Ducati 750 Sport nie odpala [FILM]
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Ducati 750 Sport nie odpala [FILM]
Hej,
Zapewne będę musiał zjawić się z moim dukatem w serwisie, ale może powiecie co może być powodem takiego zachowania:
http://www.youtube.com/watch?v=-PnqEG5ctMs
Moto stało nieużywane ponad 2 tygodnie (nie było mnie w Polsce) - przez ten czas wielokrotnie padało, dodatkowo moto stoi przypięte przed blokiem na osiedlu, więc wchodzą w grę też zabawy jakichś dzieciaków (mogły coś uszkodzić). Nie jest to akumulator, bo lampy świecą normalnie. To coś z rozrusznikiem - ktoś wie czy da się to łatwo naprawić albo ile skasuje za to serwis? Prosiłbym o proste tłumaczenie - mechanik ze mnie żaden:P
Pozdro
Zapewne będę musiał zjawić się z moim dukatem w serwisie, ale może powiecie co może być powodem takiego zachowania:
http://www.youtube.com/watch?v=-PnqEG5ctMs
Moto stało nieużywane ponad 2 tygodnie (nie było mnie w Polsce) - przez ten czas wielokrotnie padało, dodatkowo moto stoi przypięte przed blokiem na osiedlu, więc wchodzą w grę też zabawy jakichś dzieciaków (mogły coś uszkodzić). Nie jest to akumulator, bo lampy świecą normalnie. To coś z rozrusznikiem - ktoś wie czy da się to łatwo naprawić albo ile skasuje za to serwis? Prosiłbym o proste tłumaczenie - mechanik ze mnie żaden:P
Pozdro
- apatia00
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 26/3/2013, 17:44
Pierwsza rzecz, sprawdź napięcie na aku, styki do niego dochodzące, w razie konieczności podładuj. Pompa pracuje? Jak przekręcasz kluczyk w stacyjce zegary działają normalnie? Przyczyn może być w ch^j. Być może padło ładowanie, regulator napięcia lub alternator. Można sobie gdybać. Zacznij od akumulatora, następnie będzie się myśleć dalej. Może gdzieś ci styki zalało albo osadziła się woda w miejscu gdzie nie powinna być.
<PIOTR>
- prowinski
- Świeżak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 12/9/2010, 14:51
Kolego nie męcz się tylko podepnij nowe akku. Ewentualnie pożyć od kogoś i podłącz. Ale koniecznie na orginalnych przewodach. Muszą być orginalne gdyż próba podłączenia innego akku poprzez przewody rozruchowe moze dać taki sam objaw jak teraz. Niestety rezystancja styku pomiędzy kablami jak ich sama długość powoduje zbyt duże spadki napięcia. Przy dużym prądzie na samych przewodach odkłada się duże napięcie, na tyle duże że rozrusznik nie kręci a przekaźnik rozrusznika daje pojedyncze stuki, czasem serie niczym z kałasznikowa
I jeszcze jedna bardzo ważna rzecz, akumulator w poczatkowej fazie umierania wygląda jakby było wszystko ok, czyli pod niewielkim obciążeniem trzyma ładne napięcie w olokicach 12-12,5V dlatego początkowe objawy mogą być mylące.
Jeśli nie masz akumulatora na podmianę to jedynie mozesz sprobowac z samochodowym ale wepnij sie przewodami rozruchowymi bezposrednio przy rozruszniku.
Sam niedawno to przerabiałem i gdybym miał obecną wiedzę to obyło by się bez rozkręcania połowy motocykla
Pozdrawiam
---------------
Pochwali siÄ™ Kolega wynikami?
I jeszcze jedna bardzo ważna rzecz, akumulator w poczatkowej fazie umierania wygląda jakby było wszystko ok, czyli pod niewielkim obciążeniem trzyma ładne napięcie w olokicach 12-12,5V dlatego początkowe objawy mogą być mylące.
Jeśli nie masz akumulatora na podmianę to jedynie mozesz sprobowac z samochodowym ale wepnij sie przewodami rozruchowymi bezposrednio przy rozruszniku.
Sam niedawno to przerabiałem i gdybym miał obecną wiedzę to obyło by się bez rozkręcania połowy motocykla
Pozdrawiam
---------------
Pochwali siÄ™ Kolega wynikami?
- Chyllus
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 14/6/2012, 06:16
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości