Kawasaki zzr 1400 filtr stożkowy
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Kawasaki zzr 1400 filtr stożkowy
Witam.
Posiadam silnik od kawasaki zzr 1400 z 2010 roku i planuję go zamontować w pojeździe typu buggy.
Moim problemem jest ogólnie cały układ dolotowy jak wiadomo w kawasaki filtr powietrza jest w ramie oraz do tego airboxy.
Chciałbym się doradzić Was drodzy forumowicze czy zamontowanie bezpośrednio na listwie wtryskowej filtrów stożkowym jest dobrym pomysłem.
Drugim pomysłem jest zamocowanie filtrów stożkowych w obudowie oraz zrobienie wlotu powierza jak w samochodach do offroadu.
Mniej więcej jak tu tylko nie chciałbym robić obudowy na standardowy filtr powietrza:
(otwórz link)
(otwórz link)
(otwórz link)
Wiem, że montując je bezpośrednio na liswie bez obudowy tracę "doładowanie" z airboxa i w związku z tym nie wiem czy silnik nie będzie dostawał za mało powietrza przez co będzie konieczna modyfikacja mapy zapłonu.
W drugiej opcji boję się, że stworzę zbyt skomplikowany układ oraz że ten wlot powietrza będzie się zbierał cały brud który będzie unosił się w powietrzu ( jeżdżąc z kolegami 3-4 samochody często widoczność jest tak ograniczona, że widać jedynie czerwone światełko pojazdu, który jest z przodu)
Z góry dziękuję za pomoc.
Posiadam silnik od kawasaki zzr 1400 z 2010 roku i planuję go zamontować w pojeździe typu buggy.
Moim problemem jest ogólnie cały układ dolotowy jak wiadomo w kawasaki filtr powietrza jest w ramie oraz do tego airboxy.
Chciałbym się doradzić Was drodzy forumowicze czy zamontowanie bezpośrednio na listwie wtryskowej filtrów stożkowym jest dobrym pomysłem.
Drugim pomysłem jest zamocowanie filtrów stożkowych w obudowie oraz zrobienie wlotu powierza jak w samochodach do offroadu.
Mniej więcej jak tu tylko nie chciałbym robić obudowy na standardowy filtr powietrza:
(otwórz link)
(otwórz link)
(otwórz link)
Wiem, że montując je bezpośrednio na liswie bez obudowy tracę "doładowanie" z airboxa i w związku z tym nie wiem czy silnik nie będzie dostawał za mało powietrza przez co będzie konieczna modyfikacja mapy zapłonu.
W drugiej opcji boję się, że stworzę zbyt skomplikowany układ oraz że ten wlot powietrza będzie się zbierał cały brud który będzie unosił się w powietrzu ( jeżdżąc z kolegami 3-4 samochody często widoczność jest tak ograniczona, że widać jedynie czerwone światełko pojazdu, który jest z przodu)
Z góry dziękuję za pomoc.
- szczapor
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 21/11/2014, 10:12
zalezy jaki stożek, quady sportowe, uzywają własnie stożków, ale nikt nie montuje ( chyba) nic innego jak K&N, w dodatku zabezpiecza sie te stozki specjalnymi płynami do filtrów i nic nie przepuszcza.
co do problemu - kazda ingerencja w dolot moze miec swoje skutki, tak jak mówisz słusznie. podejrzewam że bez strojenia sprzęt bedzie jeździł poprawnie, ale dopiero po strojeniu osiągnie lepsze parametry
co do problemu - kazda ingerencja w dolot moze miec swoje skutki, tak jak mówisz słusznie. podejrzewam że bez strojenia sprzęt bedzie jeździł poprawnie, ale dopiero po strojeniu osiągnie lepsze parametry
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
W quadach spotkałem się z filtrami gąbkowymi, i tutaj skuteczność jest znacznie większa... Wiele też będzie wynikać z jakości stożka i jego obsługi (mycie/smarowanie)
Swoją drogą obłędny projekt Dawaj foto całości
Swoją drogą obłędny projekt Dawaj foto całości
Imbrola faza - "Detailing"
-
miki1406 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2846
- Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
- Lokalizacja: Skierniewice
Re: Kawasaki zzr 1400 filtr stożkowy
szczapor napisał(a):Chciałbym się doradzić Was drodzy forumowicze czy zamontowanie bezpośrednio na listwie wtryskowej filtrów stożkowym jest dobrym pomysłem.
Ale po co kombinować? Dajesz filtr K&N przeznaczony do tego silnika. Gąbka, więc go sobie na luzie umyjesz.
Gdzieś ten syf i tak musi trafić, lepiej na filtr niż do silnika. Jak jak patrzyłem, to wnętrze airboxa było zawsze czyste jak z fabryki, a cały syf zbierał się na filtrze, dość mocno silnik ssie
Raczej żadnych kombinacji z dolotem. Nie chodzi tylko o doładowanie które można by sobie odpuścić. Często nawet wywalenie kanału który doprowadza powietrze do airboxu kończy się problemami. A to tylko nieszczelny kawałek plastiku
-
Invi - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
Dziękuję Wam za tak duży odzew.
Zdjęcia projektu wrzucę jak będę w domu czyli najpóźniej we wtorek.
Wydaje mi się, że jak pisze Invi założę stożki dedykowane do tego modelu.
Obudowę na króćce, które wychodzą z listwy wtryskowej zrobię z włókna węglowego + do tego jeden szeroki "komin" z wlotem powietrza. Na samym wlocie powietrza na samej górze założę drobną siatkę, aby uniknąć w boksie większych drobin piachu no i oczywiście kamieni.
Do filtrów pewnie i tak będę zaglądał co jakiś większy wypad.
Wole kompresor
Zdjęcia projektu wrzucę jak będę w domu czyli najpóźniej we wtorek.
Wydaje mi się, że jak pisze Invi założę stożki dedykowane do tego modelu.
Obudowę na króćce, które wychodzą z listwy wtryskowej zrobię z włókna węglowego + do tego jeden szeroki "komin" z wlotem powietrza. Na samym wlocie powietrza na samej górze założę drobną siatkę, aby uniknąć w boksie większych drobin piachu no i oczywiście kamieni.
Do filtrów pewnie i tak będę zaglądał co jakiś większy wypad.
Zakładaj turbo
Wole kompresor
- szczapor
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 21/11/2014, 10:12
Ale ja nic nie pisałem o stożkach Tylko o filtrze od K&N, taki sam jak seria, tylko że gąbka, a nie papier Wątpię żeby ktoś robił stożki dedykowane do japońskich motocykli, bo nawet stare, bez żadnego doładowania bardzo źle pracują po jakichkolwiek kombinacjach z dolotem. A airbox musi być.
-
Invi - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
Witam.
Tak jak obiecywałem wstawiam kilka zdjęć z budowy.
http://s1376.photobucket.com/user/szcza ... ary/budowa
Tak jak widać na zdjęciach aktualnie jest wszechobecny chaos spowodowany brakiem miejsca, ale już niedługo i nad nim zapanuję.
Dodatkowo chciałbym zadać Wam kilka pytań, tylko nie wiem czy nie zrobi się "śmietnik" w temacie filtra powietrza.
Chciałbym zapytać czy zna może ktoś z Was średnicę tłoczka w pompie sprzęgła i jego skok?
Szukałem w manualu, ale niestety takimi informacjami kawasaki się nie dzieli, a nie chciałbym rozbierać sprawnej pompki sprzęgła, żeby tylko to sprawdzić.
Informacja ta jest mi potrzebna do dobrania pompki właśnie do sprzęgła, ale niestety pompka musi być "sterowana" nogą, a tej z kawy nie jestem w stanie zaadaptować pod pedał.
Chciałbym jeszcze zapytać czy wiecie może czy mogą pójść jakieś uszczelki jeżeli ciśnienie będzie za duże?
Jest też druga sprawa trochę kosmetyczna odnośnie licznika. Czy jest możliwość zakupu samego szkiełka okrągłego i tego u góry ( przezroczyste), gdy kupowałem zegary sprzedawca zapewniał, że zegar jest sprawny i tylko porysowany, a dostałem go w takim stanie.
Z góry przepraszam jeżeli jest za dużo problemów poruszanych w jednym temacie i prosiłbym moderatora o przeniesienie tematu do bardziej właściwego działu ( chyba Hydepark), bo niestety zamierzam zadać jeszcze wiele pytań z przeróżnych dziedzin
Tak jak obiecywałem wstawiam kilka zdjęć z budowy.
http://s1376.photobucket.com/user/szcza ... ary/budowa
Tak jak widać na zdjęciach aktualnie jest wszechobecny chaos spowodowany brakiem miejsca, ale już niedługo i nad nim zapanuję.
Dodatkowo chciałbym zadać Wam kilka pytań, tylko nie wiem czy nie zrobi się "śmietnik" w temacie filtra powietrza.
Chciałbym zapytać czy zna może ktoś z Was średnicę tłoczka w pompie sprzęgła i jego skok?
Szukałem w manualu, ale niestety takimi informacjami kawasaki się nie dzieli, a nie chciałbym rozbierać sprawnej pompki sprzęgła, żeby tylko to sprawdzić.
Informacja ta jest mi potrzebna do dobrania pompki właśnie do sprzęgła, ale niestety pompka musi być "sterowana" nogą, a tej z kawy nie jestem w stanie zaadaptować pod pedał.
Chciałbym jeszcze zapytać czy wiecie może czy mogą pójść jakieś uszczelki jeżeli ciśnienie będzie za duże?
Jest też druga sprawa trochę kosmetyczna odnośnie licznika. Czy jest możliwość zakupu samego szkiełka okrągłego i tego u góry ( przezroczyste), gdy kupowałem zegary sprzedawca zapewniał, że zegar jest sprawny i tylko porysowany, a dostałem go w takim stanie.
Z góry przepraszam jeżeli jest za dużo problemów poruszanych w jednym temacie i prosiłbym moderatora o przeniesienie tematu do bardziej właściwego działu ( chyba Hydepark), bo niestety zamierzam zadać jeszcze wiele pytań z przeróżnych dziedzin
- szczapor
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 21/11/2014, 10:12
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości