ABS w motocyklach
Posty: 43
• Strona 2 z 3 • 1, 2, 3
Warto dopłacić !!!
Kupiłem 1000 RR z C-ABS i nie żałuję. Porównanie miałem, bo wcześniej latałem 600 RR bez takiego systemu. Hebel do końca i nic cię nie interesuje. Róznica ogromna, nie wyobrażam sobie teraz motocykla bez tego systemu. Możecie pisać, że to ułatwienie, bo ktoś jest p*zdą, prawda jest taka, że w najbliższych latach każdy motocykl będzie miał ten system, bo producentom udało się zejść do niskiej masy całego osprzętu.
Wady?
- Motocykl waży ok. 8-10 kg więcej
(dane techniczne z CBR 1000 RR 2010 z i bez C-ABS)
- Nie wymienisz samemu płynu hamulcowego
Chyba, że się znasz, wymiana w C-ABS zajmuje 10 stron w serwisówce i łatwo z*ebać! Najlepiej dać do zrobienia ogarniętemu mechanikowi, ja płaciłem 250 zł, a w ASO wołają 500 zł.
- Nie zrobisz stoppie
Jaka szkoda.
Kupiłem 1000 RR z C-ABS i nie żałuję. Porównanie miałem, bo wcześniej latałem 600 RR bez takiego systemu. Hebel do końca i nic cię nie interesuje. Róznica ogromna, nie wyobrażam sobie teraz motocykla bez tego systemu. Możecie pisać, że to ułatwienie, bo ktoś jest p*zdą, prawda jest taka, że w najbliższych latach każdy motocykl będzie miał ten system, bo producentom udało się zejść do niskiej masy całego osprzętu.
Wady?
- Motocykl waży ok. 8-10 kg więcej
(dane techniczne z CBR 1000 RR 2010 z i bez C-ABS)
- Nie wymienisz samemu płynu hamulcowego
Chyba, że się znasz, wymiana w C-ABS zajmuje 10 stron w serwisówce i łatwo z*ebać! Najlepiej dać do zrobienia ogarniętemu mechanikowi, ja płaciłem 250 zł, a w ASO wołają 500 zł.
- Nie zrobisz stoppie
Jaka szkoda.

-
Kirgeron - Świeżak
- Posty: 436
- Dołączył(a): 1/7/2010, 00:01
- Nie zrobisz stoppie
Bzdura.
https://www.youtube.com/watch?v=-TqGPsFoIzo
https://www.youtube.com/watch?v=QoQSRf9vVks
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
mi się jeszcze nie udało zrobić stoppie z ABSem mimo że kilka razy hebel wcisnąłem na maksa, tylko bzzzzzzz słychać. lagi się uginają ale tył nie wstaje. inna sprawa że na siłę tego nie próbowałem, może jakby się przesunął do przodu na maksa to by dało radę ale wątpię.
Fugu a gdzie na tych video jest zaznaczone że te CBRki są z ABS?
ABS w CBRkach pierwszy raz pojawił się chyba w 2009 jako opcja. mało kto wtedy to brał. na rynku cbrki z ABS pojawiają się dopiero z 2010 jako pojedyncze sztuki.
Fugu a gdzie na tych video jest zaznaczone że te CBRki są z ABS?
ABS w CBRkach pierwszy raz pojawił się chyba w 2009 jako opcja. mało kto wtedy to brał. na rynku cbrki z ABS pojawiają się dopiero z 2010 jako pojedyncze sztuki.
Ostatnio edytowano 24/5/2015, 09:39 przez lagiboy, łącznie edytowano 1 raz
black matt=grey (color by honda)
-
lagiboy - Moderator
- Posty: 2690
- Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35
Fugu napisał(a):....mimo że kilka razy hebel wcisnąłem na maksa....
I dlatego nie udalo Ci sie zrobic stoppie. Zeby zrobic stoppie, musisz hamowac slabiej niz prog reakcji ABS.
Fugu tam jest cABS. nie wiem dokładnie ale system zdaje się rozpoznaje nie tylko zablokowanie przedniego koła ale też tylnego oraz różnicę w prędkości przedniego i tylnego koła. jeśli tyne koło się uniesie to automatycznie zostanie zatrzymane i w efekcie przód zostanie popuszczony żeby tył wylądował. cABS - przedni hebel obsługuje 2 tłoczki z przodu i jeden z tyłu. tylny obsługuje również jeden z 3 tłoczków z przodu. wiem na pewno że przy wheelie w cABS używanie tylnego hebla do korekty balansu zatrzymuje przednie koło.
black matt=grey (color by honda)
-
lagiboy - Moderator
- Posty: 2690
- Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35
....nie wiem dokładnie ale...
Ja wiem dokladnie. Pisalem juz, ze pracowalem jako inz. projektujacy sterowniki ABS.
ABS nie ma to nic wspolnego z stoppie, jestes w zupelnie innym modzie pracy. Przy stoppie nie dopuszczasz do blokowania przedniego kola, przednie kolo kreci sie minimalnie wolniej niz wynikalo by to z predkosci motocykla nad asfaltem.
C- oznacza ze hebla sa kombinowane ( http://en.wikipedia.org/wiki/Combined_braking_system ), jest to opcja niezalezna od ABSu, oznacza to tylko tyle, ze kazdy z hebli hamuje oba kola.
ABS oznacza Anti-lock Braking System - czyli ze system zapobiega zablokowaniu kola.
Systemy zapobiegajace stoppie maja dodatki w nazwie (n.p. "Überschlagschutz").
Poczytaj http://www.bosch-motorcycle.com/en/de/fahrsicherheit_fuer_zweiraeder/motorrad_abs/base_seite_14/description_benefits.html (otwórz link) i w dalszych linkach, jest to dosc dobrze wytlumaczone.
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
Rozumiem ze ty wiesz lepiej, niz ludzie ktorzy te systemy projektuja i testuja?
Tu masz n.p. test Hondy Fireblade C-ABS: http://www.motorradonline.de/einzeltest ... 64?seite=3
A to na zdjeciu, to nie jest moze przez przypadek stoppie?

Tu masz n.p. test Hondy Fireblade C-ABS: http://www.motorradonline.de/einzeltest ... 64?seite=3
A to na zdjeciu, to nie jest moze przez przypadek stoppie?

-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
Przeczytaj tekst, jest dokladnie opisane co testowali i jak zachowywal sie motocykl.
Mit einem leichten Stoppie reagiert die ABS-Blade nur auf den letzten Metern oder auf abschüssiger Fahrbahn.
Zwar besitzt die ABS-Blade keine ÂÜberschlagserkennung, dennoch trifft sie Maßnahmen gegen das Abheben des Hinterrads beim Bremsen.
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
Najwyrazniej slownik potrafisz obluzyc, piane wiec pijesz z frustracji nad wynikami wyborow, czy z przyzwyczajenia?
To ze Ty czegosc nierozumiesz, nie znaczy ze jest tak jak Ty sobie wymysliles. Zazwyczaj jest wrecz przeciwnie - fizyka ma w czterech literach co ty myslisz.
Ps. Sam jestes お尻とおっぱい (otwórz link)
To ze Ty czegosc nierozumiesz, nie znaczy ze jest tak jak Ty sobie wymysliles. Zazwyczaj jest wrecz przeciwnie - fizyka ma w czterech literach co ty myslisz.
Ps. Sam jestes お尻とおっぱい (otwórz link)
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
fugu to nie było do Ciebie o Tobie. tylko wyobraź sobie że wszystko co wkleisz po niemiecku, nie przeczytam, tłumaczenie całego tekstu w słowniku jest - pracochłonne, męczące i w 50% zmienia sens a w niemieckim jeszcze rozsypanka i puzle. Jeśli już coś wrzucasz to wrzuć to po polsku proszę albo chociaż po angielsku.
Ich spreche deutsch schlecht.
Ich spreche deutsch schlecht.
black matt=grey (color by honda)
-
lagiboy - Moderator
- Posty: 2690
- Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35
Pracochlonne?
CTRL+C -> CTRL+V na translate.google.com
Rozsypanka i puzle? Wrzucilem dwa cytowane zdania do translatora, ja rozumiem o co chodzi. Wychodzi jakkosc lepsza niz tego, co niejeden reporter w polskiej prasie z siebie wypuszcza.
Ps. Wrzucam w oryginale, bo jak przetlumacze, to jest lament, ze zle przetlumaczylem. Jak tlumacze na czym polega zasada dzialania ABS, to tez jest lament, zreszta mam wrazenie ze to co tlumaczylem odnosnie zasad pracy poszczegolnych systemow nie zostalo zrozumiane.
Klasyczny ABS nie ma czujnikow przechylenia ani przspieszenia katowego, dlatego nie moze chronic przed stoppie, nie wiem skad bierze sie przekonanie, ze ABS zapobiega przed fikolkiem. To taka sama urban legend jak to ze pietnastolatek ogarnie litra jako pierwszy motor.
C oznacza tylko polaczenie przedniego i tylnego hamulca. W praktyce robi sie to przez dodatkowe tloczki uruchamiane z naprzemiennej pompy lub polaczenie przedniego i tylnego hamulca przy pomocy zaworu proporcjonalnego - n.p. 30% cisnienia z przedniego ukladu jest zawsze przekazane na tylny uklad i vice versa.
CTRL+C -> CTRL+V na translate.google.com
Rozsypanka i puzle? Wrzucilem dwa cytowane zdania do translatora, ja rozumiem o co chodzi. Wychodzi jakkosc lepsza niz tego, co niejeden reporter w polskiej prasie z siebie wypuszcza.
Z lekkim stoppie ABS Blade reaguje tylko w ostatniej chwili lub na pochyłej drodze.
Chociaż ABS Blade ma wykrywanie najazdu, a mimo to podejmują działania przeciwko zniesieniu tylnego koła podczas hamowania.
Ps. Wrzucam w oryginale, bo jak przetlumacze, to jest lament, ze zle przetlumaczylem. Jak tlumacze na czym polega zasada dzialania ABS, to tez jest lament, zreszta mam wrazenie ze to co tlumaczylem odnosnie zasad pracy poszczegolnych systemow nie zostalo zrozumiane.
Klasyczny ABS nie ma czujnikow przechylenia ani przspieszenia katowego, dlatego nie moze chronic przed stoppie, nie wiem skad bierze sie przekonanie, ze ABS zapobiega przed fikolkiem. To taka sama urban legend jak to ze pietnastolatek ogarnie litra jako pierwszy motor.
C oznacza tylko polaczenie przedniego i tylnego hamulca. W praktyce robi sie to przez dodatkowe tloczki uruchamiane z naprzemiennej pompy lub polaczenie przedniego i tylnego hamulca przy pomocy zaworu proporcjonalnego - n.p. 30% cisnienia z przedniego ukladu jest zawsze przekazane na tylny uklad i vice versa.
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
@aeswing ABS w dzisiejszej motoryzacji czterokołowej,czy dwukołowej jest bardzo ważnym elementem i bodajże we wszystkich moto po 2006 roku go znajdziesz.
Jeżeli masz moto bez ABS'u, to na pewno wiąże się to z uszczupleniem portfela oraz dodaniem wagi do maszyny, ale dzisiejsze motocykle już mają wagę ABS'u wliczoną, także jeżeli kiedyś się przesiądziesz na nowszy model, to nie poczujesz różnicy.
ABS potrafi uratować dupsko w niektórych sytuacjach, a na bezpieczeństwie i zdrowiu nie ma co oszczędzać, a waga rzędu ok.5 kilo raczej nie robi zbyt wielkiej różnicy, jeżeli nie jeździsz po torze w zawodach.
Jeżeli masz moto bez ABS'u, to na pewno wiąże się to z uszczupleniem portfela oraz dodaniem wagi do maszyny, ale dzisiejsze motocykle już mają wagę ABS'u wliczoną, także jeżeli kiedyś się przesiądziesz na nowszy model, to nie poczujesz różnicy.
ABS potrafi uratować dupsko w niektórych sytuacjach, a na bezpieczeństwie i zdrowiu nie ma co oszczędzać, a waga rzędu ok.5 kilo raczej nie robi zbyt wielkiej różnicy, jeżeli nie jeździsz po torze w zawodach.
- Emil Wojcik
- Świeżak
- Posty: 47
- Dołączył(a): 29/4/2015, 17:06
- Lokalizacja: Wielkopolskie
O jednym nie zostalo tu jeszcze powiedziane a to generalnie najwazniejsze.
ABS pozwala na hamowanie awaryjne w zlozeniu do 25 stopni.
Proponuje w9iec wszystkim oponentom wykonac to wlasnie hamowanie w zlozeniu bez ABS'u a potem dowodzic o wyzszosci konwencjonalnego ukladu hamulcowego.

ABS pozwala na hamowanie awaryjne w zlozeniu do 25 stopni.
Proponuje w9iec wszystkim oponentom wykonac to wlasnie hamowanie w zlozeniu bez ABS'u a potem dowodzic o wyzszosci konwencjonalnego ukladu hamulcowego.

| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
ABS na drodze lepiej się sprawdza, nie każdy zachowuje zimną krew i ma umiejętności żeby zahamować maksymalnie dobrze konwencjonalnym układem.
Motocykle sportowe sÄ… do jazdy sportowej, a nie do nauki.
-
SkoQ - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2406
- Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
- Lokalizacja: Tarnów (KTA)
@SkoQ to też dotyczy właściwie każdego zmotoryzowanego uczestnika ruchu. Sporo jest kierowców,którzy nadal nie potrafią hamować i wiele jest ludzi, którzy nie radzą sobie w stresujących sytuacjach. Także ABS jak znalazł!
<a href="http://www.szukiel.eu">Tuning Zawieszenia Motocross</a>
- Boodryl
- Świeżak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 27/4/2015, 16:01
- Lokalizacja: Skierniewice
Jeżeli ktoś chce jeździć bez ABS'u, to mu tego nie bronię, ale z drugiej strony moto bez ABS'u to lekki przeżytek.
To tak,jakby dzisiejsze samochody nie miały ABS'u. Ciężko mi wyobrazić jazdę w mieście bez tego wynalazku,a o jeździe w trasie już nie wspominając.
To tak,jakby dzisiejsze samochody nie miały ABS'u. Ciężko mi wyobrazić jazdę w mieście bez tego wynalazku,a o jeździe w trasie już nie wspominając.
- Gruntowy
- Świeżak
- Posty: 43
- Dołączył(a): 4/5/2015, 15:11
Posty: 43
• Strona 2 z 3 • 1, 2, 3
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości