko kawałek to 1-2 takie kdwadraciki mogą pomóc.

ewentualnie ja w drugim moto mam taką mate ameliniową a w srodku włókno szklane i niexle izoluje
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Kirgeron » 29/5/2015, 20:54

No na Allegro widzę włókno szklane izolujące ale drogi ten szajs. :D

A może nie dawać?

Zrobiłem wiązkę 8 kabli x 1mm^2 w oplocie parcianym z jednej strony motocykla i z drugiej 6 kabli. Jest szansa, że popali coś? Jedna wiązka idzie przy cylindrach, druga dotyka lekko chłodnicy. Z tego co widzę, kilka seryjnych przewodów jest normalnie bez niczego przy silniku i ich nie stopi?
Avatar użytkownika
Kirgeron
Świeżak
 
Posty: 436
Dołączył(a): 1/7/2010, 00:01

Postprzez Croowab » 29/5/2015, 21:29

Przypuszczam, że masz przewody pcv. Temp topnienia to pow 140stopni.

Zrób tak, aby przewód nigdzie nie leżał na stale na silniku a będzie ok.
Temp pracy silnika to ok 100 stopni.
Avatar użytkownika
Croowab
Bywalec
 
Posty: 755
Dołączył(a): 12/6/2013, 19:51

Postprzez balchan1 » 30/5/2015, 01:02

Wrzuć zdjęcia o jakie dokładnie ułożenie przewodów Ci chodzi (w jakim miejscu). Można zastosować peszel ochronny na przewody, rurkę termokurczliwą lub osnowę z silikonowanego włókna szklanego.
komar 2 biegi ;) ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e

"ZIEMIE RWIE"
balchan1
Bywalec
 
Posty: 507
Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez Kirgeron » 30/5/2015, 12:58

Aktualnie nie mam jak zrobić zdjęcia z pewnych przyczyn, jednak zaznaczyłem na zdjęciu z neta:

Obrazek

Z drugiej strony to samo.

Czy takie coÅ› zda egzamin?
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=5265762526

Pytam szczegółowo, bo testowałem ten peszel na boku i jak podgrzałem od spodu zapalniczką to lekko go stopiło, a jak dałem bliżej to się zapalił.

Nie chcę, żeby moto mi się zaczęło jarać. :D
Avatar użytkownika
Kirgeron
Świeżak
 
Posty: 436
Dołączył(a): 1/7/2010, 00:01

Postprzez Croowab » 30/5/2015, 19:40

peszle odpuść.
NIe możesz puścić tej wiązki pod bakiem?
Avatar użytkownika
Croowab
Bywalec
 
Posty: 755
Dołączył(a): 12/6/2013, 19:51

Postprzez lagiboy » 30/5/2015, 20:52

ja swoje kable puszczałem pod bakiem, normalnie dołączyłem do istniejących już przewodów na opaski.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez balchan1 » 30/5/2015, 22:02

Możesz zakupić peszel metalowy, który dobrze ochroni przewody. Choć przy racjonalnym montażu wystarczy jak zaizolujesz wiązkę taśmą izolacyjną materiałową. Najlepiej będzie, gdy przewody puścisz tak jak pisze lagiboy: obok wiązki fabrycznej. Najważniejsze by bezpośrednio nie stykały się z rozgrzanymi elementami silnika. A 60-80 stopni krzywdy im nie zrobi.
komar 2 biegi ;) ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e

"ZIEMIE RWIE"
balchan1
Bywalec
 
Posty: 507
Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
Lokalizacja: Lubuskie



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 19 gości




na górê