Kosz sprzegłowy
Posty: 33
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kosz sprzegłowy
Witam , wczoraj wyciągnąłem silnik ze swojej Cr 125 , teraz mam pytanie jak mam odkrecic kosz sprzeglowy ? jset na to jakis sposób ?
Z góry dzieki za odpowiedzi
Z góry dzieki za odpowiedzi

- Biniu176
- Świeżak
- Posty: 103
- Dołączył(a): 23/8/2014, 15:05
- Lokalizacja: Sandomierz
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
Najbezpieczniej pneumatykiem. Nic nie trzeba blokować. Chwilowe uderzenia o wysokiej częstotliwości bezpiecznie odkręcają nakrętkę.
Na partyzanta trzeba blokować kosz. Najbezpieczniej wkładając coś między zębatkę wału i kosz...
Przy blokowaniu za wypusty kosza mogą się one wyłamać i jest zonk...
Na partyzanta trzeba blokować kosz. Najbezpieczniej wkładając coś między zębatkę wału i kosz...
Przy blokowaniu za wypusty kosza mogą się one wyłamać i jest zonk...
Jak fenix z popiołów 

-
miki1406 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2847
- Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
- Lokalizacja: Skierniewice
ta nakrętka kręci się ze skrzynią (czyli koszem wewnętrznym) a z wałem kręci się kosz zewnętrzny więc wkładanie tam przedmiotów nic nie da, można ze starych przekładek zrobić sobie blokadę sprzęgła, lub do morsa dospawać dwa płaskowniki tak by złapał za kosz wewnętrzny (tam gdzie przekładki się zazębiają) nie łap za nóżki bo je ułamiesz (one są na prawdę delikatne), jeśli silnik byłby w motorze można by założyć stopkę od hamulca tylnego i na 5 biegu to odkręcać, jedź z silnikiem do wulkanizatora (za piwo odkręci to pneumatykiem) 

sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
Tak jak radził miki
albo pneumatyk, sprawdź czy nie ma tam lewego gwintu.

sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
zrobić sobie ściagacz, musisz tą oraz magneto 

sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
w zależności od motocykla (różnie) czasem wystarcza płaskownik z dwoma śrubkami. Już mówiłem jak załóż na sztukę kosz sprzęgłowy zewnetrzny włóż między tryby śrubokręt i odkręć
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
a jesteś pewny że w dobrą stronę odkręcasz?
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
jeśli masz tam lewy gwint to trzeba odkręcać w prawo
ale to już zależy od maszyny i pomysłowości producenta.

sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
99% gwintów jest normalnych prawych. po to sąteż te blaszki zabezpieczające.
co do odkręcania - pneumetyk to wcale nie jest taka dobra sprawa - w najgorszym wypadku uderzenie moze byc na skrzynie na tyle duże że moze ukruszyc ząb!! bo skrzynia moze przenosic duze obciązenia, ale nie udarnośc.
najbezpieczniej to dorobic własnie taki klucz ala przekładke
ja robie to inaczej - czyszcze tarcze i przekładki z oleju, żeby były lekko wilgotne, i zakładał. i w 2 osoby najlepiej jedna dociska tarcze, a druga odkręca, jak nie ma takie opcji, to nakładam jakies blaszki, albo stare przekładki, i dociskam lekko zaciskiem stolarskim, i sie sprzegło pieknie skleja i da sie bezproblemowo odkręcić.
co do blokowania, to też uwaga bo mozna sobie zęba wyrwać, dlatego najbezpieczniej zrobic sobie własnie cos do trzymania kosza, a jak juz cos wsadzac to cos okragłego.
a po co sciagacz, ja nigdy nie uzywam, lekko pukam gumowym młotkiem i wszystko zawsze pięknie sie rozchodzi
co do odkręcania - pneumetyk to wcale nie jest taka dobra sprawa - w najgorszym wypadku uderzenie moze byc na skrzynie na tyle duże że moze ukruszyc ząb!! bo skrzynia moze przenosic duze obciązenia, ale nie udarnośc.
najbezpieczniej to dorobic własnie taki klucz ala przekładke
ja robie to inaczej - czyszcze tarcze i przekładki z oleju, żeby były lekko wilgotne, i zakładał. i w 2 osoby najlepiej jedna dociska tarcze, a druga odkręca, jak nie ma takie opcji, to nakładam jakies blaszki, albo stare przekładki, i dociskam lekko zaciskiem stolarskim, i sie sprzegło pieknie skleja i da sie bezproblemowo odkręcić.
co do blokowania, to też uwaga bo mozna sobie zęba wyrwać, dlatego najbezpieczniej zrobic sobie własnie cos do trzymania kosza, a jak juz cos wsadzac to cos okragłego.
a po co sciagacz, ja nigdy nie uzywam, lekko pukam gumowym młotkiem i wszystko zawsze pięknie sie rozchodzi
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 33
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości