Zobacz wÄ…tek - da sie odpowietrzyc uklad chlodzenia?
NAS Analytics TAG

da sie odpowietrzyc uklad chlodzenia?

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

da sie odpowietrzyc uklad chlodzenia?

Postprzez Maniek600 » 29/5/2007, 20:41

mam zxr i jest chłodzona cieczą,,,,wylałem wszystki płyn, poodkrecalem wszystkie rurki, sciagnalem chlodnice,,, i jak wszystko zlozylem spowrotem i wlalem plyn,,,to motocykl sie strasznie szybko i mocno grzeje,,,nawet rurki gumowe od chlodnicy i cala chlodnica jest strasznie gorąca....czy moze to byc zapowietrzeniem ukladu chlodzenia:/???? nie wiem gdzie twki przyczyna..
Maniek600
Świeżak
 
Posty: 153
Dołączył(a): 25/5/2007, 12:48


Postprzez elco » 29/5/2007, 22:39

sprawdz przede wszystkim czy cos nie stalo sie z popma ukladu chlodzenia. Przekrec motocykl ze 3 razy na czerwone pole i przejedz sie kilka kilometrow. Uklady chlodzenia zwykle nie posiadaja jakis specjalnych odpowietrznikow.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław


Postprzez Grzybu » 29/5/2007, 23:21

Ja w sprawie tego czerwonego pola... ;)
Nie mam doświadczenia w odpowietrzaniu układów chłodniczych ale nie wydaje mi się żeby czerwone pole miało tu jakieś szczególne znaczenie - a niedawno też ktoś tak doradzał również w innym wątku.
Moim zdaniem samo utrzymanie WYŻSZYCH obrotów przyspiesza odpowietrzenie. A strzał na czerwone jest dla mnie o tyle dziwny, że przy wątpliwym chłodzeniu może skutkować przegrzaniem pieca. Szczególnie gdy nie wiemy czy układ chłodniczy jest sprawny. :roll:
A w serwisówkach tak doradzają? Jeśli tak to zwracam honor...

i przyjmujÄ™ pokutÄ™ :)
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Postprzez elco » 30/5/2007, 08:30

jezeli przekreci sie motocykl nie trzymajac go na tym polu nie powinno sie nic stac - raczej nie przegrzejesz silnika. Chodzi o to, ze silnik pracujac nawet przez chwile na bardzo wysokich obrotach zaczyna przetaczac przez siebie stosunkowo wieksza ilosc oleju i plynu chlodzacego. Rozpoczyna sie zupelnie inne smarowanie silnika niz ma to miejsce w przypadku normalnej dynamicznej jazdy. Olej czy plyn chlodzacy w zwiazku z tym przeplywa pod wiekszym cisnieniem i jezeli cos stoi na drodze to powinno puscic. Ale nie wiem czy odniesie to jakis skutek w przypadku naszego kolegi. Byc moze tak jak mowilem to winna pompy, ktora przerwala obieg wody.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez Grzybu » 30/5/2007, 09:02

OK. Rozumiem.
Pamiętam, że jak z kumplem zalewaliśmy płynem Kawe EN 500 to (z własnej inicjatywy - nie z serwisówki) przechylaliśmy moto na boki i ściskaliśmy gumowe przewody. Zrobiło się od razu tyle miejsca, że bez uruchamiania silnika wlaliśmy cały płyn, który wcześniej był zlany.

Co do problemu:
Trzeba wlać tyle płynu ile podają w serwisówce Odkręć wlew i sprawdź jeszcze raz, może już się zrobiło miejsce. Polecam też metodę z przechylaniem motocykla.
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości




na górê