Zobacz wątek - główka ramy
NAS Analytics TAG

główka ramy

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

główka ramy

Postprzez kodi » 2/8/2007, 15:13

Mam pytanie. Jak mocno powinna być dokrecona główka ramy? Jakim momentem? Chodzi o bandita 1200. Mam wrażenie że jest jakiś minimalny stuk przy hamowaniu i nie wiem czy luz jest za duży czy może poszło łożysko. Jest opcja że powstały luz kasuje się poprzez dokręcenie śr.?
kodi
Świeżak
 
Posty: 82
Dołączył(a): 30/5/2007, 07:13
Lokalizacja: wrocław


Postprzez exuprad » 2/8/2007, 15:28

Zdejmij półkę, masz tam dwie sruby. Jeżeli dolna jest luźna, dokręć ją i zakontruj górną. Jak to nie pomoże to spróbuj rozebrać i zobaczyć w jakim stanie jest łożysko.

Co do momentu to nie mam pojęcia, narazie dokręć na oko i zobacz czy dalej ci stuka.

Pozdrawiam
YZF+Highway To Hell
Avatar użytkownika
exuprad
Świeżak
 
Posty: 86
Dołączył(a): 28/7/2006, 17:45
Lokalizacja: Koszalin


Postprzez elco » 2/8/2007, 20:54

lozyska nigdy sie nie dokreca do oporu, bo pozniej jak skrecisz wszystko nie ruszysz kierownica, albo bedzie wszystko strzelac. Jezeli jest to jakies minimalne stukanie to proponuje dokrecic ta dolna zakretke o pol obrotu i pozniej skontrowac.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez lmpk » 4/8/2007, 17:01

a dlaczego pol a nie 3/4 ?
f3
Avatar użytkownika
lmpk
Świeżak
 
Posty: 325
Dołączył(a): 11/10/2006, 12:14
Lokalizacja: Mazury

Postprzez elco » 4/8/2007, 17:47

lmpk napisał(a):a dlaczego pol a nie 3/4 ?


zawsze jak u mnie pojawialy sie jakies drobne luzy czy to w CBR czy jeszcze NSR metoda prob i bledow czyli kilkakrotnym sciaganiem polki i dokrecaniem lozyska doszedlem do wniosku, ze pol obrotu jest najbardziej optymalne. Byc moze w bandicie nie wystarczy pol obrotu i niestety bedzie trzeba po raz kolejny sciagac polke.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez falconiforme » 19/8/2007, 10:53

Dołączę się do tematu.
Od momentu regulacji główki ramy czyli od 13000 km w B6 z główką ramy nic nie było robione. Ostatnio zauważyłem, że moto ma jakieś opory w skręcaniu. Jak puszczę kierę na prostym to moto zwala się raz na jedną raz na drugą stronę. Czy to wina smarowania? Jeśli smarować jak to sprawnie zrobić?
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez musieli » 20/8/2007, 08:18

falconiforme napisał(a):Ostatnio zauważyłem, że moto ma jakieś opory w skręcaniu. Jak puszczę kierę na prostym to moto zwala się raz na jedną raz na drugą stronę.


Łożyska do wymiany, wybity "punkt środkowy" - dlatego moto wala się na boki.
TWOJA RIZOMA (otwórz link)
musieli
Świeżak
 
Posty: 211
Dołączył(a): 27/3/2007, 09:01
Lokalizacja: Wa-wa zone

Postprzez falconiforme » 20/8/2007, 09:49

musieli napisał(a):
falconiforme napisał(a):Ostatnio zauważyłem, że moto ma jakieś opory w skręcaniu. Jak puszczę kierę na prostym to moto zwala się raz na jedną raz na drugą stronę.


Łożyska do wymiany, wybity "punkt środkowy" - dlatego moto wala się na boki.

qtwa, a duże to koszta? można jeszcze długo na tym jeździć?
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez musieli » 20/8/2007, 10:17

Koszta to +- 100zł za łożyska + robota (w granicach 200zł). A czy da się jeździć? Jasne, ze się da. Tylko sam widzisz jaka to jazda...
TWOJA RIZOMA (otwórz link)
musieli
Świeżak
 
Posty: 211
Dołączył(a): 27/3/2007, 09:01
Lokalizacja: Wa-wa zone



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na g�r�