exc-f 250 czy exc-r 450 w średni/ciężki teren ?
Posty: 6
• Strona 1 z 1
exc-f 250 czy exc-r 450 w średni/ciężki teren ?
Siema wszystkim
Miesiąc temu pozbyłem się mojej Yamahy DT 125 i od tamtego czasu zastanawiam się nad zakupem motocykla. Budżet jest spory bo ponad 16000 zł. Niedawno zadawałem nawet pytanie o KTM'a exc 300 jednak zrezygnowałem z pomysłu zakupu 2-suwa. teraz zastanawiam się nad KTM excf 250 lub exc-r 450. I nad jedni i nad drugim mam pewne wątpliwości. Moja stara Yamaha była tuningowana na 29 KM a z tego co wiem exc-f 250 ma 35 Km więc nie wiem czy ta moc wystarczy mi na ten teren ( długie szutrowe/piaskowe drogi czy podjazdy jak w filmach enduro kex) w którym mam zamiar go używać a słyszałem że 250 mają problemy z dłuższymi podjazdami i po prostu brakuje im mocy. Za to 450 jest z tego co wiem ciężka, co prawda dalej lżejsza o 5 kg od mojej byłej DT ale nie wiem jak to jest. Proszę więc o podzielenie się ze mną waszym doświadczeniem w temacie tych dwóch motocykli bo niestety w 4t jestem szary. Z góry dzięki za odpowiedzi
)
P.S. Rocznik w jaki będę celował to 2008-2010. Pozdro !
Miesiąc temu pozbyłem się mojej Yamahy DT 125 i od tamtego czasu zastanawiam się nad zakupem motocykla. Budżet jest spory bo ponad 16000 zł. Niedawno zadawałem nawet pytanie o KTM'a exc 300 jednak zrezygnowałem z pomysłu zakupu 2-suwa. teraz zastanawiam się nad KTM excf 250 lub exc-r 450. I nad jedni i nad drugim mam pewne wątpliwości. Moja stara Yamaha była tuningowana na 29 KM a z tego co wiem exc-f 250 ma 35 Km więc nie wiem czy ta moc wystarczy mi na ten teren ( długie szutrowe/piaskowe drogi czy podjazdy jak w filmach enduro kex) w którym mam zamiar go używać a słyszałem że 250 mają problemy z dłuższymi podjazdami i po prostu brakuje im mocy. Za to 450 jest z tego co wiem ciężka, co prawda dalej lżejsza o 5 kg od mojej byłej DT ale nie wiem jak to jest. Proszę więc o podzielenie się ze mną waszym doświadczeniem w temacie tych dwóch motocykli bo niestety w 4t jestem szary. Z góry dzięki za odpowiedzi
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
P.S. Rocznik w jaki będę celował to 2008-2010. Pozdro !
- cormac111
- Świeżak
- Posty: 25
- Dołączył(a): 12/5/2015, 15:24
- Lokalizacja: Motor city
250tki są swietne do technicznej jazdy, na podjazdach moze mocy brakować. i na długich prostych. z kolei tam gdzie 250tka sie prowadzi jak rowerek, 450tka moze być a raczej bedzie ocięzała. tutaj ameryki żadnej nie odkrywam i zasada prosta. 450tka - długie proste, podjazdy, 250tka - techniczny teren.
ja mam 525 ale jak siadłem na kolezanki exc-f 250 to niebo a ziemia na winklach w lesie. tam gdzie ja musze brać wszystko bandami i szeroko, w 250tce moto samo skręca w zakręcie i mimo że mam wolniejszą prędkość, to jade szybciej i sie duzo mniej męcze. ale na długiej prostej 250 nie ma szans. wiec wybór nalezy do ciebie na czym chcesz się skupić
ja mam 525 ale jak siadłem na kolezanki exc-f 250 to niebo a ziemia na winklach w lesie. tam gdzie ja musze brać wszystko bandami i szeroko, w 250tce moto samo skręca w zakręcie i mimo że mam wolniejszą prędkość, to jade szybciej i sie duzo mniej męcze. ale na długiej prostej 250 nie ma szans. wiec wybór nalezy do ciebie na czym chcesz się skupić
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Dołącze się bo mam ten sam problem... henio czy przemiał części będzie spory pomiędzy 250 a 450? Ta druga powinna być bardziej żywotna? Zabliża się lato i oprócz jazdy w terenie chciałbym czasem włożyć supermoto i śmigać do pracy a na weekend kostka. Czy 250 nie zajadę w ten sposób? Znów ta 450 jakoś mi nie pasuję bo boję się, a raczej wiem że w terenie mogę mieć ciężko takim ciężarem.. ale też nie wiem bo nie jeździłem :/
-
Qcyq - Świeżak
- Posty: 108
- Dołączył(a): 29/6/2014, 14:54
no i tutaj własnie jest tak jak mówisz, 450tka sporo troche tutaj troche tutaj, silnik w miare zywotny jak na wyczynówke.... ale z kolei toporny nie poręczny i często zbyt mocny. 250tka switnie sie prowadzi ale dosyc często trzeba myslec o remontach a po ulicy przebiegi leca momentalnie ( wiem bo sam uzytkowałem przez ponad rok moto na asfalcie, wszystko szło w oczach) czasami tansza alternatywa to drugie moto ;P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
I tu jest problem bo z jednej strony jak dotąd nie kręciła mnie jazda techniczna po torze i tak jak mówiłem ujeżdżałem teren typu tego który możemy zobaczyć w filmach enduro kex czyli, trochę prostych, trochę krętych ścieżek ( ale moja 130 kg Yamaha dawała na nich radę więc z 450 nie powinno być problemów) i przede wszystkim podjazdy, dłuuugie i strome podjazdy
. Ale ostatnio przejechałem się yzf 250 po torze hard enduro i muszę przyznać że to też całkiem fajne. I tutaj mam pytanie, bo jak na razie bardziej skłaniam się ku 450 ze względu na moc, ale czy da nią radę pośmigać trochę po torze enduro ? Czy jej waga i moc całkowicie się tam nie sprawdzają ?
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
- cormac111
- Świeżak
- Posty: 25
- Dołączył(a): 12/5/2015, 15:24
- Lokalizacja: Motor city
da sie, tylko jazda jest trudniejsza, bardziej męcząca, i generalnie wjedziesz przejdziesz sie chwile i pewnie ci sie odechce
zwłaszcza jak bedzie trzbea moto wyciągać i podnosic
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości