Suzuki DR 125 - regulacja gaźnika,sprzęgło , kompresja
Posty: 34
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Suzuki DR 125 - regulacja gaźnika,sprzęgło , kompresja
Witam
1. chciałbym zająć się gaźnikiem w mojej dr 125 98' bo na postoju nie wkręca sie płynnie na wyższe obroty , od dołu ok ale później troche przerywa i troche dymi na czarno więc obstawiam mieszankę.
Gaźnik jaki jest tam zamontowany do MIKUNI membranowy z czujnikiem jak widać na zdjęciu i nie bardzo wiem gdzie się tam cokolwiek reguluje a w sieci mało informacji o tym właśnie gaźniku. Czy ktoś może mi wskazać miejsce /śrubkę która sie reguluje mieszankę ilość powiertz itp ? dodam jeszcze że świeca jest sucha ale czarna okopcona.
2. Na wolnych obrotach słychać terkotanie , stukanie z okolic sprzęgła z prawej strony silnika , po wciśnięciu sprzęgła dźwięk ten cichnie do tego sprzęgło mimo dobrej regulacji linki łapie przy samym końcu czyli mogę wcisnąć klamke 1cm i juz jest wysprzęglony i popdobnie w czasie ruszczania 80% ruchu nic i na samym końcu łapie + problemy z wbiciem luzu na postoju. - tarczki skończyly żywot ? łozysko wyciskowe ? a moze kosz ??
1. chciałbym zająć się gaźnikiem w mojej dr 125 98' bo na postoju nie wkręca sie płynnie na wyższe obroty , od dołu ok ale później troche przerywa i troche dymi na czarno więc obstawiam mieszankę.
Gaźnik jaki jest tam zamontowany do MIKUNI membranowy z czujnikiem jak widać na zdjęciu i nie bardzo wiem gdzie się tam cokolwiek reguluje a w sieci mało informacji o tym właśnie gaźniku. Czy ktoś może mi wskazać miejsce /śrubkę która sie reguluje mieszankę ilość powiertz itp ? dodam jeszcze że świeca jest sucha ale czarna okopcona.
2. Na wolnych obrotach słychać terkotanie , stukanie z okolic sprzęgła z prawej strony silnika , po wciśnięciu sprzęgła dźwięk ten cichnie do tego sprzęgło mimo dobrej regulacji linki łapie przy samym końcu czyli mogę wcisnąć klamke 1cm i juz jest wysprzęglony i popdobnie w czasie ruszczania 80% ruchu nic i na samym końcu łapie + problemy z wbiciem luzu na postoju. - tarczki skończyly żywot ? łozysko wyciskowe ? a moze kosz ??
Ostatnio edytowano 28/1/2015, 00:33 przez zamela, łącznie edytowano 2 razy
-
zamela - Świeżak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 1/10/2014, 10:54
- Lokalizacja: PRL IIIRP
Łożysko wyciskowe hałasuje przy wciśniętym sprzęgle. Ile masz luzu jałowego na klamce, nie za dużo?. Zwykle jest to 2-3mm, jak masz więcej może łapać końcówka. Co do hałasów, to może być łożysko albo jakaś usterka kosza, zwiększa się wraz z obrotami?
-
SpeedyGonzales - Mieszkaniec forum
- Posty: 1730
- Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
- Lokalizacja: Sandomierz/TBG
luz na klamce wynosi właśnie 2-3mm a terkotanie najbardziej słychać przy wolnych obrotach .
Po rozkręceniu sprzęgła okazało się ze hałasuje kosz te sprężynki i nity.
Przeszukałem fora internetowe z których wynika ze jedynie wymiana skutkuje ciszą lub regeneracja która jest równie kosztowna jak zakup nowego koszta więc odpuszczam to i niech puka może zrobię się bardziej tolerancyjny dzięki temu :].
Wymieniłem tarcze na EBC i sprzęgło nie ciągnie nie ślizga się.
Po przejechaniu już około tysiąca km głównie po asfalcie i szutrach spalanie mi wychodzi okolo 4,5l ciut za dużo - świeca jasna nie okopcona hmm
silnik ladnie pali zimny natomiast ciepły wymaga kilku sekund kręcenia po czym bardzo pomały wchodzi na obroty lub odpalać muszę z odkręconą manetką , zawory ustawione 0,08 - 0,013.
Zrobiłem pomiar kompresji i wyszło słabo bo 6,5-7bar na ciepłym silniku natomiast po wlaniu kilku ml oleju 12 bar wskazywało by to na tłok tylko dziwi mnie brak ubutków uleju i kopcenia bo zazwyczaj w 4t chyba takie objawy oznaczają dojechane pierscienie.
Jakies sugestie co dalej robic ? ściągać glowice i obejżeć jak to wygląda ew zrobić szlif , kupić tłok (OMP/TKRJ myślę że starczy).
Po rozkręceniu sprzęgła okazało się ze hałasuje kosz te sprężynki i nity.
Przeszukałem fora internetowe z których wynika ze jedynie wymiana skutkuje ciszą lub regeneracja która jest równie kosztowna jak zakup nowego koszta więc odpuszczam to i niech puka może zrobię się bardziej tolerancyjny dzięki temu :].
Wymieniłem tarcze na EBC i sprzęgło nie ciągnie nie ślizga się.
Po przejechaniu już około tysiąca km głównie po asfalcie i szutrach spalanie mi wychodzi okolo 4,5l ciut za dużo - świeca jasna nie okopcona hmm
silnik ladnie pali zimny natomiast ciepły wymaga kilku sekund kręcenia po czym bardzo pomały wchodzi na obroty lub odpalać muszę z odkręconą manetką , zawory ustawione 0,08 - 0,013.
Zrobiłem pomiar kompresji i wyszło słabo bo 6,5-7bar na ciepłym silniku natomiast po wlaniu kilku ml oleju 12 bar wskazywało by to na tłok tylko dziwi mnie brak ubutków uleju i kopcenia bo zazwyczaj w 4t chyba takie objawy oznaczają dojechane pierscienie.
Jakies sugestie co dalej robic ? ściągać glowice i obejżeć jak to wygląda ew zrobić szlif , kupić tłok (OMP/TKRJ myślę że starczy).
-
zamela - Świeżak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 1/10/2014, 10:54
- Lokalizacja: PRL IIIRP
można to zrobic jak nie jestes pewien, znasz historie wczesniejsza ? moze ktos zarzucił nowe pierscienie które dosyc skutecznie mogą zgarniać olej ale nie koniecznie trzymać kompresje. ale prędzej czy później zaczał by mocniej brac olej, i generalnie dymić po przegazówce.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Niestety historii motocykla w pełni nie znam ale sprzedający zapewnial że jest w oryginale wszystko.
Dzisiaj ściągłem glowicę - wygląda OK ale zrobię próbę z naftą , cylinder nie ma rys jedynie a dolnej części gładź ma taki miedziany kolor , widoczne sa ryski jakby po honowaniu , szczeliny zamków pierścieni górny 0,30 , II pomiędzy 0,25-0,30 , olejowego nie sprawdzałem.
Tłok z wybitym ART z boku .
Jak ocenić stan ślizgów łańcuszka rozrządu ?
Dzisiaj ściągłem glowicę - wygląda OK ale zrobię próbę z naftą , cylinder nie ma rys jedynie a dolnej części gładź ma taki miedziany kolor , widoczne sa ryski jakby po honowaniu , szczeliny zamków pierścieni górny 0,30 , II pomiędzy 0,25-0,30 , olejowego nie sprawdzałem.
Tłok z wybitym ART z boku .
Jak ocenić stan ślizgów łańcuszka rozrządu ?
-
zamela - Świeżak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 1/10/2014, 10:54
- Lokalizacja: PRL IIIRP
najlepiej porównac z oryginałem
oryginalnie ma też rowki itp ale na oko nie za bardzo sie oceni. no chyba że ma widoczne skazy

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Zastanawiam się nad zrobieniem szlifu bo kompresja pomimo zrobionej głowicy cały czaz poniżej minimum z serwisówki które wynosi 9,8 a u mnie 9 bar i nie wiem czy tak niewielka różnia może mieć tak duży wpływ na spalanie i oosiągi.
Moto lubi paliwo 4,2-5,3 takie odnotowuje spalanie w czasie jazdy po asfalcie troche lasów polnych scieżek i błota generalnei bez katowania .
Zimny pali na strzała a cieply wymaga kilkusekundowego kręcenia po czym pomału wchodzi na obroty chyba ze odkręce manetkęwtedy pali dobrze . Skład mieszanki i caly gaźnik wyregulowany zgodnie z serwisówka z tym ze srubka od składu zamiast 1 obrotu wyjrecona jest na 1,5-2 .
Czy przy tej kompresji mogą występowac objawy o których piszę ?
Moto lubi paliwo 4,2-5,3 takie odnotowuje spalanie w czasie jazdy po asfalcie troche lasów polnych scieżek i błota generalnei bez katowania .
Zimny pali na strzała a cieply wymaga kilkusekundowego kręcenia po czym pomału wchodzi na obroty chyba ze odkręce manetkęwtedy pali dobrze . Skład mieszanki i caly gaźnik wyregulowany zgodnie z serwisówka z tym ze srubka od składu zamiast 1 obrotu wyjrecona jest na 1,5-2 .
Czy przy tej kompresji mogą występowac objawy o których piszę ?
-
zamela - Świeżak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 1/10/2014, 10:54
- Lokalizacja: PRL IIIRP
serwisówka podaje tylko serwisowe dane, to są takie dane na których moto odpali ale nie musi idealnie pracowac. to sie juz reguluje pod stan motocykla warunki itp itd. 2 sprawa ze po tylu latach dysze mogą byc rozkalibrowane.
podejrzewam że nieznaczy spadek kompresji aż tak nie zadziałał. tymbardziej dziwne że ciezko odpalic. powinien palic bezproblemowo zimny czy ciepły. pobawił bym sie mimo wszystko ustawieniami gaźnika
podejrzewam że nieznaczy spadek kompresji aż tak nie zadziałał. tymbardziej dziwne że ciezko odpalic. powinien palic bezproblemowo zimny czy ciepły. pobawił bym sie mimo wszystko ustawieniami gaźnika
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
-
SpeedyGonzales - Mieszkaniec forum
- Posty: 1730
- Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
- Lokalizacja: Sandomierz/TBG
Dziś zrobilem 100km z napompowanymi oponami 1,5-1,7 tak jak na wahaczu jest napisane i jezdzi sie po lesie źle ale spalanie zeszlo do 4,2
to i tak za duzo.
Świeca siwa z nalotem na elektrodie masy więc podniosłem o 1 rowek iglicę > przejechalem 15km kolor świecy juz bardziej w brąz ale za to silnik ma muła na dole obrotów jadąc na 1 biegu jak odkrece manetke to muli i po chwili ciągnie jak należy .
Silnik czasami w czasie odpalania lekko strzeli ale w co nie wiem bo to bardzo delikatnie.
Zawory ustawione 0,08 ssący i wydech 0,12 .
Dysze mogły się rozkalibrować ? Na dniach wymienie jeszcze zaworek iglicowy bo ma ledwo wyczuwalną obwódkę na tym stożku chociaż jak patrzyłem dmuchając to jest szczelny.
to i tak za duzo.
Świeca siwa z nalotem na elektrodie masy więc podniosłem o 1 rowek iglicę > przejechalem 15km kolor świecy juz bardziej w brąz ale za to silnik ma muła na dole obrotów jadąc na 1 biegu jak odkrece manetke to muli i po chwili ciągnie jak należy .
Silnik czasami w czasie odpalania lekko strzeli ale w co nie wiem bo to bardzo delikatnie.
Zawory ustawione 0,08 ssący i wydech 0,12 .
Dysze mogły się rozkalibrować ? Na dniach wymienie jeszcze zaworek iglicowy bo ma ledwo wyczuwalną obwódkę na tym stożku chociaż jak patrzyłem dmuchając to jest szczelny.
-
zamela - Świeżak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 1/10/2014, 10:54
- Lokalizacja: PRL IIIRP
Jutro jeszcze trochę pokręce się po okolicy i sprawdzę kolor świecy.
Po rozmowie z ludźmi którzy mieli czy maja te motorki to palą znacznie mniej taki był zamysł zeby mieć ekonomiczny pojazd do jezdzenia nad rzeke itp.
Jeszcze muszę kupić oryginalny filtr powietrza bo obecnie mam zrobiony z szarej gąbki używanej w skuterach ale nie wiem czy to może mieć az taki wpływ.
Po rozmowie z ludźmi którzy mieli czy maja te motorki to palą znacznie mniej taki był zamysł zeby mieć ekonomiczny pojazd do jezdzenia nad rzeke itp.
Jeszcze muszę kupić oryginalny filtr powietrza bo obecnie mam zrobiony z szarej gąbki używanej w skuterach ale nie wiem czy to może mieć az taki wpływ.
-
zamela - Świeżak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 1/10/2014, 10:54
- Lokalizacja: PRL IIIRP
jezeli gąbka jest w miare gruba i w oryginale słuzy jako filtr powietrza to az takiego wpływu nie bedzie, ( rózne gąbki tez róznie przepuszczają, a czasami zbyt przepuszczająca gąbka osłabia osiągi ) ale tutaj masz cały airbox który też zasysa zapewne mniejszym otworem na górze, a gąbka tylko filtruje i skoro to nie jest gąbka z materaca to jest okej.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
to taki filtr jest spoko. ludzie przerabiają nawet DRki na stozkowe filtry powietrza co całkiem moze zmienic zachowanie, wiec tutaj aż takiego znaczenia nie bedzie.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
zazwyczaj wykręcając wzbogacasz
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Zaworek iglicowy wymieniony , skład mieszanki ustawiony na 1,25 obrotu - szybka reakcja na manetke , nie strzela jest OK , iglica 2 od góry bo po podniesieniu o 1 i 2 rowki miał strasznego muła w dole obrotów .
Spalanie 4,3 przy spokojnej jeździe - gdzie jeszcze szukać przyczyny paliwożerności ??
Spalanie 4,3 przy spokojnej jeździe - gdzie jeszcze szukać przyczyny paliwożerności ??
-
zamela - Świeżak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 1/10/2014, 10:54
- Lokalizacja: PRL IIIRP
np w poziomie paliwa w pływaku, moze wyrzuca ci odpływami paliwo
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
zaworek szczelny a poziom ustawiłem na 13mm .
Po całonocnym postoju z otwartym kranikiem suchutko podobnie przy odpalonym na postoju więc to raczej bym wyeliminował.
Króciec gaźnika jest spękany ale jak psikałem plakiem to zero reakcji więc wydaje się nie fałszować ale poszukam używki lub z czegoś może dopasuje .
Po całonocnym postoju z otwartym kranikiem suchutko podobnie przy odpalonym na postoju więc to raczej bym wyeliminował.
Króciec gaźnika jest spękany ale jak psikałem plakiem to zero reakcji więc wydaje się nie fałszować ale poszukam używki lub z czegoś może dopasuje .
-
zamela - Świeżak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 1/10/2014, 10:54
- Lokalizacja: PRL IIIRP
Posty: 34
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości