Zobacz wÄ…tek - Tor jazdy
NAS Analytics TAG

Tor jazdy

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Tor jazdy

Postprzez Tristello » 21/5/2015, 16:07

Witajcie, naczytałem się sporo na forum o zamykaniu opon, podnożkach itp.
Wszędzie piszecie jak domknąć oponę o schodzeniu na kolano itd.
Lecz mnie trapiÄ… inne rzeczy.

Na wstępie proszę bez śmiechów :D dopiero zaczynam :D
1. Jak rozróżniacie zakręty widoczne i niewidoczne.
2. Jak powinno wchodzić się w zakręt:
a) widoczny
b) niewidoczny
Chodzi mi o to z której strony. np. Wchodzimy w zakręt od wewnętrznej a wychodzimy z niego przy zewnętrznej
3. Gdzie mamy patrzeć podjeżdżając i będąc już w zakręcie ?

Gdyż zauważyłem że pokonując zakręty praktycznie każdy wydaje mi się nie widoczny (nie widzę kiedy się kończy), ponad to mam pewną hmm "blokadę" boję się przechylić mocno motocykl, wydaje mi się że stosuję przeciwskręt, ciało ustawiam w osi z motocyklem, ale czasem odpuszczam trochę gazu, gdy np będąc w zakręcie zobaczę samochód na przeciwnym pasie. Wtedy automatycznie patrzę na niego i motocykl mi się prostuje przez co jadę wprost na ten samochód.
Avatar użytkownika
Tristello
Świeżak
 
Posty: 351
Dołączył(a): 23/10/2014, 09:41
Lokalizacja: RKR


Re: Tor jazdy

Postprzez Invi » 21/5/2015, 16:46

Tristello napisał(a):1. Jak rozróżniacie zakręty widoczne i niewidoczne.


Na jednym widać jak wygląda i co na nim jest na drugim nie :D


Tristello napisał(a):2. Jak powinno wchodzić się w zakręt:
a) widoczny
b) niewidoczny
Chodzi mi o to z której strony. np. Wchodzimy w zakręt od wewnętrznej a wychodzimy z niego przy zewnętrznej


a) Szybko :twisted:
b) Tak żeby nie wpakować się na samochód jadący z naprzeciwka :D


Tristello napisał(a):3. Gdzie mamy patrzeć podjeżdżając i będąc już w zakręcie ?


Tam gdzie chcesz być :D
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12


Postprzez andy7 » 21/5/2015, 18:48

Looknij tutaj

https://www.youtube.com/watch?v=Hnsc_ehIwN8

Zwroc specjalna uwage od 4:26


:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez Samael666 » 21/5/2015, 20:18

przeprasza, ze sie wtrace w temat. ale co takiego bylo na tym 4:26? i dalej? jedyne co udalo mi sie zaobserwowac to, ze osoba jadaca z tylu za kamera jechala caly zakret szeroko (przy linii srodkowej oddzielajacej pasy jezdni). czy to jest prawidlowy tor przejedzania zakretu? wiem, ze masz doswiadczenie i pewnie racje, ale z mojego minimalnego na razie doswiadczenia wydaje mi sie, ze o iole wejscie w zarek bylo w miare ok (chyba lepiej ja najpozniej wejsc w zakret) to potem nalezy zlozyc motocykl i isc w strone szczytu zakretu, ewentualnei jesli bedzie jakas przeszkoda typu olej piach liscie kaluza, dzira itp moc jednak poszerzyc zakret. W przypadku na filmie jadacy nie mogl juz tego wykonac, gdyz caly czas trzymal sie zewnetrznej czesci swojego pasa. Jedyne co wg mnie zyskal to minimalne pochylenie motocykla.

Prosze nie brac teo do siebie. Sam sie chetnei dowiem czy moje rozumowanie jest dobre czy nie.
Suzuki SV650s k6 -> Yamaha R6 RJ11

Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...
Avatar użytkownika
Samael666
Świeżak
 
Posty: 127
Dołączył(a): 10/9/2014, 20:18
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez bachu12 » 21/5/2015, 22:00

Sam jestem trochę ciekaw tego filmiku. Samael666, myślę, że Andy'emu chodziło o taki tor przejazdu, żeby kierujący widział jak największą część zakrętu. Czy jest to idealne rozwiązanie na drogi publiczne to już temat szerszy.

Moim zdaniem jest to jazda strasznie sztywna i skupiająca się wyłącznie na jednym aspekcie. Dobrze widoczne choćby w momencie jak stoją auta chcące się włączyć z podporządkowanej ( czarny Merc ML ). Kierowca BMW przejeżdża mu zaraz przed maską. Gdyby kierowca auta z jakiegoś bliżej nieokreślonego powodu wyjechał w tym momencie na drogę to koniec.

Samael666 napisał(a):Jedyne co wg mnie zyskal to minimalne pochylenie motocykla.


Akurat jadąc w ten sposób musi pochylić motocykl bardziej, bo nie jest to optymalny tor przejazdu pod kątem prędkości.


Ja tam boję się jeździć ostrzej po drogach publicznych, bo większość zakrętów ma mniej lub bardziej ograniczoną widoczność i nigdy do końca nie wiem co mogę spotkać wewnątrz zakrętu. Jadąc "na pół gwizdka" mam przynajmniej możliwość czy to zwolnić / zahamować, czy to ominąć potencjalną przeszkodę. Jadąc "na maksa" to pozostaje się modlić jak, np. samochód z naprzeciwka zetnie zakręt.
bachu12
Świeżak
 
Posty: 251
Dołączył(a): 3/1/2015, 01:46

Postprzez lagiboy » 21/5/2015, 22:29

to zależy jak masz zamiar jechać przez zakręt. Mój instruktor mi gadał żebym się trzymał środka swojego pasa jak w mordę strzelił (mówimy o jeździe normalnej cywilizowanej). jeśli chodzi o zakręt to tutaj masz filmik jak koleś się ustawia żeby zobaczyć zakręt https://www.youtube.com/watch?v=ORY5XtLxESU
jesli masz zamiar cisnąć przez zakręt to wtedy trzeba by go było przejechać jak na torze. czyli jeśli masz zakręt w prawo to jedziesz po zewnętrznej (lewej) dojeżdżasz do zakrętu, składasz moto, przejeżdżasz w złożeniu przez szczyt zakrętu najbliżej prawej jak to możliwe i wychodzisz na lewo. idealnie powinieneś przejechać wszystko na jednakowym złożeniu po jak największym promieniu wtedy osiągniesz najwyższą prędkość przejazdu, oczywiście w obrębie swojego pasa ruchu. tu masz całą masę przejazdów wyścigowych https://www.youtube.com/watch?v=iRWp9rhfS_0 , ładnie widać 1:20 1:27 4:05.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez Samael666 » 22/5/2015, 09:35

no ten pierwszy link to jakos zasadniczo odkrywczy nie jest.. natomiast drugi - no bajka - widzialem juz duzo takich filmikow. Tyle, ze jazda w ten sposob na drodze moze skonczyc sie tylko w jeden sposob (nawet tam tak sie konczy)...
Suzuki SV650s k6 -> Yamaha R6 RJ11

Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...
Avatar użytkownika
Samael666
Świeżak
 
Posty: 127
Dołączył(a): 10/9/2014, 20:18
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez lagiboy » 22/5/2015, 22:07

nikt nie każe Ci zapindalać po drodze jak po torze i nie musisz latać od krawędzi do krawędzi. trzymaj się swojego pasa i w jego obrębie możesz sobie latać od strony do strony. A na wyspę Isle of Man można sobie pojechać samemu.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35



Powrót do Technika jazdy



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości




na górê