Wymiana łożysk główki ramy kawasaki er5
Posty: 18
• Strona 1 z 1
Wymiana łożysk główki ramy kawasaki er5
Witam mam pytanie posiadam er5 96 rok i chce wymienic łożyska główki ramy lecz nie posiada on normalnych łożysk stożkowych tylko są tam kulki z góry i z dołu które slizgają sie na takich rowkach. Mam pytanie czy jak sie wymienia te łożyska to kupuje sie nowe łosyka stozkowe czy kupuje sie te kulki i te oringi metalowe z rowkami??
Kawasaki er5
-
Marycha1576 - Świeżak
- Posty: 42
- Dołączył(a): 12/11/2011, 13:33
- Lokalizacja: Kadłub
- Corr
- Świeżak
- Posty: 154
- Dołączył(a): 29/3/2012, 16:46
Aha czyli ja bede wymieniał to musze załozyć łożyska stoszkowe a nie tak jak jest w orginale., Dzieki wielki:)
Kawasaki er5
-
Marycha1576 - Świeżak
- Posty: 42
- Dołączył(a): 12/11/2011, 13:33
- Lokalizacja: Kadłub
A gdzie dostane takie łożyska bo na allegro wszystkich aukcjach pisze rocznik 97 -2006 a ja ma 96. czy mozę to nie gra roli??
Kawasaki er5
-
Marycha1576 - Świeżak
- Posty: 42
- Dołączył(a): 12/11/2011, 13:33
- Lokalizacja: Kadłub
no wiem że pisze na necietylko że różnie podawają raz 350l a raz 315 moze ktos to robił i wie na 100% ile ma być na lage. A odpowiecie jeszcze na poprzednie pytranie z łożyskami.
Mam tez inne pytanie chce wymienic sam olej w lagach bez uszczelniczy ile ma byc tego oleju w jednym amortyzatorze bo róznie piszą ?
edytuj posty
senekkorzenna
Mam tez inne pytanie chce wymienic sam olej w lagach bez uszczelniczy ile ma byc tego oleju w jednym amortyzatorze bo róznie piszą ?
edytuj posty
senekkorzenna
Kawasaki er5
-
Marycha1576 - Świeżak
- Posty: 42
- Dołączył(a): 12/11/2011, 13:33
- Lokalizacja: Kadłub
-
Marycha1576 - Świeżak
- Posty: 42
- Dołączył(a): 12/11/2011, 13:33
- Lokalizacja: Kadłub
senekkorzenna napisał(a):rozmiar i idziesz do sklepu z łożyskami,
Seweryn dobrze Ci radzi, lepiej iść do sklepu, bodajże potrzebujesz łożysk: 30x48x14, 30x52x17mm, jednak sprawdź.
Niektóre chwile, zapomina się przez całe życie
-
power_bit - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1258
- Dołączył(a): 27/9/2010, 15:42
- Lokalizacja: Września
www.larsson.pl
udanego dokręcania życzę
główki ramy
A masz z dobroci serca
Łożysko główki ramy dokręcenie
Nawet jak dokręcisz pierwszą nakrętkę(koronkową) dociskającą bieżnię wewnętrzną łożyska z odpowiednim momentem, to przy dokręceniu nakrętki półki z siłą podaną w manualu skasujesz luz gwintu nakrętki koronkowej łożyska główki. W konsekwencji łożysko jest dociśnięte z nadmierną siłą co powoduje myszkowanie motocykla ( prawo lewo prawo lewo tak sie jedzie ) . Cała sztuka w tym aby po dokręceniu nakrętki półki nie spowodować większego zaciśnięcia łożyska poprzez półkę i dalej przez nakrętkę koronkową. Przy składaniu zespołu łożyska i półki skręcam nakrętkę koronkową ,,na luźno'', zakładam półkę, potem dokręcam nakrętkę półki z wymaganą siłą i sprawdzam luz na główce ramy. Jeżeli jest wyczuwalny, luzuję nakrętkę półki, kluczem pazurkowym o ćwierć obrotu dokręcam nakrętkę koronkową, dokręcam nakrętkę półki i sprawdzam luz łożyska. Zabieg ponawiam tak długo aż luz łożyska główki będzie niewyczuwalny. Ten sposób wydaje mi się najprostszym sposobem na to aby uniknąć zaciśnięcia łożyska poprzez kasowanie luzu gwintu koronki. Ale wraz z jazdą luz czasem się powiększa i trzeba dokonać korekty
udanego dokręcania życzę

A masz z dobroci serca
Łożysko główki ramy dokręcenie
Nawet jak dokręcisz pierwszą nakrętkę(koronkową) dociskającą bieżnię wewnętrzną łożyska z odpowiednim momentem, to przy dokręceniu nakrętki półki z siłą podaną w manualu skasujesz luz gwintu nakrętki koronkowej łożyska główki. W konsekwencji łożysko jest dociśnięte z nadmierną siłą co powoduje myszkowanie motocykla ( prawo lewo prawo lewo tak sie jedzie ) . Cała sztuka w tym aby po dokręceniu nakrętki półki nie spowodować większego zaciśnięcia łożyska poprzez półkę i dalej przez nakrętkę koronkową. Przy składaniu zespołu łożyska i półki skręcam nakrętkę koronkową ,,na luźno'', zakładam półkę, potem dokręcam nakrętkę półki z wymaganą siłą i sprawdzam luz na główce ramy. Jeżeli jest wyczuwalny, luzuję nakrętkę półki, kluczem pazurkowym o ćwierć obrotu dokręcam nakrętkę koronkową, dokręcam nakrętkę półki i sprawdzam luz łożyska. Zabieg ponawiam tak długo aż luz łożyska główki będzie niewyczuwalny. Ten sposób wydaje mi się najprostszym sposobem na to aby uniknąć zaciśnięcia łożyska poprzez kasowanie luzu gwintu koronki. Ale wraz z jazdą luz czasem się powiększa i trzeba dokonać korekty
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
aha dzieki wielkie a co do allegro znalazłem tylko łożyska do modeli powyzej roku 97 a ja mam 96 , no chyba ze to nie gra roli
Kawasaki er5
-
Marycha1576 - Świeżak
- Posty: 42
- Dołączył(a): 12/11/2011, 13:33
- Lokalizacja: Kadłub
-
RUTRA.RD - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
Ale przecież er5 było produkowane od 1997 roku... pewnie ktoś wpisał bzdurę w papiery przy rejestracji lub na przeglądzie zerowym.
Z tego co wiem to od początku produkcji nic nie zmieniali w ramie i półkach więc powinno być okej, ale dla pewności zmierz.
Z tego co wiem to od początku produkcji nic nie zmieniali w ramie i półkach więc powinno być okej, ale dla pewności zmierz.
Er 5 -> ZX6-R
- Corr
- Świeżak
- Posty: 154
- Dołączył(a): 29/3/2012, 16:46
-
Marycha1576 - Świeżak
- Posty: 42
- Dołączył(a): 12/11/2011, 13:33
- Lokalizacja: Kadłub
Posty: 18
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 16 gości