Jak rozpoznać PB w oleju plus cieknący kranik
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Jak rozpoznać PB w oleju plus cieknący kranik
Witam jestem posiadaczem suzuki gs 500
Mam dwa problemy
raz na troche zostawiłem kranik na pri czyli do zalewania gaźników dowiedziałem się że może dojść do zalania paliwem komory oleju.
Więc tak olej wąchałem i w sumie to nie wiem czy zalatuje mi beną może troszke ale nie jestem pewny, dałem szwagrowi powąchać też powiedział że może coś tam czuć ale to nie jest do końca takie pewne bo bak jest dziurawy i z tamtąd unosi się smród dla niektórych zapach benzyny a dodatkowo cieknie z kranika więc może zapach benzyny być na silniku. Czy oleju przybyło czy ja wiem olej wymieniłem dwa dni temu i było full teraz jak patrzyłem na zimnym to było ponad full ale motocykl stał na bocznej nóżce więc pomiar raczej nie prawdziwy, olej na zimnym silniku był taki jakiś bardzo leisty.
Moje pytanie czym może skutkować paliwo w oleju? Czy gdyby było paliwo w oleju to by nie zaczoł kopcić? jak jeszcze można to rozpoznać? Nie chce wymieniać drugi raz oleju dopiero świeży wlany
2 problem to cieknący kranik w pozycji res na on nie cieknie ale to może dlatego że jest mało paliwa bo nie moge zatankować za dużo paliwa bo zbiornik jest nieszczelny a nowy dopiero dziś zamówiłem, kranik cieknie pod spodem tam gdzie wchodzą jakieś przewody(chyba paliwowe do gaźnika) czy w kraniku jest jakas uszczelka? czego może być przyczyną? Czy jak zostawie na res to tez może zalać mi gaźniki? co się stanie gdy powiedzmy mam więcej paliwa a jadę na res? to może dlatego cieknie?
i pytanie bonus
wydaje mi się że na rozgrznym silniku gs traci nieco na szybkości? jakieś pomysły na diagnoze? jak jest zimny iddaje mi siyzie jak błyskawica na ciepłym wkręca się na obroty ale wydaje mi się że jest jakiś nieco przymulony, dalej niby idzie ale już nie tak to musze jeszcze dokładnie sprawdzić
Mam dwa problemy
raz na troche zostawiłem kranik na pri czyli do zalewania gaźników dowiedziałem się że może dojść do zalania paliwem komory oleju.
Więc tak olej wąchałem i w sumie to nie wiem czy zalatuje mi beną może troszke ale nie jestem pewny, dałem szwagrowi powąchać też powiedział że może coś tam czuć ale to nie jest do końca takie pewne bo bak jest dziurawy i z tamtąd unosi się smród dla niektórych zapach benzyny a dodatkowo cieknie z kranika więc może zapach benzyny być na silniku. Czy oleju przybyło czy ja wiem olej wymieniłem dwa dni temu i było full teraz jak patrzyłem na zimnym to było ponad full ale motocykl stał na bocznej nóżce więc pomiar raczej nie prawdziwy, olej na zimnym silniku był taki jakiś bardzo leisty.
Moje pytanie czym może skutkować paliwo w oleju? Czy gdyby było paliwo w oleju to by nie zaczoł kopcić? jak jeszcze można to rozpoznać? Nie chce wymieniać drugi raz oleju dopiero świeży wlany

2 problem to cieknący kranik w pozycji res na on nie cieknie ale to może dlatego że jest mało paliwa bo nie moge zatankować za dużo paliwa bo zbiornik jest nieszczelny a nowy dopiero dziś zamówiłem, kranik cieknie pod spodem tam gdzie wchodzą jakieś przewody(chyba paliwowe do gaźnika) czy w kraniku jest jakas uszczelka? czego może być przyczyną? Czy jak zostawie na res to tez może zalać mi gaźniki? co się stanie gdy powiedzmy mam więcej paliwa a jadę na res? to może dlatego cieknie?
i pytanie bonus
wydaje mi się że na rozgrznym silniku gs traci nieco na szybkości? jakieś pomysły na diagnoze? jak jest zimny iddaje mi siyzie jak błyskawica na ciepłym wkręca się na obroty ale wydaje mi się że jest jakiś nieco przymulony, dalej niby idzie ale już nie tak to musze jeszcze dokładnie sprawdzić
- affectpct
- Świeżak
- Posty: 47
- Dołączył(a): 4/6/2011, 08:24
gdyby był opór to na jakiejs trasie pewsnie stopiło by ci łozyska
wystarczy lekki opór gdziekolwiek i wydziela sie tama temperatura że potrafi rozgrzac cos do czerwonosci, wiec jezeli ten opór jest zauwazalny to zniszczył by łozyska momentalnie. bardziej bym powiedział że to moze byc kwestia jakis regulacji itp
cieknie bo cos pusciło a co - nie wiemy. mozesz przeciez rozkręcic kranik na częsci pierwsze, poczyscic go, wymienic uszczelki/oringi. jezeli wziałes na opadowo to raczej nie powinno ci zalac oleju a jezeli zalało, to najpierw musiało paliwo sie dostac do komory spalania, wiec jezeli miałes problemu z odpalaniem to jest jakas tam opcja ze mogło sie to stać. ale marne szanse bo żeby paliwo sie dostało do komory musiało by jeszcze jakims cudem uniknąc wywalenia nadmiaru paliwa przez odpływy w gaźniku które to włąsnie zatrzymuja nadmiar paliwa i ewentualnie węzykami wywalaja nadmiar w glebe

cieknie bo cos pusciło a co - nie wiemy. mozesz przeciez rozkręcic kranik na częsci pierwsze, poczyscic go, wymienic uszczelki/oringi. jezeli wziałes na opadowo to raczej nie powinno ci zalac oleju a jezeli zalało, to najpierw musiało paliwo sie dostac do komory spalania, wiec jezeli miałes problemu z odpalaniem to jest jakas tam opcja ze mogło sie to stać. ale marne szanse bo żeby paliwo sie dostało do komory musiało by jeszcze jakims cudem uniknąc wywalenia nadmiaru paliwa przez odpływy w gaźniku które to włąsnie zatrzymuja nadmiar paliwa i ewentualnie węzykami wywalaja nadmiar w glebe
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Benzyne w oleju bedzie czuc.
Mozesz tez spuscic olej i sprawdzic ile go jest, bo jak bedzie wiecej niz zalewales to wiadomo ze benzyna sciekla do michy i przybylo.
Ostatnio tak z gsxf'a spuscilem ponad 5l z silnika
Mozesz tez spuscic olej i sprawdzic ile go jest, bo jak bedzie wiecej niz zalewales to wiadomo ze benzyna sciekla do michy i przybylo.
Ostatnio tak z gsxf'a spuscilem ponad 5l z silnika

929
-
cycu_rsko - Moderator
- Posty: 1145
- Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
- Lokalizacja: Radomsko
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości