Ładowanie 636
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Ładowanie 636
Witam, posiadam poważny problem z moja kawa 636 2004r
Pewnego dnia odmówiła posłuszeństwa, nie odpaliła po pierwszym zgaszeniu, naładowałem aku w domu i wszystko spoko do kolejnego odpalania...
wyjąłem aku patrze a on dziwnie wybrzuszony z jednej strony i brak kwasu no i myśle że aku szlak trafił ale zmierzyłem dzisiaj miernikiem ładowanie aku i okazało się że nie ładuje nic, pokazywało napięcie z aku a nie ładowania.
Regulator napięcia poszedł?
Pewnego dnia odmówiła posłuszeństwa, nie odpaliła po pierwszym zgaszeniu, naładowałem aku w domu i wszystko spoko do kolejnego odpalania...
wyjąłem aku patrze a on dziwnie wybrzuszony z jednej strony i brak kwasu no i myśle że aku szlak trafił ale zmierzyłem dzisiaj miernikiem ładowanie aku i okazało się że nie ładuje nic, pokazywało napięcie z aku a nie ładowania.
Regulator napięcia poszedł?
- diablo929
- Świeżak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 17/5/2012, 15:17
no właśnie byłem u mechanika i stwierdził że nie da się sprawdzić alternatora bo niby w tym regulatorze jest jakieś samo wywołanie czy coś w tym stylu i że jak regulator jest zepsuty to altek też nie działa. Jak się mylił to napisz jak to zmierzyć to sobie sam poradzę bo miernik mam a kumaty tez jestem
Teraz cos mi przyszło do głowy, ale nie wiem czy dobrze myślę. wybrzuszony akumulator= uszkodzona cela= brak pobierania prądu ładowania z alternatora? czy niezależnie od stanu akumulatora musiało by byc na klemach po 14v?
Teraz cos mi przyszło do głowy, ale nie wiem czy dobrze myślę. wybrzuszony akumulator= uszkodzona cela= brak pobierania prądu ładowania z alternatora? czy niezależnie od stanu akumulatora musiało by byc na klemach po 14v?
- diablo929
- Świeżak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 17/5/2012, 15:17
No akumulator nie powinien być wybrzuszony. Napięcie podawane na aku powinno się zmieniać wraz z obrotami. Zresztą, luknij na to, wprawdzie nie 636, ale masz tu opisane jak to się sprawdza:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2 ... ml#9991363
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2 ... ml#9991363
-
alxbox - Świeżak
- Posty: 76
- Dołączył(a): 13/12/2011, 07:49
- Lokalizacja: Oberschlesien
regulator napięcia i aku podmienione z innego sprawnego 636 i dalej to samo:/ zostaje alternator? czy może jeszcze coś?
jakieś wskazówki jak do tego alternatora się dobrać?
__
no to chyba mam przyczynę... dobrałem się do alternatora i zauważyłem że stojan trze o te koło do którego wchodzi (chyba magnesowe) czy tak ma być czy mam przyczynę braku ładowania ?
__
Moto naprawione, alternator był spalony, zamontowana używka i pięknie ładuje:) pytanie co z tym akumulatorem? kupić lepiej nowy? mógł ten alternator spalić się przez akumulator?
jakieś wskazówki jak do tego alternatora się dobrać?
__
no to chyba mam przyczynę... dobrałem się do alternatora i zauważyłem że stojan trze o te koło do którego wchodzi (chyba magnesowe) czy tak ma być czy mam przyczynę braku ładowania ?
__
Moto naprawione, alternator był spalony, zamontowana używka i pięknie ładuje:) pytanie co z tym akumulatorem? kupić lepiej nowy? mógł ten alternator spalić się przez akumulator?
- diablo929
- Świeżak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 17/5/2012, 15:17
-
Seba_ER5 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 5220
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
Przy przelocie bez db killera i KN moga ostro falowac obroty przez co moze miec problemy z odpalaniem.
W czarnej 636 tak mialem kupilem db i problem zniknal. Kumpel tym moto jezdzi i nie dotyka. Porpostu ostro obroty falowaly bez strojenia. Moze by synchro pomoglo, ale wydech byl za glosny i ziom gania z db kilkiem i dba o sluch.
Co do ladowania to roznie bywa przypadku chodza po ludziach. Osobiscie trzymam aku w cieplym pokoju pomimo ze moto przechowywane w grazau przydomowym.
W czarnej 636 tak mialem kupilem db i problem zniknal. Kumpel tym moto jezdzi i nie dotyka. Porpostu ostro obroty falowaly bez strojenia. Moze by synchro pomoglo, ale wydech byl za glosny i ziom gania z db kilkiem i dba o sluch.
Co do ladowania to roznie bywa przypadku chodza po ludziach. Osobiscie trzymam aku w cieplym pokoju pomimo ze moto przechowywane w grazau przydomowym.
-
Seba_ER5 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 5220
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
Warto pamiętać, ze wpływ na prawidłowe ładowanie mają zaśniedziałe styki w kostkach, konektory itp.
W różnych warunkach ludzie trzymają sprzęty, a wilgoć szybko "wykańcza konektory w kostkach.
Wystarczą troche zaśniedziałe konektory w kostce łączenia od regulatora napięcia i ładowanie juz nie bedzie takie jakie ma być. Warto też zakonserwować klemu od akumulatora.
W różnych warunkach ludzie trzymają sprzęty, a wilgoć szybko "wykańcza konektory w kostkach.
Wystarczą troche zaśniedziałe konektory w kostce łączenia od regulatora napięcia i ładowanie juz nie bedzie takie jakie ma być. Warto też zakonserwować klemu od akumulatora.
-
omerx - Świeżak
- Posty: 170
- Dołączył(a): 9/4/2009, 19:51
- Lokalizacja: Leszno
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości