HJC R-PHA ST vs Shoei GT Air oraz ocena pierwszego ubioru
Posty: 15
• Strona 1 z 1
HJC R-PHA ST vs Shoei GT Air oraz ocena pierwszego ubioru
Witam,
Jestem początkującym motocyklistą, i po przeczytaniu połowy internetu oraz po radach i propozycjach różnych sprzedawców złożyłem taki zestawik na moto. Z chęcią poznałbym waszą opinię na ten temat ew. co zmienić (z podobnego zakresu cenowego). Przeznaczenie użytkowania - głównie miasto, czasami trasa do 300km (przybliżając czasami - max 2x w miesiącu).
Rękawice - Rukka Hero
Kurtka - Spidi SP33D H2OUT JACKET
Buty - XPD X-J H2OUT
Spodnie - Spidi FURIOUS DENIM JEANS (J10)
Kask - HJC R-PHA ST
Dodatkowo pytanie odnośnie HJC R-PHA 10 PLUS i jego brata HJC R-PHA ST. Czym te kaski się różnią poza obecnością blendy, masą bądź wyrzeźbieniem na okulary? Jak te kaski stoją z wyciszeniem (w przedziałach do 70, 120 i 180 kph).
Pozdrawiam serdecznie
B
Jestem początkującym motocyklistą, i po przeczytaniu połowy internetu oraz po radach i propozycjach różnych sprzedawców złożyłem taki zestawik na moto. Z chęcią poznałbym waszą opinię na ten temat ew. co zmienić (z podobnego zakresu cenowego). Przeznaczenie użytkowania - głównie miasto, czasami trasa do 300km (przybliżając czasami - max 2x w miesiącu).
Rękawice - Rukka Hero
Kurtka - Spidi SP33D H2OUT JACKET
Buty - XPD X-J H2OUT
Spodnie - Spidi FURIOUS DENIM JEANS (J10)
Kask - HJC R-PHA ST
Dodatkowo pytanie odnośnie HJC R-PHA 10 PLUS i jego brata HJC R-PHA ST. Czym te kaski się różnią poza obecnością blendy, masą bądź wyrzeźbieniem na okulary? Jak te kaski stoją z wyciszeniem (w przedziałach do 70, 120 i 180 kph).
Pozdrawiam serdecznie
B
Ostatnio edytowano 28/4/2015, 01:30 przez Barlots, łącznie edytowano 1 raz
- Barlots
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 15/8/2014, 02:59
- Lokalizacja: Białystok
o kasku, różnią się przeznaczeniem, żaden kask nie jest cichy i zawsze coś szumi i gwiżdże. brałbym RPHA 10 Plus, dlaczego? po 1 blenda w st jest słabo ciemna i co prawda ładnie przykrywa oczy z zewnątrz ale nie za dobrze ściemnia i jadąc pod słońce ciągle razi. 2 blenda jeśli nie jedziesz zaczyna parować, 3 ze względu na miejsce pod blendę kask jest lekko powiększony co wpływa też na zakres widoczności. słowem w rpha 10 plus obejrzysz się za siebie bez problemu, w ST dojrzysz może do godz 8 z lewej/ 4 z prawej. na dłuższy wyjazd dobrze zabrać zatyczki do uszu. mam dwa kaski Shoei X-spirit II i HJC R-PHA ST. w mieście zawsze wole spirita ze względu na ogromną widoczność, na długą trasę biorę HJC ponieważ nie mogę wytrzymać dłużej niż godzinę w Shoei, gdybym miał go lepiej dopasowanego pozbyłbym się HJC ST.
Na dzień i słoneczne dni mam czarny wizjer, po zmroku zamieniam wizjer na czysty 20 sekund roboty. A z tego co wiem HJC do RPHA 10 Plus od razu dodaje ciemny wizjer. do 70 jest cicho, 120 już jest głośno, 180 jest tak samo głośno jak przy 140 od pewnego momentu hałas się już nie zmienia, czy to 140 czy 240. osobiście brałbym kask bez blendy ale to tylko moje zdanie.
wentylacja jest boska co jest zbawieniem w upale dni i przekleństwem w zimne, nie da się jej zamknąć a jedynie ograniczyć wiec na chłodne dni ciepła kominiarka obowiązkowo.
[edit] żeby nie było że zjechałem kask ST
Nie. kask jest świetny i na długie wyjazdy w ciepłe/gorące dni sprawdza się fantastycznie, blenda mogłaby być lepsza, zatyczki do uszu na długi wyjazd i tak warto zabrać bo szum męczy, w st można jechać dosłownie cały dzień bez zdejmowania, jest tak wygodny, podejrzewam że 10 Plus jest tak podobnie wygodny. do miasta jednak wolę kask o większej widoczności bo częstotliwość oglądania się za siebie jest ogromna. w Trasę wolałbym zabrać 2 szyby ale nie neguje idei blendy.
Na dzień i słoneczne dni mam czarny wizjer, po zmroku zamieniam wizjer na czysty 20 sekund roboty. A z tego co wiem HJC do RPHA 10 Plus od razu dodaje ciemny wizjer. do 70 jest cicho, 120 już jest głośno, 180 jest tak samo głośno jak przy 140 od pewnego momentu hałas się już nie zmienia, czy to 140 czy 240. osobiście brałbym kask bez blendy ale to tylko moje zdanie.
wentylacja jest boska co jest zbawieniem w upale dni i przekleństwem w zimne, nie da się jej zamknąć a jedynie ograniczyć wiec na chłodne dni ciepła kominiarka obowiązkowo.
[edit] żeby nie było że zjechałem kask ST

black matt=grey (color by honda)
-
lagiboy - Moderator
- Posty: 2690
- Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35
Co tu oceniać? Ogólnie zestaw z wysokiej półki - będzie Pan zadowolony. Widzę, że nie masz ograniczeń budżetowych, więc moja uwaga dotyczy wyłącznie spodni: zamiast jeansów Furious wziąłbym spodnie tekstylne Hurricane - miałbyś do kompletu z kurtką i w dodatku z membraną H2Out.
Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
-
Zimny72 - Zimny Drań
- Posty: 1382
- Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
- Lokalizacja: Wesoła
Moja rada jest taka żebyś nie wybierał zestawu na podstawie testów w gazetach, tylko to wszystko przymierzył, a potem wziął z półki inne produkty i porównał, czy nie jest lepiej. Ja np ostatnio kupowałem kask i bylem napalony na NXR-a. Nie leżał. Potem miał być GT Air albo RPHA. A koniec końców kupiłem Speed R w wersji Carbon. Nic mi tak dobrze nie leżalo na głowie. Myślę, że to o czym pisze lagiboy, tzn. kask, w którym nie da się wytrzymać dłużej niż godzinę, to mógł być właśnie taki zakup bazujący na lekturze tysiąca porównań i silnym nastawieniu się, że ma być właśnie ten, a nie inny. Prawie tak kupiłem NXR-a, mimo że powodował migrenowy ucisk głowy.
- Vasago
- Świeżak
- Posty: 269
- Dołączył(a): 10/3/2015, 22:37
dobra rada, nie kupuj kasku przez internet. jedź do sklepu porządnego, gdzie ludzie mają pojęcie, a tacy którzy pojęcie mają dadzą Ci do przymierzenia milion różnych kasków i wybierasz ten który jest dla Ciebie najwygodniejszy, z reguły będzie to jeden lub dwa, nie bierz linii torowej na co dzień bo ich priorytetem jest funkcja/osiągi , weź coś z linii kasków drogowych gdzie priorytetem jest funkcja/wygoda wygląd jest niemal identyczny a kupisz tak jak ja torowy X-spirit II i będziesz jęczał że ciśnie.
nie do końca ale jest w tym część prawdy.Myślę, że to o czym pisze lagiboy, tzn. kask, w którym nie da się wytrzymać dłużej niż godzinę, to mógł być właśnie taki zakup bazujący na lekturze tysiąca porównań i silnym nastawieniu się, że ma być właśnie ten, a nie inny.
black matt=grey (color by honda)
-
lagiboy - Moderator
- Posty: 2690
- Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35
Specjalnie do warszawy jeździłem, żeby przymierzyć te kaski
Oba leżą podobnie, jednak zapomniałem sprawdzić kątów widzenia - mimo wszystko inaczej się sprawdza kask mając możliwość wzięcia go na przejażdżkę, niżeli w sklepie. Rozumiem także, że jednym słowem proponujecie HJC R-PHA 10 PLUS. Ostatnie pytanie na jego temat - dymiona szyba jest w stanie z powodzeniem przeciwstawić się słońcu?

- Barlots
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 15/8/2014, 02:59
- Lokalizacja: Białystok
nie wiem jaką szybę dają w komplecie ale zawsze możesz dokupić czy to lustro czy czarną. zarówno lustro jak i ciemniejsza szyba to mniej więcej poziom ciemnych okularów przeciwsłonecznych. Moja dark smoke ma przepuszczalność 12 % działa jak złoto.


black matt=grey (color by honda)
-
lagiboy - Moderator
- Posty: 2690
- Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35
To po kolei
Rękawice - Rukka Hero - rękawice są bardzo wytrzymałe skórzane, niewodoodporne, raczej letnie (na miasto dadzą radę, w trasie dobrze by było mieć wersję dłuższą z mankietem i membraną np. RUKKA APOLLO)
Kurtka - Spidi SP33D H2OUT JACKET - kurtka jest mało miejsk ze względu na nie wyjmowaną membrane (ugotujesz się w lecie). Druga rzecz, to materiał, z którego jest wykonana (czyli rozciągliwy poliester, który nie jest najbardziej odporny mechanicznie - szukaj raczej kurtek z poliamidu lub nylonu (np. Dainese Rainsun - bardzo miejska, świetnie wentylowana, w dalekiej trasie będzie średnia ze względu na deszcz, bo ma niekryte suwaki wentylacji; Modeka AFT Sport - jest super wentylowana, ma wyjmowaną membranę i ocieplenie i jest z cordury)
Buty - XPD X-J H2OUT - buty nie nadają się na trasę, bo są krótkie, przez co mocno odczujesz wiatr i wodę (pomimo ich wodoodporności), szukaj raczej butów wysokich, będa bardziej uniwersalne (np. XPD VR6 H2OUT; Daytona Spirit XCR)
Spodnie - Spidi FURIOUS DENIM JEANS (J10) - spodnie sa spoko na miasto w ciepłe dni ( i pasują do wybranych przez Ciebie butów, ale jeśli chcesz czasem polecieć dalej, to poszukaj czegoś z poliamidu lub nylonu z wyjmowana membraną i ociepleniem - np. Dainese D-System lub Modeka AFT Turing)
Kask - HJC R-PHA ST - zdecydowanie lepszy niz RPH 10 Plus jeżeli chodzi o codzienne użytkowanie. RPH 10 plus jest bardziej sportowy, wymusza pochylona pozycję i z duzym prawdopodobieństwem nie wykorzystasz w mieście jego potencjału aerodynamicznego. RPH ST jest zrobiony z tego samego materiału, a zda lepszy egzamin w mieście i na trasie. Możesz jeszcze obejrzeć AGV K5 lub SHOEI GT Air albo
Schuberth S2 Sport)

Rękawice - Rukka Hero - rękawice są bardzo wytrzymałe skórzane, niewodoodporne, raczej letnie (na miasto dadzą radę, w trasie dobrze by było mieć wersję dłuższą z mankietem i membraną np. RUKKA APOLLO)
Kurtka - Spidi SP33D H2OUT JACKET - kurtka jest mało miejsk ze względu na nie wyjmowaną membrane (ugotujesz się w lecie). Druga rzecz, to materiał, z którego jest wykonana (czyli rozciągliwy poliester, który nie jest najbardziej odporny mechanicznie - szukaj raczej kurtek z poliamidu lub nylonu (np. Dainese Rainsun - bardzo miejska, świetnie wentylowana, w dalekiej trasie będzie średnia ze względu na deszcz, bo ma niekryte suwaki wentylacji; Modeka AFT Sport - jest super wentylowana, ma wyjmowaną membranę i ocieplenie i jest z cordury)
Buty - XPD X-J H2OUT - buty nie nadają się na trasę, bo są krótkie, przez co mocno odczujesz wiatr i wodę (pomimo ich wodoodporności), szukaj raczej butów wysokich, będa bardziej uniwersalne (np. XPD VR6 H2OUT; Daytona Spirit XCR)
Spodnie - Spidi FURIOUS DENIM JEANS (J10) - spodnie sa spoko na miasto w ciepłe dni ( i pasują do wybranych przez Ciebie butów, ale jeśli chcesz czasem polecieć dalej, to poszukaj czegoś z poliamidu lub nylonu z wyjmowana membraną i ociepleniem - np. Dainese D-System lub Modeka AFT Turing)
Kask - HJC R-PHA ST - zdecydowanie lepszy niz RPH 10 Plus jeżeli chodzi o codzienne użytkowanie. RPH 10 plus jest bardziej sportowy, wymusza pochylona pozycję i z duzym prawdopodobieństwem nie wykorzystasz w mieście jego potencjału aerodynamicznego. RPH ST jest zrobiony z tego samego materiału, a zda lepszy egzamin w mieście i na trasie. Możesz jeszcze obejrzeć AGV K5 lub SHOEI GT Air albo
Schuberth S2 Sport)
-
Motosapiens - Świeżak
- Posty: 72
- Dołączył(a): 13/4/2015, 21:27
Koledzy z Motosapiens'a pojechali skrótem myślowym:
chyba chodziło im, że wentylacja w niektórych kaskach lepiej działa w pozycji pochylonej, a w innych - w wyprostowanej. Że nie wspomnę o aerodynamice. Po prostu kaski są projektowane pod różne typy motocykli. Te sportowe przewidują, że jeździec będzie leżał na baku, a turystyczne - że będzie jeździł w pozycji bardziej wyprostowanej. I w zależności od tego projektuje się wloty powietrza albo wyżej albo niżej na kasku, ewentualnie inaczej konstrukcyjnie projektuje się same wloty albo kształt skorupy. A postawienie zagadnienia ma charakter pytania: co było pierwsze - jajko czy kura?
Nie widzÄ™ tu bredni.


Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
-
Zimny72 - Zimny Drań
- Posty: 1382
- Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
- Lokalizacja: Wesoła
Ja kupuję głównie kaski Arai (zawsze korzystam z zatyczek do uszu również), ale tak się jakoś złożyło, że mam również HJC RPHA 10+
Wrażenia z jazdy w HJC RPHA 10+:
- bardzo lekki
- całkiem wygodny (ale każdy ma inną kształt głowy, więc subiektywna opinia)
- wentylacja dobra
- cichszy niż Arai, aczkolwiek jazda dalej wymaga zatyczek do uszu
Wrażenia z jazdy w HJC RPHA 10+:
- bardzo lekki
- całkiem wygodny (ale każdy ma inną kształt głowy, więc subiektywna opinia)
- wentylacja dobra
- cichszy niż Arai, aczkolwiek jazda dalej wymaga zatyczek do uszu
Honda Fireblade | http://instagram.com/mjz_uk
-
mJZ - Świeżak
- Posty: 103
- Dołączył(a): 1/10/2014, 10:54
- Lokalizacja: Warszawa / Northampton
Zimny72 napisał(a):Koledzy z Motosapiens'a pojechali skrótem myślowym:chyba chodziło im, że wentylacja w niektórych kaskach lepiej działa w pozycji pochylonej, a w innych - w wyprostowanej. Że nie wspomnę o aerodynamice. Po prostu kaski są projektowane pod różne typy motocykli. Te sportowe przewidują, że jeździec będzie leżał na baku, a turystyczne - że będzie jeździł w pozycji bardziej wyprostowanej. I w zależności od tego projektuje się wloty powietrza albo wyżej albo niżej na kasku, ewentualnie inaczej konstrukcyjnie projektuje się same wloty albo kształt skorupy. A postawienie zagadnienia ma charakter pytania: co było pierwsze - jajko czy kura?
Nie widzÄ™ tu bredni.
Dokładnie tak jest! Kaski dostosowane są do różnych stylów jazdy

-
Motosapiens - Świeżak
- Posty: 72
- Dołączył(a): 13/4/2015, 21:27
Dobra, poszperałem trochę na temat kasków, i w tym temacie wybiorę raczej HJC R-PHA ST, bądź dołożę trochę i wezmę Shoei GT Air'a. W ewentualnej ewentualności zostanie Shark Speed-R, ale raczej to wątpliwe.
Teraz wracając do tematu kurtek - jakie jest wasze zdanie na temat kurtek Modeka Laser Pro, Modeka Fuego, Modeka AFT-Sport oraz Alpinestar T-GP PLUS R? Przypomnę, moto będzie używane głównie w mieście, jednak nie ukrywam że trasa do 200km również się może zdarzyć
Z wymienionych, wpadła mi w oko Modeka AFT-Sport.
Teraz wracając do tematu kurtek - jakie jest wasze zdanie na temat kurtek Modeka Laser Pro, Modeka Fuego, Modeka AFT-Sport oraz Alpinestar T-GP PLUS R? Przypomnę, moto będzie używane głównie w mieście, jednak nie ukrywam że trasa do 200km również się może zdarzyć

- Barlots
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 15/8/2014, 02:59
- Lokalizacja: Białystok
Posty: 15
• Strona 1 z 1
Powrót do Akcesoria motocyklowe
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości