Serwis motocykla po zimie
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Serwis motocykla po zimie
Witam. Przejrzałem forum i nie znalazłem zbytnio odpowiedzi na moje pytanie. Na jesień kupiłem Thundercata, do którego jeszcze nic nie dokładałem i teraz zaraz ma śnieg stopnieć więc zrobiłbym jakiś przegląd, serwis. Ogólnie motocykl działa dobrze, lecz na pewno mam problem z kierunkowzkazami LED takimi jak http://moto.allegro.pl/kierunkowskaz-ki ... 98111.html
Zamiast wszystkich świecą tylko 3 diody. Wiem, iż można zmienić oleje i coś zrobić w gaźniku. Ile taki serwis pozimowy może kosztować? I może polecicie jakiegoś mechanika od motocykli z okolic : Brzesko, Nowy Sącz, Czchów, Łososina Dolna (Małopolska)
Zamiast wszystkich świecą tylko 3 diody. Wiem, iż można zmienić oleje i coś zrobić w gaźniku. Ile taki serwis pozimowy może kosztować? I może polecicie jakiegoś mechanika od motocykli z okolic : Brzesko, Nowy Sącz, Czchów, Łososina Dolna (Małopolska)
- 7tomas7
- Świeżak
- Posty: 93
- Dołączył(a): 24/8/2012, 18:23
koszty serwisu mniej wiecej w zaleznosci od warsztatu -
30 zł wymiana oleju + w zaleznosci od tego jaki olej np. motul 5100+filtr = 130+20 razem 180
czyszczenie reg. gaznikow 250,00
kontrola zaworów 250,00 + ew. koszt plytek
wymiana plynu chlodniczego 50,00 + koszt plynu ok 30/litr
klocki w zaleznosci do marki od 80 do 150,00 za kpl na jedna tarcze + pewnie ok 50 wymiana
plyn ham. 30-50,00 zł + wymiana pewnie 50,00
świece pewnie masz 4 , to 4x30,00 zł + wymiana pewnie dyche od sztuki.
wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach 250,00
wymiana lozyska glowki ramy 250,00
Olej+filtr to wogole podstawa czegokolwiek. Od tego zacznij, plyny tez koszt grosze a masz spokoj. Reszta wedle przebiegu, uznania czy potrzeby.
30 zł wymiana oleju + w zaleznosci od tego jaki olej np. motul 5100+filtr = 130+20 razem 180
czyszczenie reg. gaznikow 250,00
kontrola zaworów 250,00 + ew. koszt plytek
wymiana plynu chlodniczego 50,00 + koszt plynu ok 30/litr
klocki w zaleznosci do marki od 80 do 150,00 za kpl na jedna tarcze + pewnie ok 50 wymiana
plyn ham. 30-50,00 zł + wymiana pewnie 50,00
świece pewnie masz 4 , to 4x30,00 zł + wymiana pewnie dyche od sztuki.
wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach 250,00
wymiana lozyska glowki ramy 250,00
Olej+filtr to wogole podstawa czegokolwiek. Od tego zacznij, plyny tez koszt grosze a masz spokoj. Reszta wedle przebiegu, uznania czy potrzeby.
- relakzstyle
- Świeżak
- Posty: 118
- Dołączył(a): 24/5/2011, 16:07
- Lokalizacja: Puck
Kolega wyżej bardzo ładnie ci wszystko opisał ale osobiście polecam samemu się tym wszystkim zająć. Jeśli się nie znasz wystarczy poszperać w necie i znajdziesz co i jak zrobić żeby nie zepsuć (jeśli jesteś kompletnym laikiem to odpuść sobie zawory i gazniki).
Zaoszczędzisz kilka setek i możesz przeznaczyć na coś innego ,a przy okazji się czegoś nauczysz.
Pomyśl sobie że bedziesz jezdził motocyklem przez następne 30 lat i przelicz ile kasiury zostawisz u majstra
a też nie masz gwarancji że zrobi wszystko dobrze.
Zaoszczędzisz kilka setek i możesz przeznaczyć na coś innego ,a przy okazji się czegoś nauczysz.
Pomyśl sobie że bedziesz jezdził motocyklem przez następne 30 lat i przelicz ile kasiury zostawisz u majstra

- Jasiu123
- Świeżak
- Posty: 380
- Dołączył(a): 27/8/2012, 22:28
Dzięki za rady. No pewnie coś bym w necie znalazł na temat serwisu Thundercata, ale nie wiem czy dam radę, choć olej może sam spróbuję.
A zapomniałem się spytać o oponę. Jeśli bym chciał zmienić to jaki koszt. Samego wymienienia, bez kosztu opony. (sam nie dam rady ściągnąć koła i zawieść tylko aby ktoś zdjął oponę i nową założył, bym jakiś stojak pewnie musiał itp.)
Wracając do serwisu, to widzę, że jadąc do mechanika muszę mieć przynajmniej 500zł
Tam niby rok temu gościu mówił, iż był robiony pełny serwis i potem z tego co mi wiadomo, nikt dużo nie jeździł, ja na jesień też, bo zimnawo, jedynie krótkie trasy do 50km. Dzięki jeszcze raz. Będę kombinował. Miałem kombi kupować, ale widzę, że może ważniejszy będzie sprawny motocykl.
A zapomniałem się spytać o oponę. Jeśli bym chciał zmienić to jaki koszt. Samego wymienienia, bez kosztu opony. (sam nie dam rady ściągnąć koła i zawieść tylko aby ktoś zdjął oponę i nową założył, bym jakiś stojak pewnie musiał itp.)
Wracając do serwisu, to widzę, że jadąc do mechanika muszę mieć przynajmniej 500zł

Aby być miłym, nie muszę mieć wykształcenia.
- 7tomas7
- Świeżak
- Posty: 93
- Dołączył(a): 24/8/2012, 18:23
moze sobie ktos mowic, no chyba ze dostales fvat lub paragony to ok inaczej podstawowy serwis musisz zrobic
- relakzstyle
- Świeżak
- Posty: 118
- Dołączył(a): 24/5/2011, 16:07
- Lokalizacja: Puck
zapewne z przodu też się zmienia
popatrz na oponę , jej DOT, stan gumy -czy nie spękana, głębokość bieżnika nie gwarantuje jej jakości

popatrz na oponę , jej DOT, stan gumy -czy nie spękana, głębokość bieżnika nie gwarantuje jej jakości
- stareRadio
- Świeżak
- Posty: 443
- Dołączył(a): 25/8/2011, 11:57
- Lokalizacja: Dębica
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości