Zakup crossa 125.
Posty: 39
• Strona 2 z 2 • 1, 2
nie ma CR 150, jest CRF jak juz ale to dosyc mały sprzęt.
z tym wzrostem nawet nie ma co o nim myśleć.
sprawa prosta enduro na teren enduro, cross na teren cross. mozna mieszać ale to jak mówie - po co ?
z tym wzrostem nawet nie ma co o nim myśleć.
sprawa prosta enduro na teren enduro, cross na teren cross. mozna mieszać ale to jak mówie - po co ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Cena nie duża Kawasaki klx 300 enduro mała awaryjność ekonomiczny dość dużo mocy cena w granicach 8 tysi siadasz i jedziesz , cięzko dostępne znam przypadek gdzie klx stał pół dnia po wystawieniu kupiec przyjechał nawet się nim nie przejechał i go kupił ;] moto naprawdę godne polecenia
- Qapsel
- Świeżak
- Posty: 115
- Dołączył(a): 4/7/2014, 17:11
klx spoko sprzęty do nauki za małą kase. no z twoim wzrostem kazdy motocykl bedzie za mały i nic na to nie poradzisz. moze byc jedynie kwestia czy bedzie wygodny czy nie.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Gadałem dzisiaj z majstrem z praktyk ktory mial kate 525 i mowil gdy bym mial kupic 125 obojetnie jakiego to gdy pojade na calym gazie to odrazu bedzie zatarty tak samo na te gorki moje nie bedzie on dobry , polecil mi 4t . to z 4t co oprocz klx proponujecie? moze klx 250 bo mniej cenowo idzie ale nie wiem .
Ostatnio edytowano 14/3/2015, 13:45 przez Atobos, łącznie edytowano 1 raz
- Atobos
- Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 9/3/2015, 17:50
ee juz przesadza, 2T wyczynowe uwielbiają wysokie obroty, ale akurat crossówki tylko wtedy jadą enduraki nie wymagają krecenia. 4T jest spoko ale to juz są ciezsze sprzety i wyzej srodek ciezkosci, oczywiscie nie że sie nie nadają ale to nie jest tak że sa koniecznoscią. na ciezkie tereny ludzie wybierają zazwyczaj 2T. no ale to zalezy gdzie dokładnie i jak chcesz jeździc.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
No jak widzialeś u mnie akurat wyglada tak ze jest pelno lasow z prosta droga lub zakretami ale najwiecej u mnie jest gorek i teraz moje pytanie czy 2t nie zatre po jezdzaniu na gorkach nie zawsze no ale czesto bede jezdzal po gorkach , przykład https://www.youtube.com/watch?v=6Hjgq62U_50 / pewnie sie bede z nimi zabieral 

- Atobos
- Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 9/3/2015, 17:50
do 30stej sekundy ten podjeździk - może nie widać tego idealnie ale wydaje mi sie że endurówka podjedzie tam bez zadnego rozpędu, oni za mocno w gaz dają i zamiast jechać to kopią doły ;D
no tereny masz takie całkiem spoko,, w 2T jak zjeżdzasz z górki to albo na sprzegle, albo przyspieszasz, nie powinno sie zjeżdzac bez sprzegła na zamkniętym gazie.
3 minuta filmu to samo, jaka crossówka wjeżdza daje gaz do konca i tylko mieli. w enduro wystarczy wbic wyzszy bieg i zacząć jeździc zygzakami i dało by sie bezproblemu wjechać
juz kiedys pisałem, startowałem raz w zawodach CC, i było dosyc błotniscie, było kilka podjazdów gdzie nie dało sie ruszyc z miejsca trzeba by zjeżdzac i atakowac od początku, i wiekszosc crossówek tam poległo, a mieli oponki jak nówki, ja miałem łysego kapcia ( na starcie ktos sie mnie zapytał czy zamierzam startować z ta oponą ;P ) i najciekawsze było to że ja bezproblemu podjeżdzałem za kazdym razem i ani razu nie zatrzymałem sie przez brak trakcji, po prostu wyzszy bieg półsprzegło i lekkie obroty i wjeżdzał sam.
no tereny masz takie całkiem spoko,, w 2T jak zjeżdzasz z górki to albo na sprzegle, albo przyspieszasz, nie powinno sie zjeżdzac bez sprzegła na zamkniętym gazie.
3 minuta filmu to samo, jaka crossówka wjeżdza daje gaz do konca i tylko mieli. w enduro wystarczy wbic wyzszy bieg i zacząć jeździc zygzakami i dało by sie bezproblemu wjechać

juz kiedys pisałem, startowałem raz w zawodach CC, i było dosyc błotniscie, było kilka podjazdów gdzie nie dało sie ruszyc z miejsca trzeba by zjeżdzac i atakowac od początku, i wiekszosc crossówek tam poległo, a mieli oponki jak nówki, ja miałem łysego kapcia ( na starcie ktos sie mnie zapytał czy zamierzam startować z ta oponą ;P ) i najciekawsze było to że ja bezproblemu podjeżdzałem za kazdym razem i ani razu nie zatrzymałem sie przez brak trakcji, po prostu wyzszy bieg półsprzegło i lekkie obroty i wjeżdzał sam.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
cr 125 spokojnie połykał by taki teren co ty masz jeżeli chcesz 2t i śmiać mi się tylko chciało jak czytałem że odrazu zatrzesz moto jak po górkach bedziesz jeździł tłok w 2t wymieniasz co 70mth to jest taka bezpieczna granica ale mozna wymienic i przy 100mth zalezy jak bedziesz jeździł 30 sec gdzie oni sie kopali to tez mi sie tylko smiać chciało . Powiem tak tam gdzie Quadem wyjedziesz z trudem tam moto spokojnie to przeskoczy . Ty masz wiecej piaszczyste tereny podjazdy też są piaszczyste lepiej żebyś poszukał 4t klx300
klx 250 fajny sprzęt cos jak 300 lecz ma mniej mocy i moze juz brakować jeżeli już się rozjeździsz z 4t cos takiego sęsownego za tą cene widze jedynie crf 250 i klx-a 300

- Qapsel
- Świeżak
- Posty: 115
- Dołączył(a): 4/7/2014, 17:11
CRF a czemu nie KXF ? czym sie te sprzęty róznią ?
wiem że kx 85 ale cross, 125tka też by sie mogłą zakopać.
DT tam moze byc za słabe, klx fajne sprzęty ale strasznie mało popularne i cięzkawe.
qapsel tłok w crossówce co 70 godzin ? mozliwe ale 2 tłoki i razem z cylindrem ;D
także klx spoko sprzęt ale ciezko bedzie go kupic jeszcze w rozsądnej kasie, crossówki 250 w 4T spoko jak już mocno chcesz crossa ale remonty bedą mega kosztowne, bo na takim terenie godzinki szybciutko lecą, 2T crossówka jeszcze szybciej, jakbys kupił np ktma exc 125/200 husqvarne WR 125, to byś miał nizsze koszta utrzymania niż w przypadku crossówek, powiedzmy o 1/3 fakt że cena zakupu wyższa, ale takim sprzetem bardziej bys mógł wjeżdzać technicznie niż na "chama"
wiem że kx 85 ale cross, 125tka też by sie mogłą zakopać.
DT tam moze byc za słabe, klx fajne sprzęty ale strasznie mało popularne i cięzkawe.
qapsel tłok w crossówce co 70 godzin ? mozliwe ale 2 tłoki i razem z cylindrem ;D
także klx spoko sprzęt ale ciezko bedzie go kupic jeszcze w rozsądnej kasie, crossówki 250 w 4T spoko jak już mocno chcesz crossa ale remonty bedą mega kosztowne, bo na takim terenie godzinki szybciutko lecą, 2T crossówka jeszcze szybciej, jakbys kupił np ktma exc 125/200 husqvarne WR 125, to byś miał nizsze koszta utrzymania niż w przypadku crossówek, powiedzmy o 1/3 fakt że cena zakupu wyższa, ale takim sprzetem bardziej bys mógł wjeżdzać technicznie niż na "chama"
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Henio to podsunąłeś mi teraz Ktm 125 i Wr 125 tak? Sa mniejsze koszty utrzymania ale czy dawałbym rade zdobywac te gorki czy w polowie motor obok mnie i tyle z tego?A i jeszcze cos gdy bylem kiedys normlanie sie przejsc na te gorki przejezdzala Yamaha xt 500 lub 600 i bez problemu podjechala takie 4t sa drogie ?
- Atobos
- Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 9/3/2015, 17:50
są mniejsze koszta względem crossówek czyli cr sx rm kx itp. spokojnie bys mógł zdobywac te górki. bardziej liczy sie tam technika jazdy niz moc. 4T są drozsze w zakupie, a wyczynowe 4T są równie drogie w utrzymaniu, w zasadzie czy 2T czy 4T z crossówkami w przeciągu paru lat koszta utrzymania wychodzą podobnie ( w skrócie w 2T często a tanio są remonty, w 4T rzadko ale są kosztowne)
mniej wyczynowe 4takty jak np klx, zadbany bedzie latał bardzo dlugo i jeszcze taniej od ktma exc czy husqi wr
mniej wyczynowe 4takty jak np klx, zadbany bedzie latał bardzo dlugo i jeszcze taniej od ktma exc czy husqi wr
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
kxf 250 dlaczego nie lecz utrzymanie jeszcze droższe niż u hondy crf nie mówię tutaj o jakiś dużych kwotach ale jednak
a tłok w 125 2t tak wymienia się co 70mth to jest taka bariera bezpieczeństwa że nic ci sie moto nie stanie a ludzie i tak po 100+ wymieniają chyba że zależy ci na minimalnej mocy to wymieniasz i co 30 mth ale to raczej zeby się ścigać itd
tak jak henio napisał koszty utrzymania takiej 250 crf czy nawet i kxf będa bardzo duże lecz nie zgodzę się zeby ktm 125 był dobą propozycją co do 200 nie wiem za dużo lecz myslę że jest lepsza propozycją niż 125 a husqwarna wr 125 fajny sprzęt chociaz nie wiem dokładnie jak sie sprawuje w terenie ale możesz tego juz poszukać ;] lepiej niz exc 125
a tłok w 125 2t tak wymienia się co 70mth to jest taka bariera bezpieczeństwa że nic ci sie moto nie stanie a ludzie i tak po 100+ wymieniają chyba że zależy ci na minimalnej mocy to wymieniasz i co 30 mth ale to raczej zeby się ścigać itd
tak jak henio napisał koszty utrzymania takiej 250 crf czy nawet i kxf będa bardzo duże lecz nie zgodzę się zeby ktm 125 był dobą propozycją co do 200 nie wiem za dużo lecz myslę że jest lepsza propozycją niż 125 a husqwarna wr 125 fajny sprzęt chociaz nie wiem dokładnie jak sie sprawuje w terenie ale możesz tego juz poszukać ;] lepiej niz exc 125
- Qapsel
- Świeżak
- Posty: 115
- Dołączył(a): 4/7/2014, 17:11
koszta utrzymania kazdej crossówki sa podobne, kolega na pewno nie szuka nówki, wiec bardziej sie patrzy na stan techniuczny wiec honda moze byc 5X drozsza niz kxf - wszystko zalezy od stanu.
masz racje że tłok co 70 godzin ale w enduro, crossówki tyle nie zniosą, oczywiscie mozna i 100godzin natłuc ale wymienaisz tłok praktycznie razem z cylinder, i nie ma mowy że sie nie zrobi jajo z cylindra. taki tłok jest mocno przetrzymany, srednio dla amatora 50 godzin to juz jest sporo, a tymbardziej ze ewentualnie uzywał by crossówki do enduro wiec kazdy zjazd, to brak smarowania = spadek wytrzymałosci tłoczka, to też sączeste przeciągania na biegach co tez nie jest na plus.
exc 125 i 200 są podobne 200tka troszke lepiej ciągnie z dołu. nie wiem czemu doradzasz cr 125 a nie doradzasz exc 125 który lepiej sie spisze w enduro
masz racje że tłok co 70 godzin ale w enduro, crossówki tyle nie zniosą, oczywiscie mozna i 100godzin natłuc ale wymienaisz tłok praktycznie razem z cylinder, i nie ma mowy że sie nie zrobi jajo z cylindra. taki tłok jest mocno przetrzymany, srednio dla amatora 50 godzin to juz jest sporo, a tymbardziej ze ewentualnie uzywał by crossówki do enduro wiec kazdy zjazd, to brak smarowania = spadek wytrzymałosci tłoczka, to też sączeste przeciągania na biegach co tez nie jest na plus.
exc 125 i 200 są podobne 200tka troszke lepiej ciągnie z dołu. nie wiem czemu doradzasz cr 125 a nie doradzasz exc 125 który lepiej sie spisze w enduro
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
cross - obojętne marka kazda dobra
enduro z wyczynówek ktm exc 125 200/ husqvarna wr 125, chyba że masz z 10 tysiecy mozna myslec nad 250 w 4T
z enduro spokojniejszych w 4T klx 250 /300, w zasadzie tyle co jest na prawde godne polecenia jest suzuki drz 400 z silnikiem praktycznie takim samym jak w klxie, ale 400tka to i swoje wazy i jest dosyc mocna, wiec moze byc za mocna na początek. xr 400 fajne moto ale znów jak w drz dosyc ciezka i sie mocno ceni. 250tek jako tako nie ma chyba ze zabytkowe klr od kawki itp moze DR 350 byc jeszcze jakimstam rozwiazaniem.
no i opcja soft enduro czyli jak wyzej tylko ze w 2T masz wybór yamaha dt - klasyka gatunku, kawasaki kmx, aprilia rx, ktm lc2 to chyba najpopularniejsze
enduro z wyczynówek ktm exc 125 200/ husqvarna wr 125, chyba że masz z 10 tysiecy mozna myslec nad 250 w 4T
z enduro spokojniejszych w 4T klx 250 /300, w zasadzie tyle co jest na prawde godne polecenia jest suzuki drz 400 z silnikiem praktycznie takim samym jak w klxie, ale 400tka to i swoje wazy i jest dosyc mocna, wiec moze byc za mocna na początek. xr 400 fajne moto ale znów jak w drz dosyc ciezka i sie mocno ceni. 250tek jako tako nie ma chyba ze zabytkowe klr od kawki itp moze DR 350 byc jeszcze jakimstam rozwiazaniem.
no i opcja soft enduro czyli jak wyzej tylko ze w 2T masz wybór yamaha dt - klasyka gatunku, kawasaki kmx, aprilia rx, ktm lc2 to chyba najpopularniejsze
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Z mojej strony jeszcze raz polecam KTM EXC 200 jednak osobiście uważam, że za 7tyś nie kupisz zadbanego kata ;/ (już pomijam fakt, że 200 wgl. na rynku - u nas w Polsce nie ma). Jeżeli decydujesz się na full crossa to pamiętaj rocznik 2004+ ciut lepiej chodzą a przede wszystkim nie pójdziesz z torbami jeżeli chodzi o wydatki na wahe. Oczywiście CR czy co tam wybierzesz bd znacznie więcej paliła niż EXC. Jednak widzę, że będziesz w pozytywnej sytuacji jeżeli chodzi o długie wypady; weżniesz na przejażdżkę z dwóch quadowców niech wiozą wahe. Życzę powodzenia w zakupie.
-
Snaffy - Świeżak
- Posty: 60
- Dołączył(a): 2/2/2015, 21:43
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Posty: 39
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości