Czy opłaca się wymieniać.
Posty: 3
• Strona 1 z 1
Czy opłaca się wymieniać.
Witam, dziś zabrałem się do oględzin sprzęgła. Odwaliłem serwisówkę i poszedłem rozkręcać moto. Spuściłem ciepły olej, ładnie zleciał i zabrałem się za odkręcanie dekla sprzęgła (moto Suzuki GSR 600 2007r.). Dekiel odkręciłem bez problemu, potem śruby mocujące tarcze sprzęgłowe i przekładki. Tarcze i przekładki wyciągnąłem idealnie jak były zamontowane oryginalnie. Usiadłem do stolika i zacząłem mierzyć.
1.Grubość tarczy 3,1mm wg serwisówki minimum 2.62mm (grubość mierzona z elementem ciernym wg serwisówki tak trzeba mierzyć).
2. Szerokość tego zęba u góry tarczy sprzęgłowej 13,9mm (wg serwisówki minimum 12.9mm)
3. Grubość przekładki 2.7mm (wg serwisówki minimum 2.62mm).
4. Szerokość sprężyny 52.3mm (wg serwisówki minimum 52.4mm).
I teraz mam pytanie?
Sprężyny kupie nowe EBC, jednak zastanawia mnie czy przekładki też kupować? Zrobiłem zdjęcie i niektóre wyglądają tak:
Ogólnie zastanawiam się czy dobrze robie zmieniając tylko np przekładki, czy trzeba wymieniać całe sprzęgło?
Dzięki za odp.
1.Grubość tarczy 3,1mm wg serwisówki minimum 2.62mm (grubość mierzona z elementem ciernym wg serwisówki tak trzeba mierzyć).
2. Szerokość tego zęba u góry tarczy sprzęgłowej 13,9mm (wg serwisówki minimum 12.9mm)
3. Grubość przekładki 2.7mm (wg serwisówki minimum 2.62mm).
4. Szerokość sprężyny 52.3mm (wg serwisówki minimum 52.4mm).
I teraz mam pytanie?
Sprężyny kupie nowe EBC, jednak zastanawia mnie czy przekładki też kupować? Zrobiłem zdjęcie i niektóre wyglądają tak:
Ogólnie zastanawiam się czy dobrze robie zmieniając tylko np przekładki, czy trzeba wymieniać całe sprzęgło?
Dzięki za odp.
KTM SX 520
Suzuki GSR 600 K7
Suzuki GSR 600 K7
-
mentorsct - Bywalec
- Posty: 582
- Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
- Lokalizacja: IÅ‚owo-Osada
spoko mozna zmienic same przekładki. zawsze to chwilowa oszczędność. a te sprzegła są i tak wytrzymałe. wiec moze prędzej moto sprzedasz niż dojeździsz te tarcze. bo limitu jeszcze sporo. limitu przekładek jak widac niewiele:P te przekładki pewnie mozna było by czyms doczyscic. szczerze jak sprzegło pracowało jak trzeba to bym zmienił spręzynki i śmigał dalej. jak juz sie slizgało to bym wymienił przynajmniej przekładki.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
No właśnie przejechałem jakieś 50km na ślizgającym się sprzęgle bo źle wyregulowałem sprzęgło kiedy wymieniałem napęd (a pech chciał że wyprzęgnik akurat się znajdował na deklu który osłania zębatkę zdawczą).
Aktualnie sprzęgło działało poprawnie bo poprawiłem regulację zaraz po tym jak przejechałem te trochę km. I teraz nie wiem czy wymieniać czy nie, nie chce mi się kasy wywalać na marne. A same przekładki mogę jedynie dostać TRW za 170zł :/
Aktualnie sprzęgło działało poprawnie bo poprawiłem regulację zaraz po tym jak przejechałem te trochę km. I teraz nie wiem czy wymieniać czy nie, nie chce mi się kasy wywalać na marne. A same przekładki mogę jedynie dostać TRW za 170zł :/
KTM SX 520
Suzuki GSR 600 K7
Suzuki GSR 600 K7
-
mentorsct - Bywalec
- Posty: 582
- Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
- Lokalizacja: IÅ‚owo-Osada
Posty: 3
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości