Zobacz wątek - Nowy motocykl użytkowo-turystyczny
NAS Analytics TAG

Nowy motocykl użytkowo-turystyczny

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Nowy motocykl użytkowo-turystyczny

Postprzez malavern » 22/4/2015, 16:31

Witam,

Jako ,że mam kat. B od ponad 3 lat kupiłem sobie w tym sezonie Varadero 125 z 2011.

Po przejechaniu prawie 2 tys. km uznałem, że jednak chce się przesiąść na większe moto i jestem właśnie w trakcie kursu na kat. A.

Kompletny strój i kask oczywiście mam.

Co do przebiegu rocznego to sądze że 15 000 może być.


Jako że do pracy mam ok 20 km (przez drogę krajową) oraz chciałbym pojeździć w dłuższe trasy mój wybór padł na motocykl typu turystycznego/enduro/funbike.

Jako że uważam że Polacy ( bynajmniej ja) jesteśmy zbyt biedni na zakup używanego sprzętu oraz nie chce mi się grzebać godzinami przy moto po zakupie (codziennie jako mechanik to robię z sprzętem pożarniczym) albo denerwować się na jakieś wady owiewek oraz drobne uszkodzenia wizualne i bycia w 100% pewnym kupionego moto,chciałbym kupić nowy motocykl z salonu.

Na motocykl chciałbym przeznaczyć ok 32 tys. zł.

Oto moje typy:
- BMW G 650 GS ( czytałem że trochę za małą dla dużego jeżdzca)
- Honda NC 750X (polecają w automacie tyle że ja wole w manualu, lubię wachlować biegami) mój faworyt
- Suzuki V-Strom 650 XT ( tyle że tu już wyższa cena)

Nie ukrywam,że z chęcią wydałbym mniej ale czy np Yamaha MT-07 spełni moje wymagania?


Dodam że mam 24 lata i jestem dosyć sporym facetem- 195 cm 100kg wagi.
Ostatnio edytowano 22/4/2015, 19:13 przez malavern, łącznie edytowano 1 raz
malavern
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 22/4/2015, 16:11


Postprzez lagiboy » 22/4/2015, 18:18

jak masz zamiar się wlec i włóczyć wszędzie, po asfaltach, krzakach, plażach, górach itd to sazarpałbym się na V-stroma. poszukaj roczników 2014 powinny być tańsze. http://www.suzuki-moto.pl/wyprzedaz
koniecznie musi być XT? tak Ci zależy na szprychowanych kołach?

na oficjalnej stronie Suzuki można wyjąć rocznik 2013 za 28k.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35


Postprzez malavern » 22/4/2015, 18:46

Racja w sumie nie jest to istotne.

A co sądzicie o Kawasaki Versys 650 tylko ze 2015 bo 2014 jakis nie wyględny?
malavern
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 22/4/2015, 16:11

Postprzez lagiboy » 22/4/2015, 19:42

ładny, dobrze go odświeżyli, nie miałem okazji się przejechać, będzie porównywalny z V-Stromem, w środku to to samo co w ER-6. ma inaczej poprowadzony tłumik niż V-strom przez co w terenie można tym walnąć, mimo wszystko mam wrażenie że Suzuki będzie ciut wygodniejszy i ciut większy, jednego i drugiego można doubierać w mnóstwo akcesoriów. osobiście jeśli miałbym brać to wziąłbym Suzuki bo jest naprawdę kawał uniwersalnego sprzętu, sprawdzonego, ludzie tym byli wszędzie.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez jasnoksieznik » 23/4/2015, 21:40

Akurat z BMW to raczej średni wybór - to najtańsze moto z tej stajni i takie wrażenie robi. Niestety, F700GS jest już zdecydowanie droższy, a chyba bardziej by do Twoich wymagań pasował.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Postprzez Vasago » 23/4/2015, 23:10

W ostatnim Motocyklu jest zestawienie Versysa i V Stroma. Ten drugi wygrał.
Vasago
Świeżak
 
Posty: 269
Dołączył(a): 10/3/2015, 22:37

Postprzez Artur_ » 24/4/2015, 07:47

malavern, jeśli faktycznie chcesz coś pozwiedzać, to odpuść sobie motocykle typowo szosowe. Nie jeden kupił coś typu TDM myśląc, że skoro pozycja za kierownicą prawie jak w enduro, to na szutrach też da radę i pierwsza próba wyjazdu niekoniecznie asfaltowego skończyła się zmianami planu. Z tych, które wymieniłeś cokolwiek w terenie potrafi jedynie V-Strom. Tym motocyklem spokojnie objedziesz i Albanię, gdzie drogi żółte na mapie nieraz oznaczają większy off-road niż u nas zjazd na polną drogę rozrytą przez ciągniki.
Artur_
Świeżak
 
Posty: 358
Dołączył(a): 30/5/2008, 06:23
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez malavern » 26/4/2015, 07:49

Coraz bardziej skłaniam się ku V-Stromie.Mam nadzieje że za 2 miesiące będą jeszcze mieli rocznik 2014 dostępny.
malavern
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 22/4/2015, 16:11

Postprzez Brekekeks » 27/4/2015, 08:59

Sprawdź jeszcze Hondę Transalp, ale ona raczej tylko w delikatny teren wjedzie.
Growing old is mandatory. Growing up is optional.
Brekekeks
Świeżak
 
Posty: 457
Dołączył(a): 14/10/2010, 17:10
Lokalizacja: Kielce

Postprzez malavern » 28/4/2015, 16:56

Transalpa to już chyba nie produkują?Zresztą mi zależy na nowym moto z salonu.

Już w miarę byłem nakierowany na V-Stroma ale znajomi motocykliści doradzają mi żebym kupił jednak 800-tkę bo mogę potem lekki niedosyt odczuwać.

Proszę Was o jakieś propozycje.

Zwiększe budżet do 35-38 tys.
malavern
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 22/4/2015, 16:11

Postprzez Artur_ » 28/4/2015, 18:20

Poszukaj czy w tym budżecie nie zmieści się Tiger 800XC (koniecznie XC na szprychowych kołach, który coś tam potrafi w offie, felga się nie ukruszy po najechaniu na kamolca). Na brak mocy jak na ten typ motocykla, na pewno nie byłoby narzekania
https://www.youtube.com/watch?v=EKl_dJIDZfo
Wibracji, czy narzekania na słaby dół czy górę również brak - silnik tak liniowy, że aż nudny.
BMW F800GS raczej więcej $$$.
Artur_
Świeżak
 
Posty: 358
Dołączył(a): 30/5/2008, 06:23
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez malavern » 28/4/2015, 19:15

Oj niestety Tiger poza budżetem 42 tys.to juz za dużo.
malavern
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 22/4/2015, 16:11

Postprzez fincher » 29/4/2015, 11:37

za 33500 jest XT660Z W błocie poradzi a i wygodne to to jest :)
http://www.yamaha-motor.eu/pl/products/ ... t660z.aspx
DragStar125>CBR125>FZS600>FZ6n
Avatar użytkownika
fincher
Bywalec
 
Posty: 822
Dołączył(a): 20/6/2011, 21:45

Postprzez Artur_ » 29/4/2015, 13:00

XT660Z z ABS (a bardzo trudno obecnie dostać bez ABS) nie radzi sobie ani w błocie, ani na asfalcie. W porównaniu do do wersji bez ABS ma inny zbiornik (gdzieś musieli dopchać elektronikę), skastrowane skoki zawieszenia i sporo inny "ulepszeń". Wiele podzespołów akcesoryjnych często nie pasuje do wersji ABS, niektórzy nawet twierdzą, ze ich motocykl (XT660Z-A) nie istnieje w niektórych katalogach producentów szpeju.
Ostatnio znajomy kupić XT660Z bez ABS, ale miał kupę szczęścia, bo ktoś w salonie w Niemczech rozmyślił się w ostatniej chwili i przesłali tą sztukę do PL. Poza tym obdzwonił wcześniej całą Polskę i lipa, nigdzie nie było "od ręki".
Artur_
Świeżak
 
Posty: 358
Dołączył(a): 30/5/2008, 06:23
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez Movi » 29/4/2015, 14:19

To fakt nie ma nigdzie małej tenerki.
Avatar użytkownika
Movi
Moderator
 
Posty: 2276
Dołączył(a): 23/2/2008, 00:10
Lokalizacja: Łódź/ 3city

Postprzez fincher » 29/4/2015, 20:48

Ale roczne czy dwuletnie się znajdą, a są to na tyle dopracowane motocykle że o ile nie były zgruzowne to będą wiernie służyć.
DragStar125>CBR125>FZS600>FZ6n
Avatar użytkownika
fincher
Bywalec
 
Posty: 822
Dołączył(a): 20/6/2011, 21:45

Postprzez malavern » 30/4/2015, 15:42

Tenere raczej odpada.Ten po modyfikacji podobno już nie jest to samo.Zresztą bez przesady z tym offroadem.Mam w planach zjeżdzać tylko wtedy kiedy będe musiał wolę jeździć asfaltem.
malavern
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 22/4/2015, 16:11

Postprzez fincher » 1/5/2015, 16:53

To może jakaś TDM 900, miałem okazje tym ostatnio pojeździć i robi dobre wrażenie.
Tylko one chyba były do 2012r produkowane ale pewności nie mam.
DragStar125>CBR125>FZS600>FZ6n
Avatar użytkownika
fincher
Bywalec
 
Posty: 822
Dołączył(a): 20/6/2011, 21:45

Postprzez malavern » 2/5/2015, 20:31

Szczerze już mam totalny mętlik w głowie.Radzą mi coś wiekszego ale na 2 moto jestem( mam dopiero 2 500km przejechane na karku motocyklami) bardziej przekonany do mniejszego DL-a.
malavern
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 22/4/2015, 16:11

Postprzez lagiboy » 3/5/2015, 08:51

bierz DLa dużo ludzi przesiadając się na DLa zostawia go sobie na dłużej, szukają czegoś ekonomicznego i uniwersalnego i właśnie DL pięknie się wpisuje w te wymagania. łatwy do ogarnięcia, łatwy w obsłudze, pali niewiele, nie bolą go skomplikowane usterki, jest duży i wygodny, szeroki wybór akcesoriów pozwala pojechać nim do piekła i z powrotem.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Następna strona


Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości




na gr