Zobacz wątek - Kompresor do pompowania kół
NAS Analytics TAG

Kompresor do pompowania kół

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Postprzez miki1406 » 23/1/2015, 14:07

Ja kupiłem w promocji za 399zł w Castoramie normalny kompresor Specair HL275/50 - 50l. z zestawem akcesoriów (pistolet do przedmuchiwania, pompowania (+ adaptery do starych wentli i pompowania piłki), ropownice i prosty pistolet do malowania)

Co ciekawe przy zastosowaniu przewodu fi 8 działa z nim pneumatyczny klucz... Który dokupiłem za 108zł - i też do amatorki starcza... (zawias w Vectrze zrobiłem)

Jak na amatorskie potrzeby - super
Obrazek
Jak fenix z popiołów :)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2847
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice


Postprzez Landryss25 » 23/1/2015, 14:11

Jeśli nie będziesz używał narzędzi pneumatycznych i potrzebny jest Ci tylko do pompowania kół to się opłaca. Tylko nie za 30zł z Lidla. Mam już 2 lata jakiś solidniejszy za który zapłaciłem 100zł i jestem zadowolony. Kika razy pompowałem w busie koła na 4,5 bar i dawał radę. Fajny jest B&D za punkty z orlenu.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw


Postprzez cioracz » 23/1/2015, 14:36

Miki a ile już ją masz? Ogolnie solidniejsze jakies czy plastik?
Simson s51 jest, Jawa 350 typ.632 jest
Avatar użytkownika
cioracz
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2129
Dołączył(a): 2/1/2014, 20:15
Lokalizacja: Opatów/Kielce

Postprzez miki1406 » 23/1/2015, 15:25

Mam ją 2gi rok. Na oryginalnym wężyku z zestawu była słaaaabaaa...
Kupiłem tani pneumat i byłem pewny, że wtopiłem kasę...
Kumpel podpowiedział, żebym kupisz szybkozłączne i nypel (airpress - w Castoramie) i węża zbrojonego sznurkiem 9ke.

Tak zrobiłem i daje radę... Piasty odkręca.

Często się włącza... Przy takim zbiorniczku norma.
Gdybym miał teraz kupować - kupiłbym to samo...

Naprawdę fajna rzecz - dziwie się jak mogłem tego wcześniej nie mieć :) No i 220V nie musiałem ciągnąć "siły".

Aha - przy sprężarkach 24 i 50l nie patrzcie na markę - czy to Metabo, czy Casto -> jedna china... Ale mimo to nie jest zła...
Jak fenix z popiołów :)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2847
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez miki1406 » 27/1/2015, 16:20

Bo kompresorki na 12v mają za zadanie bzyczeć ;) Mam wrażenie, że efekt pompowania to skutek uboczny zwiększenia temperatury ;)
Jak fenix z popiołów :)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2847
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez miki1406 » 27/1/2015, 17:58

No oczywiście żartowałem... Jakoś tam pompują, zawsze lepiej niż nożną doginać... Podłączasz, dzwonisz do znajomka pogadać o moto i jak skończysz to dopompowane :)

W motocyklu nawet lepiej bo mniej powietrza potrzeba, a i lekkie toto... I materac napompuje...
W trasę - jak najbardziej... Myślę, że lepsze parametry uzyskują te pompeczki markowe - np. Black&Decker

Spray'e do kół mają "drugie dno", wulkanizator pobierze 2x tyle za naprawę bo będzie musiał czyścić tą marmoladę z opony :)
Jak fenix z popiołów :)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2847
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez suhy-19 » 27/1/2015, 18:15

ja mam kompresor 12V z mercedesa i daje rade :D
aprilia RSV4
Avatar użytkownika
suhy-19
Moderator
 
Posty: 2660
Dołączył(a): 18/12/2012, 13:35
Lokalizacja: DLW

Postprzez Gnomen » 28/1/2015, 20:01

Może trochę nie na temat.. Ale jakie ciśnienie najlepsze do przedniego i tylnego koła ;)?
Łukasz
Gnomen
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 26/8/2014, 15:47

Postprzez Croowab » 28/1/2015, 22:03

Faktycznie nie na temat ale nie moge się nie oprzeć aby nie odpowiedzieć.
Najlepsze cisnienie do przedniego jak i tylnego koła jest kiedy jest Właściwe!!!!
Avatar użytkownika
Croowab
Bywalec
 
Posty: 755
Dołączył(a): 12/6/2013, 19:51

Postprzez henio12323 » 28/1/2015, 22:08

co do kompresora - też wolałbym 10X mały kompresor niz pompeczke na 12V. taki kompresorek jest przydatny do wielu zadań. sam mam niewiele wiekszy a spoko malowałem tym jakieś skuterki jak było trzeba ;D fakt że prawie chodzi non stop ale mozna nim rózne rszeczy robic. pneumat też u mnie smiga.

co do pompki na 12V mam taki jump starter i w niego wbudowana jest pompka, malutkie ustrojstwo ale cisnienie ładuje bardzo wysokie. nie pamietam do ilu da rade, ale jak przytkam palcem to ponad 3 bary łapie wiec znacznie wiecej niz przeciętne oponki.

a na trase najlepiej jakas lepsza pompka rowerowa w awaryjną sytuacje. mam kellys do offroadu niezła, plastikowa leciutka, ma z 25 cm wiec nie zajmuje duzo miejsca a spoko oponke w pare minut napompuje na kamień :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez miki1406 » 29/1/2015, 08:45

Gnomen napisał(a):Może trochę nie na temat.. Ale jakie ciśnienie najlepsze do przedniego i tylnego koła ;)?


Jest to zależne od wagi i charakterystyki konkretnego modelu, najczęściej jest podane na naklejce pod siedziskiem

Obrazek
coś w tym stylu - to od autka akurat

Co do kompresorów wracając

Zawsze mały kompresor 220V będzie lepszy niż brzęczyk 12v. Należy jednak zwrócić uwagę, na to o czym wspomniał senek - mobilność i gabaryt...

W trasę do plecaka na moto 12v zabierzemy... Do 220v trzeba by dospawać generator i ucho haka :lol:
Jak fenix z popiołów :)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2847
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na gr