Zobacz wÄ…tek - hamulce
NAS Analytics TAG

hamulce

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

hamulce

Postprzez jamnik » 7/7/2012, 20:24

witam mam pytanie odnosnie hamulcow w kawie ninja zx6r.no wiec czy sa takie kiepskie w tym modelu.
w tamtym roku wymienilem plyn i klocki co moze byc nie tak czy po prostu mi sie zdaje pomóżcie z gory dzieki
jamnik
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 24/6/2012, 11:47
Lokalizacja: brzesko


Postprzez Brekekeks » 7/7/2012, 20:27

Może zostały źle odpowietrzone? Jedyne Kawasaki, na którego jakość hamulców ludzie regularnie narzekają to chyba ER5.
Growing old is mandatory. Growing up is optional.
Brekekeks
Świeżak
 
Posty: 457
Dołączył(a): 14/10/2010, 17:10
Lokalizacja: Kielce


Postprzez jamnik » 7/7/2012, 20:47

raczej nie motor byl u mechanika jest dobry zajmuje sie tylko naprawa motorów robi w serwisie
gdyby jednak było to co piszesz jak je odpowietrzyc?dzieki
jamnik
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 24/6/2012, 11:47
Lokalizacja: brzesko

Postprzez mlody636 » 7/7/2012, 21:32

Moze klocki lipne??
Simson SR 50, Simson S 53, Honda Nsr 80, Suzuki Bandit 250, Honda CBR 600 F2, 3x Honda Cbr 600 F3, 2x Yamaha Fazer 600, 2x Suzuki GSXR 600 SRAD, 2x Suzuki SV 650, Kawasaki Zx6r 636 C6F
mlody636
Świeżak
 
Posty: 276
Dołączył(a): 21/6/2012, 07:31
Lokalizacja: jesteÅ›??

Postprzez infz » 7/7/2012, 21:38

W dużym skrócie, potrzebujesz do tego wężyk, którym będzie zlatywał płyn hamulcowy z niechcianym powietrzem, mocujesz go na odpowietrzniku pompy (jeżeli go nie ma, używasz do tego szmat i luzujesz śrubę trzymającą przewody), potem kolejno zacisku prawym, lewym (zależy, który jest bliżej pompy, zaczynasz od tego, który jest bliżej).

Odkręcasz pokrywę zbiorniczka, wciskasz klamkę hamulca kilka razy, pompujesz i przytrzymujesz wciśniętą, nie puszczasz, odkręcasz lekko odpowietrznik, klamka pójdzie do samego końca, nadal ją trzymasz, zobaczysz w wężyku płyn z możliwymi bąbelkami powietrza, szybko zakręcasz odpowietrznik i pompujesz ponownie, sprawdzasz stan płynu w zbiorniczku, nie możesz dopuścić do zapowietrzenia pompy, w razie potrzeby dolewasz, procedurę powtarzasz kilka razy.

Jest wiele sposobów, jeżeli nie wiesz jak do tego się zabrać proponuję wizytę u jakiegoś mechanika, możliwe że ma pompkę, która ściągnie powietrze. Obadaj też YT w tym temacie, zanim zaczniesz cokolwiek sam, użyj również wyszukiwarki forum, temat wałkowany miliard razy.

No i powiedz coś więcej, w jaki sposób zachowują się heble, są gąbczaste? Klamka wibruje? Jest miękka/twarda? Może to nie powietrze w układzie, przewróciłeś moto i płynu w zbiorniczku było za mało?
Avatar użytkownika
infz
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 30/9/2011, 19:53
Lokalizacja: Åšwiebodzin

Postprzez jamnik » 8/7/2012, 07:00

raczej klocki sa dobre bo mechanik mowil ze sa z gornej pulki.klamka troche wibroje.dzieki za pomoc jutro sprobuje zrobic tak jak radzicie,bardzo dziekuje pozdrawiam
jamnik
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 24/6/2012, 11:47
Lokalizacja: brzesko

Postprzez infz » 8/7/2012, 09:41

Nawet jeżeli klocki, jak to określił - są z górnej półki, nic Ci to nie da jeżeli prawidłowo się nie dotarły. Mogłeś je przegrzać, zeszklić, tłoczki w zaciskach mogą nie działać prawidłowo, masz naprawdę masę opcji, najgorsze jest to, że nie wiemy, czy klamka jest twarda czy miękka, mówisz że wibruje, w takim wypadku sprawdza się tarcze hamulcowe bo to od nich wibruje.
Avatar użytkownika
infz
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 30/9/2011, 19:53
Lokalizacja: Åšwiebodzin

Postprzez jamnik » 8/7/2012, 11:33

wiesz co dzis sie dam przejechac znajomemu i zobacze co on powie bo ja naprawde ni chu... sie nie znam i w tedy moze bede mial wiecej informacji dzieki za pomoc.

edycja:

kolega mowi mi ze to przez plyn hamulcowy.mowi tez ze to moja wina ze powinenem rozgrzac hmulce. sory za zawracanie glowy. ale i tak dziekuje za pomoc

Proszę edytować posty.
komarcc
jamnik
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 24/6/2012, 11:47
Lokalizacja: brzesko

Postprzez Mentos1111 » 10/7/2012, 08:07

ja mam miekka klamke, po wielu probach odpowietrzania okazalo sie jednak ze tloczki sa zapieczone na prawej tarczy. na 6 tloczkow pracowal tylko 1.lewa strona byla okey.mowisz ze klamka wibruje, rozumiem ze przy hamowaniu ? na moj gust musi byc cos raczej z klockami i/lub ich dociskiem.
Mentos1111
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 8/7/2012, 13:21
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez jamnik » 10/7/2012, 17:20

ale to wlasnie robil mi meczanik i nawet przewody czyscil. klocki byly nowe.a to co mi radzicie to bede robil w sobote.wielkie dzieki za pomoc
jamnik
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 24/6/2012, 11:47
Lokalizacja: brzesko

Postprzez jamnik » 11/7/2012, 17:37

a jesli sa krzywe to co w tedy kupic nowe czy co?
jamnik
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 24/6/2012, 11:47
Lokalizacja: brzesko

Postprzez hubi199 » 11/7/2012, 20:58

Najlepiej kupić nowe.
Dobre używane również powinny dać radę.
Naprawa raczej nie wchodzi w gre, to nie jest skuter gdzie hamujesz z 50km/h do zara.
hubi199
Bywalec
 
Posty: 581
Dołączył(a): 24/8/2011, 12:56
Lokalizacja: J-no

Postprzez KAPELA911 » 12/7/2012, 07:29

jak myślisz czy przykładając ołówek zdiagnozuje krzywą tarcze na 0.2 mm ? takie rzeczy może jedynie zmierzyć w wrasztacie czyujnikiem zegarowym.
Avatar użytkownika
KAPELA911
Bywalec
 
Posty: 868
Dołączył(a): 18/7/2008, 13:47
Lokalizacja: Z rajskiej benzyniarni

Postprzez jamnik » 14/7/2012, 17:06

dzieki za pomoc w nastepnym tygodniu oddam motor do naprawy. wielkie dzieki
jamnik
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 24/6/2012, 11:47
Lokalizacja: brzesko



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na górê