Zobacz wątek - Falowanie obrotów po zmianie wydechu
NAS Analytics TAG

Falowanie obrotów po zmianie wydechu

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Falowanie obrotów po zmianie wydechu

Postprzez Devih » 28/4/2015, 12:07

Witam.

Posiadam Yamahe R6 2001 rok produkcji. Ostatnio zmieniłem wydech z seryjnego na sportowy - Dominator (przelot). Po zmianie występuje taki problem, że na wolnych obrotach obroty falują lekko. Czego to może być przyczyna - czy tak poprostu ma być, czy należy coś więcej robić?
Devih
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 28/4/2015, 12:05


Postprzez balchan1 » 28/4/2015, 12:36

Każda zmiana w układzie dolotowym wymaga dostosowania układu dolotowego. A więc w przypadku gaźnika konieczna jest ich regulacja, z ewentualnymi zmianami dysz włącznie. A jeżeli jest wtrysk paliwa- konieczne jest wgranie nowej mapy do komputera.
komar 2 biegi ;) ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e

"ZIEMIE RWIE"
balchan1
Bywalec
 
Posty: 507
Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
Lokalizacja: Lubuskie


Postprzez Devih » 28/4/2015, 12:51

Aha, tylko jak podkręcę obroty do koło 1000, to wszystko jest okey. Coś to zmienia?
Devih
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 28/4/2015, 12:05

Postprzez Invi » 28/4/2015, 12:53

Nie.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez balchan1 » 28/4/2015, 17:58

Ale czy prędkość silnika na biegu jałowym nie powinna wynosić około 1300obr/min? Ostatnio znajomy mi się żalił że jego kawa zx 636 ma problem z falującymi obrotami, okazało się że ustawiał 900obr/min i dziwił się że faluje...
komar 2 biegi ;) ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e

"ZIEMIE RWIE"
balchan1
Bywalec
 
Posty: 507
Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez Devih » 28/4/2015, 18:21

Czyli ile powinno być obrotów na biegu jałowym? I czy jeśli nie naprawię tego problemu, to jakieś poważniejsze konsekwencje mogą być dla silnika?
Devih
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 28/4/2015, 12:05

Postprzez kogut22 » 28/4/2015, 19:03

na dzień dobry: regulacja powietrza, iglicy i wymiana dysz głównych(na rozmiar większe). Potem synchro i będzie lux
Idealnie było by podjechać do jakiegoś warsztatu który ma sonde do pomiaru AFR.
Bo jak na razie to zrobione jest to tak bardzo po Polsku, że w oczy szczypie
kogut22
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 18/4/2015, 12:07

Postprzez Devih » 28/4/2015, 19:29

podkręciłem obroty do 1100-1200 i jest w miare ok, zadzwoniłem do jednego z zaprzyjaznionych serwisu i gosć powiedzial ze na przelocie nigdy nie wyreguluje idealnie, Pod koniec przyszłego miesiaca jestem umówiony na synchro gaziorów, także wtedy popatrza co i jak dokladnie a do tego czasu moge jezdzic ? jakie jest wasze zdanie panowie
zerknijcie na filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=KHS_oRd ... e=youtu.be
Devih
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 28/4/2015, 12:05

Postprzez kogut22 » 28/4/2015, 20:05

śmigać możesz do tego czasu, ale im mniej tym lepiej :)
kogut22
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 18/4/2015, 12:07

Postprzez Devih » 28/4/2015, 20:38

Czy db-killer na taką przypadłość może pomóc?
Devih
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 28/4/2015, 12:05

Postprzez Invi » 28/4/2015, 21:03

Nie. Kurde, pomyśl.


Jak kombinujesz z wydechem na gaźniku, to albo olewasz to że moto ma nieidealną mieszankę (niewielki spadek mocy i w skrajnych przypadkach szybsze zużywanie tłoków/pierścieni/cylindra/zaworów) i tak robi większość osób. Albo zwyczajnie regulujesz, jak twój znajomy "serwisant" mówił że się nie da to to zwykły gamoń bez podstaw wiedzy, a nie żaden serwisant.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Devih » 28/4/2015, 21:17

Ok dzieki. Ale co do mocy, to poczułem niewielki przyrost. Spadku to na pewno nie ma.
Devih
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 28/4/2015, 12:05

Postprzez balchan1 » 28/4/2015, 22:12

Założenie przelotowego tłumika raczej nie uszkodzi Ci silnika, a jeżeli jest przyrost mocy to wszystko jest mniej więcej ok (tak ok po Polsku :) ). Ale lepiej gdybyś zrobił chociaż wymianę dyszy głównej na +5/+10 oraz synchro/ regulacje gaźników. Co by się nic nie wypaliło. Takie zabawy z wydechem mogą Ci szybko rozwalić silnik, ale gdybyś latał stale z wymienionym np. całym układem wydechowym.
komar 2 biegi ;) ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e

"ZIEMIE RWIE"
balchan1
Bywalec
 
Posty: 507
Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez Invi » 29/4/2015, 10:17

Tak, szczególnie wymienianie dysz w ciemno jest szczególnie dobrym pomysłem :D
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Devih » 15/5/2015, 15:47

Po założeniu db-killera wszystko wróciło do normy. Obroty nie falują, pracują równo. Regulacja nie była potrzebna.
Devih
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 28/4/2015, 12:05

Postprzez Croowab » 15/5/2015, 20:29

JAk widać skoro nie faluje, znaczy jest ok. Typowo polskie podejście.
Avatar użytkownika
Croowab
Bywalec
 
Posty: 755
Dołączył(a): 12/6/2013, 19:51



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości




na górê