Zbyt łatwe wkręcanie na wysokich obrotach
Posty: 19
• Strona 1 z 1
Zbyt łatwe wkręcanie na wysokich obrotach
Od jakiegoś czasu w mojej CBR zauważyłem, że gdy ciągnę motocykl do 10 tys. obrotów to czuć ten opór, że silnik musi się wkręcić, natomiast od 10 tys. do końca idzie "zbyt łatwo", wskazówka obrotomierza jakby pływa, za szybko kręci wyżej. Czy tak ma być? Oczywiście na 6 biegu tak nie ma, ale np. na 1, 2, 3 zauważyłem takie coś.
-
Kirgeron - Świeżak
- Posty: 436
- Dołączył(a): 1/7/2010, 00:01
Właśnie nie przekłada się na przyspieszanie. Koniec sprzęgła? Przebieg realny 28k, w tym od 14k w moich rękach i naprawdę wiem jak jeżdżę, raz było palenie gumy, poza tym nic, żadnej jazdy na kole, strzałów ze sprzęgła itd.
Może mam linkę sprzęgła źle ustawioną? Zbyt napięta, czy coś? Jak to dobrze ustawić?
Może mam linkę sprzęgła źle ustawioną? Zbyt napięta, czy coś? Jak to dobrze ustawić?
-
Kirgeron - Świeżak
- Posty: 436
- Dołączył(a): 1/7/2010, 00:01
Tak żeby skok jałowy wynosił 2-3mm, tak jest w większości motocykli choć producenci mogą różnie podawać dla swoich modeli.
-
SpeedyGonzales - Mieszkaniec forum
- Posty: 1730
- Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
- Lokalizacja: Sandomierz/TBG
K&N nie ma nic do tego... Możesz mieć kijowy olej który klei tarcze sprzęgła, albo już samo sprzęgło się skończyło...
"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
To zależy czy skończyły sie tarcze czy sprężyny
"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
Jedna prosta sprawa... Dodajesz gazu i co jest ? Nie przypadkiem tak, że ty mu maneta a on wpierw idzie obroty a dopiero po 1-2s czujesz jak moto znów zaczyna iść ? Jeśli tak to po prostu sprzęgło sie skończyło. W aucie można to fajnie sprawdzić np. ręczny albo podjeżdżasz pod krawężnik i zobaczysz czy auto idzie do przodu czy tarcza się ślizga.. W moto ciężko takie coś zrobić.. Chyba, że do słupa sie przywiążesz haha..
Ogólnie wyobraź sobie tarcze sprzęgła - to samo w sumie co hamulce.. Jedna tarcza ma klocki, druga tarcze sprzęgłową która się zasprzęgla i moto jedzie.. Jeśli masz to wyjechane to dzieje sie tak, że ty odkrecasz, obroty rosną a moto zamiast przyspieszać to jedna tarcza ślizga się po drugiej i moto albo zaczyna jechać po chwili jak tarcze znów się skleją albo masz już umierające sprzęgieło i moto zamiast przyspieszać to cały czas się kręci tarcza.
Nie wiem jak w moto do końca ale w aucie np. czuć zapach/smród często sprzęgła w takich przypadkach - taki sam smrodzik jakbyś przypalił klocki hamulcowe. A jeśli moto nie masz od początku a przed Tobą jeździł jakiś jacek stasiek który nie potrafił przez pierwszy miesiąc normalnie ruszać moto i wkręcał go na obroty za wysoko i popuszczał powoli sprzęgło to je najzwyczajniej przyjarał a u Ciebie powoli wali ono zgona.
Ogólnie wyobraź sobie tarcze sprzęgła - to samo w sumie co hamulce.. Jedna tarcza ma klocki, druga tarcze sprzęgłową która się zasprzęgla i moto jedzie.. Jeśli masz to wyjechane to dzieje sie tak, że ty odkrecasz, obroty rosną a moto zamiast przyspieszać to jedna tarcza ślizga się po drugiej i moto albo zaczyna jechać po chwili jak tarcze znów się skleją albo masz już umierające sprzęgieło i moto zamiast przyspieszać to cały czas się kręci tarcza.
Nie wiem jak w moto do końca ale w aucie np. czuć zapach/smród często sprzęgła w takich przypadkach - taki sam smrodzik jakbyś przypalił klocki hamulcowe. A jeśli moto nie masz od początku a przed Tobą jeździł jakiś jacek stasiek który nie potrafił przez pierwszy miesiąc normalnie ruszać moto i wkręcał go na obroty za wysoko i popuszczał powoli sprzęgło to je najzwyczajniej przyjarał a u Ciebie powoli wali ono zgona.
- Grynfix
- Świeżak
- Posty: 365
- Dołączył(a): 23/2/2015, 13:42
Tak, i chyba chodzi o mm nie o cm. Wyżej napisano o mierzeniu części, bierzesz suwmiarkę i widzisz co zużyte.
-
SpeedyGonzales - Mieszkaniec forum
- Posty: 1730
- Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
- Lokalizacja: Sandomierz/TBG
Posty: 19
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości