suzuki dr500 kopci na biało pomocy
Posty: 23
• Strona 2 z 2 • 1, 2
To jest śruba regulacji mieszanki na wolnych obrotach. Jeśli byłaby całkowicie źle ustawiona, to miałbyś strzały z wydechu lub silnik nie wkręcał się na obroty, ew. miał z tym znaczne problemy. Za mieszankę potrzebną do sprawnej jazdy odpowiada m.in. dysza, iglica i jej ustawienie (jeśli jest regulacja) oraz poziom paliwa w komorze pływakowej.
Odnoszę wrażenie, że czekasz na jakieś tajne zaklęcie, które uzdrowi silnik. Jeśli w taki sam sposób był robiony remont, to możesz się szykować do kolejnego. Zadaj sobie trochę wysiłku i odpowiedz na pytania ze wszystkich poprzednich postów, bo inaczej nikt, kto faktycznie zna się na mechanice silników, nie będzie się trudził w odpowiedzi, nie mając podstawowych wiadomości, a odpowiedzi, które na chwilę obecną można Ci udzielić, to choćby "dokręć tłumik, może przestanie kopcić" i takich "może" powstanie cała lista (jeśli znajdą się chętny), a nie wyniknie z tego nic. Równie dobrze możesz na chybił-trafił kręcić byle czym i a nóż...
Odnoszę wrażenie, że czekasz na jakieś tajne zaklęcie, które uzdrowi silnik. Jeśli w taki sam sposób był robiony remont, to możesz się szykować do kolejnego. Zadaj sobie trochę wysiłku i odpowiedz na pytania ze wszystkich poprzednich postów, bo inaczej nikt, kto faktycznie zna się na mechanice silników, nie będzie się trudził w odpowiedzi, nie mając podstawowych wiadomości, a odpowiedzi, które na chwilę obecną można Ci udzielić, to choćby "dokręć tłumik, może przestanie kopcić" i takich "może" powstanie cała lista (jeśli znajdą się chętny), a nie wyniknie z tego nic. Równie dobrze możesz na chybił-trafił kręcić byle czym i a nóż...
Ostatnio edytowano 22/10/2013, 09:06 przez Artur_, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
- Artur_
- Świeżak
- Posty: 358
- Dołączył(a): 30/5/2008, 06:23
- Lokalizacja: Zabrze
Pilot screw set - wykręcasz = wzbogacasz, wkręcasz = zubażasz. Dobrze wiem jak to działa, ale hu..a to da jak poziom w komorze źle ustawiony, puszcza zaworek iglicowy, albo garażowy tuner stwierdzi, że jak max podniesie iglice, to na pewno będzie +10KM więcej. Tą śrubę można równie dobrze całkiem zakręcić, i o ile odpali, i o ile wkręci się na wyższe obroty, to po jedzie już normalnie. Nie jeden ustawił to na np. 1.5obr. "bo przecież tak piszą w serwisówce", nie zwracając wcześniej uwagi na ile było wykręcone, a później, że nie wkręca się na obroty, albo dziwnie z nich schodzi. Też się z tym męczyłem w pierwszym motocyklu, na sił próbując go udobruchać na fabryczne 1.75obr., a na siłę to się nic nie da, bo zaczął jeździć dopiero przy ponad 3.5obr.
Nie mamy tu żadnej informacji, że są problemy z obrotami, wkręcaniem się na nie, czy strzałami z wydechu. Te "białe" też nie wiemy jak wygląda. Jak mocno żłopnie oleum, bo też będzie biało - dobry przykład, jak w pierwszych chwilach kopci po próbie olejowej, zanim nie wypali resztek oleju.
Na razie dalsze zgadywanki nie mają sensu dopóki autor nie odpowie na żadne pytania.
Nie mamy tu żadnej informacji, że są problemy z obrotami, wkręcaniem się na nie, czy strzałami z wydechu. Te "białe" też nie wiemy jak wygląda. Jak mocno żłopnie oleum, bo też będzie biało - dobry przykład, jak w pierwszych chwilach kopci po próbie olejowej, zanim nie wypali resztek oleju.
Na razie dalsze zgadywanki nie mają sensu dopóki autor nie odpowie na żadne pytania.
- Artur_
- Świeżak
- Posty: 358
- Dołączył(a): 30/5/2008, 06:23
- Lokalizacja: Zabrze
panowie powiem tak motorek kopcił na biało i palił dużo oleju wymieniłem uszczelniacze i wszystkie uszczelki motorek dalej kopcił na biało znowu rozebrałem i jeszcze raz złożyłem bardzo starannie ustawiłem rozrząd szczelinę na zaworach tak jak książka pisze nic przy gaźniku nie ruszałem nic nie regulowałem po złożeniu odpaliłem na początku strasznie kopcił ale nie gasiłem go pochodził przez 10 min i przestał no i się ucieszyłem motorek nie strzela z gaźnika i wkręca się na obroty nie jeździłem nim jeszcze bo nie jest do końca złożony mam nadzieje ze jak wyroszę w teren to nic się nie zmieni tzn. ze nie zacznie mi kopcić a i przepraszam ze pisałem bez dokładnych szczegółów ale jest to mój pierwszy motorek 4T zawsze miałem motorki 2T i przy nich nie było tyle problemów i jeszcze raz wszystkim dziękuje za podpowiedzi bardzo były przydatne bo wiedziałem gdzie zajrzeć
- Kamil1989
- Świeżak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 23/12/2012, 15:50
Posty: 23
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości