Sens zmiany Thunderace na R1
Posty: 71
• Strona 1 z 4 • 1, 2, 3, 4
Sens zmiany Thunderace na R1
Witam.
Tak jak w temacie. Posiadam aktualnie Thunderace - motocykl użytkowany turystycznie na wypady z plecaczkiem w bliskie i dalsze zakątki.
Thunder jest fajnie doposażony przez poprzedniego właściciela - pełen akropovic, heble brembo z pompkami, na dniach wpada bixenon no i jeśli zostanie to chce dać jakaś wygodniejszą kanapę. No ale Thunderace jest moim oczkiem w głowie, dbany, delikatnie pomodzony, doposażony, silnik skrzynia zdrowe.. Ogólnie stan poza uszkodzonym (pęknietym) zadupkiem które chce na dniach zrobić nie ma do czego się dowalić.
No i teraz do rzeczy. Kuzyn ma R1 Rn01 - troche tym pośmigałem - może troche mniej wygodnie (tragedii nie ma, to nie gixer) no ale mam wrażenie, że jest jakiś zgrabniejszy w zakrętach, na pewno lżejszy i ogólnie jakby poręczniejszy. Troche szukałem na necie i wychodzi na to, że Thunderace jest nawet mocno spokrewniony nie którymi częśćmi z eRłanem rn01.
Ogólnie jeszcze z miesiac temu podchodziłem do tematu, że thunder będzie do końca sezonu 2015 i potem zmiana na R1.. Ale teraz pytanie - czy jest sens jak thunder to w sumie to samo tylko można rzecz Turystyczne R1 ? Szczególnie, że mój jest dbany doposażony i oleju nie pożera w ilościach przerażających..
Taka prośba - niech może własciciele R1 się wypowiedzą jak ma sie ten motocykl do jakiejś turystyki (tak wiem.. to już jest prawdziwy sport któremu bliżej do toru niż na ulice no ale jednak może się da).. Zmienić maszynke czy po prostu ją doposażyć od serca i jeździć czy zmiana na R1 da coś czego mogę nie odczuć w thunderze ? - motocykl nie bedzie nigdy targany po torze, zakręty raczej bez schodzenia na łokieć .. ba ! większośc z plecakiem będzie więc nawet bez kolana..
Napiszcie coś od siebie - taka rozmowa na luźno Thunderace vs R1
pozdrawiam.
Tak jak w temacie. Posiadam aktualnie Thunderace - motocykl użytkowany turystycznie na wypady z plecaczkiem w bliskie i dalsze zakątki.
Thunder jest fajnie doposażony przez poprzedniego właściciela - pełen akropovic, heble brembo z pompkami, na dniach wpada bixenon no i jeśli zostanie to chce dać jakaś wygodniejszą kanapę. No ale Thunderace jest moim oczkiem w głowie, dbany, delikatnie pomodzony, doposażony, silnik skrzynia zdrowe.. Ogólnie stan poza uszkodzonym (pęknietym) zadupkiem które chce na dniach zrobić nie ma do czego się dowalić.
No i teraz do rzeczy. Kuzyn ma R1 Rn01 - troche tym pośmigałem - może troche mniej wygodnie (tragedii nie ma, to nie gixer) no ale mam wrażenie, że jest jakiś zgrabniejszy w zakrętach, na pewno lżejszy i ogólnie jakby poręczniejszy. Troche szukałem na necie i wychodzi na to, że Thunderace jest nawet mocno spokrewniony nie którymi częśćmi z eRłanem rn01.
Ogólnie jeszcze z miesiac temu podchodziłem do tematu, że thunder będzie do końca sezonu 2015 i potem zmiana na R1.. Ale teraz pytanie - czy jest sens jak thunder to w sumie to samo tylko można rzecz Turystyczne R1 ? Szczególnie, że mój jest dbany doposażony i oleju nie pożera w ilościach przerażających..
Taka prośba - niech może własciciele R1 się wypowiedzą jak ma sie ten motocykl do jakiejś turystyki (tak wiem.. to już jest prawdziwy sport któremu bliżej do toru niż na ulice no ale jednak może się da).. Zmienić maszynke czy po prostu ją doposażyć od serca i jeździć czy zmiana na R1 da coś czego mogę nie odczuć w thunderze ? - motocykl nie bedzie nigdy targany po torze, zakręty raczej bez schodzenia na łokieć .. ba ! większośc z plecakiem będzie więc nawet bez kolana..
Napiszcie coś od siebie - taka rozmowa na luźno Thunderace vs R1
pozdrawiam.
- Grynfix
- Świeżak
- Posty: 365
- Dołączył(a): 23/2/2015, 13:42
Moim zdaniem GSXR jest od R1 wygodniejszy... Ale czy to do turystyki siÄ™ nadaje... Nie bardzo...
Thunderace to stary kloc... Kiedyś były traktowane jak sporty, dziś są sportturystami... Kloce do turystyki są idealne... Wysoka masa działa na korzyść 4 liter...
Do jazdy z plecakiem moim zdaniem R1 będzie "bolesny". To typowy sport...
Thunderace to stary kloc... Kiedyś były traktowane jak sporty, dziś są sportturystami... Kloce do turystyki są idealne... Wysoka masa działa na korzyść 4 liter...
Do jazdy z plecakiem moim zdaniem R1 będzie "bolesny". To typowy sport...
Imbrola faza - "Detailing"
-
miki1406 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2846
- Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
- Lokalizacja: Skierniewice
No ja tak traktuje Thundera. Nie jako sport tylko sportowy turystyk. Niestety masa motocykla mała nie jest 265kg wedle dowodu rejestracyjnego + pewnie zalanie po korek (bo nie wiem jak to było ważone) + ja + plecak + jakiś tankbag lub tylny kuferek i masa robi się już spora. Do tego to co mnie najbardziej irytuje - brak chwytu dla pasażera w Thunderze.. o dziwo Rn01 go ma miedzy bakiem a ramą.
A R1 - głownie chodzi o to, że mniejszy/lżejszy bo technicznie to jakaś rewolucja nie jest bo nawet mamy pare gratów wspólnych jak exup czy airbox. Ile z samego silnika częsci wspólnych nie wiem ale pewnie cos jest .
Tylko boje się właśnie tego, że i ja po dajmy wycieczce 400km będę miał dość a plecak to już w ogóle .
No jak na razie 1:0 dla thundera lecim dalej
A R1 - głownie chodzi o to, że mniejszy/lżejszy bo technicznie to jakaś rewolucja nie jest bo nawet mamy pare gratów wspólnych jak exup czy airbox. Ile z samego silnika częsci wspólnych nie wiem ale pewnie cos jest .
Tylko boje się właśnie tego, że i ja po dajmy wycieczce 400km będę miał dość a plecak to już w ogóle .
No jak na razie 1:0 dla thundera lecim dalej
- Grynfix
- Świeżak
- Posty: 365
- Dołączył(a): 23/2/2015, 13:42
Grynfix:
Mam RN04 i powiem trochę od siebie. R1 nie ma żadnego uchwytu a to wcięcie o którym pewnie myślisz zupełnie się na uchwyt nie nadaje, przynajmniej mój plecaczek nie używa go Piszesz że r1 to nie rewolucja? hmm poczytaj ten artykuł bo dla mnie chociaż jest podobna(!) to zupełnie inne moto http://www.scigacz.pl/Yamaha,YZF-R1,89.html Następna sprawa to uważaj na RN01. W sumie nie miałem do czynienia z nim ale STATYSTYCZNIE dużo więcej egzemplarzy jest porozbijanych i z popsutą skrzynią biegów. Podobno w RN04 zrobili ileś tam poprawek które miały podnieść wytrzymałość skrzyni...nie wiem u mnie nic się nie dzieje już 5 sezon. Moja rada: jeżeli masz wychuchanego Thunderace`a i wszystko chodzi dobrze to nie zamieniaj na erke chyba że kuzyna jest też dobra i sprawdzona. Thunder to naprawdę fajne i mocne moto a Twoja laska jeździ w miarę wygodnie. Niejednokrotnie spotkałem thundera w trasie i naprawdę super się z nim lata i jest co robić Tyle z mojej strony
Mam RN04 i powiem trochę od siebie. R1 nie ma żadnego uchwytu a to wcięcie o którym pewnie myślisz zupełnie się na uchwyt nie nadaje, przynajmniej mój plecaczek nie używa go Piszesz że r1 to nie rewolucja? hmm poczytaj ten artykuł bo dla mnie chociaż jest podobna(!) to zupełnie inne moto http://www.scigacz.pl/Yamaha,YZF-R1,89.html Następna sprawa to uważaj na RN01. W sumie nie miałem do czynienia z nim ale STATYSTYCZNIE dużo więcej egzemplarzy jest porozbijanych i z popsutą skrzynią biegów. Podobno w RN04 zrobili ileś tam poprawek które miały podnieść wytrzymałość skrzyni...nie wiem u mnie nic się nie dzieje już 5 sezon. Moja rada: jeżeli masz wychuchanego Thunderace`a i wszystko chodzi dobrze to nie zamieniaj na erke chyba że kuzyna jest też dobra i sprawdzona. Thunder to naprawdę fajne i mocne moto a Twoja laska jeździ w miarę wygodnie. Niejednokrotnie spotkałem thundera w trasie i naprawdę super się z nim lata i jest co robić Tyle z mojej strony
Wchodzę tam, gdzie inni uciekają przed śmiercią...
-
Bzyk_R1 - Świeżak
- Posty: 148
- Dołączył(a): 31/8/2010, 20:19
- Lokalizacja: Pińczów (TPI)
Bzyk_r1 - podobna jednak jest bo wiem ile gratów z niej pasuje do Thundera.. Jest gruntowanie przebudowana jednak są graty wspólne.
No właśnie Thunder jest jednak bardziej turystyczny i to mnie kusi by został.. bo te mody które są to nie jest nic bez czego nie dałoby sie żyć.. wychodzi, ze 2:0 dla Ace więc myśle o zmianie sprzęta raczej poszła w nie pamięć
No właśnie Thunder jest jednak bardziej turystyczny i to mnie kusi by został.. bo te mody które są to nie jest nic bez czego nie dałoby sie żyć.. wychodzi, ze 2:0 dla Ace więc myśle o zmianie sprzęta raczej poszła w nie pamięć
- Grynfix
- Świeżak
- Posty: 365
- Dołączył(a): 23/2/2015, 13:42
Powtórzę to jeszcze raz. Thunder to wspaniała maszyna, jeżeli Cię nie zawodzi i jest doinwestowana to nie oddawaj jej. Zależy Ci na sekundowych lepszych osiągach? czy na parę km/h lepszej prędkości? chyba nie...wiec po co erka? Każdy ceni coś w swoim motocyklu coś co dla niego jest ważne, każdy kto troche pojeździ i pozna motura, troszkę zainwestuje to zna jego wartość. Ja np. bym Ci mojej R1 nie dał na zamiane i dla mnie porównanie R1:Thunder to 999:0 ale co z tego? ważne żebyś nie zamienił siekierki na kijek...nie bierz jakiegoś ulepa
-
Bzyk_R1 - Świeżak
- Posty: 148
- Dołączył(a): 31/8/2010, 20:19
- Lokalizacja: Pińczów (TPI)
Bo najlepiej było by mieć i sporta i turystyka
A nie myślałeś o np. Hondzie XX (R4) albo VFR (V4) ??
Inna marka, ale te modele idealnie Å‚Ä…czÄ… sport z turystykÄ…
Kawasaki ma ZZR1200 i 1400, ostrzej to ZX12R
Suzuki - jeździsz litrem i wydajesz się normalny - może Hayka??
A nie myślałeś o np. Hondzie XX (R4) albo VFR (V4) ??
Inna marka, ale te modele idealnie Å‚Ä…czÄ… sport z turystykÄ…
Kawasaki ma ZZR1200 i 1400, ostrzej to ZX12R
Suzuki - jeździsz litrem i wydajesz się normalny - może Hayka??
Imbrola faza - "Detailing"
-
miki1406 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2846
- Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
- Lokalizacja: Skierniewice
Przecież te Hayki, ZZRy, XX itd to ta sama półka co thunderace, albo i jeszcze mniej sportowe, tyle że więcej KM mają.
Kup se panie normalnego sportowego litra i nie zamulaj
Kup se panie normalnego sportowego litra i nie zamulaj
Ostatnio edytowano 27/2/2015, 18:57 przez Invi, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
-
Invi - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
Akurat rn01 a Thunder nie odstają względem siebie jakoś na tyle osiągami i przyspieszeniem aby mówić tu o zmianie dla osiągów. Chodzi głównie o poręczność - po prostu będę musiał podpie**ić kuzynowi R1 i sobie nia pojeździć. Bo latałem nią na b. krótkich odcinkach i porównać sobie tą przesiadkę.
Czy ciągnie do sporta - raczej do wygodnego sporta jakim jest Thunderace - tylko to wpierdalan!e oleju. U mnie nie jest źle ale jest to na tyle normalne w Thunderace, że po prostu musze się liczyć z tym, że wcześniej lub później czeka mnie wożenie zapasu oleju w zadupku.. A przecież nie o to w tym chodzi... A R1 - po prostu podoba mi się, fajnie się prowadzi z tego co się przejechałem.. nie jest jakoś mega mega nie wygodna.. Owszem wiem, że biegi itd.. no ale nie ma moto bez wad.. Może to dziwne co powiem ale jazda na gumie, palenie laka czy latanie na kolanie nigdy mnie jakoś nie kręciło.. Okej.. fajnie się powykładać w zakrętach ale nie jest to mój cel życiowy ;P
Honda Blackbird - niby okej ale to nie to... V4 - nie jestem fanem tego dźwięku.. Drugi kuzyn ma KTM RC8 teraz też na full akrapovicu i to brzmi raczej jak spadający śmigłowiec niż jak motocykl.. Zdecydowanie rzędówka, ewentualnie boxer. Na który mnie raczej nie stać bo K1200S mnie nie stać i długo nie bedzie hihi
"Kawałsraki" - zzr - dla mnie to po prostu paskudy.. Przód jak pająk w wypadku 1.4 | ZX12r <3
Hayka - (wydaję sie normalny.. jesteś pierwszą osobą która mi to powiedziała.. raczej mowiąc coś odwrotnego ;P )
ale hayka jest dla mnie też brzydka i nigdy nie uległem jej urokowi i tej całej.. hymm.. nadmuchanej otoczce Hayabusy .. Jeżdże też motocyklem do pracy i musi to być zwrotne.. Zreszta jestem najzwyczajniej za głupi na taki motocykl i moja masa własna ciała mi nie pozwala na taką maszyne co też tyczy się zx12r. Bo kupic za mocnego sprzęta to nie sztuka
A jest jakaś naturalna konkurencja dla Thunderace która nie jest tak pojeb@na jak zx12 czy GSXR 1300 ? Coś w okolicach 140-150kM co nie reaguje furią na każde dodanie gazu
Czy ciągnie do sporta - raczej do wygodnego sporta jakim jest Thunderace - tylko to wpierdalan!e oleju. U mnie nie jest źle ale jest to na tyle normalne w Thunderace, że po prostu musze się liczyć z tym, że wcześniej lub później czeka mnie wożenie zapasu oleju w zadupku.. A przecież nie o to w tym chodzi... A R1 - po prostu podoba mi się, fajnie się prowadzi z tego co się przejechałem.. nie jest jakoś mega mega nie wygodna.. Owszem wiem, że biegi itd.. no ale nie ma moto bez wad.. Może to dziwne co powiem ale jazda na gumie, palenie laka czy latanie na kolanie nigdy mnie jakoś nie kręciło.. Okej.. fajnie się powykładać w zakrętach ale nie jest to mój cel życiowy ;P
Honda Blackbird - niby okej ale to nie to... V4 - nie jestem fanem tego dźwięku.. Drugi kuzyn ma KTM RC8 teraz też na full akrapovicu i to brzmi raczej jak spadający śmigłowiec niż jak motocykl.. Zdecydowanie rzędówka, ewentualnie boxer. Na który mnie raczej nie stać bo K1200S mnie nie stać i długo nie bedzie hihi
"Kawałsraki" - zzr - dla mnie to po prostu paskudy.. Przód jak pająk w wypadku 1.4 | ZX12r <3
Hayka - (wydaję sie normalny.. jesteś pierwszą osobą która mi to powiedziała.. raczej mowiąc coś odwrotnego ;P )
ale hayka jest dla mnie też brzydka i nigdy nie uległem jej urokowi i tej całej.. hymm.. nadmuchanej otoczce Hayabusy .. Jeżdże też motocyklem do pracy i musi to być zwrotne.. Zreszta jestem najzwyczajniej za głupi na taki motocykl i moja masa własna ciała mi nie pozwala na taką maszyne co też tyczy się zx12r. Bo kupic za mocnego sprzęta to nie sztuka
A jest jakaś naturalna konkurencja dla Thunderace która nie jest tak pojeb@na jak zx12 czy GSXR 1300 ? Coś w okolicach 140-150kM co nie reaguje furią na każde dodanie gazu
- Grynfix
- Świeżak
- Posty: 365
- Dołączył(a): 23/2/2015, 13:42
Invi napisał(a):Przecież te Hayki, ZZRy, XX itd to ta sama półka co thunderace, albo i jeszcze mniej sportowe, tyle że więcej KM mają.
Kup se panie normalnego sportowego litra i nie zamulaj
Nie wiem czy ta sama półka.. One wydają mi sie już jako naprawdę nie szybkie turystyki a torpedy turystyczne .. I jakos jakby bardziej autostradowe niż Thunder.. on jednak jeszcze ma fajną nutke sporta w sobie
V4 chodziło mi w odniesieniu do VFR
Fugu - właśnie sie nie napaliłem.. Jakbym się napalił to bym wystawił grzmota i szukał R1.. A do tego mi całkiem daleko
- Grynfix
- Świeżak
- Posty: 365
- Dołączył(a): 23/2/2015, 13:42
Grynfix napisał(a): Drugi kuzyn ma KTM RC8 teraz też na full akrapovicu i to brzmi raczej jak spadający śmigłowiec niż jak motocykl..
A ja to kocham wręcz
Brat ma Firestorm'a z dwoma otwartymi Art'ami i ochrzciliśmy go - Helikopter
Dla mnie - genialne
Imbrola faza - "Detailing"
-
miki1406 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2846
- Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
- Lokalizacja: Skierniewice
Motor musi być słyszalny haha (interpretować jak kto chce). Też mam akra w R1 i głos wydaje piękny. Kiedyś spotkałem w drodze na zlot na Jasną Górę Thundera...gościu leciał z plecaczkiem i tak nam się fajnie pociskało ze hej. Startował super i było z kim jechać. Dla mnie to super maszyny są no i poza tym <3Yama<3
Wchodzę tam, gdzie inni uciekają przed śmiercią...
-
Bzyk_R1 - Świeżak
- Posty: 148
- Dołączył(a): 31/8/2010, 20:19
- Lokalizacja: Pińczów (TPI)
No maszynka jest super - tylko pobór oleju w tych motocyklach jest po prostu wqurw!@jący.. a to dopadnie każdego thundera wcześniej lub później - nawet dbanego..
Ja mam od kolektorów akrapovica - brak exup'a itd.. Do tego chyba k&N więc darcie się motocykla (co prawda trochu głośne no ale .. jakoś mnie to nie boli) daje naprawdę fajny dźwięk - szczególnie powyżej 7kRPM robi się tornado z wydechu - a jeszcze trzeba to wyregulować DynoJetem (o ile już go nie ma) - tylko poczytałem troche i różne są opinie
Miki - co do fotki - kolegi ojciec miał K1200S z wydechami od MV Augusty Też 4 lufy z tyłu.. fajny dźwięk
Tu masz dźwięk kuzyna motocykla: https://www.youtube.com/watch?v=Qceqa7zFRkY - ja wole szlifierki
Ja mam od kolektorów akrapovica - brak exup'a itd.. Do tego chyba k&N więc darcie się motocykla (co prawda trochu głośne no ale .. jakoś mnie to nie boli) daje naprawdę fajny dźwięk - szczególnie powyżej 7kRPM robi się tornado z wydechu - a jeszcze trzeba to wyregulować DynoJetem (o ile już go nie ma) - tylko poczytałem troche i różne są opinie
Miki - co do fotki - kolegi ojciec miał K1200S z wydechami od MV Augusty Też 4 lufy z tyłu.. fajny dźwięk
Tu masz dźwięk kuzyna motocykla: https://www.youtube.com/watch?v=Qceqa7zFRkY - ja wole szlifierki
- Grynfix
- Świeżak
- Posty: 365
- Dołączył(a): 23/2/2015, 13:42
Grynfix napisał(a):No maszynka jest super - tylko pobór oleju w tych motocyklach jest po prostu wqurw!@jący.. a to dopadnie każdego thundera wcześniej lub później - nawet dbanego..
Ja mam od kolektorów akrapovica - brak exup'a itd.. Do tego chyba k&N więc darcie się motocykla (co prawda trochu głośne no ale .. jakoś mnie to nie boli) daje naprawdę fajny dźwięk - szczególnie powyżej 7kRPM robi się tornado z wydechu - a jeszcze trzeba to wyregulować DynoJetem (o ile już go nie ma) - tylko poczytałem troche i różne są opinie
Miki - co do fotki - kolegi ojciec miał K1200S z wydechami od MV Augusty Też 4 lufy z tyłu.. fajny dźwięk
Tu masz dźwięk kuzyna motocykla: https://www.youtube.com/watch?v=Qceqa7zFRkY - ja wole szlifierki
co to za cichy skuter?
jak chcesz głośny wydech to łyknij krótkie 2br albo krótkiego akrapa, poprzerabiaj i będziesz miał. najgłośniejsze są te najkrótsze wydechy (nie są najbardziej basowe, wiadomo, ale mega drą mordę)
- Kaai
- Mieszkaniec forum
- Posty: 4223
- Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18
Akurat ja nie jestem fanem jakiś mega głośnych tłumików.. Sam mam full akrapa w thunderace i jest lekku za głośny ale to dopiero powyżej 7tys.. No i te krótkie tłumiki mi sie nie podobają
W każdym razie KTM na full Akrapie, 1000R na full Akrapie, teraz tylko trzeba gadać z kuzynem od R1 bo mówił kilka dni temu, że chce zmienić koncówke Wciśniemu mu akrapa - dla rodzinnej solidarności
W każdym razie KTM na full Akrapie, 1000R na full Akrapie, teraz tylko trzeba gadać z kuzynem od R1 bo mówił kilka dni temu, że chce zmienić koncówke Wciśniemu mu akrapa - dla rodzinnej solidarności
- Grynfix
- Świeżak
- Posty: 365
- Dołączył(a): 23/2/2015, 13:42
Posty: 71
• Strona 1 z 4 • 1, 2, 3, 4
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości