Cross/Enduro 125 dla dziewczyny
Posty: 18
• Strona 1 z 1
Cross/Enduro 125 dla dziewczyny
Witam
Jak w temacie,proszę o propozycje moto o pojemności 125
Szukam czegoÅ›,co nie posypie mi siÄ™ od razu,czegoÅ› do latania i po lasach i po ulicach.
Myślę o KTM SXC 125 jednak jak na typową blondzię przystało,mało znam się na mechanice i wytrzymałości sprzętów. Mam już doświadczenie w prowadzeniu jednośladów. Co do moich gabarytów- 175cm wzrostu i powiedzmy około 60kg żywej wagi
Jak w temacie,proszę o propozycje moto o pojemności 125

Szukam czegoÅ›,co nie posypie mi siÄ™ od razu,czegoÅ› do latania i po lasach i po ulicach.
Myślę o KTM SXC 125 jednak jak na typową blondzię przystało,mało znam się na mechanice i wytrzymałości sprzętów. Mam już doświadczenie w prowadzeniu jednośladów. Co do moich gabarytów- 175cm wzrostu i powiedzmy około 60kg żywej wagi

- magdeczka1991
- Świeżak
- Posty: 16
- Dołączył(a): 29/6/2014, 15:06
jak mowa o cross/enduro to polecam dział offroad na przyszłość
co do motocykla SXC - takiego niestety nie ma
jeżeli ma byc do latania po lasach to model SX na wstępie odpada
wiec pozostaje EXC, swietny sprzet do nauki jak i dłuzszego latania. z twoim wzrostem spokojnie sobie powinnas poradzić,
waga nie ma praktycznie w ogóle znaczenia ( jedynie to kiepsko jak ktoś wazy 100kg plus bo ciezko dobrac odpowiednie spręzyny ) 60 kg to praktycznie idealna waga pod fabryczny motocykl
co do motocykla jest jeszcze zamiennik KTMa w postaci husvarny WR, czy gas gasa EC, ten drugi jest nawet mniejszy od konkurencji i pewnie łatwiej było by ogarnąć. ale ktma polecam najbardziej z racji tego że jest mega popularny, łatwo o częsci, serwisanci znają na wylot te sprzety wiec łatwiej i szybciej wszystko sie naprawia.
w razie jakbys miała wiecej pytan zapraszam na PW w tym dziale rzadko bywam a chętnie bym pomógł

co do motocykla SXC - takiego niestety nie ma
jeżeli ma byc do latania po lasach to model SX na wstępie odpada
wiec pozostaje EXC, swietny sprzet do nauki jak i dłuzszego latania. z twoim wzrostem spokojnie sobie powinnas poradzić,
waga nie ma praktycznie w ogóle znaczenia ( jedynie to kiepsko jak ktoś wazy 100kg plus bo ciezko dobrac odpowiednie spręzyny ) 60 kg to praktycznie idealna waga pod fabryczny motocykl
co do motocykla jest jeszcze zamiennik KTMa w postaci husvarny WR, czy gas gasa EC, ten drugi jest nawet mniejszy od konkurencji i pewnie łatwiej było by ogarnąć. ale ktma polecam najbardziej z racji tego że jest mega popularny, łatwo o częsci, serwisanci znają na wylot te sprzety wiec łatwiej i szybciej wszystko sie naprawia.
w razie jakbys miała wiecej pytan zapraszam na PW w tym dziale rzadko bywam a chętnie bym pomógł

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Przepraszam,miało być właśnie EXC a nie SXC
Ktm z mojej skromnej wiedzy,to dwusuw i idąc za i paniami, nie będzie problemu z licznymi awariami?
Ktm z mojej skromnej wiedzy,to dwusuw i idąc za i paniami, nie będzie problemu z licznymi awariami?
- magdeczka1991
- Świeżak
- Posty: 16
- Dołączył(a): 29/6/2014, 15:06
KTM robi i dwusuwy i czterosuwy.
akurat model EXC 125 wychodził tylko w 2T. ( chociaz mozna by popatrzeć bardziej perspektywicznie i na dłuzej mozna pomysleć nad modelem exc 200 w 2T )
żaden sprzet który miałem a miałem kilkanascie, nie miał zadnych awarii - o ile umie się dbać i odpowiednio serwisować. sam z siebie motocykl nigdy sie nie zepsuje, szansa na to jest nikła. a jeżeli juz cos wyskoczy to są to zazwyczaj drobnostki.
jeżeli kupisz taką wyczynówke, musisz sie liczyc, że bedziesz musiała nie raz pobrudzić sobie ręce w garazu. praktycznie co wyjazd trzeba taki motocykl odpowiednio przygotować do następnego latania. wyczyscic filtr powietrza ( wyprac, wysuszyc nasączyc płynem) smarowanie łancucha, sprawdzanie naciągu. podstawowa kontrola motocykla. - chyba że masz szczęscie i osobe która to zrobi za ciebie.
dodatkowo co jakis czas motocykl bedzie wymagał remontu. w takim 2T ze spokojną jazdą powiedzmy że musisz wstawić do mechanika co jakies 100 godzin jazdy. bo tyle wytrzymuje tłok. a co z reszta silnika to juz zdiagnozuje mechanik.
jazda i zabawa jest przednia na takim sprzecie ale niestety koszta wysokie. trzeba liczyc żeby pojeździc praktycznie co weekend w sezonie czyli marzec - listopad, tak srednio lekko 1000 zł na serwis musisz przeznaczyć, mowa tutaj raczej o częsciach. spokojnie cena moze urosnąć też i do 2000 zł. gorzej jak sie trafi na mocno styrany życiem egzemplarz wtedy całkiem koszta doprowadzenia do ładu mogą byc wysokie. ale średnio trzeba przyjmowac ten tysiak rocznie, plus koszt mechanika, koszt benzyny/olejów, i srodków smarnych. mam nadzieje że Cię tym nie zraziłem! fajnie że takie coś cię zajarało
dodam że konkurencja w tym sporcie nie jest ogromna, wiec jakbyś sensownie jeździła sponsorzy sami sie odzywają
o ile interesowały by cie starty w zawodach 
akurat model EXC 125 wychodził tylko w 2T. ( chociaz mozna by popatrzeć bardziej perspektywicznie i na dłuzej mozna pomysleć nad modelem exc 200 w 2T )
żaden sprzet który miałem a miałem kilkanascie, nie miał zadnych awarii - o ile umie się dbać i odpowiednio serwisować. sam z siebie motocykl nigdy sie nie zepsuje, szansa na to jest nikła. a jeżeli juz cos wyskoczy to są to zazwyczaj drobnostki.
jeżeli kupisz taką wyczynówke, musisz sie liczyc, że bedziesz musiała nie raz pobrudzić sobie ręce w garazu. praktycznie co wyjazd trzeba taki motocykl odpowiednio przygotować do następnego latania. wyczyscic filtr powietrza ( wyprac, wysuszyc nasączyc płynem) smarowanie łancucha, sprawdzanie naciągu. podstawowa kontrola motocykla. - chyba że masz szczęscie i osobe która to zrobi za ciebie.
dodatkowo co jakis czas motocykl bedzie wymagał remontu. w takim 2T ze spokojną jazdą powiedzmy że musisz wstawić do mechanika co jakies 100 godzin jazdy. bo tyle wytrzymuje tłok. a co z reszta silnika to juz zdiagnozuje mechanik.
jazda i zabawa jest przednia na takim sprzecie ale niestety koszta wysokie. trzeba liczyc żeby pojeździc praktycznie co weekend w sezonie czyli marzec - listopad, tak srednio lekko 1000 zł na serwis musisz przeznaczyć, mowa tutaj raczej o częsciach. spokojnie cena moze urosnąć też i do 2000 zł. gorzej jak sie trafi na mocno styrany życiem egzemplarz wtedy całkiem koszta doprowadzenia do ładu mogą byc wysokie. ale średnio trzeba przyjmowac ten tysiak rocznie, plus koszt mechanika, koszt benzyny/olejów, i srodków smarnych. mam nadzieje że Cię tym nie zraziłem! fajnie że takie coś cię zajarało



KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Chłopaki, tak sobie teraz sprawdzam i exc ma 45 KM co w przeliczeniu daje jakieś 33kw,gdzie na prawo jazdy kat. B można mieć chyba moto o mocy 15 KM . Ciśnienie mi podskoczyło ostro :/
- magdeczka1991
- Świeżak
- Posty: 16
- Dołączył(a): 29/6/2014, 15:06
exc 125 nigdy nie miało 45 koni,. wyczynowe crossówki nie mają tylu jeszcze.
taki exc podejrzewam że ma do 40 kucy, ciezko mi mówić bo nigdy nie widziałem wykresu z hamowni
oryginalna 200 exc ( troszke mocniejsze) ma nieco ponad 40 koni ( akurat ten wykres znalazłem w google )
po 2 fabrycznie wychodzące EXC z fabryki ma sporo blokad, taka puszka na filtr powietrza, małe dysze w gaźniku itp i podejrzewam że taki sprzet mozna ostro zmulic pewnie do jakies dwudziestu kilku kucy. co sie chyba jeszcze mieści. tak generalnie to nie patrz na to co jest w motocyklu tylko na to co jest w dokumentach. a tam cuda wypisują. i czesto exc 125 miesci sie. ( ale nie zawsze) w praktyce jeszcze zablokowanego exc nie widziałem na oczy
taki exc podejrzewam że ma do 40 kucy, ciezko mi mówić bo nigdy nie widziałem wykresu z hamowni
oryginalna 200 exc ( troszke mocniejsze) ma nieco ponad 40 koni ( akurat ten wykres znalazłem w google )
po 2 fabrycznie wychodzące EXC z fabryki ma sporo blokad, taka puszka na filtr powietrza, małe dysze w gaźniku itp i podejrzewam że taki sprzet mozna ostro zmulic pewnie do jakies dwudziestu kilku kucy. co sie chyba jeszcze mieści. tak generalnie to nie patrz na to co jest w motocyklu tylko na to co jest w dokumentach. a tam cuda wypisują. i czesto exc 125 miesci sie. ( ale nie zawsze) w praktyce jeszcze zablokowanego exc nie widziałem na oczy

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Wszystkie ogłoszenia o exc,jakie widziałam,maja w opisie,że moto ma około 40 KM :/
Na nowe nie będzię mnie stać.
Idąc za ciosem,znalazłam Husqvarnę SM 125 S. Mógłby mi ktoś cosik powiedzieć na temat tej sztuki?
Na nowe nie będzię mnie stać.
Idąc za ciosem,znalazłam Husqvarnę SM 125 S. Mógłby mi ktoś cosik powiedzieć na temat tej sztuki?
- magdeczka1991
- Świeżak
- Posty: 16
- Dołączył(a): 29/6/2014, 15:06
nie nadaje sie w teren to po 1
po 2 taka husqvarna ma podobnÄ… moc co KTM
to że ma tyle mocy to nie znaczy że tyle ma w dowodzie. podzwon popytaj jakie mają dane wpisane w dowód bo to sie liczy.
uwierz mi że nikt nie wiem ile ich exc ma mocy, moze 1% uzytkowników kiedykolwiek widziało hamownie. a 40 koni jak pisałem nówka nie ma wiec wyssane z palca głupoty
po 2 taka husqvarna ma podobnÄ… moc co KTM
to że ma tyle mocy to nie znaczy że tyle ma w dowodzie. podzwon popytaj jakie mają dane wpisane w dowód bo to sie liczy.
uwierz mi że nikt nie wiem ile ich exc ma mocy, moze 1% uzytkowników kiedykolwiek widziało hamownie. a 40 koni jak pisałem nówka nie ma wiec wyssane z palca głupoty
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Hmm... podzwonię i rzeczywiście popytam,bo napaliłam się na tą ktm'e ostro.
Chcę nie tylko latać w terenie,ale też po ulicach,dlatego sram żarem z tymi KM i kW
Chcę nie tylko latać w terenie,ale też po ulicach,dlatego sram żarem z tymi KM i kW

- magdeczka1991
- Świeżak
- Posty: 16
- Dołączył(a): 29/6/2014, 15:06
rozumiem, dlatego mówie żeby dzwonić bo realna moc a moc w dowodzie to mało kiedy to samo.
a co do ulicy i terenu EXC sie lepiej nada niz SM w terenie
a co do ulicy i terenu EXC sie lepiej nada niz SM w terenie

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Póki co,w grę wchodzi tylko używany ktm bo nie mam luźnych 30tys na moto
tylko problem jest też taki,ze nie bardzo wiem na co zwracać uwagę oglądając moto.

- magdeczka1991
- Świeżak
- Posty: 16
- Dołączył(a): 29/6/2014, 15:06
1. poczytac czym grozi oszukiwanie na mocy w razie kolizji
2. wziac na ogledziny mechanika
jesli pojawi sie tutaj jeszcze jeden post o akceptowaniu walkow z wpisana w DR moca to zamkne temat
2. wziac na ogledziny mechanika
jesli pojawi sie tutaj jeszcze jeden post o akceptowaniu walkow z wpisana w DR moca to zamkne temat
Twoj podpis jest za dlugi
-
leff - ZlyCzlowiek
- Posty: 4443
- Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
- Lokalizacja: sercem WX
I tego obawiam się najbardziej, strach przed przypałem jest większy niż chęć posiadania tego ktm.
- magdeczka1991
- Świeżak
- Posty: 16
- Dołączył(a): 29/6/2014, 15:06
Jak kolega wyzej doradzil,Wezmę jakiegoś mechanika jak juz coś konkretnego znajdę i będzie wiadomo co i jak 

- magdeczka1991
- Świeżak
- Posty: 16
- Dołączył(a): 29/6/2014, 15:06
to nie są zadne wałki.
motocykl z fabryki wyjeżdza mając moc wpisaną w dowodzie i miesci sie zazwyczaj na A1. a kto co potem z tym sprzetem robi - to juz sprawa uzytkownika nie nasza
motocykl z fabryki wyjeżdza mając moc wpisaną w dowodzie i miesci sie zazwyczaj na A1. a kto co potem z tym sprzetem robi - to juz sprawa uzytkownika nie nasza

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 18
• Strona 1 z 1
Powrót do Motocykle od 51 do 125 ccm - kategoria A1/B
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości