FZS 1000 - zmiana zębatki a pomiar prędkości.
Posty: 2
• Strona 1 z 1
FZS 1000 - zmiana zębatki a pomiar prędkości.
Witam,
od paru dni jestem przeszczęsliwym posiadaczem najładniejszego FZS 1000 pod słońcem ale chciałbym się dowiedzieć kilku rzeczy o nim
Interesuje mnie czy pomiar prędkości w FZS 1000 odbywa się przy pomocy przedniego koła czy też czujnika w silniku ? Czytałem po prostu artykuł, że jeśli zmieni się zębatki z przodu czy też z tyłu, a pomiar odbywa się przy pomocy czujnika przy zębatce to licznik potrafi nieźle nakłamać (choć i fabrycznie pewnie kłamie).
Jeśli nie ten dział, proszę moderatora o przeniesienie.
od paru dni jestem przeszczęsliwym posiadaczem najładniejszego FZS 1000 pod słońcem ale chciałbym się dowiedzieć kilku rzeczy o nim

Interesuje mnie czy pomiar prędkości w FZS 1000 odbywa się przy pomocy przedniego koła czy też czujnika w silniku ? Czytałem po prostu artykuł, że jeśli zmieni się zębatki z przodu czy też z tyłu, a pomiar odbywa się przy pomocy czujnika przy zębatce to licznik potrafi nieźle nakłamać (choć i fabrycznie pewnie kłamie).
Jeśli nie ten dział, proszę moderatora o przeniesienie.
- szczypek92
- Świeżak
- Posty: 91
- Dołączył(a): 25/1/2012, 23:44
- Lokalizacja: PZ
Fabrycznie to liczniki zawyżają prędkość i robi się to "specjalnie", o np 3-8km na godzinę.
Zobacz sobie czy do osi przedniego koła biegnie jakaś linka z kierownicy. Powinieneś mieć linki do klocków hamulcowych i tyle. Jeśli oprócz tego w ośkę koła wchodzi jakaś linka to jest to prawdopodobnie linka prędkościomierza. Ślimak do którego wchodzi jest dość mały i trudno będąc amatorem zrozumieć że jest to jakiś istotny element, ale linkę widać jak w mordę strzlił, gruba jak każdy przewód inny przewód mechaniczny/pneumatyczny w moto.
Zobacz sobie czy do osi przedniego koła biegnie jakaś linka z kierownicy. Powinieneś mieć linki do klocków hamulcowych i tyle. Jeśli oprócz tego w ośkę koła wchodzi jakaś linka to jest to prawdopodobnie linka prędkościomierza. Ślimak do którego wchodzi jest dość mały i trudno będąc amatorem zrozumieć że jest to jakiś istotny element, ale linkę widać jak w mordę strzlił, gruba jak każdy przewód inny przewód mechaniczny/pneumatyczny w moto.
Yamaha FZR 1000
- vardana
- Świeżak
- Posty: 113
- Dołączył(a): 31/3/2014, 20:32
- Lokalizacja: Warszawa - bielany
Posty: 2
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości