Zobacz wątek - Na jakim jeździsz paliwie? Zapraszam do ankiety !
NAS Analytics TAG

Na jakim jeździsz paliwie? Zapraszam do ankiety !

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Na jakim jeździsz paliwie?

Shell V-Power Racing (99+)
2
5%
Shell V-Power (95)
4
11%
BP Ultimate 98
4
11%
E98 (Statoil, Orlen itp.)
5
14%
E98 (Statoil, Orlen itp.)
5
14%
E95 (Statoil, Orlen itp.)
11
30%
jak najtańszym (E95 na stacjach supermarkatów itp.)
6
16%
 
Liczba głosów : 37

Na jakim jeździsz paliwie? Zapraszam do ankiety !

Postprzez ash » 25/7/2007, 23:46

Zapraszam do ankiety na temat paliw, na których jeżdżą użytkownicy forum.
ash
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 12/7/2007, 14:57
Lokalizacja: Częstochowa


Postprzez rosa » 25/7/2007, 23:51

E95/98 Lotos tylko sprawdzone stacje
www.rosamotorcycle.pl | | FZ600/XRV650/WR450
Avatar użytkownika
rosa
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1190
Dołączył(a): 7/2/2007, 10:59
Lokalizacja: Sopot


Postprzez motoman » 26/7/2007, 07:25

V-Pover95/V-Power Racing tylko i wyłacznie, od biedy 98 Ultimate - nigdy orlen:P
lubie sobie zjechać z gixera^^.
Avatar użytkownika
motoman
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1288
Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez hefron » 26/7/2007, 08:21

Nigdy żaden statoil czy orlen...
Avatar użytkownika
hefron
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1394
Dołączył(a): 11/5/2006, 13:53
Lokalizacja: Suchowola

Postprzez lmpk » 26/7/2007, 09:41

ja orlen. póki co ok i w moich rejonach raczej nie narzekaja na orleny.
z drugiej strony do bp mam 40 km ...
f3
Avatar użytkownika
lmpk
Świeżak
 
Posty: 325
Dołączył(a): 11/10/2006, 12:14
Lokalizacja: Mazury

Postprzez mar111cin » 26/7/2007, 09:49

hehe już raz taka ankieta była i to mocno rozbudowana (miejsc mi zabrakło) zaraz Ci ją znajde w dziale motocykle.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez pawlak200192 » 26/7/2007, 12:57

98 z Lotosa, jak mało kasy to 95
pawlak200192
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1724
Dołączył(a): 14/12/2006, 21:36

Postprzez falconiforme » 26/7/2007, 13:05

Znalezione
Informacje podstawowe o paliwach:
-----------------------------------------

- benzyna 95 OKT i 98 OKT oparte są na takiej samej bazie paliwowej. Podniesienie oktanów w paliwie 98 odbywa się poprzez dodanie węglowodorów aromatycznych (toluen, ksylen - mieszanina izomerów, n-ksylen). Generalnie paliwa te nie zawierają substancji zawierających tlen (np. eterów).

- benzyna 98 Ultimate jest to (UWAGA, PO PRZECZYTANIU ZAPOMNIEĆ, TAJEMNICA HANDLOWA FIRMY BP benzyna 95 OKT do której dodano eter tert-metylo-butylowy (MTBE, RON=120) w ilości 14%. Rzeczywista liczba oktanowa tego paliwa (RON/2+MON/2) wynosi nieco ponad 99 OKT, ale ze względów handlowych nazwano to 98 Ultimate.

- benzyny V-power (ZAPOMNIEĆ J.W., POWAŻNA TAJEMNICA FIRMY SHELL ) produkowane są na dwa odmienne sposoby: 95 V-power jest to 95 OKT z dodatkami obniżającymi tarcie na poziomie molekularnym - dokładnie jest to 95 + Motorlife, vel MoS2, vel siarczek molibdenu. 99+ V-power jest to 95 V-power + TAME (inny eter, zbliżony do MTBE) + mieszanka węglowodorów aromatycznych j.w..

Kwestia wpływu oktanów na silnik i osiągi
-----------------------------------------------

Dokładnie tak, jak zauważył Alek, nie będzie istotnej różnicy pomiędzy 95 i 98 (ale już nie Ultimate, o czym za chwilę) w silniku wolnossącym. Dodatkowo warto wiedzieć, że substancje o dużej liczbie oktanowej palą się zwykle bardzo wolno i zazwyczaj przez to są mało skuteczne jako paliwo. Dokładny pomiar mocy łatwo wykaże, że silnik o stałym ustawieniu zapłonu (mam na myśli = bez reakcji czujnika spalania stukowego) na benzynie 98 OKT będzie słabszy, niż na 95, choć będzie pracował ciszej. Moje podrasowane wolnossące Fordzisko (ST220) ma 251 KM z 95 i 95 Vpower ale już tylko 243 z 98 (jednak 258 KM z 98 Ultimate).
Zawsze obowiązuje reguła - jak myślisz o mocy to używaj najmniejszej liczby oktanowej dostatecznej dla twojego silnika. Oktany nie dają mocy - one ją psują. Oczywiście są sytuacje, gdy większe możliwości modyfikacji silnika (doładowanie, kompresja) z nawiązką kompensują pogorszenie procesu spalania z powodu dużej liczby oktanowej.

Ale dlaczego 98 Ultimate jej nie spełnia?
Otóż dlatego, że co prawda wysoka liczba oktanowa dodanego MTBE szkodzi mocy, ale zawartość tlenu w tym eterze mocy pomaga. Na chłopski rozum można to porównać z "nitrem w płynie". Efekt "wzmocnienia" jest najwyższy przy zawartości 14,7% MTBE w mieszance z typową bazą 95 OKT - i tyle właśnie MTBE dodaje BP. Większa zawartość powoduje zdychanie silnika w wyniku zbyt dużej liczby oktanowej. Dodatkowo pomocne jest duże ciepło parowania i lotność eteru.

Podobny efekt występuje dla eteru TAME (ale jego zawartość optymalna to 11%, nie pytajcie ile leje Shell, zgadnijcie sami )

Paliwa wysokooktanowe (98 i wyżej) nadają się do silników turbodoładowanych, wolnossących o wysokim ciśnieniu sprężania, gdzie efekt możliwości pracy przy szybszym zapłonie czy wyższym doładowaniu jest większy, niż konsekwencje używania wysokooktanowego paliwa. Paliwa 95, 95 Vpower i 98 Ultimate powinny być stosowane w silnikach wolnossących (choć 98 Ultimate z racji liczby oktanowej również jest świetna do turbo).
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez ryÅ› » 26/7/2007, 22:38

gdzies juz widzialem tÄ… ankiete :)
ash zdrajco
Avatar użytkownika
ryÅ›
Świeżak
 
Posty: 100
Dołączył(a): 20/1/2007, 09:22

Postprzez ash » 27/7/2007, 11:57

Taaa, tylko że tam mało kto się zainteresował nią :P
ash
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 12/7/2007, 14:57
Lokalizacja: Częstochowa



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na górê
cron