zegarek - dziwny problem
Posty: 9
• Strona 1 z 1
zegarek - dziwny problem
Witam,
pierwszy raz piszę na tym forum więc zwyczajowo przedstawię się.
Mam na imię Mateusz i około miesiąc temu kupiłem swój pierwszy motor. Wybór padł na może nieco egzotycznego hyosunga gt 650. Model z 2008 roku na wtrysku elektronicznym. Jak pewnie wiecie, sprzęt nieco spokrewniony z suzuki sv 650 i poczciwą gs 500.
Za mną pierwsze 400 km, jak dotąd wrażenia bardzo dobre - ale nie mam zbyt bogatej perspektywy, bo wcześniej ujeżdżałem tylko egzaminacyjną yamaszkę ybr 250
Jak będę wiedział i umiał trochę więcej - spróbuję napisać kilka słów o samym hyosungu.
Tymczasem do rzeczy - zauważyłem dość dziwny problem z zegarkiem elektronicznym zamontowanym (fabrycznie) na desce rozdzielczej. Zegar "chodzi" tylko gdy kluczyk w stacyjce przekręcony jest na "on". Po wyłączeniu motocykla nie zeruje się, tylko zapamiętuje ostatnią godzinę. Na przykładzie: siadam na motor o 8:00, ustawiam zegar, jeżdżę pół godziny, zegar wskazuje 8:30. Wyłączam, wracam po dwóch godzinach a tam dalej 8:30...
Motocykl miał wymienioną stacyjkę (pierwsza się uszkodziła). Czy to możliwe, że coś zostało źle podłączone? A może w desce rozdzielczej siedzi jakaś bateryjka podtrzymująca?
Wiem, że problem nie jest zasadniczy, ale chyba ciekawy wszelkie pomysły mile widziane.
pierwszy raz piszę na tym forum więc zwyczajowo przedstawię się.
Mam na imię Mateusz i około miesiąc temu kupiłem swój pierwszy motor. Wybór padł na może nieco egzotycznego hyosunga gt 650. Model z 2008 roku na wtrysku elektronicznym. Jak pewnie wiecie, sprzęt nieco spokrewniony z suzuki sv 650 i poczciwą gs 500.
Za mną pierwsze 400 km, jak dotąd wrażenia bardzo dobre - ale nie mam zbyt bogatej perspektywy, bo wcześniej ujeżdżałem tylko egzaminacyjną yamaszkę ybr 250
Jak będę wiedział i umiał trochę więcej - spróbuję napisać kilka słów o samym hyosungu.
Tymczasem do rzeczy - zauważyłem dość dziwny problem z zegarkiem elektronicznym zamontowanym (fabrycznie) na desce rozdzielczej. Zegar "chodzi" tylko gdy kluczyk w stacyjce przekręcony jest na "on". Po wyłączeniu motocykla nie zeruje się, tylko zapamiętuje ostatnią godzinę. Na przykładzie: siadam na motor o 8:00, ustawiam zegar, jeżdżę pół godziny, zegar wskazuje 8:30. Wyłączam, wracam po dwóch godzinach a tam dalej 8:30...
Motocykl miał wymienioną stacyjkę (pierwsza się uszkodziła). Czy to możliwe, że coś zostało źle podłączone? A może w desce rozdzielczej siedzi jakaś bateryjka podtrzymująca?
Wiem, że problem nie jest zasadniczy, ale chyba ciekawy wszelkie pomysły mile widziane.
- mateuszkt
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 23/10/2012, 20:07
Kaai napisał(a):może to nie zegar, a licznik roboczo-godzin?:D
Jak już to roboczo-minut na dodatek taki, który można sobie dowolnie ustawić.
Jeśli się trochę znasz to wyciąg licznik i podłącz mu podtrzymanie pamięci, następnie podłącz plus i minus tak by można było ustawić godzinę i po ustawieniu odłącz (podtrzymanie zostaw), po jakimś czasie podłącz i sprawdź, jeśli sytuacja będzie taka sama to elektronika do sprawdzenia, a jeśli będzie działać prawidłowo to wiadomo, że coś z instalacją w moto.
-
komarcc - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2335
- Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
- Lokalizacja: Wieluń
komarcc napisał(a):Jeśli się trochę znasz to wyciąg licznik i podłącz mu podtrzymanie pamięci, następnie podłącz plus i minus tak by można było ustawić godzinę i po ustawieniu odłącz (podtrzymanie zostaw), po jakimś czasie podłącz i sprawdź, jeśli sytuacja będzie taka sama to elektronika do sprawdzenia, a jeśli będzie działać prawidłowo to wiadomo, że coś z instalacją w moto.
Jak by tam nie bylo podtrzymania to by sie zegar sam resetowal wiec z tym podlaczaniem podtrzymania to jakas niedorzecznosc moim zdaniem. Niestety wiecej nie pomoge bo sie nie znam.
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
-
rosiboj - Moderator
- Posty: 2217
- Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
- Lokalizacja: mam wiedziec?
Mecz serwis Hyo. Może faktycznie masz jakąś opcję roboczogodzin, ale po co? A może to opcja przebiegu jak w licznikach sportowych (np rowerowych) ..tylko, ze ustawiasz Ty godzinę początkową ?
Jest jeszcze jedna rada. jeździj i nie przestawaj Powodzenia!
Aż jestem ciekaw co za patent?
Jest jeszcze jedna rada. jeździj i nie przestawaj Powodzenia!
Aż jestem ciekaw co za patent?
Sumomoto Motocykle Kraków
-
Sumomoto - Świeżak
- Posty: 233
- Dołączył(a): 24/2/2012, 14:13
- Lokalizacja: Kraków
Rosiboj napisał(a):komarcc napisał(a):Jeśli się trochę znasz to wyciąg licznik i podłącz mu podtrzymanie pamięci, następnie podłącz plus i minus tak by można było ustawić godzinę i po ustawieniu odłącz (podtrzymanie zostaw), po jakimś czasie podłącz i sprawdź, jeśli sytuacja będzie taka sama to elektronika do sprawdzenia, a jeśli będzie działać prawidłowo to wiadomo, że coś z instalacją w moto.
Jak by tam nie bylo podtrzymania to by sie zegar sam resetowal wiec z tym podlaczaniem podtrzymania to jakas niedorzecznosc moim zdaniem. Niestety wiecej nie pomoge bo sie nie znam.
Podtrzymaniem jest akumulator Dlatego zegarek resetuje się po odłączeniu akumulatora. Oczywiście różne zegarki i różne konstrukcje także możemy zgadywać.
-
komarcc - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2335
- Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
- Lokalizacja: Wieluń
cJarek - z pewnością nie. Zegarek ustawia się jak każdy inny - w trybie ustawiania mruga,; w trybie pracy - nie mruga
rzeczywiście - zachowuje się toto jak licznik roboczogodzin - tylko że idiotyczny, bo przekręca się po 12 godzinach
podtrzymanie zasilania jest - nie zeruje siÄ™. Chyba po prostu jest skopany...
rzeczywiście - zachowuje się toto jak licznik roboczogodzin - tylko że idiotyczny, bo przekręca się po 12 godzinach
podtrzymanie zasilania jest - nie zeruje siÄ™. Chyba po prostu jest skopany...
- mateuszkt
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 23/10/2012, 20:07
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości