Zobacz wątek - problem z odpalaniem
 
NAS Analytics TAG

problem z odpalaniem

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

problem z odpalaniem

Postprzez Dawido88 » 9/3/2013, 21:43

Witam. Mam pewien problem , wczoraj jezdzilem moim moto, zostawilem w garazu na no, nastepnego dnia gdy prubowalem odpalic slyszalem najpierw pojedyncze stuki potem gdy przytrzymalem start silnika czla serie "trrrrrrrrrrrrrrr". Ten dzwiek wydawal sie z , jak sadze przekaznika. Pomyslalem ze na stykach utworzyl sie nagar i to nie pozwala plynac napieciu, oczyscilem styki przy tym przekazniku , ale to nic nie dalo. potem pomyslalem ze jest slaby akumulator bo ledwo co swiecily swiatla, podlaczylme prostownik i swiecily noramlnie , ale silnik nie odpalal, a stycznik trykal 1.5 szybciej. Jezdrze BMW f 650 st 96, do przekaznika dochodzi dosc gruby przewod od akumulatora ktury znajduje sie 2 cm od niego, od przekaznika rowniez gruby przewod przymocowany do silnika, i od prz. jeszcze jakies 2 cienkie niewiem gdzie .Dzieki za pomoc, pozdrawiam. Aha i jeszcze jedno po co sa ciezarki na kierownicy:D ???
BMW F650ST
Dawido88
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 2/3/2013, 17:34


Postprzez melvin » 10/3/2013, 07:42

obstawiałbym że to nie przekaźnik tylko sprzęgło rozrusznika, naladuj dobrze aku tak żeby nie brało prądu albo spróbuj na innym aku odpalić.
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski


Postprzez kris514 » 10/3/2013, 09:21

Prostownik nie sluzy do odpalania z niego(nie zdziwilbym sie jakbys go spalil) te 2 cienkie przewody sa od sterowania przekaznikiem(zeby klapal), a z twoich opowiesci wnioskuje ze masz slaby aku i sprobuj z samochodowego.
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez melvin » 10/3/2013, 09:40

Z samochodowego można spalić np moduł
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez kris514 » 10/3/2013, 10:18

Ale jakim cudem? Przecierz napiecie jest takie same a rozni sie jedynie natezenie pradu, a urzadzenia elektryczne same pobieraja czesc natezenia ktora jest im potrzebne, predzej mozna by spalic modul jak by sie do odpalonego motoru podlaczylo prostownik(za duze napiecie). Nie wiem jak w tym motorze ale wiem ze w wiekszosci modul nie ma styku z akumulatorem
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez melvin » 10/3/2013, 10:23

na fireblade przed tym przestrzegali, sam też się tego trzymam.
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez krzall » 10/3/2013, 10:44

Witam
automat rozrusznika. Oczywiście sprawdź naładowanie aku.
Pozdrawiam
Wszystko jest trudne... nim, stanie się proste ;)
FZS 1000
Avatar użytkownika
krzall
Świeżak
 
Posty: 131
Dołączył(a): 19/1/2013, 21:43

Postprzez lysy211980 » 10/3/2013, 12:40

ja mialem to samo w suzuki gsxf 750 pare dni temu naladowalem baterie i dalej to samo pojechalem zbadac baterie i sie okazalo zepsuta kupilem nowa i lata jak mlody wiedz jak masz mozliwosc to sprawdz baterie moge jeszcze dodac ze stara bateria byla kupiona we wrzesniu zeszlego roku a wiedz prawie nie uzywana bo cala zime moto stalo
lysy211980
Świeżak
 
Posty: 53
Dołączył(a): 18/3/2012, 13:48
Lokalizacja: kamien pom.

Postprzez kris514 » 10/3/2013, 12:48

łysy i to było powodem do uszkodzenia baterii. Ja mam jeszcze oryginalna baterię od chińskiego skutera (3lata) i po naładowaniu dalej pali z rozrusznika a sekret jest w tym że regularnie ładuję akumulator przez okres zimowy (co miesiąc pod 12 h), z kolei miałem też chiński akumulator w crossie to wytrzymał do 1 zimy (nie ładowałem go), żeby wykonać prosty test baterii należy sprawdzić napięcie na nim po np. 1 dniu odpoczynku (naładowany będzie miał jakieś 12,8v) Jeszcze mozliwy do użytku 12,6v a rozładowany (złom) coś koło 11-11,5v.
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez lysy211980 » 10/3/2013, 12:49

dodam jeszcze ze odpalalem od auta i odpalal normalnie i nic sie nie stalo ale ja mam stare moto nie zawansowane elektoronicznie nie wiem co sie bedzie dzialo po podlonczeniu do duzego aku w innych modelach.
ps.u mnie prostownik po nocy ladowania pokazywal ze aku naladowane na ful a po sprawdzeniu testerem wyszlo ze 59% naladowane i defeckt jednej z cel
lysy211980
Świeżak
 
Posty: 53
Dołączył(a): 18/3/2012, 13:48
Lokalizacja: kamien pom.

Postprzez kris514 » 10/3/2013, 12:53

Ja tam mam prostownik wykonany przez mojego ojca (płynna regulacja prądu ladowania) i takiemu bardziej ufam niż naładowanemu elektroniką. Mówię sekret tkwi w regularnym ładowaniu (wtedy długo wytrzyma)
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez lysy211980 » 10/3/2013, 12:57

kris514 swieta prawda ale takie prostowniki juz ciezko kupic a zrobic nie kazdy potrafi :-)
lysy211980
Świeżak
 
Posty: 53
Dołączył(a): 18/3/2012, 13:48
Lokalizacja: kamien pom.

Postprzez kris514 » 10/3/2013, 12:58

oraz waga i gabaryty inne (jak akumulator samochodowy) :D
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Dawido88 » 10/3/2013, 13:54

panowie ale aku jast ok bo jeszcze na gwarancji i dzien wczesniej odpalal, wczoraj go jeszcze ladowalem 5h byl cieply, jest odpowiednia ilosc elektrolitu, powiem wam jak jest ze swiatlami, jak wlanczam to na poczatku ledwie co swiecą a potem normalnie, ten przekaznik juz nie tyka jak przedtem, jak wlaczam zaplon to wszystko przygasa(kontrolki swiatla) po 6 s wszystko swieci
BMW F650ST
Dawido88
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 2/3/2013, 17:34

Postprzez krzall » 10/3/2013, 15:40

Dawido88 napisał(a):panowie ale aku jast ok bo jeszcze na gwarancji i dzien wczesniej odpalal, wczoraj go jeszcze ladowalem 5h byl cieply, jest odpowiednia ilosc elektrolitu, powiem wam jak jest ze swiatlami, jak wlanczam to na poczatku ledwie co swiecą a potem normalnie, ten przekaznik juz nie tyka jak przedtem, jak wlaczam zaplon to wszystko przygasa(kontrolki swiatla) po 6 s wszystko swieci

Witam
jak "nie tyka" to znaczy kręci i zapala czy nie kręci i nie zapala? Napisz co jest bo jakoś nie chwytam ;)
Sprawdź przewody do rozrusznika, sprawdź rozrusznik. Stawiam na automat. Oczywiście jak przewody nie upalone lub odkręcone ;)
Pozdrawiam
Wszystko jest trudne... nim, stanie się proste ;)
FZS 1000
Avatar użytkownika
krzall
Świeżak
 
Posty: 131
Dołączył(a): 19/1/2013, 21:43

Postprzez Dawido88 » 10/3/2013, 21:09

nie kreci i nie zapala
BMW F650ST
Dawido88
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 2/3/2013, 17:34

Postprzez krzall » 10/3/2013, 21:25

Dawido88 napisał(a):nie kreci i nie zapala

Witam
czyli jak masz naładowany aku to po kolei - wyłącznik na kierownicy, przewody, rozrusznik i chyba stycznik stopki ;)
Poruszaj też kluczykiem w stacyjce, przewodami od stacyjki...
Jak to ogarniesz daj znać :)
Pozdrawiam
Wszystko jest trudne... nim, stanie się proste ;)
FZS 1000
Avatar użytkownika
krzall
Świeżak
 
Posty: 131
Dołączył(a): 19/1/2013, 21:43

Postprzez Dawido88 » 11/3/2013, 18:30

witam zrobilem co kazales, ale niewiem co mam z tym rozrusznikiem zrobic, niema w stopce krancowki bo juz nie raz tak odpalalem na stopce, a jak by byla to nie bylo by slychac trykania przekaznika, przewody ok, stacyjka ok, wlacznik tez, no i tak jak pisalem przestal moto dzialac z dnia na dzien, nawet z prostownika, rozrusznikiem nie kreci, a i to co pisalem ostatnio z swiatlami i ze nie tryka to z powodu slabego akumulatora
pozdro
BMW F650ST
Dawido88
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 2/3/2013, 17:34

Postprzez krzall » 11/3/2013, 18:44

Witam
jesli wszystko po drodze działa to wyjmij rozrusznik i podłącz na krótko do aku i zobacz czy kręci. Jeśli nie to masz odpowiedź. Jeśli kręci to sprawdź prąd przewodach do rozrusznika - nie ma prawa go być :). Wtedy szukaj gdzie jest przyczyna. Pamietaj o wyłączniku na kierownicy - ten z czerwonym przyciskiem ;) i włączniku startera to ten co uruchamia. Sprawdź przewody stacyjki. Jeśli to wszystko działa to musi kręcić :). Chyba że masz jakiś alarm z odcięciem :)
Daj znać jak to ogarniesz
Pozdrawiam
Wszystko jest trudne... nim, stanie się proste ;)
FZS 1000
Avatar użytkownika
krzall
Świeżak
 
Posty: 131
Dołączył(a): 19/1/2013, 21:43

Postprzez Oblatywacz91 » 11/3/2013, 19:46

A sprawdzałeś przekaźnik od rozrusznika, bo to co piszesz odpowiada właśnie przekaźnikowi. Jak wcześniej miałem gsxf to stało się tak samo, wymieniłem i po problemie
Oblatywacz91
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 16/12/2012, 13:55

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości




na gr