Zobacz wątek - Pierwszy poważny motocykl - bandit 400
NAS Analytics TAG

Pierwszy poważny motocykl - bandit 400

Porady, dyskusje i inne dywagacje na temat motocykli, którymi można się poruszać posiadając kategorię prawa jazdy A2
_________

Pierwszy poważny motocykl - bandit 400

Postprzez Kr3eciK » 25/3/2015, 22:53

Witam, jako że za niedługo będę zaczynał A2(grudzień), przymierzam się już do kupna motocykla(w wakacje już powinienem kupić) mam 17 lat, 180cm, 65kg, doświadczenie - ok 25.000km na 72cc. Zainteresował mnie Suzuki Bandit 400(ewen. myśłałem też nad Kawą ZXR 400), ze względu na to że to r4, czyli przede wszystkim, praca silnika, dźwięk :D. Chciałbym poznać opinie właścicielów B400, bo przeszukałem cały internet prawie i nic satysfakcjonującego nie znalazłem. A tak po za tym są dwie wersje bandita, i są jakies zauważalne róznice między tymi wersjami? Jak rozpoznać wersje która jest mocniejsza?
Kr3eciK
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 13/1/2013, 15:54
Lokalizacja: MotoCity


Postprzez leff » 25/3/2015, 23:01

slowo klucz "egzotyka"
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4443
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX


Postprzez Marsjanin » 26/3/2015, 03:26

Napisz do Sykopsona - on przez raczej długi czas śmigał małym Bandziorem. Nie widziałem go tutaj dawno, ale może po prostu się nie udziela :)
MT-07
Avatar użytkownika
Marsjanin
Bywalec
 
Posty: 797
Dołączył(a): 7/12/2012, 23:48

Postprzez andy7 » 26/3/2015, 08:59

Mysle ze na zadna 400 - tke nie stac Cie finansowo, i nie chodzi tu o zakup a o utrzymanie. Jezeli nie zrozumiales, to przeczytaj jeszcze raz post Leff'a

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez miki1406 » 26/3/2015, 12:31

ZXR400 to arcyciekawy sprzęt. Natomiast tak jak koledzy piszą. Wybitna egzotyka...
Jak stać cię na nowe 400 to spoko. Kupuj! Jak chcesz kupić moto z tańszej półki, używane, wybieraj w modelach popularnych.

Nie wierzysz?? Załóżmy, że sypnie się skrzynia biegów... Spróbuj poszukać takiej skrzyni do ZXR, a zobacz ile ich jest do XJ600
Imbrola faza - "Detailing" ;)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2846
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez Tristello » 26/3/2015, 17:00

co do kawy to taki jeden niedaleko mnie miał pojeździł może z rok nw dokładnie i sie pozbył gdyż przerosły go koszty eksploatacji. Cos mu sie tam posypało dokładnie nw co ale chyba coś z napędem
Avatar użytkownika
Tristello
Świeżak
 
Posty: 351
Dołączył(a): 23/10/2014, 09:41
Lokalizacja: RKR

Postprzez SpeedyGonzales » 26/3/2015, 19:20

Oglądałem B400 i całkiem fajny sprzęt, rzędowa czwórka, miłe linie, silnik stylizowany na powietrzaka ale części do tego nie ma. Też chciałem kiedyś kupić egzotyka ale do normalnej jazdy to nie ma sensu, jak każdy wyżej Ci to powtarza.
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG

Postprzez Kr3eciK » 27/3/2015, 00:11

Skoro tak kijowo z częściami do bandita to co polecacie tak do max 5000zl, najlepiej jakieś r4
Kr3eciK
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 13/1/2013, 15:54
Lokalizacja: MotoCity

Postprzez Artur_ » 27/3/2015, 08:11

Kwota zakupu niska, pierwszy poważny sprzęt, wiekiem nie jesteś jeszcze w grupie zarabiającej, więc R4 vs. R2/V2:
- Synchro
W motorowerze temat nie istniał. Tutaj już się pojawi. O ile 2-cyl. ogarniesz samemu choćby i za pomocą wężyka z płynem i tłumikami zrobionymi z igieł (całkowity koszt narzędzia, to jakieś 5-10zł), o tyle z 4-cyl. już niema tak wesoło - patrz w cennik mechaników
- Gaźniki
W 2 cyl. coś nie gada z gaźnikami, zaworami, czy przepływem paliwa, to z miejsca to poczujesz i raczej dalej nie pojedziesz. W 4 cyl. coś tam będzie nierówno chodziło. Niby fajnie, ale nie do końca, bo mogą to być podparte zawory, czy paproch w gaźniku, przez który jeden gar dostanie mocno zubożoną mieszankę, a to może prowadzić choćby do wypalenia gniazd zaworowych. Cena uszczelki pod głowicę w R4 też nie jest zbyt przystępna. Oczywiście w wiekowym sprzęcie gaźniki mogą być zużyte, mogą wymagać co najmniej wymiany podstawowych podzespołów z ogólnodostępnych zestawów naprawczych - wszystko razy 4. Po takiej wymianie trzeba ustawić mieszankę, poziom w komorach pływakowych itd - wszystko razy 4.
- Regulacja zaworów
Do tej pory z pewnością miałeś śrubkową. Teraz celujesz w grupę motocykli, w której możesz znaleźć regulację płytkową. Sam to ogarniesz? Raczej trudno będzie bez odpowiednich narzędzi, wiedzy i najlepiej walizeczki z płytkami, ew. pobliskim dobrze zaopatrzonym sklepem/hurtownią. Pierwsza z brzegu kawa GPZ500 ma regulację śrubkową, którą ogarniesz w garażu z użyciem szczelinomierza za 20zł. Sprawdź cennik regulacji zaworów u mechaników R2 vs. R4

Można się tak rozpisywać bez końca. Na początku człowiek się napala, bo fajnie brzmi, fajnie wygląda, a później boli po kieszeni. Celujesz w stary motocykl, który będzie w stanie raczej nieznanym, niezależnie od tego jak duży będzie napis "IGŁA" w opisie ogłoszenia i nie wiadomo kto jakie patenty stosował (oj cuda się widuje). Zapytam więc ile jesteś w stanie wydać na serwis takiego motocykla? Wierz mi, że jeśli trafi Ci się coś typu "no Panie, igła, tylko lałem i jeździłem, bo się nie psuł", to szybko możesz włożyć 2kPLN żeby to w ogóle mogło się bezpiecznie i bezproblemowo poruszać dalej niż na około domu. Już mi tacy przychodzili do sklepu, co kupili cebrę za 4tys. z chińskim łańcuchem, co się powyciągał po 100km, czy z trzymającymi zaciskami, przez co po jednym przelocie 2-pasmówką rozgrzane do czerwoności tarcze, o 1.5mm poniżej minimum, szybko się zwichrowały (sprawdź sobie ceny pływających tarcz do takich R4-rek) itd
Artur_
Świeżak
 
Posty: 358
Dołączył(a): 30/5/2008, 06:23
Lokalizacja: Zabrze



Powrót do Motocykle na kategorie A2



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr